بهترین ژل پیشانی کدام است؟ مشاوره انتخاب فیلر پیشانی

انواع لک صورت
انواع لک صورت و روش های درمان آن
فوریه 26, 2022
بهترین ژل خط اخم
بهترین ژل خط اخم
مارس 7, 2022

بهترین ژل پیشانی کدام است؟ مشاوره انتخاب فیلر پیشانی

ژل پیشانی

ژل پیشانی

بهترین ژل پیشانی کدام است؟ مشاوره انتخاب فیلر پیشانی را در این مطلب آموزشی برای پزشکان و متخصصان زیبایی

امروزه تزریق ژل پیشانی به یکی از متدهای نوین زیبایی تبدیل شده است که با استفاده از این روش می توان خطوط موجود در ناحیه پیشانی را از بین برد. همانطور که می دانید روند پیری پوست می تواند به دلایل مختلفی باشد که می توانیم  به قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، نوع زندگی ، استرس،  نوع غذای مصرفی و از همه مهم تر افزایش سن اشاره کنیم.

همه عوامل ذکر شده باعث ایجاد چین و چروک ها در صورت می شوند. همانطور که می دانید نواحی از صورت که دچار پیری می شوند را می توانیم به پیشانی،اطراف چشم و خطوط پنجه کلاغی،  دور لب، خط اخم  و … نام ببریم و همچنین می دانید که این چین و چروک ها زیبا نیستند و یکی از معضلاتی است که باید درمان شوند. پس با ما همراه باشید تا در خصوص این مشکل مانند چین و چروک های پیشانی و راهکار آن یعنی تزریق ژل پیشانی مطالبی را ذکر کرده ایم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

علت به وجود آمدن چین و چروک های پیشانی چه هستند؟

پرکننده ها چگونه کار می کنند؟

ماندگاری پرکننده ها  به چه عواملی بستگی دارد؟

چه افرادی می توانند تزریق  ژل پیشانی داشته باشند؟

بهترین پرکننده های پیشانی برای خطوط و چین و چروک کدام اند؟

مدت ماندگاری فیلر چه مقدار است تا تاثیرات آن را بتوانیم در ناحیه پیشانی ببینیم؟

مدت ماندگاری لازم بعد از تزریق ژل پیشانی چه مقدار است؟

مراقبت هایی که لازم است بعد از تزریق پیشانی انجام شود کدام است؟

تزریق ژل پیشانی چه عوارضی در پی دارد؟

تزریق ژل پیشانی تا چه حدی می تواند برای رفع خطوط در پیشانی موثر واقع گردد؟

اگر ژل پیشانی تزریق کنید چه قدر باید هزینه بپردازید؟

تفاوت تزریق ژل  و بوتاکس در ناحیه پیشانی

نتیجه گیری

علت به وجود آمدن چین و چروک های پیشانی چه هستند؟

اخم های تکراری و بلند کردن ابروها می تواند باعث ایجاد خطوط و چین و چروک پیشانی شوند. به این خطوط چین و چروک پویا نیز گفته می شود. برای از بین بردن این خطوط، با استفاده از پرکننده های تزریقی می توان آنها را نرم کرده یا به طور کلی از بین برد. پرکننده‌های پیشانی، درمان‌های موقتی اما مؤثری هستند که لایه‌های پوستی را برای پر کردن خطوط و چین‌ها حجیم می‌کنند.

یکی از دلایلی که پیش تر هم به آن اشاره شد افزایش سن می باشد چرا که با زیاد شدن سن، کلاژن در بدن کاهش می یابد که این امر در رساندن رطوبت به پوست تاثیر بسزایی دارند. البته باید توجه داشت که این دلیل نمی تواند دلیل اصلی بر این عارضه گردد و دلایل دیگری هم تاثیرگذار هستند که می توانیم به استرس و نداشتن خواب کافی اشاره کنیم.

ژل پیشانی چگونه کار می کنند؟

پرکننده‌های پوستی محلول‌هایی بر پایه هیالورونیک اسید هستند که برای کانتور کردن صورت، بازگرداندن حجم از دست رفته، پرکردن خطوط و رفع چین‌ وچروک‌های عمیق به پوست تزریق می‌شوند. آنها همچنین می‌توانند به گونه‌ها، لب‌ها حجم دهند و ظاهر اسکارهای آکنه را بهبود بخشند.

در سال های اخیر برخی از پرکننده ها هستند که محبوبیت پیدا کرده اند. این مواد به طور طبیعی با گذشت زمان توسط بدن جذب می شوند و نیاز به تمدید ژل پیدا می شود.

ماندگاری ژل پیشانی به چه عواملی بستگی دارد؟

  1. نوع ژلی که استفاده می شود.
  2. نحوه تزریق و میزان ژل مصرف شده
  3. مراقبت های لازم بعد از تزریق ژل
  4. نوشیدن مقدار کافی آب

چه افرادی می توانند تزریق  ژل پیشانی داشته باشند؟

به صورت کلی از تزریق ژل پیشانی می توان برای افرادی که دارای خطوط چین و چروک در ناحیه پیشانی خود هستند و یا افرادی که دارای خط اخم هستند استفاده نمود.

بهترین پرکننده های پیشانی برای خطوط و چین و چروک کدام اند؟

پرکننده‌های موقت مانند پرکننده‌های اسید هیالورونیک برای خطوط و چین و چروک‌های پیشانی بهترین هستند. نام های تجاری زیادی وجود دارد که هر کدام طیف وسیعی از محصولات خود را دارند. پرکننده خاص انتخاب شده به عوامل مختلفی مانند شدت چین و چروک، خاصیت ارتجاعی و سن پوست شما بستگی دارد.

بنابراین پرکننده های اسید هیالورونیک به دلیل این ویژگی ها یک انتخاب محبوب هستند. آنها همچنین دارای مشخصات ایمنی قوی هستند زیرا به طور طبیعی با بدن سازگار هستند و به ندرت باعث واکنش های آلرژیک می شوند.

مدت ماندگاری فیلر چه مقدار است تا تاثیرات آن را بتوانیم در ناحیه پیشانی ببینیم؟

اینطور می توان گفت که وقتی تزریق انجام می شود نتایج آن را می توان مشاهده کرد. ممکن است پس از بهبودی مقدار کمی کبودی و یا تورم وجود داشته باشد که به صورت معمول ۳ الی ۴ روز بیشتر به طول نمی انجامد. این پرکننده ها برای از بین بردن خطوط پیشانی بسیار موثر هستند و در واقع پر کننده هایی که دارای اسید هیالورونیک می باشند پوست را می توانند صاف و نرم کنند.

مدت ماندگاری لازم بعد از تزریق ژل پیشانی چه مقدار است؟

مهم ترین اقدام برای بالا بردن میزان ماندگاری بعد اینکه تزریق در پیشانی انجام شد مراقبت بعد از تزریق است. نکته ایی که باید به آن اشاره کرد این است که ژل ها ماندگاری زیادی ندارند چرا که بعد از مدتی جذب می شوند .

در واقع می توان گفت میزان ماندگاری این ژل به عوامل زیادی دارد یکی از آنها نوع ژل استفاده شده و مقدار ژلی که زده شده و همچنین مراقبت هایی که بعد از تزریق وجود دارد ولی به طور کلی مدت ماندگاری حداقل ۶ ماه و حداکثر ۲ سال در نظر گرفته شده است اما در هر فرد این ماندگاری متفاوت می باشد.

مراقبت هایی  که لازم است که بعد از تزریق ژل پیشانی انجام شود کدام است؟

  1. عدم ماساژ در ناحیه مورد نظر به میزان ۷۲ ساعت
  2. از هر گونه فشار دادن ناحیه پیشانی به میزان ۷۲ ساعت خودداری کنید.
  3. به اندازه یک هفته سعی کنید روی پیشانی خود نخوابید.
  4. سعی کنید از دوش گرفتن با آب گرم به اندازه ۲۴ ساعت خودداری نمایید.
  5. از رفتن به سونا و جکوزی به اندازه ۲ هفته خودداری کنید.
  6. همچنین در معرض آفتاب قرار گرفتن به اندازه ۷۲ ساعت بپرهیزید.

تزریق ژل پیشانی چه عوارضی در پی دارد؟

چنان چه تزریق توسط پزشک انجام گیرد عوارض خاصی متوجه فرد نمی گردد.

ممکن است کمی کبودی و یا قرمزی به وجود بیاید که بعد از چند روز از بین خواهد رفت. اگر به فردی که غیر متخصص باشد مراجعه شود دچار عوارض در موارد زیر می شوید:

ناهمواری در پوست به علت تزریق نادرست

گوله شدن ژل

کبودی و خون ریزی

نداشتن رضایت مورد نظر

ایجاد برآمدگی در پیشانی

ممکن است عوارض جدی تری هم وجود داشته باشد مانند عفونت ، آسیب بافت ، فلج عصبی را در پی خواهد داشت.

تزریق ژل پیشانی تا چه حدی می تواند برای رفع خطوط در پیشانی موثر واقع گردد؟

علل های زیاد برای ایجاد این چین و چروک ها وجود دارند که پیش تر به آنها اشاره کردیم. در واقع می توان گفت از تزریق ژل در ناحیه پیشانی می توان هم در رفع خطوط و بهبود ( جای بخیه ، اسکارها) کانتورینگ صورت و ایجاد تقارن استفاده کرد.

اگر ژل پیشانی تزریق کنید چه قدر باید هزینه بپردازید؟

هزینه ایی که باید در ابتدا به تزریق ژل بپردازید ممکن است بسیار گزاف باشند ولی این را در نظر بگیرید که نتایج حاصل از آن می تواند بسیار نتیجه بخش باشد همچنین اگر بخواهید هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید. اگر تزریقی را به صورت ارزان انجام دهید یا اینکه ژل تزریقی بی کیفیت باشد نتایج غیر قابل جبرانی را در پیش خواهد داشت.

تفاوت تزریق ژل  و بوتاکس در ناحیه پیشانی

در واقع می توان گفت که برای از بین بردن خطوط پیشانی علاوه بر تزریق ژل می توان از تزریق بوتاکس استفاده کرد. هنگامی که بوتاکس به پیشانی تزریق می شود. پوست در آن بخش به حالت ریلکس در می آید و به سمت بالا به حالت کشیده می گردد به همین دلیل خطوط و چین و چروک ها از بین خواهند رفت.

با تزریق بوتاکس می توان باعث رفع چین و چروک ها روی پیشانی شد و یا باعث کاهش آنها شد. از نظر ظاهری شاید هر دو روش مشابه یکدیگر باشند  ولی تفاوت هایی دارند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

تزریق ژل پیشانی

  1. موادی که در پوست تزریق می شوند باعث حجم دهی می شوند.
  2. چین و چروک ها را کاهش می دهند.
  3. فرورفتگی که از زخم به وجود آمده اند را پر می کنند.
  4. معمولا تا دو سال ماندگار هستند.

تزریق بوتاکس

اگر بخواهیم درباره بوتاکس بگوییم به این شکل که از یک سم تشکیل شده است که این سم باعث نرسیدن سیگنال ها به عضلات می شوند و سبب شل شدن آنها می گردند در نتیجه خطوط چین و چروک ها را از بین می برند به صورت معمول ماندگاری بوتاکس بین ۳ الی ۴ ماه می باشد.

انواع ژلهای پیشانی

ژل آلیاکسین           ژل نئوویا            ژل نورامیس ولوم        ژل آیدیا لیپس و بایو اکسپندر       

 ژل رووفیل پلاس و اولترا         ژل پرفکتا فاین لاین و دیپ 

 

نتیجه گیری در مورد ژل پیشانی

همانطور که گفته شد می توان چین و چروک ها و همینطور خطوط پیشانی را به طور موثر با فیلرهای اسید هیالورونیک رفع نمود. این ژل ها می توانند ظاهر خطوط و چین و چروک ها را نرم کنند همچنین رطوبت پوست را حفظ کنند و تولید کلاژن را برای جوان سازی پوست را ایجاد نمایند. ژل پیشانی اسید هیالورونیک دارای مشخصات ایمنی قوی هستند و نتایج عالی را ارائه می دهند. بسیاری از محصولات با توجه به نیاز شما در دسترس هستند.

4.6/5 - (5 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید