مراقبتهای پس از تزریق ژل لب ، گونه ، خط خنده و صورت

کربوکسی تراپی - carboxytherapy
همه چیز در مورد جوانسازی با کربوکسی تراپی
آگوست 3, 2020
ژل رستالین Restylane
آگوست 13, 2020

مراقبتهای پس از تزریق ژل لب ، گونه ، خط خنده و صورت

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

مراقبتهای پس از تزریق ژل لب ، گونه ، خط خنده و صورت موضوع این مطلب آموزشی است.

مقدمه مراقبتهای بعد از تزریق ژل

امروزه همه افراد به دنبال زیبایی هستند و در واقع زیبا بودن یکی از عناصر اصلی در داشتن اعتماد به نفس می باشد و همانطور که می دانید تزریق ژل لب، گونه، خط خنده و صورت به دلیل مزایایی که در ادامه به آنها اشاره می نماییم طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

پس بهتر است این را بدانید که برای رسیدن به نتایج عالی و همینطور در راستای حفظ زیبایی نیاز است تا یک سری مراقبت هایی را بعد از تزریق ژل لب، گونه و یا خط خنده و به طور کلی صورت انجام دهید، اگر قصد انجام تزریق ژل را دارید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مراقبت بعد از تزریق ژل گونه و یا مراقبت های بعد از تزریق ژل لب تقریبا مشابه هستند. پس از تزریق ژل و فیلر توصیه ها و مراقبت هایی می بایست انجام شود که به شرح زیر می باشند:

  • در روز نخست پس از تزریق ژل و فیلر از مصرف محصولات آرایشی بر روی محل تزریق پرهیز کنید.
  • در طول ۲۴ ساعت نخست بعد از تزریق ژل و فیلر باید از انجام فعالیت های سنگین ، تماس مستقیم با نور خورشید و استعمال مشروبات الکلی خودداری نمایید.
  • تا ۳ روز بعد از تزریق ژل و فیلر از ماساژ و دستکاری موضع مورد نظر اجتناب کنید.
  • به مدت ۲ هفته از رفتن به سونا ، حمام داغ و قرارگیری در معرض گرمای شدید خودداری کنید.
  • به مدت ۷۲ ساعت پس از تزریق ژل و فیلر از خوردن و گاز گرفتن غذاهای و خوراکی هاس سفت و سخت ، کشیدن سیگار و قلیان و هر نوع ضربه و فشار روی موضع ، به ویژه در قسمت لب ها پرهیز نمایید.
  • عکس العمل بدن به ژل ها و فیلرهای معتبر و مرغوب خیلی اندک و جزئی می باشد و فقط امکان دارد پس از تزریق شخص در ناحیه تزریق علائم قرمزی ، درد ، کبودی و سفتی متخصری را تجربه کند که اغلب پس از یک هفته به تدریج از بین خواهند رفت.

مراقبت های تخصصی که باید در خصوص تزریق ژل لب بدانید:

  • سعی کنید از میوه و سبزیجات بیشتر استفاده نمایید و از سدیم بپرهیزید.
  • در خصوص مسکن هایی که باید بعد از تزریق استفاده نمایید با پزشکتان مشورت کنید.
  • هر گونه آلرژی و حساسیتی را مشاهده نمودید با پزشک خود درمیان بگذارید.

مراقبت تخصصی بعد از تزریق ژل گونه :

  • از گریه کردن و خندیدن و انداختن پایین سر به مدت طولانی بعد از تزریق ژل گونه بپرهیزید و همچنین از مصرف ویتامین E  بپرهیزید.
  • حتما در خصوص آنتی بیوتیک های مصرفی با پزشک خود مشورت نمایید.
مراقبت پس از تزریق ژل لب

مراقبت پس از تزریق ژل لب

از بین بردن ورم و کبودی صورت بعد از تزریق ژل

علائم کبودی و ورم امکان دارد سریعاً بعد از تزریق ژل بروز نکند و ۲۴ ساعت بعد از تزریق نمایان شود. مقدار کبودی و ورم در هر یک از بیماران با یکدیگر فرق خواهد داشت. در بیشتر اشخاص تنها به صورت میزان ورم جزئی و خفیفی ظاهر می شود و برای شمار کمی از اشخاص ، کبودی هم ایجاد می شود. مقدار کبودی امکان دارد تا ۴۸ ساعت نیز افزایش پیدا کند ، ولی بعد از طی چند روز اندک اندک از میزان آن کاسته شده و سرانجام تا ۱۵ روز به طور کامل برطرف خواهد شد.

برای رفع کبودی پس از تزریق ژل می توان از کمپرس سرد ، آناناس ، قرص های ویتامین c و … بهره گرفت.

در حالاتی ممکن است ژل و فیلر تزریق شده گلوله و سفت شده ، این مسئله تا ۱۴ روز بعد از تزریق امری عادی و طبیعی می باشد ولی اگر بعد از طی ۲ هفته همچنان تدوام پیدا کند ، باید به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

در صورت ظاهر شدن علائمی نظیر آلرژی و یا هر نشانه ی غیر طبیعی دیگر سریعاً به پزشک معالج خود رجوع کنید.

پس از گذشت ۱۴ روز بعد از تزریق به منظور بررسی وضعیت شما و تکرار تزریق در صورت احتیاج و صلاح دید پزشک حتماً به متخصص معالج خود رجوع نمایید.

سایر مراقبت بعد از تزریق ژل لب و خط خنده

درصورتی که تمایل دارید آگاه شوید که به طور نمونه ، شما درباره ی توصیه ها و مراقبت های پس از تزریق ژل و فیلر به لب ها و اطراف دهان چه مواردی را رعایت کنید تا حداکثر نتیجه را در این عمل به دست آورید ، می بایست به نکات زیر توجه داشته باشید:

شست و شوی صورت پس از تزریق ژل لب

توصیه می شود در طول ساعات اولیه ی تزریق ژل از ماساژ ، لمس و دستکاری موضع اجتناب نمایید. پس از طی ۸ ساعت اولیه قادرید صورت خود را با یک صابون و شوینده ملایم شست و شو دهید.

نحوه خوابیدن پس از تزریق ژل لب

در صورت تزریق ژل  در ساعات انتهایی روز ، توصیه می شود به صورت طاق باز استراحت کنید و بخوابید و هرگز روی صورت خود نخوابید.

تاثیر گرما بر ژل لب

تا هنگامی که از میزان قرمزی ، کبودی و تورم موضع مورد نظر کاسته نشده از قرارگیری در معرض تابش آفتاب و گرمای زیاد پرهیز نمایید.

مراقبت بعد از تزریق ژل

یکی از اصول اساسی بعد از تزریق ژل ، این است که آب زیاد بنوشید. ژل هیالورونیک اسید خاصیت جذب و نگهداری آب در بدن را دارد. اگر آب کافی پس از تزریق ژل نخورید، تاثیر منفی بر روی پوست خواهد داشت. خوردن آب بعد از تزریق ژل باعث می شود آبی که می خورید، در نواحی تزریق شده ژل ، آب کافی جمع شود.

مراقب های بعد از تزریق ژل گونه

مهمترین مراقب های بعد از تزریق ژل گونه این است که نباید روی گونه های خود بخوابید. خوابیدن روی گونه باعث عدم تقارن در گونه ها می شود. همچنین اینکه آب گرم به گونه ها نزنید و به هیچ عنوان نباید از هایفوتراپی گونه و صورت استفاده کنید.

 

مزایای تزریق ژل لب، گونه، خط خنده و صورت

  1. کم تهاجمی بودن

کم تهاجمی بودن این روش سبب می گردد تا نیازی به گرفتن مرخصی نداشته باشید. چرا که عمل جراحی انجام نمی گیرد و در واقع هیچگونه درد و خونریزی هم به وجود نمی آید.

  1. کوتاه بودن دوره ریکاوری

این عامل به دفعات تزریقاتی که صورت می گیرد می تواند در مدت زمان کوتاهی انجام گیرد و شما بلافاصله می توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید.

  1. کم بودن عوارض جانبی

عوارضی که بعد از تزریق ژل رخ دهد بسیار به ندرت می باشد. حتما زیر نظر متخصصی که معتبر می باشد انجام دهید تا نتایج مطلوبی را بدست آورید.

  1. نتایج قابل مشاهده می باشند.

وقتی که تزریق ژل انجام می دهید رفع خطوط صورتتان بعد از آن مشاهده می گردد. مانند دیگر روش های درمانی نیازی ندارد که منتظر نتایج بمانید. وقتی که ژل را در بخشی تحت درمان تزریق می شود، به آنی رفع چین و چروک ها و حجم دهی اتفاق می افتد و سبب ایجاد پوستی صاف می شود و نتیجه نهایی را بعد از چند روز می توانید مشاهده نمایید.

  1. طولانی بودن زمان نتایج

مدت ماندگاری به عوامل زیادی بستگی دارد که شامل: فیلر، بخش تحت درمان و خود بیمار می توان نام برد ولی به طور کلی معمولا از ۶ تا ۱۸ ماه متغیر است.

  1. مقرون بصرفه بودن

در این روش بسیار نسبت به دیگر روش های درمانی ارزان تر و اقتصادی تر می باشد.

  1. زیاد شدن اعتماد به نفس

ژل ها سبب تغییر ظریف چهره شما می شوند در واقع شما به پوستی صاف بدون چین و چروک دست پیدا خواهید کرد.

چند نکته ای که باید در خصوص تزریق ژل لب، گونه، خط خنده و صورت بدانید:

همانگونه که می دانید امروزه پیشرفت های زیادی در خصوص حوزه پزشکی صورت گرفته است. برای اینکه افراد بیشتری از مزایای استفاده از این پیشرفت ها بهره مند شوند نیاز است که به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید:

  • به کلینیک های معتبر و مدرن مراجعه نمایید.
  • از فیلر ها و یا ژل هایی که معتبر و مرغوب هستند استفاده نمایید.
  • روش درمانی تناسب با بدن هر فرد متفاوت می باشد.
  • به مراقبت هایی که قبل و بعد از تزریق ژل گفته شده دقت نمایید.
  • روش درمانی که استفاده می شود با در نظر گرفتن شرایط هر فرد می باشد.

کاندیدای تزریق ژل لب، گونه، خط خنده و صورت چه افرادی می باشند؟

  • افرادی که دارای سلامت جسمی می باشند.
  • بیماری زمینه ایی نداشتن را می توان یکی از عواملی در نظر داشت که بسیار مهم می باشد.
  • نداشتن هیچ گونه آلرژی و حساسیت بسیار حائز اهمیت می باشد در واقع فردی که قصد انجام تزریق ژل را دارد اگر به ژلی حساس باشد مشکلاتی برای او به وجود می آید. پس نیاز است که حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت نمایید.
  • بهتر است برای دست یابی به نتایج عالی انتظارات واقع بینانه داشته باشید.
  • این روش برای افرادی که بالای ۱۸ سال سن دارند مناسب می باشد.

نتیجه گیری مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب و صورت

یکی از ایمن ترین متد هایی که می توانید به فرم موردنظر صورتتان برسید را می توانیم تزریق ژل بگوییم. اگر این کار در کلینیک زیبایی انجام گیرد می تواند عوارض کمی داشته باشد. بهتر است حتما قبل از تزریق ژل با پزشک خود در این خصوص مشورت لازم را انجام دهید و انتظارات خود را نیز مطرح کنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل خط خنده ، گونه ، لب و به طور کلی مراقبت بعد از تزریق ژل صورت مهم است. این مطالب را به طور دقیق بخوانید.


موضوعات مرتبط :

ژوویدرم       پرفکتا        رووفیل       ژل آیدیا          درماهیل           ژل پرنسس           ژل هیالورونیک          ژل پروفایلو         ژل نورامیس

 


روند بهبود دو هفته پس از تزریق ژل لب

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

روند درمان روز ۱ بعد از تزریق ژل لب

درمان یک تجربه پر کردن لبهای بی‌درز با پزشکان مجازی که شما را در هر مرحله راهنمایی می‌کنند. از تزریق کوچک به تضمین راحتی در طی فرآیند، آن‌ها باید به شما کمک کنند تا به دلخواه خود دهان پرتر ایجاد کنید. شما باید بهترین مراقبت را برای خودتان انتظار داشته باشید، بدون توجه به اینکه لب پر کردن خود را کجا انجام می‌دهید.

روند درمان روز ۲ بعد از تزریق ژل لب

شروع بهبودی پس از تجربهٔ درمان پر کردن لبها، معمول است که تورم، خارش و برخی کبودی در اطراف محل تزریق را تجربه کنید. اگرچه این ممکن است نگران‌کننده باشد، این یک فرآیند طبیعی بهبودی پر کردن لبها است. برای کاهش هر نوع ناراحتی، روز دوم استفاده از یخ بر روی لبها می‌تواند مفید باشد. مهم است که در اولین ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از فرآیند از تمرینات شدید و دمای بالا خودداری کنید. به علاوه، با آب زیادی نوشیدن می‌تواند به تسریع فرآیند بهبودی کمک کرده و نتایج بهینه را تضمین کند.

روند بهبود روز ۳ و ۴ بعد از تزریق ژل لب

لبهای حساس زمانی که تورم شروع به کاهش می‌یابد، معمول نیست که قطعات چربی در محل تزریق تشکیل شوند. لبهای شما همچنان به لمس حساس می‌باشد، اما صحبت کردن و خوردن نسبت به روزهای اول پس از فرآیند راحت‌تر خواهد شد. به خاطر داشته باشید که فرآیند بهبودی هر فرد منحصر به فرد است و مهم است که دستورالعمل‌های مراقبت پس از درمان ارائه شده توسط پزشک خود را دنبال کنید تا بهبودی آرام و موفقیت‌آمیزی داشته باشید.

روند بهبود روز ۵ تا ۷ بعد از تزریق ژل لب

دهان واقعی فرآیند پر کردن لبها نتایج فوری دارد، با لبهای پرتر و گوشتی که خیلی بزرگ نیستند. با داشتن دهان پرتر جدید خود، احتمالاً احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد و آماده خواهید شد تا بیرون بروید و ظاهر تازه‌ای خود را به نمایش بگذارید. اگرچه ممکن است کمی کبودی وجود داشته باشد، می‌توانید به کمک گلاس یا رژ لب آن را به راحتی پنهان کنید.

مراقبت هفته ۱ تا ۲ بعد از تزریق ژل لب

تقریباً بهبودیافته نتایج فرآیند پر کردن لبها به سرعت نمایان می‌شوند، بنابراین نیازی به یک سال صبر کردن برای دیدن مزایا ندارید. با یکدیگر به بافت شما ترکیب می‌شود، تورم و کبودی در ۱-۲ هفته کاهش خواهد یافت.

مراقبت بعد از ۲ هفته از تزریق ژل لب

نگهداری یک تعیین وقت پس از آن را دنبال کنید و هر گونه نگرانی یا سوالی که ممکن است داشته باشید را بررسی کنید. در این نقطه، لبهای شما پرتر خواهند شد اما به صورت مفرط بزرگ نیستند و احتمالاً با آن‌ها احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد. تزریق‌کنندهٔ مجاز شما قادر به ارزیابی نتایج و انجام هر تغییر ضروری برای تضمین رضایت کامل از نتیجهٔ درمان پر کردن لبهای شما خواهد بود.

5/5 - (25 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

1 دیدگاه

  1. ناشناس گفت:

    رتبه بازدید کنندگان : ۲ ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید