تزریق بوتاکس برای درمان پوست چرب

فیلر زیر چشم- ژل زیر چشم
فیلر زیر چشم: آنچه قبل از تزریق باید بدانید
بهترین برند مزوژل
مزوژل Skin booster: کلید پوست جوان و شاداب

تزریق بوتاکس برای درمان پوست چرب

بوتاکس پوست چرب

بوتاکس پوست چرب

آیا بوتاکس چربی طبیعی پوست را از بین می برد؟

در دنیای محصولات زیبایی امروز، بوتاکس به عنوان یک محصول چندکاره شناخته می شود. تزریق های توکسین بوتولینوم نوع A، شامل بوتاکس مصپورت و بوتاکس دیستون می توانند میگرن را با تزریق به پوست سر کاهش دهند، تعریق زیر بغل را با تزریق به آن ناحیه کنترل کنند، یا بی اختیاری ادرار را با تزریق به مثانه کاهش دهند . و البته یکی از اولین کاربردهای آن، صاف کردن چین و چروک ها است. گفته برخی پزشکان و مطالعات کوچک نیز نشان داده اند که نورومودولاتورها می توانند به کاهش تولید سبوم (چربی) کمک کنند، که منجر به کاهش پوست چرب و جوش ها می شود. در اینجا آنچه که باید درباره تأثیر بوتاکس و دیگر محصولات مشابه بر چربی پوست بدانید را بررسی می کنیم.

آیا بوتاکس بر تولید چربی تأثیر می گذارد؟

پاسخ کوتاه بله است، اما این موضوع به سادگی تزریق های معمولی بوتاکس برای کاهش چین و چروک نیست. میکروتزریق های بوتاکس می توانند برای کنترل پوست چرب، کاهش تولید سبوم و بهبود آکنه استفاده شوند. در این حالت، تأکید بر واژه «میکرو» است. این درمان شامل تزریق های سطحی به لایه پوست است – نه به عمق پوست یا عضلات، جایی که نورومودولاتورها برای درمان خطوط ریز و چین و چروک تزریق می شوند . در نواحی که تولید چربی، سبوم و تعریق رخ می دهد. این فرایند در نهایت به کاهش چربی، قرمزی، نمایان شدن منافذ و آکنه کمک می کند.”

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۲، ۲۵ بیمار با پوست چرب تزریق بوتاکس به پیشانی دریافت کردند و ۲۱ نفر از آن ها (یعنی ۹۱ درصد) از نتیجه مات بودن پوست خود تا سه ماه پس از تزریق راضی بودند. در سال ۲۰۱۵، محققان ۴۲ داوطلب با پوست چرب را با تزریق بوتاکس در پنج نقطه مختلف پیشانی مورد آزمایش قرار دادند و تغییر تولید چربی در مناطق درمان را با دستگاهی به نام سبومتر اندازه گیری کردند. مطالعه نشان داد که کمترین میزان سبوم در نزدیک ترین نقاط تزریق بوده و بیشترین چربی در دورترین نقاط از محل تزریق بوتاکس مشاهده شد. بوتاکس به برخی افراد با پوست چرب کمک می کند – اما نه به همه.

بوتاکس زمانی برای کم کردن چربی پوست مؤثر است که بوتاکس حرکات عضلات اطراف غدد چربی را کاهش دهد.

آیا بوتاکس می تواند درمانی برای پوست چرب باشد؟

همان طور که گفتیم، بوتاکسی که برای صاف کردن خطوط پیشانی خود دریافت می کنید، همانند تزریق هایی نیست که برای مات کردن چهره شما انجام می شود. درمان های نورومودولاتور برای خطوط پیشانی و دیگر چین و چروک ها به طور مستقیم به عضله تزریق می شوند، در حالی که میکروتزریق ها از لایه پوست عبور نمی کنند. بنابراین، کسی که درمانی برای خطوط پیشانی دریافت می کند، کاهش تولید چربی را تجربه نخواهد کرد که از میکروتزریق ها به دست می آید.

این به این معنا نیست که میکروتزریق ها نمی توانند تأثیر صاف کردن خطوط را داشته باشند – فقط این تأثیر شبیه به درمان سنتی با دوز کامل نیست. بسته به اینکه شما برای چه چیزی درمان می شوید، برخی از تزریق کنندگان در هنگام انجام میکروتزریق ها کمی عمیق تر می روند تا عضله را کمی بی حس کنند، اما آن را فلج نمی کنند. در حالی که میکروتزریق ها می توانند در سراسر صورت تزریق شوند تا به بهبود بافت پوست کمک کنند، منطقه T بیشترین مشکل را برای بیماران با پوست چرب ایجاد می کند. تولید چربی در منطقه T که شامل پوست پیشانی و بینی است، بیشتر رخ می دهد.

بوتاکس پوست چرب

نتایج کم شدن چربی پوست چقدر طول می کشد؟

مانند هر تزریق نوروتوکسین، نتایج میکروتزریق ها فوری نیستند. این نتایج معمولاً در مدت پنج تا ده روز نمایان می شوند. مانند تزریق های سنتی بوتاکس، ماندگاری میکروتزریق ها تا سه تا چهار ماه دوام دارند. در حالی که ممکن است شما به اندازه حرکت پیشانی یا ابروهایتان برای تشخیص نیاز به تمدید تزریق ها توجه کنید، کاهش میکروتزریق ها برای پوست چرب معمولاً با بازگشت چربی پوست همراه است. وقتی که بوتاکس از بین می رود، تولید سبوم ممکن است به حالت عادی بازگردد.

اگر به دنبال راهی برای کاهش تولید چربی هستید، میکروبوتاکس می تواند یک راه حل منحصر به فرد باشد. برای افرادی که پوست چرب دارند، میکروتزریق ها به عنوان یک گزینه درمانی مستقل عمل می کنند، جدا از تزریق های نورومودولاتور برای خطوط ریز و چین و چروک ها. درمان های نورومودولاتور برای تولید چربی به لایه پوست تزریق می شوند – زیرا تولید چربی در پوست رخ می دهد – نه به عضله و بنابراین فواید متفاوتی را ارائه می دهند. به عبارت دقیق تر، شما لزوماً با یک تیر دو نشان نمی زنید. یک درمان سنتی بوتاکس نباید بر تولید سبوم شما تأثیر بگذارد.


مطلب آموزشی مرتبط :

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟

تفاوت ژل و بوتاکس چیست؟

مراقبت های قبل بوتاکس و مراقبت بعد از تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

تزریق ژل و بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه ای

عوارض تزریق بوتاکس

سن مناسب تزریق بوتاکس

بوتاکس برای درمان افسردگی و خروپف

بوتاکس معده برای لاغری| همه چیز در مورد بوتاکس معده

هشدار در مورد بوتاکس بدون مجوز !

5/5 - (1 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید