درمان کبودی بعد از تزریق ژل لب و صورت

منافذ باز پوست - درمان منافذ پوست
بهترین راه درمان منافذ پوست
آگوست 14, 2022
ژل رویترین - Revitrane
ژل رویترین Revitrane filler
آگوست 26, 2022

درمان کبودی بعد از تزریق ژل لب و صورت

کبودی بعد از تزریق ژل لب و صورت

کبودی بعد از تزریق ژل لب و صورت

کبودی می تواند پس از اینکه ژل لب تزریق شد اتفاق بیفتد. براساس آمارها ۲۰ درصد افرادی که تزریق ژل انجام داده اند ممکن است به کبودی دچار شوند.

مقدمه کبودی بعد از تزریق ژل

کبودی بعد از تزریق ژل لب یکی از موارد بحث بر انگیز در روشهای جوانسازی است. به صورت کلی پرکننده ها از مواد هیالورونیک اسید تشکیل شده اند و به لب ها حجم و فرم پری را می دهند. تزریق ژل تنها می تواند چند دقیقه طول بکشد و درمانی کم تهاجمی است یعنی در این روش هیچ جراحی و عملی نیاز نیست.

برای اینکه بتوانید از نتیجه بهتری برخوردار باشید، تزریق هایی که در دفعات بعدی باید انجام دهید را در نظر داشته باشید. این را بهتر است بدانید که ۴ هفته زمان می برد تا به نتیجه دلخواه برسید و کبودی رفع شود. نتایج به صورت معمول ۶ ماه به طول می انجامد.

آیا می توان گفت که تزریق ژل لب می تواند سبب کبودی شود؟

بعد از اینکه تزریق ژل انجام شد فرد ممکن است به کبودی، تورم و یا حساسیت دچار شود و این را بدانید که عوارض پرکننده ها به صورت جزئی می باشند و همینطور اگر در گذشته دارای سابقه کبودی و تبخال بوده اید این را حتما با پزشک خود مطرح نماید.

پزشک این سوال مهم را قبل از تزریق از شما می پرسد که آیا دارای سابقه کبودی و تبخال بوده اید یا خیر. پرکننده ها ممکن است به بافت های اطراف پخش شوند و فرد به کبودی و همینطور عفونت مبتلا شود و به درمان احتیاج پیدا نماید.

علل کبودی بعد از تزریق ژل لب 

چنانچه کبودی بعد از تزریق از یک هفته بیشتر شود حتما به پزشک بروید. چرا که ممکن است علت این مشکل حساسیت به هیالورونیک اسید باشد. کبودی موقعی اتفاق می افتد که ماده تزریق شده به شریان باشد و سبب کم شدن جریان خونی به آن قسمت شود. در نهایت به تخریب پوست و همینطور بافت در آن ناحیه می انجامد دلیل آن نرسیدن خون به اندازه کافی است.

اگر که عروق انسداد پیدا کنند. دارای علائمی از جمله درد، عوض شدن رنگ پوست هستند و می توانند به شکل لکه نیز ظاهر گردند.

این نکته را در نظر داشته باشید که احتمال دارد درد مدتی بعد از تزریق بیشتر بشود دلیل آن هم اینکه مواد پرکننده دارای لیدوکائین می باشند و در حین تزریق شما دردی حس نمی کنید، ولی بعد از اینکه تزریق تمام شد درد و ناراحتی شروع می شود که مدت این عارضه می تواند در حدود یک ساعت به طول بی انجامد.

نکاتی که می توانید با انجام آن، به درمان کبودی پس از تزریق ژل لب بی انجامد:  

ابتدا پزشک می بایست از ساختار صورت و پوست شما شناخت کافی داشته باشد همچنین شناخت کافی از مقدار تزریق و محل تزریق. احتیاط هایی که پزشک باید انجام دهد و همینطور اقداماتی که می بایست بعد از تزریق برای کم شدن عوارض مانند کبودی انجام گیرد را در نظر داشته باشید چرا که رعایت کردن این نکات ضروری است که در ادامه مقاله به آن شده است.

ممکن است لب ها بعد از تزریق دچار کبودی شوند که این چیزی طبیعی است و شما قادرید که اکثر فعالیت ها را بعد از اینکه تزریق انجام شد انجام دهید. ولی ممکن است بعد از تزریق شما دچار کبودی شوید و این امر می تواند شما را نگران کند پس با یک سری اقدامات می توانید از کبودی ناشی از تزریق لب جلوگیری نمایید.

  • بعد از تزریق ژل لب بهتر است از کیسه یخ استفاده نمایید، در واقع کیسه یخ می تواند سبب کاهش کبودی، تورم و همینطور خارش نیز شود.
  • به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از اینکه ژل لب تزریق کردید از فعالیت های سنگین ورزشی خودداری نمایید. همینطور از وزنه زدن، دویدن بپرهیزید. در واقع زیاد شدن فشار خون و تپش قلب در اثر فعالیت و ورزش تورم و کبودی را بدتر می نماید، فعالیت هایی که سبک هستند مثل راه رفتن منعی ندارد.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند در کاهش میزان کبودی بعد از تزریق مفید باشد همچنین استفاده از مایعات می تواند در رفع سیاهی و کبودی موثر واقع شود.
  • استفاده از سدیم را محدود نمایید چرا که باعث می شود کبودی بدتر شود. استفاه از میوه های تازه و سبزیجات نیز توصیه می گردد.
  • ۴۸ ساعت از قرار گرفتن در معرض محیط هایی که دارای دمای بالایی هستند مانند: سونا، بخار بپرهیزید. در واقع گرمای شدید می تواند سبب تشدید تورم گردد و احتمال به بروز کبودی لب ها نیز افزایش می یابد.

نکات بیشتر در مورد درمان کبودی بعد از تزریق ژل لب و صورت

  • از پزشکتان مشورت بگیرید و بپرسید که کدام قرص های مسکن می تواند در روزهای بعد از تزریق ژل می توانید استفاده کنید و این را بدانید که داروهای مسکن مانند ایبوپروفن به هیچ عنوان استفاده نشود.
  • اگر مهمانی خاصی در نظر دارید که برای آن تزریق ژل را می خواهید انجام دهید. از چند هفته قبل از مراسم سعی کنید تزریق کنید تا اگر کبودی رخ داد وقت کافی برای رفع آن داشته باشید.
  • سعی کنید از بالشی که بلند است استفاده نمایید چرا که لب ها دارای تورم کمتری نیز می شوند. این را در نظر بگیرید که روی صورت خود هیچ گاه نخوابید.
  • ۲۴ ساعت سعی کنید که از آرایش کردن مخصوصا در بخش قسمت لب ها بپرهیزید.
  • سیگار کشیدن را منع کنید زیرا باعث خطر ابتلا به کبودی و عفونت می شود پس این امر مهم می باشد که بعد از تزریق از سیگار کشیدن بپرهیزید. همینطور در محیط هایی که افراد در آن سیگار می کشند نیز دوری کنید.
  • از سفر کردن نیز بپرهیزید چرا که ممکن است در اثر فشار هوا خطر ابتلا به تورم نیز بیشتر شود.

کارهایی که می توانید در جهت پیشگیری از کبودی انجام دهید:

  • کبودی می تواند یک مشکلی باشد که بعد از تزریق ژل لب به آن دچار می شوید ولی هیچ پزشکی نمی تواند این اطمینان را به شما بدهد که کبودی بعد از تزریق ژل لب نخواهید داشت. حداقل به میزان یک هفته قبل از تزریق ژل لب از مصرف مکمل هایی که دارای امگا ۳ و مصرف ویتامین E بپرهیزید. استفاده از ایبوپروفن در قبل از تزریق خودداری نمایید.

موضوع مرتبط :

عوارض تزریق ژل لب و صورت

عوارض تزریق بوتاکس

مزایا و معایب تزریق ژل لب

نکروز پس از تزریق ژل

4.7/5 - (31 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید