مزوتراپی بیولوژیک (PRP) – پی آر پی مو

مارک های ژل و فیلر
انواع مارک های ژل ها و فیلرهای پوستی
ژوئن 17, 2019
مارک های ژل و فیلر
انواع ژل یا فیلر صورت
ژوئن 29, 2019

مزوتراپی بیولوژیک (PRP) – پی آر پی مو

مزوتراپی بیولوژیک - PRP - پی آر پی

مزوتراپی بیولوژیک یا PRP یک تکنیک جدید درمانی پزشکی با استفاده از یاخته های بنیادی می باشد که به عنوان یکی از بی خطرترین شیوه های درمانی در جهان شهرت یافته است.

در پی آر پی یا سلول درمانی با بهره گیری از خون خود فرد در خلال اعمال پروسه ای ، پلاسمای غنی شده از پلاکت جدا سازی و بیرون کشیده می شود و به بافت و اندام مورد درمان خود فرد ، تزریق می گردد. در حقیقت مزوتراپی بیولوژیک شکلی از پیوند سلولی می باشد که یاخته های زنده خود فرد را بعد از استخراج به موضع مورد درمان انتقال می دهند.

۳ امتیاز نخست روش مزوتراپی بیولوژیک (PRP)

پیوند به یاخته های بنیادی ، بالا بردن میزان قوام فاکتورهای رشد و بهبود و ترمیم بافت تازه می باشد. پس از تزریق یاخته های موجود آغاز به پخش و تجزیه و تکثیر می کنند و ترمیم گسترده ی سلولی در موضع و بافت مورد درمان شروع می گردد.

PRP چگونه عمل می کند؟

در این متد درمانی در یک جلسه در طی مدت زمان یک ساعت مقداری از خون خود فرد استخراج شده و با بهره گیری از لوازم و تجهیزات ویژه ای ، تراکم و قوام پلاکت ها را به چندین برابر میزان نخستین خود در پلاسمای استخراج شده ، افزایش می دهند.

پلاکت ها در بردارنده ی ترکیبای می باشند که فاکتور کلیدی در پروسه ی بهبود و ترمیم بافت ها می باشند که از آن ها به فاکتورهای رشدPDGF یاد می شود و موجب افزایش و نمو و تفاوت یاخته های متمایز پوستی و بافت ها شده و منتهی به تولید کلاژن ، الاستین ، مواد میان سلولی ، ساخت رگ و تغییر یاخته های بنیادی به یاخته های بافت صدمه ده می باشد که به وسیله ی مواد آزاد شده از پلاکت ها منتقل و سبب بازسازی و بهبود نواحی مورد درمان می شود.

عموماً در هر آسیبی که تحریک پروسه ی ترمیم بافت نواحی مورد درمان قادر باشد تاثیری در بهتر شدن آسیب و بیماری داشته باشد از روش مزوتراپی بیولوژیک یا سلول درمانی می توان استفاده کرد.

پی آر پی اکسیر جوانی

رطوبت و شادابی پوست صورت با گذشت زمان و به سبب عوامل متعددی دچار تحولات زیادی می شود. امروزه مزوتراپی بیولوژیک یا پی آر پی جهت برطرف کردن پیری و افتادگی پوست ، رفع خطوط و چین های پیشانی و دور دهان ، پف و سیاهی دور چشم در مقایسه با دیگر شیوه های درمانی زیبایی نظیر استفاده از ژل ، تزریق چربی و بوتاکس گزینه نخست افراد می باشد. در روش مزوتراپی بیولوژیک یا سلول درمانی با بهره گیری از عوامل رشد پلاکت های خون ، فیبروپلاست ها و دیگر یاخته های بنیادی تحریک و عمل تولید کلاژن در بافت پوست به یاخته های مورد درمان باز خواهد گشت.

پی آر پی و ریزش مو و کم مویی

پی آر پی تکنیک و متد پزشکی درمانی کفید و اثر بخشی جهت رفع کم مویی و ریزش مو و بهبود نتیجه ی کاشت مو می باشد. با استفاده از مزوتراپی بیولوژیک یا پی آر پی تحریک و افزایش پروسه بازسازی و بهبود موهای صدمه دیده و تقویت و افزایش رویش رشد موهای کرکی و کوچک و صاف به سادگی اتفاق خواهد افتاد.

موارد استفاده مزوتراپی بیولوژیک PRP  در زیبایی

  • از بین بردن چین و چروک ها و خطوط متاثر از بالا رفتن سن
  • از بین بردن چروک ها و خطوط دینامیک
  • برطرف کردن چروک ها و خطوط عمودی پیشانی و اطراف دهان
  • رفع پف و سیاهی و فرورفتگی اطراف چشم
  • جوان سازی گردن و دست ها
  • برطرف کردن جای جوش ، زخم ، سوختگی و بخیه
  • رفع کچلی و کم مویی سر و ابروها

پی آر پی مو

با توجه به اینکه تکنولوژی پیشرفت کرده است و برای داشتن موهای پر پشت نیازی نیست که زیر تیغ جراحی بروید و همینطور روش های نوین دیگری هستند که می توانید از آن استفاده کنید مانند پی ار پی. قبل از توضیح درباره پی ار پی یک توضیح مختصری درباره پلاکت ها می  دهیم تا با آن تا حدودی آشنا شوید:

پلاکت ها چی هستند؟

 به همراه گلبول های قرمز و سفید جزء خون هستند. هنگامی که فردی دچار بریدگی یا زخم می شود، پلاکت ها برخی از “اولین پاسخ دهندگان” بدن هستند که برای متوقف کردن خونریزی و ایجاد بهبودی بدن وارد عمل می شوند. حالا می خواهیم به درمان توسط پی ار پی بپردازیم.

در درمان پی ار پی که به روش غیر جراحی می باشد در بسیاری از افراد می تواند موجب کاهش ریزش مو گردد. در این روش که به اسم پلاسمایی که پلاکت ندارد شناخته شده است و همینطور ممکن است افراد به علت شناخته نبودن با این روش اندکی در آن تردید کنند اما این را باید در نظر گرفت که پی ار پی درجهت درمان ناشی از ریزش مو می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در چند سال اخیر پزشکان برای رفع زخم و همینطور داشتن پوست خوب از این روش استفاده می کنند. می توان گفت محققان در این روش دریافتند که پی ار پی می تواند به رشد موها کمک کرده ودر تحریک آنها تاثیر بسزایی بگذارد. در واقع این روش بسیار جدید و همینطور موثر در درمان ریزش مو می باشد.

مزو مو رویتاکر       مزو مو فیوژن

با این حال، درمان PRP از دهه ۱۹۸۰ مورد استفاده قرار گرفته است. برای مشکلاتی مانند التیام تاندون ها، رباط ها و عضلات آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد. پس از آشنایی با روش پی ار پی می خواهیم به فرایند درمانی و مزایای پی ار پی بپردازیم، پس با ما همراه باشید. آنچه در این مقاله می خوانید:

فرایند درمانی پی ار پی PRP

مزایای پی ار پی

چه افرادی نباید پی آر پی تزریق کنند؟

توصیه هایی که باید بعد از تزریق پی ار پی انجام گیرد.

کیت prp - prp مو

کیت prp – prp مو

فرایند درمانی و مراحل انجام پی ار پی

درمان پی آر پی یک فرآیند سه مرحله ای است. اکثر درمان‌های PRP به سه جلسه درمانی به فاصله ۴ تا ۶ هفته نیاز دارند.

مرحله اول PRP

خون شما ، معمولاً از بازوی شما گرفته می شود و در یک سانتریفیوژ قرار می گیرد (ماشینی که به سرعت می چرخد ​​تا مایعات با چگالی های مختلف را جدا کند).

مرحله دوم PRP

پس از حدود ۱۰ دقیقه در سانتریفیوژ، خون شما به سه لایه تقسیم می شود:

پلاسمای بدون پلاکت

پلاسمای دارای پلاکت

سلول های قرمز خون

مرحله سوم PRP

در مرحله سوم، پلاسمای دارای پلاکت به داخل یک سرنگ کشیده می شود و سپس به قسمت هایی از پوست سر که نیاز به رشد موی بیشتری دارند تزریق می شود.

از مزایای پی ار پی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تقویت مو

کم کردن التهابات که می تواند به ریزش منجر شود.

بهبود بافت

درمان  توسط پلاسما می تواند در سرعت بخشیدن به بافت بسیار کارساز باشد.

چه افرادی نباید پی آر پی تزریق کنند؟

تمام افرادی که می خواهند پی ار پی انجام دهند باید قبل از تزریق، داروهایی که استفاده می کنند را به پزشک اطلاع دهند. به این دلیل که ممکن است متخصص تشخص دهد که پی ار پی برای ریزش مو نباید مورد استفاده قرار گیرد.

داروهایی مانند رقیق کننده استفاده می کنند.

به صورت مداوم دخانیات استفاده می کنند.

افرادی که دارای اعتیاد به الکل هستند و یا مواد مخدر.

اگر بیماری هایی مانند موارد زیر را دارید حتما به پزشک اطلاع دهید.

سرطان

بیماریی هایی در خصوص کبد

بیماری های پوستی

تعداد پلاکت های خونی

بیماری هایی که تیروئیدی هستند.

عفونت های مزمن

دفعات تزریقات پی ار پی

تکرار پی ار پی متفاوت است و معمولا به صورت دو تا سه بار درمان انجام می گیرد که فاصله آنها با یکدیگر به مدت ۶ هفته می باشد. البته می توان برای اینکه به نتایج بهتری دست پیدا کرد تا ۵ مرتبه هم تزریق را انجام داد. در واقع می توان گفت چنانچه درمان پی ار پی روی مراجعین نتیجه خوبی بگذارد انجام دو تزریق توصیه می گردد.

توصیه هایی که باید بعد از تزریق پی ار پی انجام گیرد

تا حدود ۴ ساعت بعد از درمان نباید به محل تزریق دست بزنید، صبر کنید تا قسمت هایی که تزریق انجام شده است بهبود پیدا کند.

از گذاشتن کمپرس گرم یا سرد روی قسمت درمانی اجتناب کنید.

این احتمال وجود دارد که پس از یک هفته از درمان پوست شما کمی حساس باشد.

اگر دچار کبودی و قرمزی شدید حتما با پزشک خود در این خصوص مشورت لازم را انجام دهید.

عوارض پی ار پی برای درمان ریزش مو

 از آن قسمتی که درمان از طریق پی ار پی با استفاده از خون شخص خود فرد است. در واقع طبق مطالعات انجام شده پی ار پی تاثیر خیلی خوبی بر روی ریزش در مردان و زنان می گذارد و تا به الان هیچگونه عارضه ایی نداشته است. این امکان وجود دارد که مواردی مانند درد ناچیز، خون ریزی و قرمزی روی پوست در حین تزریق حس شود.

برای جوانسازی صورت، پی آر پی تراپی موثر است؟

درچند دهه گذشته، ما گزینه‌های غیرجراحی زیادی برای حفظ جوانی نداشتیم. امروزه پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در علم زیبایی وجود دارد و ما می‌توانیم از بین تعدادی از درمان‌های فوق‌العاده یکی را انتخاب کنیم، که یکی از این درمان‌ها PRP برای جوان‌سازی صورت است.

 PRP مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است و مدتی است که برای درمان پزشکی با اثربخشی خوب مورد استفاده قرار می گیرد همچنین به یک روش محبوب برای ایجاد پوستی جوان تبدیل شده است.

اجزای PRP

خون هر فرد حاوی پلاسمای غنی از پلاکت است که دارای فاکتورهای رشد است که شروع به التیام زخم، رشد سلول های جدید، احیای بافت، تشکیل رگ های خونی و تولید کلاژن برای داشتن پوستی سالم، صاف و سفت می کند در واقع PRP از بدن خود شما گرفته شده و ۱۰۰ درصد طبیعی است.

برای دریافت PRP در جلسه درمان، مقدار کمی خون از بازوی شما گرفته می شود. سپس در یک سانتریفیوژ با چرخش بالا قرار داده می شود تا PRP از گلبول های قرمز شما جدا شود.

مرحله بعدی می تواند فقط شامل تزریق PRP به نواحی صورت شما با سوزن های بسیار کوچک باشد. تزریق ها مستقیماً زیر پوست شما قرار می گیرند این نکته را در نظر بگیرید که این فرآیند را می توان با خیال راحت برای همه رنگ ها و انواع پوست استفاده کرد.

درمان با پی آر پی برای جوانسازی صورت می تواند چهره ای درخشان، صاف و نرم ایجاد کند. این یک روش درمانی است که با استفاده از درمان طبیعی بدن و سنتز کلاژن به کار خود نیاز دارد.

صورت شما پس از درمان تحت بازسازی بافت طبیعی قرار می گیرد و به طور کلی، بعد از حدود سه هفته شاهد بهبودی خواهید بود در واقع اثرات کامل چند ماه بعد شروع می شود و می تواند بیش از یک سال باقی بماند.

نتیجه گیری کیک PRP

متخصصان زیبایی درمان PRP را برای نتایج مطلوب توصیه می کنند و در این روش زمان استراحت کمی وجود دارد، اما برخی از مراجعان قرمزی خفیف، کبودی و یا تورم را در محل تزریق تجربه می کنند ولی نگران نباشید زیرا این علائم  معمولاً در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین می روند.

بسیاری از ما دوست نداریم برای رسیدن به سن پیری به عمل جراحی برویم به همین دلیل است که درمان PRP برای جوانسازی صورت به روشی محبوب برای ایجاد جوانی به صورت طبیعی تبدیل شده است.


سایر روشهای مناسب جهت تقویت مو

بهترین کوکتل مزو مو

روش های درمان ریزش مو و کاشت مو

فیلر مو یا هیرفیلر

بررسی مزو رویتاکر مو

راهکارهای اصلی درمان ریزش مو ناشی از بیماری کرونا

مقاله تخصصی ریزش مو

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید