علت جذب سریع ژل لب و صورت

مزوتراپی شوره موی سر
تاثیر مزوتراپی بر رویش مجدد مو و شوره سر
اکتبر 24, 2022
تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی
آیا میکرونیدلینگ همان مزوتراپی است؟ تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی
نوامبر 5, 2022

علت جذب سریع ژل لب و صورت

علت جذب سریع ژل لب

علت جذب سریع ژل لب

علت جذب سریع ژل لب و صورت چیست ؟ بررسی دلایل جذب سریع ژل لب در این مقاله کوتاه ارائه می شود.

مقدمه علت جذب سریع ژل 

با زیاد شدن سن، از میزان حجم، ارتفاع و برجستگی لب کاسته می شود. در واقع ژل لب برای رفع تغییرات و همینطور زیبایی مفید است. لب تحتانی معمولا از لب بالایی بزرگ تر می باشد و نیمه دو طرف هر کدام از لب ها مانند یکدیگر هستند. امروزه ژلی که دارای هیالورونیک اسید است به عنوان ژل رایج  مورد استفاده قرار می گیرد.

هیالورونیک اسید ماده ایی ژل مانند است که از باکتری های خاصی ساخته شده. این ماده وقتی به مولکول های آب بچسبد بافت لب را برجسته تر می کند. با ما همراه باشید تا در خصوص علل جذب سریع ژل اطلاعاتی بدست آورید.

علتهای جذب سریع ژل لب

  1. اولین علت جذب سریع ژل ؛ سوخت و ساز بر روی ژل تاثیر می گذارد

مکانیسمی که بر روی سوخت و ساز تاثیر می گذارد. بر روی سرعت جذب ژل اثر گذار است. به صورت کلی اگر متابولیسم بدنتان زیاد باشد، ژل سریع تر دفع می شود.

  1. حرکت ژل ؛ دومین دلیل از بین رفتن سریع ژل است

حرکت دهان سبب می شود سرعت تجزیه ژل بیشتر باشد و ژل به وسیله پیوند به یکدیگر متصل می شوند.وقتی ژل به صورت مداوم حرکت کند پیوند ها می شکنند و در نهایت محصول جذب می گردد. در واقع رابطه ایی بین حرکت لب، بوسیدن، جویدن و صحبت کردن با تجزیه ژل وجود دارد. عوامل مختلفی مثل نوع ژل و خود فرد در این عامل موثر هستند.

  1. گمان هایی واقع بر اینکه عمر ژل لب از واقعی بودنش بیشتر است.

ممکن است این ادعا به وجود بیاید که ماندگاری ژل لب یک ساله می باشد، وقتی ژل لب تزریق می شود با زمانی که چند ماه از آن گذشته است از نظر مقدار با یکدیگر متفاوت هستند، با این وجود ممکن است علائمی از ژل لب بعد از اینکه یکسال گذشت و یا بیشتر مشاهده شود.

اگر محصولی که استفاده می گردد را صرف نظر کنیم، افرادی که ژل لب می ز نند به صورت یک الی دو بار در سال برای تزریق مجدد اقدام می کنند. در واقع ژل لب بعد از مدتی از بین می رود و اینکه چه مدت ماندگار است به حجم ژل بستگی دارد.

اگر در مرحله ابتدایی مقدار ژلی که تزریق شده بیشتر از حد مورد نیاز باشد ماندگاری آن بیشتر می شود. به این دلیل که مقدار زیادتری ژل برای جذب شدن به وسیله بدن موجود می باشد.

  1. کاهش تولید کلاژن یکی از علت های جذب سریع ژل لب است

با زیاد شدن سن بدن ما کلاژن کمی را تولید می کند، پس تزریق ژل لب در افرادی که جوان هستند نسبت به افراد مسن دوام بیشتری دارند.

ژل آلیاکسین        پرفکتا          جالپرو        ژل رووفیل       ژل آیدیا       پروفایلو         ژل نورامیس      ژل نیوویا    

عواملی که در ماندگاری ژل لب موثر هستند را می توانیم موارد زیر بگوییم

برای تزریق ژل لب سعی کنید حتما به مراکز درمانی که پزشکانی ماهر دارند مراجعه نمایید دلیل آن این است که مهارت پزشک در ماندگاری و نتیجه تزریق خیلی موثر می باشد وقتی در مراکزی که مواد مرغوبی دارند تزریق انجام می دهید مدت ماندگاری آن را افزایش می دهید.

  1. مراقبت از پوست

توصیه می شود بعد از تزریق ژل از ماساژ نواحی جلوگیری کنید.

  1. آب به مقدار کافی نوشیدن

به دلیل اینکه فیلرها، هیالورونیک اسید دارند و این ماده خاصیت اینکه آب را جذب نماید دارد پس نوشیدن آب به مقدار کافی بعد از تزریق ژل موجب افزایش ماندگاری و پر کننگی می شود.

  1. ضد آفتاب استفاده کردن

اشعه مضر نور خورشید می تواند تاثیر منفی روی پوست می گذارند و این امر می تواند ماندگاری را کاهش دهد. به همین علت حتما سعی کنید بعد از اینکه تزریق انجام شد از قرار گرفتن در نور خورشید خودداری نمایید یا هنگام بیرون رفتن از کلاه استفاده نمایید. ضد آفتاب هایی که دارای SPF  بالای ۳۰ می باشند سبب حفاظت پوست و بالا بردن مدت ماندگاری می باشند.

  1. مصرف زینک روی مواد تزریق شده

مصرف زینک روی بدن با افزایش میزان ماندگاری رابطه مستقیم دارد به این دلیل پزشکان مصرف آن را توصیه می نمایند. همچنین علاوه بر این، مواد غذایی دیگری هم هستند که سبب کلاژن سازی در بدن شده و ماندگاری را افزایش می دهند.  به همین دلیل توصیه می گردد که پس از تزریق فیلر و یا بوتاکس از تغذیه درست استفاده نمایید. این تغذیه سبب زیاد شدن مواد غذایی که سالم هستند مثل میوه ، سبزیجات و کاهش چربی و مواد قندی و غذاهایی که مضر هستند می شود.

  1. دوری از استرس

وقتی استرس دارید و یا عصبی هستید هورمونی ترشح می شود به اسم کریستول که این هورمون سبب زیاد شدن چین و چروک و عامل پیری می باشد. پس فشار عصبی سبب کم شدن تاثیر می گردد و ماندگاری را کاهش می دهد

  1. عدم فعالیت های ورزشی سنگین

ورزش کردن مزایای زیادی دارد هنگامی که ورزش انجام می دهید. مواد سمی از بین می رود و پوستی جوان و شاداب خواهید داشت. مواد سمی موجب چین و چروک پوستتان می گردد و چین و چروک های پوستتان زیادتر می شود اما بیشتر پزشکان می گویند پس از تزریق بوتاکس یا فیلر ورزش های سنگین انجام ندهید. ورزش با زیاد شدن عرق بدن موجب می شود فیلرها سریعا جذب شوند و همین موجب کم شدن ماندگاری در بدن می گردد.

چگونگی تزریق ژل لب

در ابتدا دکتر باید مقداری دارویی که بی حسی است به محل مورد نظر تزریق کند. بعد از اینکه بی حسی انجام شد، مقداری ژل به لب ها تزریق می گردد.

کارهایی که باید قبل از تزریق ژل لب انجام گیرد تا ژل لب سریع جذب نشود

شما باید یک سری موارد رارعایت فرمایید اما می توانید قبل از اینکه بوتاکس و یا ژل تزریق کنید کارهایی را انجام دهید تا ماندگاری را بیشتر پیدا کند، مثلا بهتر است از چند روز قبل از تزریق داروهایی مثل: ویتامین ایی، جین سین ، امگا۳ ، آسپیرین و دی پیریدامول مصرف نکنید.

علت جذب سریع ژل لب

علت جذب سریع ژل لب


موضوع مرتبط :

تاثیر ورزش بر ژل لب و صورت

تاثیر گرما بر ژل لب

درمان کبودی بعد از تزریق ژل لب

لیست ژل های مورد تایید وزارت بهداشت

اولین تجربه تزریق ژل صورت

بهترین ژل لب

بهترین ژل گونه و زاویه سازی

بهترین مارک ژل تزریقی

 

4.9/5 - (50 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

8 دیدگاه ها

  1. صبا نادری گفت:

    سلام، من ۲۰سالمه میخوام تزریق ژل لب انجام بدم ولی خیلی نگرانم که اون چیزی که میخوام نشه، راهی هست که بعدش بشه انجام داد؟

    • admin گفت:

      سلام
      اگر نمی دونید که ژل لبی که میزنید را دوست دارید یا خیر ، حتما ژل هیالورونیک اسید به پزشکتون بفرمایید که تزریق کنند که اگر دوست نداشتید، به راحتی با آنزیم هیالورونیداز ، به حالت اول بگردید.

  2. Maryam گفت:

    سلام وقت بخیر
    من پنج روزه پیش فیلر لب زدم یک سی سی از برند نورامیس

    اصلا ورم نداشتم فقط همون چند ساعت اول خیلی کم
    اما الان لبام مثل قبل شده و هیچ تاثیری نداشته فقط یک‌ کم فرم لبم تغییر کرده دلیلش چیه؟خیلی ناراحتم
    اگر بازم بخوام بزنم ممکنه برگرده به حالت قبل و هیچ‌ تاثیری نداشته باشه؟

    • سلام
      دلایل زیادی برای جذب سریع ژل لبی که زدید وجود داره. اگر قبلا هم ژل لب تزریق کردید و این اولین بار نیست که ژل می زنید، حتما از پزشک تون موضوع را پیگیری کنید. یکی از دلایل بی اثر شدن فیلر ، شرایط نامناسب نگهداری ژل می تونه باشه.

      • Maryam گفت:

        بار اولمه ژل میزنم
        و به نظر شما اگه بازم بزنم و برای ترمیم برم باز هم بی تاثیره ؟؟

        • اگر بار اول هست که تزریق کردید، جذب سریع ژل می تواند به دلیل وجود هیالورونیداز طبیعی بدن شما باشد. این موضوع در بسیاری از موارد قابل مشاهده می باشد که پس از اولین تزریق فیلر ، تاثیر آن زود از بین می رود. اگر بدن شما آنزیم هیالورونیداز طبیعی نیازی داشته باشد، باز هم این امکان وجود دارد که فیلر هیالورونیک اسید روی بدن شما بی تاثیر باشد. اما بسیاری از انسانها میزان مشخصی از این آنزیم را دارند که باعث حفظ فیلر می شود.

  3. سها گفت:

    سلام وقت بخیر
    من تقریبادو ماه پیش یک سی سی ژل لب درموفیل زدم دکتری ک پیششبودم گفت چون اولین باره بعد تقریبا دو ماه برای ترمیم باید بیای من مجدد رفم پیششون گفتن ۱/۵ نیم سی سی خوبه ک بزنی انجام دادم اما روز بعدش بشدددت لبام ورم کرد و تقریبا سه روز طول کشید اا هنوزم حس میکنم کامل ورمش نخوابیده کبودی اطراف لبمم هست لبام حالت اردکی انگار پیدا کرده
    الان من میتونم انزیم بزنم ۵ روزه ک ژل لب زدم یا اگر انزیم نزنم همین حالت اردکی میمونه ؟؟؟
    ممنون میشم پاشخ بدین
    خیلی نگرانم

    • سلام. بله اگر میخواید ژل به سرعت جذب بشه، می توانید از آنزیم هیالورونیداز یا همان هیالاز استفاده کنید. حتما برای این کار به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید