مقاله تخصصی ریزش مو – بخش ۱

ژل سیفا فیلر - Saypha
فیلر سیفا Saypha
سپتامبر 9, 2021
ریزش مو
مقاله تخصصی ریزش مو – بخش ۲
سپتامبر 24, 2021

مقاله تخصصی ریزش مو – بخش ۱

ریزش مو

ریزش مو

مقاله تخصصی ریزش مو و روش های درمان ریزش مو را در مقاله شماره ۲ خواهید خواند.

درمان ریزش مو چیست؟

تا به امروز برای همه ما پیش آمده که در مقاطع مختلف ریزش مو داشته باشیم به گونه ای که تا مرز کچلی یا کم شدن حجم مو پیش می رویم که با افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است یا وقتی داریم موهای خود را شانه می کنیم با ریزش شدید مو مواجه شویم درنهایت اضطراب و نگرانی وجود ما را فرا می گیرد.

 ما در ابتدای این مقاله به  انواع ریزش موها می پردازیم و می گوییم که  علت های اصلی و مهم ریزش مو کدامند و چرا با وجود مصرف ویتامین برای ریزش مو باز هم به آن مبتلا هستیم.

پس تا انتها با ما باشید تا براتون به صورت مختصر درباره راههای پیشگیری از ریزش مو بگوییم و اینکه آیا واقعا درمان ریزش مو با مزوتراپی می تواند یکی از راه حل های موثر واقع شود؟

می دانید مو چیه؟

مو به عنوان بخشی روینده از پوست پستانداران به حساب می آید، در خانم ها و در آقایان جزئی اصلی به حساب می آید و همینطور در ظاهر افراد تاثیر به سزایی دارد.

بدن انسان چیزی در حدود ۵ میلیون تار مو دارد که موی سر دارای ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار است. جنس مو کراتین می باشد و دلایل ارثی و ژنتیکی باعث می شود که شکل و رنگ موی افراد با یکدیگر متفاوت باشد.

تعداد فولیکول های سر در هر فرد با توجه به نوع رنگ مو متفاوت است مثلا فردی با موی طلایی بیشتر از فردی با موی تیره فولیکول دارد. همچنین مو دارای چند کارکرد است که می توان عایق بندی را یکی از این عوامل در برابر سرما دانست.

آنچه در این دو مقاله می خوانید:

  1. ریزش مو چیست؟
  2. انواع ریزش های مو
  3. علت های اصلی و مهم ریزش مو
  4. راههای پیشگیری از ریزش مو چیست؟
  5. آیا ریزش مو با مزوتراپی حل می شود؟
  6. رویتاکر چیست؟

تا چه حد ریزش مو برای شما مهم است.

ریزش مو چیست؟

ریزش مو یکی از معضلاتی است که هم در خانم ها و هم در آقایان مشاهده می شود. در هر شبانه روز حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می دهیم. عوامل متعددی برای ریزش مو وجود دارد که ممکن است به صورت موقت و دائمی باشد.

 بیشتر وقت ها ریزش مو می تواند به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد و عواملی مانند: سن، سابقه خانوادگی، تغذیه نامناسب، استرس می تواند نقش اساسی ایجاد کند.

درمان ریزش مو از اهمیت بالایی برخوردار است به این علت که  هرچه زودتر برای درمان ناشی از ریزش مو اقدام کنیم، درصد موثر بودن درمان بیشتر است در ادامه به چند عواملی که باعث ایجاد ریزش مو شده است می پردازیم.

انواع ریزش های مو

حالا بیا بررسی کنیم ریزش مو شما کدام است؟

  1. ریزش مو سکه ای

ریزش مو سکه ای که یک بیمار خود ایمنی است و رایج ترین نوع ریزش مو است و اغلب در سنین ۳۰ سال رخ می دهد که معمولا به صورت ناگهانی و در چند روز اتفاق می افتد. همچنین می تواند بر روی ناخن ها تاثیر بگذارد دلیل اصلی این بیماری این است که محل رشد موهای جدید آسیب می بیند و طی بررسی های انجام شده گاهی  فرد همه موهای خود را از دست می دهد.

ریزش مو

ریزش مو

  1. ریزش مو شدید

به طور کلی روزانه در حدود ۱۰۰ تار موی طبیعی می ریزد که امری طبیعی است که می تواند در زمان استحمام و خواب بیشتر شود. در حقیقت می توان گفت بین ریزش مو و رویش مو تعامل وجود دارد. به تدریج با افزایش سن عوامل فیزیولوژی و ژنتیکی باعث تشدید ریزش مو می شود.

  1. ریزش مو مردان

امروزه بسیاری از جوانان به دنبال علت های ریزش مو مخصوصا در مردان هستند. تا با دریافت اطلاعات بتوانند جلوی ریزش مو را بگیرند گرچه کاشت مو تا حد زیادی می تواند راه حل برای این مشکل باشد. دلایل مختلفی برای این زمینه مطرح شده است که  موجب ریزش مو و طاسی می گردد.

 شایعاتی در این خصوص درباره این عوامل وجود دارد که باعث سردرگمی افراد می شود و در افراد با سن ۵۰ به بالا شروع به ریزش مو می گردد. یکی از عوامل ریزش مو در مردان کم شدن هرمون مردانه است که باعث شکنندگی و ظریف شدن موهای می شود.

  1. ریزش مو در زنان

معمولا خانم ها بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سال به این مشکل دچار می شوندکه تقریبا طبق آمارها نشان داده است از هر سه نفر، یک نفر از کم پشت بودن مو رنج می برد اگر شما با چنین مشکلی مواجه هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ریزش مو

ریزش مو

  1. ریزش مو بعد از کاشت

معمولا ممکن است بعد از ۴  الی ۲۰ روز پس از کاشت دچار ریزش مو شویم و به طور میانگین از بین موهای کاشته شده ۸۰ الی ۱۰۰ درصد شروع به ریزش می کنند و در ۹۷ درصد در افراد شاهد این ریزش بعد از کاشت مو هستیم. 

بررسی مزو رویتاکر مو Haircare

علت های اصلی و مهم ریزش مو

چرا موی من و شما مداوم می ریزه؟

  1. آسیب های جسمی

عواملی مانند تصادف رانندگی و بیماری مثل آنفولانزا  یا برخی از جراحی ها باعث ریزش مو می شود پس شرایط جسمی می تواند به چرخه مو آسیب بزند و باعث ریزش شدید مو شود و ممکن است سه الی شش ماه به طول بی انجامد.

  1. تاثیرات بارداری

مادر شدن علاوه بر اینکه می تواند یک اتفاق زیبا در زندگی باشد همچنین می تواند یکی از عوامل اصلی ریزش مو به حساب آید و جالب است بدانید ریزش موی ناشی از بارداری بیشتر بعد از زایمان دیده شده است و ممکن است این اتفاق برای یک سری پیش بیاید که به دلیل عدم تعادل هورمون در بارداری است. خوشبختانه در این مقاله یکی از مهمترین راهکارهای این مشکل را توضیح خواهیم داد.

ریزش مو

ریزش مو

  1. مصرف بیش از حد ویتامین A

براساس بررسی های آکادمی پوست آمریکا، مصرف بیش از اندازه داروهای حاوی ویتامین A می‌تواند دلیلی برای ریزش مو باشد. مقدار مصرف مجاز ویتامین A 5000 واحد بین المللی به صورت روزانه مخصوص بزرگسالان و برای بچه ‌ها با سن بالاتر از چهار سال است. به همین جهت مصرف بیش از حد مکمل‌ها باعث بروز مشکلاتی می شود.

  1. کمبود پروتئین در رژیم غذایی

 خوردن بیش از حد گوشت و تخم مرغ باعث می شود بدن به حد زیادی پروتئین جذب کند. بدن می تواند مواد پروتئینی مانند حبوبات را جذب کند ولی اگر به مقدار معین پروتئین در رژیم غذایی نباشد، بدن دچار اختلال می شود و در نتیجه دچار ریزش مو می گردد که می تواند دو الی سه ماه به طول انجامد.

  1. تغییرات هورمونی

تعادل نداشتن در هورمون‌ها، خود می تواند یکی از عوامل مهم به حساب آید. هورمون‌ها در خانم‌ها به علت های متفاوتی تغییر می‌کند. تغییرات هورمون ناشی از بارداری یکی از دلایل ریزش مو می تواند می باشد.

  1. کم کاری تیروئید

 در بدن ما ، یک غده کوچک در گردن وجود دارد که تیروئید نام دارد و در سلامت کلی بدن تاثیر به سزایی دارد. وظیفه این هرمون شامل: تنظیم دما، سوخت و ساز ، ضربان قلب و خلق و خو است. در واقع کم کاری در غده تیروئید یک دلیل مهم است که می تواند در ریزش مو تاثیر به سزایی بگذارد.

  1. کم خونی ناشی از فقر آهن

 امروزه  فقر آهن یکی از شایع ترین نوع کم خونی است همچنین بر اساس آمار از هر ۱۰ زن مابین سن های ۲۰ تا ۴۹ سال یکی به این بیماری مبتلاست.

هنگامی که بدن نتواند به خوبی آهن دریافت کند قادر به ساخت هموگلوبین نیست و وظیفه هموگلوبین تامین اکسیژن سلول های بدن است و برای رشد و ترمیم در قسمت های مختلف بدن لازم است و اگر اکسیژن رسانی به پوست سر نرسد درنتیجه دچار ریزش مو شده و ضعف آنها ریزش را تشدید می کند.

  1. کم بود آب مورد نیاز بدن

 آب در بدن نقش مهمی ایفا می کند. به همان مقداری که کمبود آب در بدن می تواند بر روی سلامت پوست  و مو تاثیر به سزایی بگذارد. مویی که رطوبت کافی نداشته باشد نمی تواند به خوبی رشد کند در نتیجه شکننده و ضعیف می شود و باعث ریزش مو می گردد.

  1. استرس

امروزه بیشتر ما در محل کار و زندگی دچار استرس می شویم علاوه بر عواملی که استرس می تواند در بدن ایجاد کند، می تواند در ریزش مو هم تاثیر به سزایی بگذارد. افراد وقتی در معرض استرس قرار گیرند می توانند واکنش های متفاوتی از خود بروز دهند و بدن دچار اختلال می گردد و از دست دادن مو می تواند یکی از عوارض ناشی از استرس باشد.

  1. مصرف دخانیات و الکل

گاهی ریزش مو می تواند ناشی از مصرف بی از حد دخانیات و الکل باشد. علاوه بر اینکه می تواند مشکلات ناشی از کبد و گوارش به همراه بیاورد همچنین مانع از رسیدن مواد مغذی به مو می شود.

مزو مو مزولایک

راهکارهای اصلی درمان ریزش مو ناشی از بیماری کرونا

فیلر مو یا هیرفیلر

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاه ها بسته شده است

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید