بهترین ژل خط اخم

ژل پیشانی
بهترین ژل پیشانی کدام است؟ مشاوره انتخاب فیلر پیشانی
مارس 2, 2022
مزوتراپی ابرو - بهترین مزو ابرو
همه چیز درباره مزوتراپی ابرو | بهترین مزوتراپی ابرو
مارس 15, 2022

بهترین ژل خط اخم

بهترین ژل خط اخم

بهترین ژل خط اخم

بهترین ژل خط اخم Frown Lines با توجه به کیفیت فیلرهای هیالورونیک اسید خط اخم انتخاب می شود. معرفی انواع ژل خط اخم برای پزشکان و متخصصان زیبایی در این مطلب آموزشی است.

یکی از مشکلاتی که امروزه در ظاهر افراد دیده می شود خط اخم است. خط اخم می تواند ناشی از عوامل متفاوتی باشد که افزایش سن یکی از آنها است به همین علت پوست حالت کشسانی خود را از دست می دهد و این خطوط نمایان تر می شوند.

ولی جای نگرانی نیست چون از روش های مختلفی می توان این مشکل را برطرف نمود، یکی از آنها تزریق ژل خط اخم می باشد. در واقع با استفاده از تزریق ژل خط اخم می توان خطوط و چین و چروک های خط اخم را رفع نمود و به پرکنندگی آنها انجامید. همانطور که می دانید امروزه ژل های مختلفی برای تزریق وجود دارند که باید به دنبال بهترین آن در این زمینه باشید. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین ژلی که می توان برای درمان خط اخم استفاده نمود دارای چه ویژگی هایی است؟

مزایای تزریق خط اخم کدام اند؟

ویژگی های خوب یک برند ژل خط اخم کدام است؟

چه نتیجه ایی می توان از تزریق ژل خط اخم به دست آورد.

ژل خوب برای خط اخم چه مدت ماندگاری دارد؟

عوارض تزریق ژل خطوط اخم کدام است؟

چنانچه فیلری بد تزریق شود راهی برای از بین بردن آن وجود دارد؟

چه افرادی که نمی توانند از ژل استفاده کنند.

نکاتی که باید بعد از تزریق ژل رعایت کنید.

هزینه تزریق ژل های خط اخم به چه صورتی است؟

ژل بهتر است یا بوتاکس؟

معرفی ژل های پیشنهادی برای رفع خطوط اخم

بهترین ژلی که می توان برای درمان خط اخم استفاده نمود دارای چه ویژگی هایی است؟

ژل های هیالورونیک اسید به صورت معمول برای درمان خط اخم مورد استفاده قرار می گیرند. از ترکیبات این ماده می توان به تحریک کلاژنسازی اشاره نمود علاوه بر اینکه می توانند در رفع خطوط اخم مورد استفاده قرار گیرند در رفع چین و چروک های صورت و اگر دارای اسکار هستید نیز کارایی دارند.

همانطور که می دانید هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بدن ما موجود می باشد که باعث آبرسانی و تقویت پوست می گردد و باعث شادابی پوست نیز می شود. امروزه متاسفانه فیلرهایی که برای تزریق استفاه می گردند دارای ماندگاری زیادی نیستند و نمی توانند چین و چروک ها را به طور دائمی از بین ببرند. به همین علت بعد از گذشت ۶ ماه باید تزریق مجدد در ناحیه اخم صورت گیرد.

البته این را در خاطر داشته باشید که سرعتی که هیالورونیک اسید می تواند در جذب داشته باشد در افراد متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد چراکه بدن یک سری از افراد هیالورونیک اسید را سریع جذب می کنند و باید در ۶ ماه کمتر تزریق مجدد را انجام دهند.

مزایای تزریق ژل خط اخم کدام اند؟

  1. نتایج به سرعت قابل مشاهده است.
  2. نیاز نداشتن به دوره ریکاوری
  3. داشتن عوارض جانبی بسیار کم
  4. دارای ماندگاری زیاد
  5. آسان بودن تزریق
  6. کاهش خطوط و چین و چروک ها

ویژگی های خوب یک برند ژل خط اخم کدام است؟

  1. برندی که برای درمان خط اخم استفاده می کنید باید دارای یک سری ویژگی باشد که در ادامه به آنها پرداخته ایم.
  2. ژلی که دارای ویژگی کلاژنسازی باشد تا در جهت درمان چروک های پوستی که به صورت عمیق هستند بتواند مورد استفاده قرار گیرد. این ژل ها همچنین می توانند به صورت پرکننده مورد استفاده قرار گیرند و باعث سفتی پوست شوند. در واقع این نکته را در نظر بگیرید که ژل هایی که برای درمان خطوط اخم استفاده می شوند باید دارای ویژگی کلاژنسازی باشند.
  3. از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشند تا حداکثر افراد بتوانند از آنها استفاده کنند.
  4. ژل هایی که بر روی صورت تزریق می گردند الزام است که استاندارد FDA را داشته باشند.
  5. در هنگام خرید بهترین برند ژل های تزریقی باید به استاندارد آن توجه گردد.

چه نتیجه ایی می توان از تزریق خط اخم به دست آورد؟

با بهره گیری از ژل ها می توانیم به درمان خطوط اخم و چروک ها بپردازیم . با استفاده از ژلی که پزشک شما پیشنهاد می کند و بسته به نوع آن، نتایج می تواند متفاوت باشد به این علت که نوع پوست هر فرد متفاوت است، پس نتایج هم متفاوت می شوند. ممکن است در برخی از افراد حساسیت هایی را ایجاد نماید و باعث ایجاد تورم و قرمزی نیز شود و در برخی هم هیچ کدام از علائم ذکر شده دیده نمی شود.

ژل خوب برای خط اخم چه مدت ماندگاری دارد؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم تزریق می تواند در زمان محدودی تاثیر خود را نشان دهد و فاکتور های تاثیر گذار به عواملی بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

یکی از عواملی که می توان در خصوص ژل گفت نوع آن است چرا که انواع مختلفی در خصوص ژل ها وجود دارد که برای تزریق می توان از آنها استفاده کرد که اکثر این ژل ها باید در زیر نظر پزشک تزریق شوند.

از ژل های مورد استفاده در خط اخم می توانیم به ژل هایی که اسید هیالورونیک دارند اشاره کنیم و خوب بهتر است بدانید که ژل های اسید هیالورونیک دارای ماندگاری موقت هستند یعنی تا حدود ۶ ماه تا یک سال می توان در نظر گرفت. بعد از آن بازگشت به حالت اولیه اتفاق می افتد که باید برای تمدید اقدامات لازم را انجام دهید.

عوارض تزریق ژل اخم کدام است؟

  1. ممکن است افرادی باشند که بعد از تزریق ‌ژل خط اخم به کبودی دچار شوند که این کبودی ها طبیعی است و همینطور بی خطر می باشد و بعد از چند روز از بین خواهند رفت.
  2. این احتمال وجود دارد که بعد از ۴۸ ساعت محلی که تزریق انجام شده است متورم شود که بعد از این مدت از بین خواهد رفت.
  3. بعضی از افراد هستند که ممکن است خط اخم آنها به صورت نامتقارن برطرف شود به این علت که ممکن است فرد در ناحیه پیشانی دارای عدم تقارن باشد.
  4. انتخاب متخصص پوستی که بهترین باشد تا بتواند برای رفع این مشکل شما را راهنمایی کند.
  5. عفونتی که بعد از تزریق اتفاق می افتد خیلی نادر می باشد.
  6. ایجاد نکروز ممکن است رخ بدهد که خیلی کم اتفاق می افتد.
  7. ممکن برای رفع خطوط اخم به چند جلسه درمان نیاز داشته باشید. تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

چنانچه فیلری بد به خط اخم تزریق شود راهی برای از بین بردن آن وجود دارد؟ 

اگر از ظاهر فیلر ناراضی هستید، در بیشتر موارد نگران نباشید، در واقع یک متخصص پوست ممکن است ژل اضافی برای تعادل تزریق کندیا می تواند آن را به طور کامل حل کند. نکته مهم در مورد پرکننده‌های اسید هیالورونیک این است که آنزیمی وجود داردکه می‌تواند به آن ناحیه تزریق شود تا محصول را حل کند و از بین ببرد.

چه افرادی که نمی توانند از ژل استفاده کنند شامل:

  1. باردار
  2. شیرده
  3. دارای عفونت در ناحیه صورت هستند.
  4. افرادی که از برندهای دیگر فیلر استفاده کرده اند.
  5. افرادی که دارای بیماری خود ایمنی مثل دیایت هستند.

نکاتی که باید بعد از تزریق ژل خط اخم رعایت کنید موارد زیر می باشد:

  1. ممکن است بلافاصله پس از درمان از کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده شود. اگر این ناراحتی بیش از دو یا سه روز ادامه داشت یا اگر واکنش‌های دیگری رخ داد، لطفاً با پزشک خود تماس بگیرید.
  2. تا شش ساعت پس از درمان از لمس ناحیه مورد نظر خودداری کنید و یا از وزرش کردن بپرهیزید.
  3. تا زمانی که قرمزی و تورم اولیه برطرف نشده است، از قرار گرفتن ناحیه تحت درمان در معرض گرمای شدید (سونای خشک و بخار) خودداری کنید.
  4. تا یک هفته پس از درمان از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و دوزهای بالای مکمل های ویتامین E خودداری کنید.
  5. شواهد نشان می دهد که انجام یک درمان بعدی قبل از اینکه محصول به طور کامل از بین برود، اثر ماندگاری را افزایش می دهد.

هزینه تزریق ژل های خط اخم چقدر است؟

یکی از عواملی که باید در انتخاب ژل در نظر داشت تا بتواند خطوط ناشی از چین و چروک ها را رفع نماید هزینه ایی است که باید برای آن بپردازید و این را هم در نظر داشته باشید که کدام پزشک را برای این کار قرار است انتخاب نمایید. در واقع هر چه پزشک شما متبحرتر از نظر هزینه گرانتر می باشد.

سوالی که در آخر مطرح می شود این است که ژل بهتر است یا بوتاکس؟

بوتاکس هم مانند ژل می تواند برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های صورت موثر واقع شود ولی وقتی روش های درمانی متفاوت می شوند ممکن است شما دچار سردرگمی شوید اما اگر هر کدام را بشناسید راحتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب تر است.

همانطور که می دانید بوتاکس به صورت موقتی باعث فلج شدن ماهیچه های صورت می گردد و درمان چین و چروک ها را ایجاد می نماید ولی در تزریق ژل چین و چروک ها پر می شوند پس می توان گفت که با بهره گیری از ژل ها می توان به درمان موثری رسید.

معرفی ژل های پیشنهادی برای رفع خطوط اخم

ژل های متعددی را می توانیم در جهت رفع خط اخم معرفی کنیم با ما همراه باشید زیرا در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

 نمونه از ژل هایی را که می توانیم بگوییم شامل: رووفیل، پرفکتا،  نیوویا ،  آلیاکسین،  نورامیس، ای پی تی کیو ، بلوترو بالانس ، آیدیا ، الانسه و فیورج هستند.

رووفیل

ژل رووفیل که در ترکیباتش از پپتیدها تشکیل شده است و یک ژل عالی برای فرم دهی و تصحیح بخش های ظاهری در صورت و اندام می باشد. همینطور این ژل دارای تایید وزارت بهداشت است و از هیالورونیک اسید تشکیل شده است که می تواند به صافی و سفتی پوست کمک کند. این ژل به دلیل داشتن گرانروی و الاستیسیته دارای ماندگاری زیادی است. از رووفیل می توان برای خطوط زیر چشم، برجستگی لب ها و برطرف کردن چین و چروک ها استفاده نمود.

پرفکتا

ژل پرفکتا به دلیل ساختاری که در مولکول های آن استفاده شده است برای چین و چروک هایی که عمیق و نیمه عمیق هستند مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور به علت کراس لینکی که در این برند موجوده می تواند در رفع چین و چروک ها و رطوبت رسانی مورد استفاده کرد، از ژل پرفکتا می توان در زیرچشم، زاویه سازی و چانه و رفع خط خنده عمیق و خطوط اخم به کار برد.

پرفکتا دیپ- perfectha deep

نیوویا

ژل نیوویا که دارای هیالورونیک می باشد و در آن از PEG  تشکیل شده است. می توان در جهت از بین بردن چین و چروک ها و بازگرداندن حجم از دست رفته پوست موثر واقع شود. از این ژل برای رفع خط خنده، حجم دهی گونه و لب ها ، چانه و زاویه سازی و جوانسازی در پشت دست ها می توان استفاده کرد.

ژل نیوویا - ژل neauvia - ژل نئوویا

آلیاکسین

ژل آلیاکسین یک پرکننده ایی است که از اسید هیالورونیک خالص تشکیل شده است که می تواند برای کانتورینگ و همینطور لیفتینگ و مرطوب کنندگی به کار رود

از دیگر مزایای این ژل می توانیم به این اشاره کنیم که برای نواحی مختلفی از صورت قابلیت استفاده کردن را داراست. علت اینکه این ژل طرفداران زیادی دارد به این دلیل است که انعطاف پذیری و کلاژنسازی دارد و برای رفع خطوط پیشانی، خط اخم و گردن و همینطور حجم دهی لب ها و زاویه سازی استفاده نمود.

آلیاکسین چانه و گونه EV

آلیاکسین چانه و گونه EV

ژل خط اخم نورامیس

ژل نورامیس که از یک شرکت کره جنوبی تشکیل شده است و در واقع این ژل راهکاری ایمن و مقرون به صرفه می باشد و با استفاده از آن خطوط و چروک ها پر می شوند و حجم از دست رفته پوست دوباره باز می گردد از آن برای چین و چروک های اطراف دهان و خط اخم و برجسته سازی لب و گونه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ژل نورامیس neuramis

ژل نورامیس neuramis

بلوترو بالانس

اگر دوست دارید که ظاهری طبیعی و زیبا داشته باشید می توانید از این ژل استفاده نمایید در واقع این ژل پرکننده ایی است که از هیالورونیک اسید ساخته شده است. این برند دارای ویژگی های زیادی هستند که علاوه بر رفع چین و چروک ها می توانند به کشسانی، انعطاف پذیری و یکنواختی پوست نیز کمک کنند.

ژل بلوترو

ژل بلوترو

ژل خط اخم آیدیا

ژل آیدیا که در خصوص جوانسازی و همینطور زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و در سال های اخیر توانسته به محبوبیت خوبی دست پیدا کند. هدف اصلی که این شرکت دارد، این است که علاوه بر ماندگاری خوب ، بر پرکنندگی  و رفع چین و چروک های عمیق تا سطحی نیز به کار می رود. همچنین برای حجم دهی گونه و چانه و اطراف دهان هم می توان استفاده کرد.

ژل آیدیا سوپر

الانسه

الانسه فیلری که در واقع به روزترین است را می توانیم ژل الانسه بنامیم. این ژل به دو منظور قابل استفاده می باشد هم در جهت بازسازی و هم در جهت کم کردن چین و چروک های پوستی در دور دهان،خطوط اخم و پیشانی و همینطور برای فرم دهی چانه و گونه ها نیز به کار می رود.

ژل الانسه

ژل الانسه

فیورج

این ژل که محصول کشور ایران می باشد و همینطور می توان برای نواحی های مختلفی از صورت مورد استفاده قرار گرفت برای خطوط زیر چشم، خطوط خنده به صورت عمیق و همینطور زاویه سازی و فرم دهی گونه ها می توان به کار برد.


 

موضوع مرتبط :

بهترین فیلرهای زیر چشم

بهترین فیلرهای زیر چشم

بهترین فیلر لب

بهترین ژل گونه

بهترین ژل بینی

بهترین ژل پیشانی

 

4.3/5 - (7 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

0 دیدگاه ها

  1. ناشناس گفت:

    رتبه بازدید کنندگان : ۵ ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید