بهترین راه درمان منافذ پوست

لیبل وزارت بهداشت ژلهای صورت
لیست ژل های مورد تایید وزارت بهداشت
آگوست 9, 2022
کبودی بعد از تزریق ژل لب و صورت
درمان کبودی بعد از تزریق ژل لب و صورت
آگوست 20, 2022

بهترین راه درمان منافذ پوست

منافذ باز پوست - درمان منافذ پوست

منافذ باز پوست - درمان منافذ پوست

شناسایی بهترین راه درمان منافذ پوست را در این مقاله می شناسید. روش های انجام بهترین راه درمان منافذ پوست را آموزش ببینید.

مقدمه بهترین راه درمان منافذ پوست

یکی از ویژگی های زیبایی داشتن پوستی زیبا و صاف است و هر گونه جوش صورت می تواند از زیبایی کم کند و همینطور افراد با داشتن منافذ باز بر روی صورت همیشه مشکل دارند و  پوست با داشتن آرایش و بدون داشتن آرایش هیچ گونه جذابیتی ندارد و به همین علت به دنبال درمانی برای رفع این مشکل هستند. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید چرا که می خواهیم به راهکارهایی برای درمان این مشکل بپردازیم.

آنچه در این مقاله درمان منافذ پوست می خوانید:

آیا منافذ باز سبب ایجاد مشکل می شوند؟

دلیل بزرگ شدن منافذ پوست چیست؟

راه هایی که می توان منافذ باز پست را کاهش داد

راه های خانگی برای کاهش منافذ باز پوست

نتیجه گیری

آیا منافذ باز سبب ایجاد مشکل می شوند؟

برخی از مشکلات پوست ممکن است برای سلامتی مضر نباشند و بیماری خاصی را نمی رسانند ولی می توانند بر روی سلامت روان تاثیر منفی بگذارند و باز بودن منافذ پوستی یکی از نگرانی هایی است که خود به خود علل ایجاد بیماری نیست و تنها از نظر زیبایی برای شخص مشکل ساز می باشند.

دلیل بزرگ شدن منافذ پوست چیست؟

چنانچه عوامل بیرونی مثل: چربی، آکنه و جوش مانع تنفس پوست شوند و پوست برای اینکه بتواند تنفس کند منافذ خود را باز می کند. طبق تحقیقاتی که انجام شده است می توان گفت که سبوره و چربی ، از بین رفتن قوام و الاستیسیته پوست و اندازه فولیکول مو ارتباط زیادی با بزرگ بودن منافذ دارد و از عوامل موثر در باز بودن منافذ می توانند باشند از عوامل دیگر در باز بودن منافذ می توانیم به آکنه، ژنتیک ، آسیب ناشی از نور خورشید و نداشتن ویتامین آ اشاره نماییم.

همچنین باید بین خروج میزان چربی و اندازه منافذ یک رابطه ایی را در نظر گرفت که این موضوع در مردان زیادتر از زنان است یعنی باید گفت که جنسیت بر روی منافذ تاثیر گذار است و باید این را در نظر گرفت که هورمون ها بر خانم ها تاثیر می گذارند.

همچنین میزان خروج چربی و اندازه منافذ در چرخه قاعدگی زنان به میزانی زیاد است. این را در نظر بگیرید که افزایش سن و آسیبی که از نور خورشید به پوست می رسد می تواند در سبب ایجاد بهم خوردن الاستین و کلاژن تاثیر گذار باشد و سبب کاهش خاصیت ارتجاعی می گردد.

راه هایی که می توان منافذ باز پوست را کاهش داد:

نوع محصولات

باید از محصولاتی که سبب مسدود شدن منافذ پوستی استفاده نگردد. چرا که وقتی منافذ بسته شوند بزرگتر می گردند و بیشتر در معرض دید قرار می گیرند.

شست و شوی صورت را روزی دوبار انجام دهید

اگر پوست چربی داشته باشید سبب دیده شدن بیشتر منافذ می شود. پس بهتر است روزی دوبار صورت خود را بشورید تا سبب مسدود شدن منافذ با آلودگی ها نشود. شست و شوی صورت می تواند سبب پیشگیری از آکنه شود و موجب سلامتی پوست می گردد سعی کنید از آب داغ استفاه نکنید چرا که سبب می شود منافذ پوست باز شوند.

استفاده از ژل شست و شو صورت

اگر پوست چربی دارید یا اگر می خواهید منافذ بسته ایی داشته باشید توصیه می شود از ژل شست و شود استفاده نمایید.

پاک کننده ها و شوینده های مثل صابون می تواند در منافذ باقی بمانند و سبب افزایش چربی پوست می شوند. اما استفاده از ژل شست و شو سبب پاک کردن چربی پوست می شود و ظاهر پوست مطلوب می گردد.

استفاده از محصولات مزوتراپی 

استفاده از کوکتلها و آمپول های مزوتراپی درمان منافذ پوست می تواند در درمان پوست کمک کند. مزوتراپی با روش تزریق و میکرونیدلینگ می تواند مفید واقع شود.

مزو فیوژن ACN

مزو بایواسکین Meliloto+rutin و آنتی ایجینگ

مزو مزولایک آنتی ایجینگ 

مزو رویتاکر سیتوکر ۵۳۲ و ۶۴۰

استفاده از ضد آفتاب

هر چقدر خورشید به پوست ما آسیب بیشتری بزند سبب افتادگی و شلی پوست می شود و سفتی پوست از بین می رود در نهایت منافذ بیشتر مشخص می شوند. چنانچه از ضد آفتابی که دارای SPF 30 است استفاده نمایید می توانید تا مقدار زیادی پوست را در مقابل نور خورشید محافظت نمایید همچنین از ایجاد سرطان پوست نیز جلوگیری می کند.

منافذ باز پوست - درمان منافذ پوست

منافذ باز پوست – درمان منافذ پوست

استفاده از لایه بردارها

چناچه دارای پوست چربی هستید بهتر است هفته ایی یک الی دو بار از لایه بردار استفاده نمایید. لایه بردارها سبب می شوند تا آلودگی و سلول های مرده پوست از بین بروند.

پوست خود را همیشه مرطوب نگه دارید

کرم هایی که برای مرطوب کنندگی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند نقش اصلی را برای نگهداری رطوبت پوستتان بازی کنند و همینطور رطوبت رسانی را نیز به عهده آنهاست.

آرایش خود را پاک نمایید

قبل از خواب سعی کنید آرایش خود را پاک کنید. چرا که خوابیدن با آرایش سبب مسدود شدن منافذتان می شود و همینطور باکتری ها بر روی منافذ روی یکدیگر تجمع می کنند. اگر وقت کافی ندارید از دستمال هایی که مرطوب کننده هستند استفاده نمایید.

راه های خانگی برای کاهش و درمان منافذ باز پوست

داشتن تغدیه مناسب: یک تعادل غذایی می تواند شامل انواع پروتئین ها و کربوهیدرات ها، چربی ها و مواد مغذی باشد در نتیجه به پوست کمک زیاد می کند.

نوشیدن آب به مقدار کافی: آب کافی می تواند به سلامت پوست کمک رسانی کند

ورزش کردن: با ورزش کردن می توانید جریان خود را در تمامی نقاط بدن مانند پوست بیشتر نمایید.

نتیجه گیری درمان منافذ پوست

اکنون که با نکته هایی درباره منافذ باز پوست آشنا شدید می توانید با راهکارهایی که به آنها اشاره گردید به امتحان کردن آنها بپردازید و این را بدنید که سلامتی پوستتان برای ما حائز اهمیت است.


موضوع مرتبط :

بهترین کوکتل مزوتراپی

4.9/5 - (16 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید