انواع ژلهای تزریقی صورت

واکنش واکسن به ژل زیبایی
مطالعه جدید در مورد واکنش واکسن کرونا به ژل زیبایی
فوریه 15, 2022
انواع لک صورت
انواع لک صورت و روش های درمان آن
فوریه 26, 2022

انواع ژلهای تزریقی صورت

انواع ژل تزریقی صورت

انواع ژل تزریقی صورت

انواع ژل تزریقی صورت موضوع این مطلب است. امروزه فیلرهای حجم دهنده صورت در جهت زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند و دارای انواع مختلفی هستند، همچنین امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

در واقع از این ژل ها می توان برای کارهای متفاوتی از جمله کاهش چین و چروک ها، حجم دهی به لب ها ،گونه ها  و … استفاده کرد. در ادامه همراه ما باشید زیرا می خواهیم بیشتر به آنها بپردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع ژل تزریقی صورت

فرایند تزریق ژل صوت

انواع ژل تزریقی صورت

فیلرها براساس کلاژن

اگر بخواهیم درباره کلاژن بگوییم به این شکل که کلاژن پروتئینی است طبیعی که در بدن ما موجود هست و در واقع کلاژن یکی از اولین مواد پرکننده ایی است که به بازار آمد ولی زمانی که هیالورونیک اسید به بازار آمد توانست از محبوبیت خود کاهش دهد. بعد از مدتی این فیلرها جای خود را به فیلرهایی که هیالورونیک اسید دارند داد. از کلاژن می توان برای درمان چین و چروک، اسکار های پوستی و همینطور خطوط صورت مورد استفاده قرار داد.

تفاوت بین هیالورونیک اسید و کلاژن را می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. کلاژن ممکن است حساسیت هایی را ایجاد کند و نیازمند تست قبل از تزریق باشد ولی در هیالورونیک اسید ایجاد حساسیت بسیار کم پیش می آید.
  2. ماندگاری این فیلرها را می توانیم ۶ ماه در نظر بگیریم ولی برخی از فیلرها تا حدود یک سال هم می توانند ماندگار باشند.
  3. کلاژن در مقایسه با هیالورونیک اسید دارای حجم دهی کمتری می باشد پس درمان توسط این روش بسیار ارزانتر از روش دیگر است.

فیلرها بر اساس هیالورونیک اسید

انواع ژل تزریقی صورت ؛ هیالورونیک اسید هم مانند کلاژن به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و از این فیلرها می توان برای حجم دهی و پر کنندگی استفاده کرد. این نکته را باید در نظر گرفت که اسید هیالورونیک در تمامی مدل هایش یکسان است پس احتمال اینکه آلرژی ایجاد نماید بسیار نادر است.

تقریبا سال ۲۰۱۰ به بعد بیشتر محصولاتی که بر پایه هیالورونیک اسید هستند و مورد تایید FDA هستند به آنها لیدوکایین اضافه شد تا درد در حین تزریق را کاهش دهد. فیلرهای هیالورونیک اسید به علت نتایجی که در زیبایی دارد برتر از دیگر فیلرها می باشد.

مدت ماندگاری این انواع ژل تزریقی صورت را می توان ۶ الی ۱۲ ماه گفت همچنین از هیالورونیک اسید می توان در جهت رطوبت رسانی به پوست استفاده کرد. این نکته هم باید اضافه کرد که هیالورونیک اسید باعث شادابی و سالم شدن پوست می گردد زیرا رطوبت رسانی به پوست باعث کاهش چین و چروک ها می شود و در واقع از این روش می توان برای تمامی نوع های پوستی مورد استفاده قرار داد به خصوص اگر برای پوست هایی باشد که دارای منافذ باز هستند. خواص آنتی اکسیدانی که در این ماده وجود دارد باعث محافظت در مقابل رادیکال های آزاد و آلودگی ها می شود.

آلیاکسین        پرفکتا        پروفایلو         بلوترو        ژل جالپرو       رووفیل       ژل آیدیا        سیتوسیال         ژل نورامیس

کلسیم هیدروکسی آپاتیت

این محصول بسیار متراکم تر و سنگین تر از هیالورونیک اسید می باشد در نتیجه تزریق آن به صورت عمیق و در لایه زیر پوست می باشد. این ژل ها معمولا باعث حساسیت نمی شوند به دلیل آنکه به صورت طبیعی در استخوانها وجود دارند.

فرمول آن مانند ژل است و در واقع سنگین ترین فیلر می باشد از آن می توان در جهت از بین بردن چین و چروک هایی که به صورت عمیق هستند یا خطوط نازولبیال استفاده کرد. از این فیلر می توان در جهت رفع خطوط ماریونت و خطوطی که برای اخم هستند و همچنین حجم دهی گونه و دیگر قسمت های صورت استفاده نمود. پس می توان گفت ماندگاری بالاتری دارد.

ژل نیوویا

ژل های پاژ به عنوان یکی از انواع ژل تزریقی صورت

این ژل ها دارای ماندگاری ۳ الی ۱۰ سال هستند و نمی توانند جذب بدن شوند. کسانی که از این ژل استفاده کرده اند پس از مدتی نشانه هایی از عفونت مانند ( التهاب، درد یا قرمزی )در ناحیه تزریق دارند و نیاز به تخلیه این ژل هستند یا ممکن است بعد از تزریق حرکت یا جا به جایی به وجود بیاید.

ژل اسید پلی ال لاکتیک

اسید پلی ال لاکتیک یک ماده ایی است که به صورت مصنوعی قرار گرفته است و همینطور با محیط زیست سازگار بوده این ماده در تولید کلاژن به صورت طبیعی موثر واقع می شود. در واقع این ماده بعد از چند روز در قسمت مورد نظر حل می گردد ولی می تواند پوست را به کلاژنسازی وادار نماید. به همین دلیل پس از چند ماه نتیجه را می توان دید همچنین اسید پلی ال لاکتیک را می توان برای حجم دهی ساختار و چارچوب صورت مورد استفاده قرار داد.

ژل پلی کاپرولاکتون

ژل پلی کاپرولاکتون متعلق به کلاس پلی استر آلیفاتیک زیست تخریب پذیر (زنجیره باز) است که برای پزشکی طراحی شده است و برای درمان چین و چروک در ناحیه میانی صورت و اطراف دهان در صورت استفاده در پرکننده پوست مناسب است.

ژل الانسه

ژل پلی متیل متاکریلات آخرین ژل تزریقی صورت 

این یک فیلر است قدیمی که در سال های قبل از آن استفاده شده است. این ماده دارای کلاژن است که گاهی می توان برای لک هایی که به صورت عمیق هستند و از جای جوش یا زخم ایجاد شده اند استفاده نمود.

فرایند تزریق ژل صوت

قبل از هر گونه اقدامی ابتدا باید به دکتر متخصص مراجعه کنید تا بررسی های لازم جهت سوابق بیماری و هر گونه دارویی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید تا او اگر شرایط را بررسی نماید.

قبل از انجام تزریق ابتدا با کرم های بی حسی بخش مورد نظر را بی حس نموده و سپس با استفاده از سوزن هایی که بسیار ظریف و نازک هستند نسبت به سوزن های معمولی تزریق توسط پزشک انجام می گیرد. بعد از تزریق باید منطقه تزریق شده ماساژ  داده شود.

این نکته را در نظر بگیرید زمانی که برای این کار در نظر گرفته می شود بسته به فرد مراجعه کننده بین ۱۵ الی ۴۵ دقیقه می باشد.

انواع ژل تزریقی صورت

انواع ژل تزریقی صورت


موضوع مرتبط :

انواع مارک های ژل ها و فیلرهای پوستی

انواع ژل یا فیلر صورت

انواع تزریق ژل لب

انواع ژل صورت تک فاز (مونو فاز) و دو فاز (بایو فاز)

پرکننده اسید هیالورونیک در مقابل اسید غیر هیالورونیک

5/5 - (10 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید