پرکننده اسید هیالورونیک در مقابل اسید غیر هیالورونیک

ژل درمال استایل
ژل درمال استایل Dermalstyle Filler
جولای 26, 2021
جوانسازی در 40 سالگی
بهترین روشهای جوانسازی پوست در دهه ۴۰ سالگی
آگوست 14, 2021

پرکننده اسید هیالورونیک در مقابل اسید غیر هیالورونیک

پرکننده های اسید هیالورونیک رایج ترین نوع درمان های پرکننده پوستی هستند ، با این حال پرکننده های دیگری نیز وجود دارند که برای علائم خاص غیر هیالورونیک اسید هستند ، همچنین بسیار مورد توجه هستند.

به عنوان مثال ، Sculptra و Radiesse جایگزینهای بسیار محبوب اسید هیالورونیک هستند که حجم مقرون به صرفه تری را در یک درمان با دوام بیشتر اثرات ارائه می دهند که می تواند تا دو سال دوام داشته باشد. بیمارانی که با مشکل افزایش وزن روبرو هستند معمولاً درمان هایی مانند Sculptra را انتخاب می کنند.

اسید هیالورونیک در بدن

جذاب ترین چیز در مورد اسید هیالورونیک ، وجود طبیعی آن در بدن انسان است. یک پرکننده پوستی برای پر کردن اسید هیالورونیک از دست رفته طراحی شده است ، که آن را بسیار زیست سازگار و تجزیه پذیر می کند. بدن آن را می پذیرد و همانند HA که شما به طور طبیعی تولید می کنید رفتار می کند.

آن را به عنوان یک داربست داربست برای پوست خود در نظر بگیرید که باعث آبرسانی و بازسازی می شود. ۵۰ درصد HA بدن در لایه های پوستی یافت می شود و یک سوم کل HA در بدن متابولیزه شده و از طریق متابولیسم روزانه بازسازی می شود.

خواص پرکننده های HA هیالورونیک اسید

با توجه به اینکه تولید کنندگان پرکننده های پوستی می توانند روش های خود را در نحوه تولید خواص مختلف پرکننده های زنجیره ای HA HA متفاوت کنند ، بیماران می توانند به راحتی از پرکننده هایی با موارد زیر استفاده کنند:

HA متقاطع یا HA غیر پیوند متقاطع

اندازه ذرات HA کوچک یا بزرگ

غلظت کم یا زیاد HA

ژلهای HA تک مرحله ای یا دو فازی

این ویژگی های متفاوت عملکرد پرکننده را تعیین می کند ، اما یک ویژگی مشترک همه آنها پیوندهای هیدروژنی قوی بین زنجیره های بلند است که به آنها اجازه می دهد به عنوان مجتمع های پایدار وجود داشته باشند. پیوندهای طبیعی برای تولیدکنندگانی که نیازی به استفاده از مواد شیمیایی در فرایند تولید ندارند ، مزیت محسوب می شود و این باعث می شود که پرکننده های پوستی تقریباً برای همه مناسب باشد.

ما در گروه بازرگانی نیک طب تعدادی از مارک های معروف پرکننده اسید هیالورونیک مانند Restylane ، Belotero و Juvederm را می فروشیم.

دنیای پرکننده های اسید هیالورونیک یکی است و افراد زیادی به زندگی مولکول HA توجه نمی کنند. پس از تزریق ، ژل HA تحت کشش ، فشرده سازی و برش منظم نه تنها از حرکات عضلانی ما ، بلکه از جاذبه و فشرده سازی بیرونی ، مانند تکیه دادن کف دست به گونه های شما نیز قرار می گیرد.

با درک نحوه عملکرد پرکننده ها ، پزشکان مطمئن می شوند که بهترین نوع پرکننده HA را برای بیماران خود انتخاب می کنند.

سطحی در مقابل پر شدن عمیق تر

همچنین برای پزشکان مهم است که بفهمند چگونه خواص فیزیکی پرکننده های HA بسته به عمق آنها تزریق می شود. هنگام تزریق در لایه های سطحی ، پرکننده ها باید بتوانند از طریق بافت همبند فشرده پخش شوند ، به طوری که بتواند در لایه های سطحی پوست به خوبی و صاف بنشیند.

از طرف دیگر ، با پر کردن عمیق لایه های غیر عادی ، پرکننده های HA باید بتوانند حجم خوبی را در یک نقطه خاص بدون پخش شدن خیلی راحت به طرفین ، ایجاد کنند.

پرکننده های غیر هیالورونیک اسید

بیایید به سراغ پرکننده های غیر HA برویم.

Poly-L-Lactic Acid یا PPLA در کوتاه ترین شکل آن در Sculptra و Lanluma یافت می شود. PLLA به شیوه ای منحصر به فرد برای تحریک تولید فیبروبلاست ها و کلاژن عمل می کند. نتایج تا ۲۴ ماه دوام می آورند و انجام درمانهای ضروری ضروری است.

Radiesse تنها پرکننده ای است که حاوی کلسیم هیدروکسیلاپاتیت یا CaHA است. برای چین و چروک های متوسط ​​و چین های بینی و بینی استفاده می شود ، همچنین معمولاً توسط خانم ها برای صاف کردن چین و چروک های پشت دست استفاده می شود. CaHA یک ترکیب مصنوعی است (کمی شبیه دندان ها و استخوان ها!) و حاوی ۳۰٪ میکروسفرهای کلسیم هیدروکسیلاپاتیت معلق در ۷۰٪ حامل ژل است.

در حالی که اکثر پرکننده ها (HA و غیر HA) تولید کلاژن را تحریک می کنند ، کلاژن ساده در شکل اولیه آن می تواند از اهداکنندگان انسانی ، منشاء خوک و گاو گرفته شود. به طور گسترده ای برای درمان اسکار و اصلاح چین و چروک بینی استفاده می شود. الانسه Ellanse یک تقویت کننده کلاژن محبوب است.


ژل ژوویدرم  | رووفیل  | پرفکتا  |   ژل آیدیا     |   آلاینا   

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید