تفاوت ژل و بوتاکس چیست؟

تفاوت ژل و مزوژل
تفاوت ژل و مزوژل چیست؟
اکتبر 30, 2021
mccosmetics - ام سی کازمتیکس
مزو MCCosmetics ام سی کازمتیک
نوامبر 12, 2021

تفاوت ژل و بوتاکس چیست؟

تفاوت ژل و بوتاکس

تفاوت ژل و بوتاکس

تفاوت ژل و بوتاکس موضوع این مطلب آموزشی است. مقایسه کاربردهای ژل و بوتاکس را بررسی می کنیم.

مقدمه تفاوت ژل و بوتاکس

امروزه مردم از راه های فراوانی برای از بین بردن چین و چروک های صورت استفاده می کنند . اکثرا به دنبال جوانسازی و داشتن پوستی زیبا و بی چروک هستند چرا که داشتن پوست زیبا یکی از عوامل موثر در زیبایی است.

همه به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستند همانطور که می دانید در عصر جدید متد های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که می توانیم  به بوتاکس و ژل اشاره کنیم که در حال حاضر بسیار طرفدار دارد.

 شاید شما با  بوتاکس و ژل در جهت رفع پیری پوست آشنا باشید ولی تفاوت آنها را ندانید که دقیقا در چیست. پس اگر می خواهید بدانید ما در این مقاله به کاربرد بوتاکس و ژل در چیست؟ پرداخته ایم و بهتون میگیم که ماندگاری ژل بهتر است یا بوتاکس؟

و قبل از انجام هر کاری بهتر است بدانید که عوارض تزریق هر کدام چگونه است؟  از نظر قیمت هم شما با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته است می خواهید بدانید کدام یک از نظر قیمت ارزانتر است؟ تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید نگران نباشید ما در این مورد هم صحبت کرده ایم و در آخر درباره شباهت بوتاکس و ژل هم نکاتی رو می گوییم.

تفاوت اصلی ژل و بوتاکس در کاربرد ، مدت ماندگاری، ترکیبات و نحوه عملکرد و هزینه تزریق می باشد.

آنچه در مقاله تفاوت ژل و بوتاکس می خوانید:

کاربرد بوتاکس و ژل در چیست؟

ماندگاری ژل بهتر است یا بوتاکس؟

عوارض تزریق هر کدام چگونه است؟

کدام یک از نظر قیمت ارزانتر است؟

شباهت بوتاکس و ژل

اما در ژل ها که با آنها فیلر هم می گویند چنان چه مانند بوتاکس در از بین بردن چین و چروک به کار می روند ولی در کاربرد تفاوت هایی با بوتاکس دارد که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.

کاربرد بوتاکس و ژل در چیست؟

کارکرد اصلی بوتاکس از بین بردن چروک هایی است که روی صورت ایجاد می شود. بر اثر افزایش سن عضلات صورت تغییر شکل می دهند. با تزریق بوتاکس باعث می شود عضلات به حالت استراحت در بیایند و در نتیجه باعث جوانسازی صورت می شود.

بوتاکس را می توان اینگونه گفت که سمی به اسم باکتری بوتولینوم است این سم راههای که به عصب می رسند را مسدود می کنند. در این نواحی کارکرد عضلات در قسمتی که چین و چروک به وجود آمده است را کاسته و باعث کم رنگ شدن خطوط می شوند.

می توان گفت بوتاکس به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند و باعث ریلکس شدن آنها می شود همچنین علاوه بر کارکرد زیبایی ، درمانی هم دارد که به آن می پردازیم.

کارکرد زیبایی آن را می توانیم به از بین بردن چین و چروک های ناشی از گردن و چانه، اطراف لب ، اطراف چشم ، خطوط ناشی از اخم و خطوط پیشانی نام برد. کارکرد درمانی آن را می توانیم از بین بردن عرق ناشی از کف دست ، پا و زیر بغل و همچنین برای درمان میگرن ، اسپاسم ناشی از عضلات گردن مورد استفاده قرار می گیرد.

بوتاکس به این دلیل که ممکن است حالت غیر طبیعی بدهد ، نمی توان به تمام قسمت های صورت تزریق شود.

در خصوص کارکرد ژل می توان گفت برای حجم دهی مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت مواد تشکیل دهنده ژل را می توانیم بگوییم که باعث تحریک سازی سلول های پوست شده وکلاژن سازی را ایجاد می نماید. همینطور از ژل برای دست ها ، چروک اطراف چشم ، خطوط بین بینی و دهان ، گردن ،حجم دادن به گونه ولب مورد استفاده قرار داد.

در اصل می توان گفت از بوتاکس برای قسمت های بالایی صورت ولی از ژل برای قسمت های پایینی صورت استفاده می گردد. برای اینکه بیشتر نواحی تزریق را درک کنید شکل زیر را ببینید.

ماندگاری ژل بهتر است یا بوتاکس؟

بوتاکس مدت ماندگاری کمتری نسبت به ژل دارد. معمولا بین ۳ الی ۴ ماه است که نیاز به تمدید مجدد دارد.

اما ماندگاری ژل بسته به نوع فیلری که می خواهید استفاده کنید متفاوت است که معمولا بین ۶ ماه تا ۳ سال می باشد. در بعضی مواقع با توجه به نظر پزشک می توان هم از ژل و هم از بوتاکس استفاده کرد.

تفاوت عوارض تزریق ژل و بوتاکس

عوارض ناشی از تزریق بوتاکس

ممکن است پلک دچار افتادگی شود

عضلات ضعیف می شوند

ابرو بالا می رود

واکنش های مانند: سردرد، مشکلاتی در دید، نفس تنگی، صورت متورم می گردد را نام برد.

عوارض ناشی از تزریق ژل

صورت نامتقارن می گردد

ممکن است پوست آسیب ببیند مانند خارش، عفونت و زخم

آسیب دیدگی در عصب

گوله شدن ژل در یک قسمت از تزریق

از بین بردن سلول های پوست

اما ایجاد آلرژیک به دلیل وجود هیالورونیک اسیدی که در بدن به شکل طبیعی وجود دارد بسیار اندک است.

احساس درد در هر دو مورد به علت وارد شدن سوزن به پوست یکسان می باشد.

مقایسه قیمت تفاوت ژل و بوتاکس

بوتاکس از نظر قیمت نسبت به ژل کمتر می باشد. گرچه باید این نکته را هم گفت که در هر دو مورد با توجه به قسمتی که قرار است تزریق انجام گیرد و میزان تزریق هزینه متفاوت است زیرا ژل ها انواع مختلفی دارند. هر کدام برای هدف مشخصی در یک ناحیه مشخصی تزریق می شوند و همینطور قیمت ژل ها بسیار متنوع و گسترده می باشد که ژل هایی که دارای هیالورونیک اسید هستند. ارزان ترین، گران ترین هم کلاژن می توان نام برد.

ژل و بوتاکس دو روش متداول در زمینه جراحی زیبایی و بهبود ظاهری پوست و چهره هستند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خود را دارند. در ادامه، تفاوت‌های اصلی بین ژل و بوتاکس را مشخص خواهیم کرد:

تفاوت ترکیب شیمیایی ژل و بوتاکس:

ژل :  فیلر پرکننده معمولاً از مواد ژلی بر پایه اسید هیالورونیک یا دیگر مواد مشابه تشکیل شده‌اند. این مواد به عنوان پرکننده‌ها برای افزایش حجم و پر کردن چین‌ها و چروک‌ها در پوست استفاده می‌شوند.

بوتاکس: بوتاکس از ترکیبات معمولاً به نام “بوتولینوم توکسین” تشکیل شده است. این ماده به عنوان یک مسدودکننده عصبی عمل می‌کند و به موقتیت عضلات پوست کمک می‌کند، که باعث کاهش چین و چروک‌های مربوط به حرکت عضلات می‌شود.

تفاوت کاربرد ژل و بوتاکس :

ژل: فیلرهای پرکننده بیشتر برای افزایش حجم لب‌ها، کمک به ترمیم چین و چروک‌های صورتی و تغییر توپولوژی صورت (مثلاً طراحی یک بینی) استفاده می‌شوند.

بوتاکس: بوتاکس به عنوان یک مسدودکننده عصبی عمل می‌کند و به کاهش چین و چروک‌هایی که به حرکت عضلات وابسته هستند (مانند چین و چروک‌های پیشانی و چشم) کمک می‌کند. همچنین می‌تواند برای کنترل تعریق بیش از حد در بخش‌های مختلف بدن مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت مدت ماندگاری ژل و بوتاکس :

ژل: اثرات ژل‌های پرکننده معمولاً تا چند ماه (معمولاً ۶ تا ۱۸ ماه) معتبر هستند. پس از این مدت، تزریق دوره‌ای مجدد لازم است.

بوتاکس: اثرات بوتاکس معمولاً تا ۳ تا ۴ ماه دوام دارند. پس از آن، نیاز به تزریق دوره‌ای مجدد دارید.

تفاوتهای دیگر ژل و بوتاکس :

ژل‌های پرکننده به طور معمول برای ایجاد حجم و تغییرات حجمی استفاده می‌شوند، در حالی که بوتاکس به عنوان یک مسدودکننده عصبی عمل می‌کند و بیشتر بر روی کاهش چین و چروک‌ها به دلیل حرکت عضلات تمرکز دارد.

هر دو روش نیاز به تزریق دارند و باید توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شوند.

انتخاب بین ژل و بوتاکس به توصیه پزشک و نیازهای شما بستگی دارد.

شباهت بوتاکس و ژل

در هر دو مورد برای رفع پیری پوست هستند.

هر دو نیاز به تمدید دارند.

باید توسط پزشک تزریق انجام گیرد.

مصپورت    |     دیستون

ژل هیالورنیک اسید

5/5 - (8 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید