راهکارهای اصلی درمان ریزش مو ناشی از بیماری کرونا

مزو مو Revitacare
بررسی مزو رویتاکر مو Haircare
آگوست 21, 2021
مزوژل پروایج proage
مزوژل پروایج Proage
آگوست 29, 2021

راهکارهای اصلی درمان ریزش مو ناشی از بیماری کرونا

ریزش مو کرونا

ریزش مو کرونا

ریزش مو پس از ابتلا به بیماری کرونا COVID در طول همه گیری ، افزایش چشمگیری داشته اند.

از جمله بسیاری از مسائل غیر منتظره ای که مردم در طول همه گیری COVID-19 با آن روبرو شده اند ، ریزش مو است.

علت ریزش مو در دوران کرونا چیست ؟ در یک کلام: استرس

کارشناسان معتقدند نوع ریزش مو با COVID-19 telogen effluvium (TE) نامیده می شود. TE نتیجه یک استرس بزرگ بر بدن است و در پاسخ به استرس روحی و جسمی رخ می دهد.

مقدمه درمان ریزش مو بخاطر کرونا

هیاهوی ناشی از همه گیری برای برانگیختن آن کافی است. اما اگر به عفونت COVID-19 مبتلا شده اید ، ممکن است دچار دو مشکل شدید شده باشید ، زیرا TE همچنین می تواند ناشی از استرس فیزیکی یک بیماری باشد. به گفته دکتر پاتل ، از آنجا که همه گیری طولانی مدت ادامه داشته و TE در حال افزایش بوده است ، رشد مجدد موها تحت تأثیر قرار می گیرد.

چگونه استرس COVID-19 باعث ریزش مو می شود

برای درک TE ، باید چرخه مو را درک کنید. مرحله رشد چرخه مو را آناژن و مرحله استراحت را تلوژن می نامند. در پایان تلوژن ، موها می ریزند و چرخه به حالت رشد باز می گردد.

اما وقتی یک عامل استرس زای شدید و قوی وارد بدن می شود ، می توان آن چرخه را مختل کرد. موها زودهنگام وارد مرحله استراحت شده و می ریزند. محرک های رایج شامل زایمان ، بستری شدن در بیمارستان ، جراحی ، کاهش سریع وزن و استرس های شدید و ناگهانی است.

تغییر مو به حالت استراحت به طور بالقوه بخشی از سیستم پیچیده حفظ انرژی بدن ما است. این نظریه این است که بدن شما برای رشد مو به انرژی زیادی نیاز دارد. هنگامی که در استرس شدید هستید ، بدن شما باید منابع خود را برای بقا منتقل کند – نه اینکه قفل های خود را دوست داشتنی نگه دارید.

چارچوب زمانی می تواند موذیانه باشد. با توجه به طول یک چرخه مو ، TE ممکن است اتفاق بیفتد ، اما تا حدود سه ماه پس از استرس شدید خود را نشان نمی دهد. این همان دلیلی است که افراد متولد شده ممکن است سه ماه پس از استقبال از نوزاد متوجه ریزش مو شوند.

و در حالی که این علت ممکن است کاملاً واضح یا قابل پیش بینی باشد ، تعیین دقیق سایر مواردی که باعث ایجاد TE می شوند در صورت تاخیر ممکن است دشوار باشد. اگر متوجه ریزش شدید ، از خود بپرسید: آیا سه یا چهار ماه پیش اتفاق قابل توجهی افتاده است؟

چگونه عفونت COVID-19 می تواند باعث ریزش مو شود

عفونت COVID-19 همچنین می تواند باعث ریزش موهای مشاهده شده با TE شود. COVID-19 کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد ، اما به نظر می رسد استرس ناشی از کمبود اکسیژن رسانی به فولیکول های مو ، تب و فشار بر بدن می تواند فولیکول های مو را به مرحله استراحت بکشاند.

در تحقیقی که در ژانویه ۲۰۲۱ در The Lancet منتشر شد و پیامدهای طولانی مدت عفونت COVID-19 را در افرادی که در بیمارستان بستری شده بودند ، شش ماه پس از عفونت آنها بررسی کرد ، شایع ترین علائم ماندگار شامل خستگی یا ضعف عضلانی (۶۳ درصد) بود. ، مشکلات خواب (۲۶ درصد) و اضطراب یا افسردگی (۲۳ درصد). با این حال ، ۲۲ درصد نیز ریزش مو را تجربه کردند.

صرف نظر از دلیل ریزش موهای مرتبط با TE ، نتایج می تواند چشمگیر باشد ، به خصوص پس از شستن یا برس زدن موها. از آنجا که فولیکول ها شل هستند و طول کامل موها به راحتی می ریزد. برای برخی ، موها به صورت توده ای ظاهر می شوند. او می افزاید: تا زمانی که موهای زیادی از دست ندهید ، متوجه نازک شدن نخواهید شد.

چگونه با ریزش مو COVID-19 مبارزه کنیم

خبر خوب این است که TE موقت است. به گزارش آکادمی پوست آمریکا (AAD) ، خبر ناگوار این است که شما اغلب باید منتظر بمانید تا چرخه موهای شما به مرحله آناژن یا “رشد” بازگردد ، که معمولاً بین شش تا نه ماه طول می کشد. معمولاً در زمان ریزش مو ، بدن در حال شروع به تنظیم مجدد است ، به شرطی که هیچ تغییر یا محرک دیگری وجود نداشته باشد.

با این حال ، در مورد COVID-19 ، طول مدت همه گیری ممکن است این بازگشت به حالت عادی را پیچیده تر کند. عوامل استرس زای طولانی مدت می توانند موها را به TE مزمن تبدیل کنند. به همین دلیل ، شما می خواهید مطمئن شوید که از رژیمی استفاده می کنید که از سلامت و رشد موها پشتیبانی می کند ، به این معنی که رژیم متعادل شامل پروتئین ، ویتامین D و آهن کافی است.

اگر موهای خود را ریخته اید ، اما وضعیت شما بهتر نمی شود ، با وجود گذشت زمان و این تلاش ها ، ممکن است به یک متخصص پوست مجرب مراجعه کنید که شما را برای سایر شرایط پزشکی که می تواند باعث ریزش مو شود ، که ممکن است شامل عدم تعادل هورمونی باشد ، ارزیابی کند. ، کمبودهای تغذیه ای یا علل ژنتیکی. متخصص پوست شما همچنین ممکن است توصیه کند که یک محصول موضعی ماینوکسیدیل (مانند روگاین) را در حالی منتظر بمانید که TE شما خود را اصلاح کند و باعث رشد بیشتر موها شود.

 وقتی می بینید که موهای کوتاه “کودک” در اطراف خط مو مشاهده می کنید ، موها در حال رشد هستند. مدل کردن آنها معمولاً بی نظم و دشوار است ، و ممکن است بخواهید نحوه بستن موها یا روش های مختلف پوشیدن موها را در هنگام ورود آزمایش کنید. فرانسیس همچنین توصیه می کند محصولات مو را مجددا ارزیابی کنید تا مطمئن شوید برای موهای شما مناسب هستند. حجم و ضخامت موها در حین گذر از مراحل ضخامت.

روش های درمان ریزش مو کرونا

استفاده از ویتامین ها که در بخش بالایی توضیح داده شد

مزوتراپی که به نوعی ویتامین رسانی مستقیم به مو ها می باشد.

مزو درماهیل      مزو BCN        بایواسکین      رویتاکر       مزولایک

استفاده از پروتئین ها یا پپتاید ها که در برخی محصولات مانند هیرفیلر وجود دارد.

منبع :

https://www.everydayhealth.com

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید