بهترین روشهای جوانسازی پوست در دهه ۴۰ سالگی

پرکننده اسید هیالورونیک در مقابل اسید غیر هیالورونیک
آگوست 6, 2021
مزو مو Revitacare
بررسی مزو رویتاکر مو Haircare
آگوست 21, 2021

بهترین روشهای جوانسازی پوست در دهه ۴۰ سالگی

جوانسازی در 40 سالگی

جوانسازی در 40 سالگی

این مقاله از لیزر مجدد پوست گرفته تا راه حل های جراحی و غیر جراحی ریزش مو ، بهترین درمان ها و روش های زیبایی را در ۴۰ سالگی بررسی می کند.

مقدمه در مورد روشهای جوانسازی در ۴۰ سالگی

چه زمانی باید شروع به تزریق بوتاکس کنم؟ آیا زمان آن رسیده است که رتینول را به روال مراقبت از پوست من اضافه کنم؟ “تغییر چهره مادر” چیست؟ در مورد “انجام کارهای بابا” چطور؟ آیا واقعاً لازم است ، به قول معروف ، همه چیز را فدای صورتم کنم؟ آیا باید پرکننده های هیالورونیک اسید خود را با چیزی دائمی تر عوض کنم؟

وقتی صحبت از زیبایی می شود ، چیزی به عنوان یک اندازه برای همه وجود ندارد. اما برخی اصول امتحان شده و واقعی وجود دارد که باعث می شوند شما در ظاهر و بهترین حالت خود باشید. در این مجموعه ، مقاله نویس به پرسش های اساسی شما در مورد بهترین روش ها ، روش ها و روش ها – از جراحی و مراقبت از پوست گرفته تا سلامتی و سلامتی و همه چیز در میان – که باید در هر سنی در نظر گرفته شود ، پاسخ می دهد.

اگر به یادآوری دیگری نیاز دارید که دهه چهل سالگی است ، کورتنی کارداشیان ، راشل مک آدامز و آدام لوین تنها چند چهره مشهور هستند که امسال ۴-۰ را بزرگ کردند.

نیازی به گفتن نیست که این دهه بهتر از همیشه به نظر می رسد و تعداد فزاینده ای از روش های زیبایی بدون جراحی وجود دارد که می تواند علائم قابل مشاهده پیری مانند خطوط و چین و چروک ها ، هیپرپیگمانتاسیون ، سستی پوست و نازک شدن موها را برطرف کند. با اتخاذ رویکردی پیشگیرانه در زمینه سلامت و نگهداری پوست ، بیماران می توانند اقدامات جراحی تهاجمی تر را به تأخیر اندازند (یا حتی به طور بالقوه حتی اجتناب کنند).

برای صورت

تزریقات نوروتوکسین

اگر در بیست و سی سالگی شروع به تزریق بوتاکس ، دیسپورت ، مصپورت نکرده اید ، هنوز دیر نیست! بر اساس گزارش آماری انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در سال ۲۰۱۸ ، بوتاکس (و رقبای آن) محبوب ترین درمان زیبایی برای افراد چهل ساله است.

بیماران زیادی دارد که تا چهل و پنجاه سالگی درمان منظم بوتاکس را شروع نمی کنند و به دلایل مختلف این کار را انجام می دهند. او می گوید: همه متفاوت هستند. برخی از مردم اخم می کنند ، برخی از افراد چشمک می زنند. برخی از افراد آسیب شدیدی به پوست خود وارد کرده اند ، برخی دیگر از پوست خود بسیار مراقبت کرده اند و آسیب چندانی ندارند – حتی در چهل و پنجاه سالگی.

در حالی که از عامل فلج کننده عضلات برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در دهه های بیست و سی استفاده می شود ، می تواند با مهار حرکت ماهیچه ها که باعث ایجاد خطوط و چین و چروک می شود ، به یک اثر نرم کننده و نرم کننده ادامه دهد. تزریق حدود یک هفته طول می کشد و برای نتیجه بهتر هر سه تا شش ماه یکبار به تماس نیاز است.

پرکننده های پوستی

از آنجا که تولید کلاژن و الاستین بدن با افزایش سن کاهش می یابد ، زنان و مردان ممکن است متوجه افتادگی ، کاهش کشسانی و حجم کمتر در صورت ، گردن و بدن شوند. برای زنان ، تغییرات هورمونی همراه با یائسگی می تواند بر این روند تأثیر بیشتری بگذارد.

در این موارد ، می توان از پرکننده های بافت نرم در قسمت های مختلف بدن استفاده کرد (هرچند که بیشتر در صورت استفاده می شود) تا خطوط و چین و چروک های ناخواسته را نرم و صاف کند. بیماران در سن چهل سالگی کمی بیشتر در ناحیه گونه خود از دست می دهند و شروع به جوش زدن در اطراف چانه می کنند. در آن گروه سنی ، من فکر می کنم پرکننده های اطراف گونه و فک بسیار تحول آفرین هستند.

مانند تزریق نوروتوکسین ، نتایج هم سریع و هم موثرتر است – اما بسته به نوع پرکننده و ناحیه تحت درمان ، هر شش ماه تا دو سال به مراقبت نیاز است.

درمان های لیزری فرکشنال

رنگ و بافت ناهموار پوست یکی دیگر از نگرانی های صورت است که با افزایش سن (و کاهش همراه در گردش سلول) افزایش می یابد. زمانی که یک بیمار چهل ساله است – بسته به جایی که بزرگ شده است و شیوه زندگی او چگونه است – علائم آسیب ناشی از نور خورشید معمولاً در صورت ظاهر می شود. دکتر کارچر می گوید ، معمولاً لکه های قهوه ای موسوم به “عدسی خورشیدی” و “رنگدانه های خال دار” وجود دارد.  همچنین ، به دلیل محیط ، پوست مقداری کلاژن و الاستین خود را از دست داده است و در آنجا خطوط ریز نمایان می شود ، کمی افتادگی پوست نیز خود را نشان می دهد.

سطح لیزری پوست – به طور خاص ، لیزرهای فرکشنال هدفمند ، مانند فرکسل – توانایی حل بسیاری از این نگرانی ها را دارد. این که آیا درمان ساینده یا غیر ساینده را انتخاب می کنید ، انرژی لیزر باعث تحریک تولید کلاژن می شود و در نتیجه رنگ روشن ، صاف و محکم تری ایجاد می کند.

لیزر فرکسل به طرق مختلف به جوانسازی پوست کمک می کند. دکتر کارچر می گوید که از رنگدانه های لکه دار مراقبت می کند ، لکه های قهوه ای را از بین می برد و همچنین به بازسازی کلاژن و الاستین کمک می کند. “بنابراین ، بسته به میزان آسیب فرد ، یک تا سه جلسه فرکسل توصیه می شود.

در حالی که زخم لیزرهای فرکشنال فرسوده قادر به حذف لایه های نازک پوست برای نتایج قوی تر هستند ، درمان با زمان خرابی طولانی تری نسبت به همتایان غیر زخمی غیر زخمی خود همراه است. اما باید توجه داشت که لیزرهای فرکشنال غیر ساینده می توانند از سه تا پنج جلسه برای مشاهده جلوه های روشن کننده ، تقویت کننده و عصرانه نیاز داشته باشند.

سفت شدن یا لیفت پوست فوق العاده

برای سفت شدن و سفت شدن بدون لیفت صورت ، Ultherapy یک روش درمانی زیبایی غیرتهاجمی مبتنی بر سونوگرافی است که سستی پوست را برطرف می کند. با ارسال امواج فراصوت متمرکز به عمق پوست و عضله SMAS عمل می کند. برخلاف روش های سفت کننده پوست با لیزر ، لایه های داخلی (نه بیرونی) پوست را هدف قرار می دهد. امواج اولتراسوند بافت زیرین را گرم می کند تا پاسخ درمانی بدن را فعال کند ، که به نوبه خود ، تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند.

بیماران در چهل سالگی کلاژن و الاستین خود را از دست داده اند و کمی افتادگی پوست وجود دارد. در صورت ، هایفوتراپی می تواند خط فک ، زیر چشم ها و پیشانی را سفت کند ، در حالی که ابروها را بالا می برد. همچنین می تواند برای سفت شدن پوست دکلته و حتی معده استفاده شود.

در حالی که این روش از بوتاکس و فیلرها تأثیرگذارتر است ، اما به نسبت لیفت صورت نمی رسد. مانند اکثر درمان های لیزری ، این روش نیاز به چندین درمان (با فاصله سه تا چهار هفته) دارد و راه حلی را برای کسانی که به دنبال جوانسازی بدون چاقوی جراحی هستند ارائه می دهد.

برای مو و بدن

اسکلپتینگ بدن

در صورتی که هنوز به آن توجه نکرده اید ، بسیاری از واکنشها و فرایندهای طبیعی بدن با افزایش سن شروع به کند شدن می کند. متابولیسم در میان آنها حداقل نیست. همراه با کاهش خاصیت ارتجاعی پوست ، بیماران در چهل سالگی ممکن است روشهای کانتورینگ بدن را با جراحی و غیر جراحی انتخاب کنند که می تواند رسوبات چربی ناخواسته را از اکثر نقاط بدن حذف کند (فکر کنید: دسته های عشق ، شکم ، باسن و ران).

تعدادی درمان با درجات مختلف تهاجم وجود دارد که زیر چتر “پیکرتراشی بدن” قرار می گیرند. به عنوان مثال ، روشهای غیر جراحی مانند CoolSculpting ، SculpSure و UltraShape ، با گرم کردن یا یخ زدن چربی اضافی را از بین می برند. در عین حال ، گزینه های جدیدتری مانند EmSculpt با استفاده از فناوری الکترومغناطیسی با شدت بالا و متمرکز که تأثیر ۲۰۰۰۰ فشار را در طول ۳۰ دقیقه درمان تقلید می کند ، مزایای تقویت و تقویت را ارائه می دهد.

این درمان های غیر جراحی با حداقل زمان خاموشی همراه است (به ویژه در مقایسه با جراحی شکم یا لیپوساکشن) ، اما برای مشاهده نتایج به سه تا چهار جلسه نیاز است. در حالی که این عوارض دائمی هستند و بعد از حدود چهار تا شش ماه کاملاً قابل مشاهده هستند ، اما به بیماران نیاز دارد که وزن خود را حفظ کنند.

درمان های رشد مو

به ویژه در مردان ، رشد موها در دهه چهل می تواند کند شود و منجر به کاهش خط مو ، نازک شدن مو و طاسی شود. برای بیماران مبتلا به ریزش شدید مو ، جراحی کاشت مو موثرترین و تهاجمی ترین راه حل است. در حالی که تکنیک های مختلفی وجود دارد (پیوند میکرو ، پیوند شکاف ، پیوند پانچ و غیره) ، هر روش کاشت مو شامل حرکت مو از قسمت دیگری از بدن به ناحیه مورد نظر است.

موثرترین راه حل بدون جراحی ریزش مو برای مردان و زنان ، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (معروف به PRP) است. مانند یک خون آشام روی صورت ، این فرایند شامل تزریق محلول PRP متشکل از پلاکت های خود بیمار (معمولاً از بازو) در پوست سر و مناطق آسیب دیده است. خون مانند کود عمل می کند و باعث رشد قوی تر و ضخیم تر مو می شود. هر درمان حدود نیم ساعت طول می کشد و بیماران قبل از تغییر به برنامه دو ماهه ، در شش ماه اول ویزیت می کنند.

بهترین کوکتل مزو مو

موضوعات و مکمل های بدون نسخه مانند Nutrafol و Rogaine نیز می توانند نتایج خود را به همراه داشته باشند-به ویژه هنگامی که با تزریق PRP و سایر روشهای حرفه ای ترکیب شود.

جمعبندی در مورد روشهای جوانسازی در دهه ۴۰ سالگی

چه با سستی پوست ، هایپرپیگمانتاسیون ، ریزش مو یا افزایش وزن روبرو باشید ، تعداد فزاینده ای از روشهای آرایشی با حداقل تهاجم برای سفت شدن ، روشن شدن و جوانسازی صورت و بدن برای بیماران در هر سنی وجود دارد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید