سن مناسب تزریق بوتاکس

سیگار و قلیان بعد ژل لب
سیگار و قلیان بعد از تزریق ژل لب
نوامبر 11, 2022
آمینو اسید - اسید آمینه
آمینو اسید چه می کند؟ چگونه آمینو اسید باعث جوانسازی می شود؟
نوامبر 25, 2022

سن مناسب تزریق بوتاکس

سن مناسب تزریق بوتاکس

سن مناسب تزریق بوتاکس

سن مناسب تزریق بوتاکس موضوع این مقاله است. پزشکان و افراد علاقه مند به تزریق بوتاکس باید سن مناسب را بدانند.

 مقدمه سن بوتاکس

وقتی سنمان بالا می رود، چروک ها و خطوط خود را نشان می دهند و زیبایی را تحت تاثیر می گذارند. ممکن است چین و چروک ها سبب آزردگی شما شوند ولی همیشگی نیستند. امروزه روش های زیادی برای از بین بردن چروک ها وجود دارند که هر فرد بسته به اینکه چه بودجه ایی و انتظاراتی دارد، می تواند متفاوت باشد. یکی از بهترین و کم خطر ترین روش ها را می توانیم تزریق بوتاکس بگوییم که می تواند شادابی و جوانی را به چهره بیاورد.

برای روشی که در جهت جوانی و زیبایی استفاده می شود این نکته را در نظر داشته باشید که از چه سنی می توان به سمت بوتاکس رفت. بعضی از این روش های زیبایی برای ترمیم کنندگی استفاده می شوند و در راستای تقویت پوست می باشند.

روش هایی نیز هستند که بر لایه های عمقی تاثیر می گذارند و سبب بازسازی می شوند. به همین سبب نمی توان آن را برای اکثر افراد با هر سنی استفاده نمود.

تزریق بوتاکس روشی است که محدودیت از نظر سن دارد و پزشکان برای اکثر افراد آن را پیشنهاد نمی کنند. اگر قصد انجام بوتاکس را دارید، حتما سن را در نظر بگیرید که برایتان مناسب باشد. تا اخر مقاله همراه ما باشید تا در این خصوص بیشتر اطلاعات بدست آورید. سن مناسب تزریق بوتاکس به همین دلیل مهم است.

سن مناسب تزریق بوتاکس

سن مناسب تزریق بوتاکس

چه سنی برای تزریق بوتاکس مناسب می باشند؟

عوامل زیادی هستند که طبق آنها می توانید مشخص کنید که یک نفر کاندیدای خوبی برای تزریق بوتاکس می باشند یا نه. یکی از عوامل مهم را می توانیم سن در نظر بگیریم چرا که سن تاثیر زیادی بر شرایط پوست می گذارد، همانطور که می دانید وقتی سن بالا می رود چروک و افتادگی ها عمیق تر می شوند و به این خاطر نمی توان از روش هایی که موقتی هستند مثل بوتاکس بهره گرفت. برای اینکه تشخیص دهیم چه افرادی مناسب برای تزریق بوتاکس هستند می توانیم موارد زیر را شامل بشویم:

میزان چین و چروک: معمولا بوتاکس را برای چروک هایی که کم تا متوسط هستند مورد استفاده قرار می دهند و اگر چروک ها عمیق باشند زیاد کاربرد ندارد.

محلی که چین و چروک ها به وجود آمده اند: بوتاکس را می توان برای از بین بردن چروک های اطراف چشم، خطوطی که به صورت افقی در پیشانی هستند، خط اخم و یا خطوط لبخند در نظر بگیریم. در مواردی هم می توان برای جوانسازی در گردن مورد استفاده قرار داد.

سابقه حساسیت بیمار: افرادی که دارای سابقه حساسیت به سم بوتولینوم هستند معمولاکاندیدای خوبی برای تزریق بوتاکس نمی باشند. علاوه بر این می توان برای بعضی از بیماری ها یی که خاص می باشند تزریق بوتاکس منع داشته باشد. سن مناسب تزریق بوتاکس اهمیت زیادی برای پزشکان متعهد دارد.

آیا اگر کمتر از ۳۵ سال سن داشته باشیم نمی توانیم بوتاکس تزریق کنیم؟

این را در نظر داشته باشید که سن معینی برای تزریق بوتاکس نیست یعنی این طوری نیست که بایستی تا سن ۳۵ سالگی منتظر بمانید تا بتوانید بوتاکس تزریق کنید، کسی می تواند فرد مناسبی باشد که چین و چروک های کم تا متوسط داشته باشد. این احتمال هست که فرد در سن بین ۲۰ الی ۳۰ سالگی برای تزریق بوتاکس اقدام نماید و به نتیجه مورد نظری که می خواهد برسد.

همچنین این احتمال وجود دارد فردی در سن ۳۵ سالگی باشد ولی به بوتاکس نیازی پیدا نکند و یا فرد مناسبی برای این استفاده از بوتاکس نباشد. در مقالات خارجی آمده که تزریق بوتاکس از حداقل ۱۸ سالگی آغاز می شود و قبل از ۱۸ سالگی معمولا بوتاکس انجام نمی دهند. اما اینکه آیا این روش مناسبی بعد از سن ۱۸ سالگی برای دستیابی به هدف شماست به عهده پزشک می باشد.

نتایجی که در سنین مختلف می توان از بوتاکس بدست آورد

این را در نظر داشته باشید که نتایجی که می توان از تزریق بوتاکس در هر سن داشته باشیم می تواند متفاوت باشد.

نتایج سن بوتاکس پس از ۲۰ سالگی

در بین سن ۲۰ الی ۳۰ سالگی چروک هایی که ایجاد می شوند بر روی صورت حرکت می کنند به این معنا که وقتی شما عضلات خودتان را به حرکت در می آورید ایجاد می شوند سپس رفع می شوند مثلا موقعی که می خندید می توانید خط خنده خودتان را ببینید اما پس اینکه لبخندتان تمام شد دیگر اثری وجود ندارد. در خصوص این مورد نیازی ندارید بوتاکس تزریق نمایید اما ممکن است بعضی از پزشکان در صورت اصرار این کار را انجام دهند.

اغلب چروک هایی که در دهه دوم ایجاد می شوند ممکن است به علت استفاده از دخانیات باشد یا اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید به وجود بیاید. این عللی است که می تواند سبب کم شدن حجم عضلات و همینطور افتادگی در پوست شود. در این خصوص می توانید با بهره گیری از بوتاکس پیشگیری لازم را انجام دهید و جوانتر به نظر بیایید. اما سن مناسب تزریق بوتاکس باید لحاظ گردد.

بیشتر بخوانید :  مراقبت های قبل بوتاکس و مراقبت بعد از تزریق بوتاکس

نتایج تزریق سن بوتاکس پس از ۳۰ سالگی

وقتی به ۳۰ سالگی می رسید چروک هایی که ریز هستند خود را نمایان می کنند و حتی ممکن است به شکل حلقه های تیره رنگ در دور چشم خود را نشان دهند. خانم هایی که در سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی هستند این خطوط در دور چشم و ابرو ها نیز دیده می شود و به مرور عمیق تر می گردند.

خانم هایی که در این بازه سنی زایمان را تجربه کرده اند و یا از دخانیات استفاده می کنند بیشتر در معرض قرار گیری این عارضه می باشند. در واقع با تزریق بوتاکس پس از ۳۰ سالگی می توان از بروز چروک های صورت جلوگیری کرد و روند پیر شدن را کند کرد.

نتایج تزریق سن بوتاکس پس از ۴۰ سالگی

وقتی ۴۰ سالگی آغاز می شود به خصوص برای خانم ها به صورت عمیق تر شدن چروک های صورت و گردن می باشد ولی جای نگرانی نمی باشد زیرا افرادی که بوتاکس تزریق می کنند از نتیجه آن راضی بودند. بوتاکس در چنین افرادی به صورت معجزه ایی در جوانی حساب می آید. این معجزه سبب رفع چروک ها شده و پوستی صاف به وجود می آورد.

نتایج تزریق سن بوتاکس پس از ۵۰ سالگی

در این دهه چروک هایی که بسیار سطحی هستند به خطوط عمیق جای خود را می دهند که به همین سادگی رفع نمی شوند. به همین دلیل از روش هایی که موثر هستند مثل لیفت یا تزریق بوتاکس باید بهره گرفت. این احتمال وجود دارد که پزشک درمان با بوتاکس را پیشنهاد کند یا ممکن است درمان های دیگری مثل تزریق چربی نیز در کنار تزریق بوتاکس راهکار مناسبی باشد. اما سن مناسب تزریق بوتاکس نیز اهمیت دارد.

نتایج تزریق سن بوتاکس پس از ۶۰ سالگی

به صورت کلی بوتاکس دارای سن مشخصی نیست و عوامل زیادی را باید در نظر داشت تا مشخص شود یک شخص می تواند از بوتاکس استفاده نماید. به همین دلیل نمی توانیم بگوییم که افرادی که دارای بالاتر از ۶۰  سالگی هستند از این روش نمی توانند استفاده کنند. مهم ترین چیزی که در این افراد مهم است را می توانیم سابقه پزشکی، عمق چروک ها و بیماری ها در نظر بگیریم.

آیا میزان ماندگاری بوتاکس  در هر سنی متفاوت است؟

مدت زمانی که بوتاکس می تواند داشته باشد به محصولی که استفاده شده بستگی دارد و سن روی آن تاثیر گذار نیست. معمولا بوتاکس اگر بهترین برند باشد تا ۶ ماه ماندگاری دارد و از ۶ ماه بیشتر نمی شود. اما ممکن می باشد با توجه به نوع پوست و یا سبک زندگی این مدت تا ۳ ماه کمتر گردد.

قوانین سن بوتاکس در برخی کشورها

در بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی و انگلیس ، تزریق بوتاکس برای افراد زیر ۱۸ ساله ممنوع شده است.

سن مناسب تزریق بوتاکس

سن مناسب تزریق بوتاکس

این مقاله آموزشی – کاربردی برای افرادی است که سن بوتاکس را می خواهند بدانند تهیه شده است.


مطلب مفید مرتبط :

بوتاکس چیست؟ مواد ژل بوتاکس از چه موادی تشکیل شده است؟

داروی بوتاکس چیست؟

مصپورت

بوتاکس دیستون

تفاوت ژل و بوتاکس چیست؟

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

عوارض تزریق بوتاکس

بهترین سن تزریق ژل بینی

سن تزریق ژل لب

5/5 - (38 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

2 دیدگاه ها

  1. پریا شیخی گفت:

    سلام، خسته نباشید من ۲۳ سالمه می خوام به پیشونیم بوتاکس تزریق کنم، الان سوالی که دارم اینه که بقیه میگن زوده برای تزریق بوتاکس و بهتره از سن ۳۰ سالگی به بعد تزریق انجام بشه، چون ممکنه در سن بالاتر عوارض افتادگی پلک پیدا کنم نظر شما چیه؟

    • سلام
      متشکرم. افتادگی پوست یکی از عوارض تزریق بوتاکس در سنین بالا می باشد. اما این افتادگی بسیار کم است. سن مناسب تزریق بوتاکس برای افراد بالای ۲۰ سال منع پزشکی ندارد. اما پزشک معالج با توجه به معاینه و بررسی سن شما، بهترین پیشنهاد را به شما می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید