تفاوت لیزر الکساندریت و لیزر دایود

ماسک طبیعی - فرمول ماسک خانگی
ماسک روشن کننده پوست طبیعی
جولای 5, 2020
درماپن چیست؟ کاربرد درماپن و نحوه کار با درماپن
جولای 19, 2020

تفاوت لیزر الکساندریت و لیزر دایود

تفاوت لیزر الکساندریت و لیزر دایود

تفاوت لیزر الکساندریت و لیزر دایود موضوع این مطلب آموزشی است. در این مقاله آموزشی با تفاوت لیزر الکساندریت و لیزر دایود آشنا می شوید.

لیزر الکساندریت و لیزر دایود پراستفاده ترین و بروز ترین سیستم های لیزر موهای زائد می باشند که طول موج به کار رفته در آن ها مشابه می باشد ، ولی با در نظر گرفتن این که طول موج لیزر الکساندریت کوتاه تر از لیزر دایود است ، فولیکول های مو را به بهترین شکل مورد هدف و کارکرد موثرتر و زیادتری در از بین بردن موهای زائد دارد.

لیزر الکساندریت

این لیزر با داشتن طول موج ۷۵۵ نانومتر کوتاه تر از لیزر دایود می باشد. ولی در حذف موهای زائد انواع پوست I  تا IV اثربخش تر از دیود عمل می کند. از نظر علمی ، لیزر الکساندریت در از بین بردن موهای زائد تیره بر روی پوست های روشن بیشترین کارایی و اثربخشی را خواهد داشت. همچنین الکساندریت با فرستادن لکه های وسیع تر پرتوهای لیزری ، مناطق گسترده بدن را در کسری از ثانیه از بین می برد. از این رو قادر است یک انتخاب عالی جهت حذف موهای زائد نواحی سینه و کمر مردان باشد.مطالعات صورت گرفته  نشان داده است که هم لیزر الکساندریت و هم لیزر دایود جهت حذف موهای زائد تیپ I تا IV مورد استفاده قرار می گیرند ولی نتایج و تاثیر الکساندریت بهتر و افزون تر بوده  و تعداد جلسات درمانی کمتری را شامل می شود.

فروش دستگاه لیزر

لیزر دایود

این لیزر با داشتن طول موج های ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر به درون پوست وارد شده و بی آنکه اثری بر ملانین پوست داشته باشد ، فولیکول های پیاز مو را مورد هدف قرار خواهد داد. لیزر دایود اغلب جهت حذف موهای ضخیم و تیره نواحی زیر بغل ، بیکینی و پشت بدن کاربرد موثر و بهتری خواهد داشت.

تفاوت لیزر الکساندریت و لیزر دایود

ـ لیزر الکساندریت نسبت به لیزر دایود از جذب قوی تر و بیشتر ملانین برخودار است. انرژی تابیده شده از لیزر الکساندریت طول موج کوتاه تری دارد و تنها به وسیله ی ملانین موجود در مو جذب خواهد شد و بدین طریق از رویش دوباره ی موها پیشگیری به عمل می آورد. در صورتی که لیزر دایود عمق ورود بیشتری داررد و قدرت جذب ملانین کمتری دارد.

ـ لیزر الکساندریت در حذف موهای زائد نازم کرکی و بور بازدهی بهتری دارد. جهت دست یافتن به اثراتی همانند با لیزر دایود ، احتیاج به تعداد جلسات درمانی زیادتر و مدت زمان بیشتری خواهد داشت. در حالی که لیزر دایود بر روی موهای ضخیم و تیره موثرتر است.

ـ لیزر الکساندریت دارای سیستم خنک کننده پیشرفته است که درد خفیف و احساس سوختگی در اثر اشعه ساطع شده بر روی پوست را برطرف و بدون هیچ و داروی بی حسی بر روی پوست به کار گرفته می شود. در حالی که در درمان با لیزر دایود می بایست از ژل های بی حسی موضعی جهت پیشگیری از درد و سوختگی و لک بهره گرفت.

ـ لیزر دایود در از بین بردن بعضی از جنس انواع موها نتیجه موفقی به دست نمی دهد و تنها در حذف موهای ضخیم و تیره کارایی دارد. در صورتی که لیزر الکساندریت توانایی حذف انواع جنس های گوناگون موها را داراست.

ـ به سبب کوچک بودن اپلیکاتور دستگاه دایود ، حذف موهای زائد با این لیزر احتیاج به تعداد جلسات و مدت زمان طولانی تری نسبت به لیزر الکساندریت خواهد داشت.

ـ لیزر الکساندریت بدون چسباندن هندپیس بر روی پوست اشعه ساطع و پرتاپ می کند و تنها یک قطع گاید یا هدایت کننده بر روی بدن بدین منظور قرار خواهد گرفت. در صورتی که در لیزر دایود هندپیس بدون فاصله و به طور کامل بر روی پوست چسبانده می شود و این رابطه دائمی هندپیس لیزرهای دایود با پوست مشکل بوده و بر روند و زمان درمان اثرات منفی خواهد گذاشت.

ـ احساس تورم ، قرمزی ، درد در افراد درمان شده با لیزر دایود با پوست های گوناگون بیشتر است. با آن که این اثرات جانبی زودگذر بوده ولی اثرات جانبی لیزر الکساندریت خیلی ناچیزتر و خفیف تر از لیزر دایود گزارش شده است.

ـ در لیزر دایود نمی توان به گونه ای مداوم اشعه ساطع کرد و این منجر به افزایش مدت زمان درمان و تعداد جلسات درمانی می شود. ولی لیزر الکساندریت بازدهی و اثرات چشمگیری در کوتاه ترین زمان و کمترین تعداد جلسات ایجاد می کند که نسبت به لیزر دایود مقرون به صرفه تر است.

ـ لیزر الکساندریت جهت بهبود ضایعات پیگمانته ، درمان ملاسما و روشن سازی پوست نیز کاربرد دارد. در صورتی که لیزر دایود تنها برای از بین بردن موهای زائد کارایی و کاربرد دارد.


موضوع مرتبط :

لیزر کیوسوییچ Q-Switch یا دستگاه حذف تاتو

 

 

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید