بهترین ماسک های طبیعی و خانگی برای رفع جوش و آکنه صورت

لاغری با دستگاه LPG
همه چیز در مورد لاغری با دستگاه LPG
آگوست 24, 2019
بهترین روش درمان چین و چروک
انواع چین و چروک و بهترین روش درمان چین و چروک
سپتامبر 6, 2019

بهترین ماسک های طبیعی و خانگی برای رفع جوش و آکنه صورت

ماسک صورت - ماسک ورقه ای - ماسک نقابی

در این فهرست انواع گوناگونی از ماسک های طبیعی و خانگی قرار داده شده که می توانند در جهت بهبودی و رفع جوش و آکنه صورت به شما کمک کنند.

البته توجه داشته باشید این احتمال وجود دارد که این ماسک ها اثرگذاری سریعی بر  روی پوست نداشته باشند و می بایست به طور منظم از آن ها استفاده نمایید تا نظاره گر بهبودی و رفع آکنه و جوش صورت خود باشید.

ماسک آبلیمو برای جوش های چرکی صورت

در صورتی که پوست صورتتان دارای جوش های چرکی است نشانگر این است که پوستتان چرب بوده و می بایست از ماسک هایی بهره بگیرید که از میزان چربی صورتتان بکاهند. عصاره آبلیمو یکی از این مواد است. جهت بهره گیری از این ماسک تنها لازم است کمی آب لیموی تازه را تهیه و با پنبه بر روی جوش ها و نواحی مورد نظر بزنید و آنگاه پس از چند دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این عمل را به مدت چندین روز تکرار نمایید. پس از مدتی جوش ها بهبود و از تعداد آن ها کم خواهد شد.

ماسک زردچوبه ، آب لیمو و آرد نخود برای جوش صورت

جهت تهیه این نوع ماسک ، اندکی عصاره ی لیموی تازه ، آرد نخود ، زردچوبه و شیر را با یکدیگر ترکیب نموده به صورتی که مانند یک خمیر نرم درآید. آنگاه آن را بر روی محل های جوش و آکنه بر روی پوست به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و سپس با ولرم بشویید. دقت کنید که زردچوبه به سبب ساختار رنگی خود امکان دارد لکه های رنگی را بر روی پوست های بسیار روشن و سفید ایجاد نماید.

ماسک سفیده تخم مرغ برای رفع آکنه

سفیده ی تخم مرغ مملو از پروتئین می باشد و افزون بر طراوات و رطوبت پوست می تواند التهابات پوستی را هم بهبود نماید. جهت تهیه این ماسک کمی سفیده تخم مرغ را خوب بهم بزنید ، همچنین می توانید مقداری عصاره آب لیمو تازه نیز به آن اضافه کنید. آنگاه ماسک تهیه شده را بر روی پوست و نواحی آکنه بزنید تا خشک شود و به مدت چند دقیقه منتظر بمانید و آنگاه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. این عمل سبب طراوت و روشنی پوست شده و چربی های زائد و ضایعات پوستی را به میزان زیادی کاهش خواهد داد.

ماسک خیار ، عسل و جو دوسر برای رفع جوش

خیار و جو دوسر این اثر را در خود دارند که چربی های زائد پوست را گرفته و از تعداد جوش های صورت بکاهند. جهت درست کردن این ماسک ، کمی خیار را رنده نموده و با جوی دوسری که به صورت پودر درآمده به همراه اندکی عسل ترکیب نمایید تا به صورت یک خمیر نرم درآید و سپس آن را بر روی جوش های صورت به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. ترکیبات این ماسک موجب می گردد آلودگی ها و میکروب های قرار گرفته بر روی پوست پاک شود و رطوبت مورد نیاز پوست فراهم شود و از التهابات پوستی کاسته گردد.

ماسک آووکادو ، خیار و ماست برای جوش صورت

برای تهیه ی این ماسک ، کمی آووکادو و ماست و خیار رنده شده را با یکدیگر ترکیب نموده و خوب بهم بزنید و برای غلظت و چسبندگی بیشتر کمی عسل نیز به آن بیافزاید تا حالت خمیری پیدا کند و سپس آن را بر روی پوست به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. موادی که در این ماسک وجود دارد موجب از بین رفتن چربی های زائد ، پاکسازی پوست و سبب بهبودی و رفع جوش های صورت می شود.

ماسک جوش شیرین برای درمان آکنه صورت

برای تهیه ی این ماسک تنها لازم است کمی جوش شیرین را باعسل و یا آب لیمو تازه ترکیب نمایید تا حالت خمیری پیدا کند و سپس بر روی نواحی جوش برای چند دقیقه قرار دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید. این عمل موجب می شود با گذشت مدتی از گسترش جوش های صورت و تعداد آن ها کم شود و جوش های سرسیاه به مرور التیام یابند.

ماسک سیب زمینی ، خیار و کرفس برای جوش صورت

جهت تهیه این ماسک اندکی کرفس را له کرده و با کمی سیب زمینی و خیار رنده شده و مقداری ماست ترکیب نمایید و خوب بهم بزنید. پس از آن مواد را بر روی پوست و محل های جوش به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. ترکیبات این ماسک جهت پاک سازی ، روشنی پوست و آکنه صورت موثر خواهد بود.

ماسک ماست و مخمر برای جوش صورت

برای درست کردن این ماسک مقداری مخمر را با کمی ماست ترکیب نموده و خوب بهم بزنید تا قوام آید. سپس ماسک را بر روی پوست به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و با ولرم شستشو دهید. ترکیبات موجود در این ماسک سبب حذف چربی های زائد و کاهش التهابات پوستی و در نتیجه بهبود جوش و آکنه خواهد شد.

جهت آشنایی با محصولات ماسک skincare ما به این صفحه مراجعه نمایید.


موضوع مرتبط :

لیفت آندوسکوپی صورت و لیفت اندوسکوپی ابرو را بشناسید

تفاوت بین تزریق چربی با تزریق ژل

برای جوان سازی پوست چه بخوریم؟

بهترین فیلرهای زیر چشم

انواع مارک های ژل ها و فیلرهای پوستی

انواع پروتز گونه چگونه انجام می شود؟ جنس پروتزهای گونه چیست؟

بهترین کرم های دور چشم کدامند؟

بهترین روش های جوان سازی پوست

لیفتینگ صورت | انواع لیفتینگ صورت | لیفت صورت با جراحی و خطرات جراحی لیفتینگ صورت

مزایای تزریق ژل مزوژل و میزان ماندگاری و زمان بندی تزریق ژل مزوژل

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید