بهترین روش درمان خطوط پنجه کلاغی

روشهای جوانسازی صورت آقایان - فیلر و مزو صورت مردان
بهترین روشهای جوانسازی صورت آقایان – فیلر و مزو صورت مردان
مزو بیوتین Biotin meso
کوکتل مزوتراپی Biotin- مزو بیوتین

بهترین روش درمان خطوط پنجه کلاغی

درمان خطوط پنجه کلاغی

درمان خطوط پنجه کلاغی

بهترین روش درمان خطوط پنجه کلاغی crow’s feet wrinkle موضوع این مطلب آموزشی برای متخصصان و پزشکان علاقه مند به حوزه جوانسازی می باشد.

مقدمه ای در مورد خطوط پنجه کلاغی

وقتی سنمان زیاد می شود دچار تغییراتی می شویم. بعضی از بخش های صورتمان نسبت به دیگر بخش ها زیادتر در معرض پیری قرار می گیرند که می توانیم به خطوط پنجه کلاغی اشاره کنیم. این خطوط به علت انقباضاتی که در ماهیچه با هر دفعه تغییر حالت در صورتمان می دهیم اتفاق می افتد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

خطوط پنجه کلاغی چیست؟

چه چیزی باعث ایجاد خطوط پنجه کلاغی می شوند؟

درمان خطوط پنجه کلاغی

چگونه می توان خطوط پنجه کلاغی را پنهان کرد ؟

پیشگیری ازخطوط پنجه کلاغی

نتیجه گیری

خطوط پنجه کلاغی چیست؟

خطوط پنجه کلاغی به خطوط ظریف و ریزی که در اطراف چشم ما هستند می گوییم در واقع به چین و چروک ها این خطوط، خطوط خنده هم گفته می شود به دلیل آنکه این خطوط وقتی که لبخند می زنیم اتفاق می افتد. ممکن است این خطوط در هنگامی که می خندید شما را اذیت نکنند ولی اگر به عنوان یک ویژگی ثابت در شما پدید بیایند ممکن است آزاردهنده باشند.

به صورت کلی ما دارای دو نوع چین و چروک هستیم که می توانیم به ایستا و پویا اشاره کنیم. خطوطی که پویا هستند به آنهایی می گوییم که در هنگامی که انقباض عضلات رخ می دهد پدیدار می شوند. مثلا خطوط پنجه کلاغی هنگامی که می خندید معلوم می شوند به احتمال پویا هستند. چین و چروک هایی که ایستا هستند وقتی عضلات منقبض می شوند بدتر شده و همیشه می توان آنها را دید حتی وقتی که در حین استراحت هستید.

چه چیزی باعث ایجاد خطوط پنجه کلاغی می شوند؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که وقتی که پیر می شویم این خطوط پدید می آیند و کلاژن و الاستین دو تا از پروتئین های مهم هستند که با زیاد شدن سن کم می شوند و این پروتئین ها وظیفه سفتی و پر بودن پوست را دارند.

همچنین وقتی سن زیاد می شوند پوست نازک می شود و پوست در اطراف چشم بسیار نازک است، به همین دلیل مالش چشم ها یا کشیدگی پوست وقتی آرایش می کنیم می تواند در مدت طولانی آسیب زننده باشد.

در واقع تنها خندیدن نیست که خطوط پنجه کلاغی را به وجود می آورد، وقتی که صورت خود را منقبض می کنید سبب ایجاد خطوط در اطراف چشم نیز می شوید. این را در نظر بگیرید که نمی توانید با لبخند نزدن از این خطوط دوری کنید درمان ها و پیشگیری هایی هست که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

درمان خطوط پنجه کلاغی

درمان خطوط پنجه کلاغی

درمان خطوط پنجه کلاغی

بوتاکس

از طریق بوتاکس مصپورت می توانید چین و چروک ها را رفع نمایید که از منقبض کردن مرتب ماهیچه ها ناشی از تغییر حالات در چهره به وجود می آیند. این روش درمان برای خطوط پنجه کلاغی موثر می باشد در واقع برا ی سنین ۳۰ الی ۵۰ سال که چین و چروک هایشان تازه شروع شده است می تواند مناسب باشد ولی برای سالمندان زیاد موثر نیست.

بوتاکس یک سوزن است که از طریق تزریق در محل آسیب دیده اتفاق می افتد و سبب شلی در عضله می شود و از منقبض شدن عضله جلوگیری می کند و می تواند چین و چروک ها را از بین ببرد و یا کاهش دهد.

بوتاکس در کسانی که دارای چین و چروک ها از نوع پویا هستند مفید است و شما را از تغییر حالات در صورتتان باز نمی دارد فقط عضلاتی که در اطراف چشم هستند را مورد هدف قرار می دهد و سبب کاهش خطوط پنجه کلاغی می گردد. معمولا تا ۳ ماه ماندگاری دارد.

لایه برداری شیمیایی  

از این روش درمانی می توانید در برطرف کردن خطوط پنجه کلاغی استفاده کنید و به پوستی سالم و جوان برسید. در این روش با قرار دادن محلول شیمیایی بر روی صورت لایه ی قبلی پوست از بین می رود و لایه جدید ایجاد می گردد.

لایه برداری شیمیایی به رفع کردن خطوط پنجه کلاغی می انجامد و می تواند پوستی سالم و جوان به شما دهد. در واقع در این روش با گذاشتن محلولی شیمیایی بر روی صورت می تواند لایه قبلی پوست شما را از بین ببرد و پوستی صاف و جدید را به وجود بیاورد. سه مدل لایه برداری شیمیایی داریم: لایه برداری سطحی، لایه برداری عمق متوسط، لایه برداری های عمیق.

در لایه برداری سطحی می توانید با یک پزشک زیبایی این کار را انجام دهید ولی لایه برداری عمیق تر در مطب باید انجام گیرد. اثرات این روش به نوع لایه برداری بستگی دارد.

این روش درد ندارد و زمان کمی نیاز دارد. لایه برداری که عمیق است می تواند دردناک باشد و احتمال دارد نیاز به بیهوشی باشد. برای اینکه بهترین نتیجه را داشته باشد اگر لایه برداری سطحی باشد، باید هر ۲ الی ۴ هفته یکبار و اگر عمیق باشد باید ۶ الی ۱۲ ماه مجدد تکرار شود تا به نتیجه مورد نظر برسید.

فیلرهای  پوستی

ژل هیالورونیک اسید می توانند در جهت رفع خطوط پنجه کلاغی استفاده شوند. این فیلرها با سوزن بسیار ریزی به خطوط پنجه کلاغی زده می شوند. فیلرها دارای اجزای متفاوتی هستند و بعضی از آنها معمولا ماندگاری بالاتری دارد. پرکننده ها پوستی برای زمان هایی که صورت در استراحت است مفید می باشد. ماندگاری بین ۳ الی ۱۲ ماه موثر می باشد.

ژل آلیاکسین        پرفکتا          مزوژل جالپرو        ژل رووفیل       ژل آیدیا       جوانساز پروفایلو         ژل نورامیس      ژل نیوویا          فیلر الانسه

لایه برداری با استفاده از لیزر

با استفاده از این روش، لایه های روی پوست از بین می روند و لایه های جدیدی روی پوست قرار می گیرند و باعث ایجادی پوستی جوانتر می شود. با استفاده از این روش می توان خطوط پنجه کلاغی را از بین برد زیرا با گرم کردن پوست باعث می شود کلاژن تولید شود و کلاژن سبب ایجاد صافی پوست می گردد.

 قبل از انجام توسط این روش داروی که درد را کمتر می کند به شما داده می شود. ممکن است این روش درمانی با روش های دیگر مثل بوتاکس ترکیب بشود چون احتمال اینکه به تنهایی در رفع خطوط کمک کننده باشد کم است.

درمان خطوط پنجه کلاغی

درمان خطوط پنجه کلاغی

چگونه می توان خطوط پنجه کلاغی را پنهان کرد ؟

اینکه بتوانیم خطوط پنجه کلاغی را پنهان کرد کار سختی است ولی می توانید با استفاده از چند روش این کار را انجام دهید. قبل از اینکه آرایش کنید از کرم دور چشم استفاده کنید در روز و شب. استفاده از یک پرایمر برای پر کردن خطوط چین و چروک می تواند کمک کننده باشد و سبب ظاهری صاف می شود.

از آرایش سنگین کردن خودداری کنید زیرا سبب برجسته شدن چین و چروک ها می شود. می توانید یک کرم که دارای پوششی سبک و یا متوسط است را استفاده کنید. بهتر است با استفاده از یک اسفنج که مرطوب شده کرم را استفاده کنید. برای این گونه خطوط استفاده از پودری که رقیق است مناسب نیست زیرا بر روی چین و چروک های می نشیند. به این نکته توجه نمایید که سایه چشم و براق زیاد مناسب نیستند.

پیشگیری ازخطوط پنجه کلاغی

این خطوط بخشی از روند زیاد شدن سن هستند اما می توانیم با کارهایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم از میزان این خطوط کم کنیم.

  • از قرار گرفتن در برابر خورشید خودداری کنید و حتی برای زمان کوتاهی هم که شده از کرم با spf تقریبا ۳۰ استفاده نمایید.
  • حتما عینک آفتابی و کلاه را فراموش نکنید.
  • تغذیه سالم داشته باشید و از میوه و سبزی و غلات غافل نشوید.
  • با ورزش به صورت روزانه می توانید سبب حرکت خون و در نتیجه رسیدن اکسیژن به پوست شوید.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید زیرا سبب ایجاد چین و چروک می شود.
  • از سولاریوم بپرهیزید.
  • استفاده از الکل را محدود کنید.
  • از کرم های مخصوص دور چشم و مرطوب کننده ها استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان و کلاژن هستند.
  • این را در نظر بگیرید که روتین مراقبت از پوست می تواند در ضد پیری موثر واقع شود. یک کرم باکیفیت دور چشم می تواند مفید باشد و کرم دور چشم را می توانید با استفاده از انگشت حلقه به آهستگی ماساژ دهید. این انگشت در واقع ضعیف ترین است و می توانید فشار کمی به چشم وارد نماید.

نتیجه گیری

در واقع خطوط پنجه کلاغی بخشی از پیر شدن است پس تا موقعی که می توانید از راه های پیشگیری استفاده نمایید ولی اگر دیر شده است می توانید با روش های درمانی ذکر شده در جهت رفع آنها اقدام نمایید.


موضوع مرتبط :

جوانسازی دست با ژل هیالورونیک اسید

انواع ژل فیلر جوانسازی از نظر مواد تشکیل دهنده

کاربردهای رایج مزوتراپی

جوانسازی دور چشم – گودی ، پف و سیاهی دور چشم

تاثیر پپتاید PEPTIDES در حفظ جوانی و جوانسازی

بهترین روشهای جوانسازی پوست در دهه ۴۰ سالگی

بهترین روشهای جوانسازی صورت آقایان

4.7/5 - (32 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

0 دیدگاه ها

  1. سارا ارجمند گفت:

    رتبه بازدید کنندگان : ۵ ستاره

  2. سارا ارجمند گفت:

    رتبه بازدید کنندگان : ۴ ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید