ماسک روشن کننده پوست طبیعی

نخ لیفت خط خنده و اطراف لب
نخ لیفت خط خنده و اطراف لب
ژوئن 26, 2020
تفاوت لیزر الکساندریت و لیزر دایود
تفاوت لیزر الکساندریت و لیزر دایود
جولای 11, 2020

ماسک روشن کننده پوست طبیعی

ماسک طبیعی - فرمول ماسک خانگی

ماسک های روشن کننده طبیعی پوست را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماسک زرد چوبه و گوجه فرنگی

خاصیت سفیدکنندگی زردچوبه می تواند به درمان رنگدانه های پوستی کمک کند و به دلیل بالا بودن میزان آنتی اکسیدان و خاصیت ضدباکتری به درمان چین و چروک و آکنه کمک می کند.

 ۱قاشق زودچوبه را با یک عدد گوجه فرنگی له شده ترکیب کنید و خوب بهم بزنید. ماسک تهیه شده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید. آنگاه صورت را با آب ولرم شست و شو دهید. می توانید از این ماسک که برای تمام انواع پوست ها مناسب است ۲ بار در هفته استفاده کنید.

ماسک پودر صندل و شیر

خمیر چوب صندل به خوبی برای بهتر شدن تن رنگ پوست و جلوگیری از تیره شدن پوست و کاهش ساخت ملانین مفید است.

۱قاشق مرباخوری پودر صندل را با دو قاشق شیر ترکیب کرده و خوب بهم بزنید. ماسک به دست آمده را بر روی پوست قرار داده و ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. آنگاه پوستتان را با آب ولرم شست و شو دهید. می توان از این ماسک که برای تمام انواع پوست ها مناسب است یک روز درمیان استفاده نمایید.

ماسک پرتقال خشک شده و ماست

ویتامین C که در پوست پرتقال است کمک می کند تا لکه های تیره و لکه های قرمز روی پوست محو و پوست را روشن تر و شفاف تر سازد.

مقداری پوست پرتقال خشک شده را پودر نمایید و یک قاشق مرباخوری از این پودر را با یک قاشق مرباخوری ماست ترکیب نموده و بهم بزنید. ماسک تهیه شده را بر روی پوست قرار داده و به مدت ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. آنگاه پوست خود را با آب ولرم شست و شو دهید. از این ماسک می توان ۳ بار در هفته استفاده نمود و برای همه ی انواع پوست ها کارآمد و مفید است.

ماسک پاپایا و عسل

پاپایا دارای آنزیم هایی نظیر آلفاهیدروکسی اسید و پاپائین می باشد که از خاصیت از بین بردن سلول های مرده و آلودگی ها و روشن کردن پوست برخوردار است. عسل نیز سرشار از آنتی اکسیدان ،  با خواص ضدعفونی کننده ، ضدالتهابی ، لایه برداری و روشن کنندگی پوست است.

نصف لیوان پاپایای خرد شده را له کنید و به آن یک قاشق مرباخوری عسل افزوده و خوب بهم بزنید. ماسک تهیه شده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید. آنگاه با آب ولرم شست و شو دهید. این کار را هرشب پیش از خواب می توانید تکرار کنید. این ماسک برای پوست های نرمال ، مختلط و چرب مناسب می باشد.

ماسک کدو تنبل ، شیر و عسل

کدو تنبل حاوی آنزیم هایی طبیعی لایه برداری است که پوست را از شر سلول های خشک مرده خلاص کرده و در نتیجه پوستتان روشن تر ، تمیزتر و خوش رنگ تر می شود.

۲ قاشق مرباخوری از پوره کدوتنبل را با عسل و شیر ترکیب نموده و خوب بهم بزنید. ماسک به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید. آنگاه پوست را با آب ولرم شست و شو دهید. این کار را ۳ بار در هفته می توانید تکرار کنید. این ماسک برای تمام انواع پوست مناسب می باشد.

ماسک جودوسر ، گوجه فرنگی و ماست

جودوسر یک اسکراب لایه بردار با خواص پاک کنندگی و روشن کنندگی پوست است و گوجه فرنگی با داشتن آنتی اکسیدان و آنتی تیروسیناس برای  روشن کردن رنگ و محافظت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

مقداری جودوسر را با آب گوجه فرنگی و یک قاشق ماست ترکیب کنید و خوب بهم بزنید. ماسک تهیه را بر روی پوست به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. آنگاه پوست را با آب ولرم شست و شو دهید. می توانید از این ماسک ۳ بار در هفته استفاده کنید. این ماسک برای پوست های نرمال ، مختلط و چرب مناسب می باشد.

ماسک آردنخود و گلاب

آرد نخود خاصیت سفیدکنندگی دارد و پوست صورت و گردن را سفید و روشن می کند. ماست دارای اثر سفیدکنندگی ملایم است که می تواند تغییر رنگ پوست را موجب شود. اسید لاکتیک موجود در ماست همانند یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و به طراوات و درخشش پوست کمک می کند.

 ۲ قاشق مرباخوری آردنخود را با ۲ قاشق ماست یا گلاب ترکیب کنید و خوب بهم بزنید. ماست به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید. آنگاه با آب ولرم شست و شو دهید. می توان از این ماسک یک روز در میان استفاده کنید. این ماسک برای تمام انواع پوست ها کاربرد دارد.

ماسک آبلیمو ، عسل و شیر

آبلیمو خواص سفیدکنندگی دارد و به کاهش لک ها و علائم آن کمک می کند و خواص طبیعی آبرسانی همراه با ضدمیکروبی برای پاکسازی پوست شگفت انگیز است. همچنین میزان لاکتیک اسید موجود در شیر هم به روشن شدن پوست و هم به از بین بردن سلول های مرده و درخشندگی کمک می کند.

یک قاشق مرباخوری آبلیمو را با یک قاشق مرباخوری شیر و عسل ترکیب نموده و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و آنگاه با آب ولرم شست و شو دهید. می توان ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده نمایید. این ماسک برای تمام انواع پوست ها مناسب می باشد.


موضوع مرتبط :

ماسک Skincare

بهترین ماسک های طبیعی و خانگی برای رفع جوش و آکنه صورت

ماسک نقابی یا ورقه ای

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای

برای جوان سازی پوست چه بخوریم؟

انواع چین و چروک و بهترین روش درمان چین و چروک

بهترین کرم قوی آبرسان پوست صورت

شناخت انواع پوست

آبرسانی به پوست یعنی چه ؟ آموزش آبرسانی به پوست

ماسک طبیعی آبرسان پوست صورت

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید