مطالعه جدید در مورد واکنش واکسن کرونا به ژل زیبایی

مزو فیوژن fusion
مقایسه رویتاکر و فیوژن Fusion vs Revitacare
فوریه 5, 2022
انواع ژل تزریقی صورت
انواع ژلهای تزریقی صورت
فوریه 21, 2022

مطالعه جدید در مورد واکنش واکسن کرونا به ژل زیبایی

واکنش واکسن به ژل زیبایی

واکنش واکسن به ژل زیبایی

کسانی که از طریق سایت VAMS نوبت واکسن گرفته‌اند، پرسش‌نامه‌ای درباره ژل هیالورونیک اسید صورت را در پرسشنامه قبل از ملاقات مشاهده کرده‌اند.

سایت CDC می پرسد: “آیا فیلرهای پوستی (تزریق زیبایی برای کاهش خطوط صورت و بازگرداندن حجم و پری صورت) دارید؟

این به یک واکنش نادر و غیر تهدید کننده اشاره دارد که در بیماران با چنین پرکننده‌هایی مشاهده شده است – از جمله پرکننده‌های لب، اما شامل بوتاکس نمی باشد که یک پرکننده پوستی نیست.

از دسامبر ۲۰۲۰، دو واکنش پس از واکسن مدرنا گزارش شده بود. اما هفته گذشته، مجله آکادمی پوست آمریکا مطالعه‌ای را منتشر کرد که در مجموع ۹ واکنش را در افراد دارای فیلر هیالورونیک اسید پوستی به هر دو واکسن مدرنا و فایزر نشان داد (جانسون و جانسون در زمان مطالعه مورد تایید قرار نگرفته بودند. ، بنابراین حذف شد).

به گفته دکتر استر فریمن، دانشیار دانشکده پزشکی هاروارد، محقق اصلی ثبت پوست COVID-19 و یکی از نویسندگان این گزارش، این مطالعه روی ۲۰۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفت. او گفت که از این نمونه، ۴۱۴ نفر به طور کلی واکنش های پوستی تاخیری داشتند و ۹ نفر از آنها در پاسخ به پرکننده های پوستی بودند.

واکنش‌ها به فیلر چیزی است که ما می‌بینیم، اما هنوز هم بسیار نادر است. وقتی این اتفاق می افتد، تهدید کننده زندگی یا شدید نبوده است. بدون آنافیلاکسی، فریمن گفت. بنابراین، حتی اگر واکنشی داشته‌اید، می‌توانید جلو بروید و یک ضربه دوم بگیرید. این دلیل نمی‌شود که گلوله نخوریم.

واکنش های منفی واکسن کرونا برای افرادی که تزریق ژل هیالورونیک اسید داشته اند

واکنش منفی ممکن است شامل تورم و ندول‌ها در محل پرکننده‌های پوستی باشد و معمولاً چند روز طول می‌کشد. درمان از مصرف آنتی هیستامین های بدون نسخه تا مراجعه به پزشک طبق CDC درمان با کورتیکواستروئید متفاوت است. فریمن گفت که واکنش چندین ساعت پس از مصرف واکسن رخ می دهد، به همین دلیل است که به عنوان “تأخیر افتاده” طبقه بندی می شود.

دکتر رابین ایوانز، متخصص پوست در جنوب کانکتیکات درماتولوژی در استمفورد، هیچ بیماری را گزارش نکرده است. با این حال، او یک مورد را می شناسد که مربوط به فردی است که یکی از بیماران او نیست. ایوانز و فریمن گفتند که واکنش‌هایی به پرکننده‌ها با سایر واکسن‌ها (به غیر از کووید) نیز در موارد نادری مشاهده شده است.

ایوانز گفت که به بیمارانش توصیه می کند تا زمانی که واکسن خود را دریافت نمی کنند، از دریافت فیلر خودداری کنند. وی همچنین تاکید کرد که مردم نباید از دریافت واکسن کووید دلسرد شوند زیرا خطر واکنش کم و همچنین شدید نیست.

واکنش واکسن به ژل زیبایی

واکنش واکسن به ژل زیبایی

بهترین پیشنهاد برای کسانی که واکسن کرونا زده اند و می خواهد ژل صورت تزریق کنند

ایوانز گفت: «چیزی که من به بیمارانم می گویم این است که اگر امروز برای فیلر اینجا هستید و به من می گویید که این هفته یا هفته آینده واکسن را دریافت می کنید، چند هفته برای پرکننده صبر کنید. اگرچه این یک رویداد نادر است، اگر برای شما اتفاق بیفتد، خیلی نادر به نظر نمی‌رسد، پس چرا از این شانس استفاده کنید؟ چند هفته صبر کنید تا فیلر را دریافت کنید.

فریمن خاطرنشان کرد کسانی که در گذشته ژل هیالورونیک اسید داشته اند، حتی اگر ماه ها زودتر از آن باشد، ممکن است در معرض خطر باشند. این مطالعه نشان داد که این واکنش برای بیمار رخ داده است که آخرین عمل فیلر یک سال قبل از آن انجام شده است. او به هر کسی که برای اولین بار به فکر دریافت فیلر است توصیه می کند تا پس از دریافت واکسن صبر کند. او همچنین توصیه می کند که بیماران در صورت مشاهده واکنش فوراً با متخصص پوست خود تماس بگیرند.

ایوانز گفت: “این دلیل بیشتری می دهد تا مطمئن شوید که درمان (درماتولوژیک) خود را در جایی که پزشک در آن حضور دارد انجام می دهید – برای مدیریت عوارض.” “مطمئن شوید که هر کسی که تصمیم دارید سوزن زدن را در صورت خود شروع کنید، می داند که چگونه یک رویداد را اداره کند.”

کارشناسان می گویند واکنش شدیدتر به دوز می تواند نشان دهنده کارآمدی واکسن باشد.

دپارتمان بهداشت عمومی کنتیکت اعلام نموده است واکسن با ارسال دستورالعمل‌هایی به سلول‌های بازوها عمل می‌کند تا چیزی به نام «پروتئین سنبله» بسازد که روی سطح ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود، یافت می‌شود. سیستم ایمنی بدن تشخیص می دهد که پروتئین به آن تعلق ندارد و آنتی بادی هایی برای حمله به آن ایجاد می کند.

کارشناسان می گویند که پاسخ سیستم ایمنی همان چیزی است که منجر به عوارض جانبی می شود و این عوارض می تواند پس از دوز دوم بدتر شود زیرا بدن احتمال بیشتری دارد پروتئین ایجاد شده توسط واکسن را تشخیص دهد و “پاسخ می تواند شدیدتر باشد.”

عوارض جانبی چقدر طول می کشد؟

دپارتمان CDC اعلام نموده است : “این عوارض جانبی نشانه های طبیعی هستند که بدن شما در حال ایجاد محافظت است و باید ظرف چند روز از بین بروند.”

در آزمایش‌های واکسن‌های مدرنا و فایزر، افراد بیشتری پس از دوز دوم عوارض جانبی را تجربه کردند.

تقریباً دوبرابر تعداد افراد در کارآزمایی بالینی فایزر، لرز و درد مفاصل را بعد از دوز دوم دریافت کردند تا بعد از اولین نوبت مصرف. در یک کارآزمایی مدرنا، تقریباً پنج برابر بیشتر از افراد بعد از دوز دوم، لرز را نسبت به اولین دوز گزارش کردند.

تورم و قرمزی در محل تزریق و تب توسط شرکت کنندگان کارآزمایی بالینی برای هر دو واکسن بعد از دوز دوم بیشتر از بعد از اولین دوز آنها گزارش شد.

کارشناسان گفته اند که این عوارض جانبی راه بدن برای ایجاد ایمنی در برابر ویروس است.

دپارتمان CDC توصیه می کند با پزشک خود در مورد مصرف داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن، استامینوفن، آسپرین یا آنتی هیستامین ها برای هرگونه درد یا ناراحتی پس از واکسیناسیون صحبت کنید.  مصرف این داروها قبل از واکسیناسیون برای جلوگیری از عوارض جانبی توصیه نمی شود.

برای کاهش درد و ناراحتی در محل تزریق، CDC یک کمپرس تمیز، خنک و مرطوب را با پارچه شستشو روی ناحیه و ورزش یا استفاده از بازو توصیه می‌کند. CDC گفت سبک لباس بپوشید و مایعات زیادی بنوشید تا ناراحتی ناشی از تب پس از واکسیناسیون کاهش یابد.

آیا عوارض جانبی بین واکسن ها متفاوت است؟

اعلام شده است که عوارض جانبی پس از دوز دوم واکسن‌های فایزر و مدرنا می‌تواند شدیدتر از عوارض بعد از اولین دوز باشد.

در آزمایش‌های واکسن‌های مدرنا و فایزر، افراد بیشتری پس از دوز دوم عوارض جانبی را تجربه کردند.

تقریباً دوبرابر تعداد افراد در کارآزمایی بالینی فایزر، لرز و درد مفاصل را بعد از دوز دوم دریافت کردند تا بعد از اولین نوبت مصرف. در یک کارآزمایی مدرنا، تقریباً پنج برابر بیشتر از افراد بعد از دوز دوم، لرز را نسبت به اولین دوز گزارش کردند.

تورم و قرمزی در محل تزریق و تب توسط شرکت کنندگان کارآزمایی بالینی برای هر دو واکسن بعد از دوز دوم بیشتر از بعد از اولین دوز آنها گزارش شد.

کارشناسان گفته اند که این عوارض جانبی راه بدن برای ایجاد ایمنی در برابر ویروس کرونا یا کووید ۱۹ است.

منبع :

https://www.ctpost.com/news/coronavirus/article/New-study-looks-at-vaccine-reaction-to-cosmetic-16100127.php

 

موضوع مرتبط :

عوارض جانبی و راهنمایی واکسن کرونا COVID-19 برای افرادی که ژل هیالورونیک اسید تزریق کرده اند

راهکارهای اصلی درمان ریزش مو ناشی از بیماری کرونا

5/5 - (5 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید