تفاوت بین تزریق چربی با تزریق ژل

بوتاکس
داروی بوتاکس چیست؟
جولای 27, 2019
ماندگاری تزریق ژل
ماندگاری تزریق ژل و بهترین مارک ژل برای تزریق صورت
آگوست 4, 2019

تفاوت بین تزریق چربی با تزریق ژل

تفاوت بین تزریق چربی با تزریق ژل

در این مطلب آموزشی ، تفاوت بین تزریق چربی با تزریق ژل را یاد می گیرید.

مقدمه

با گذشت زمان و افزایش سن ، بافت توده های چربی صورت به تدریج به تحلیل می رود و شل شدگی و افتادگی و چین و چروک های ظریف تا عمیق پوست صورت بیشتر ایجاد و نمایان خواهد شد.

از این رو فقط کشیدن پوست (لیفتینگ) موجب صاف شدن و جوانی پوست به صورت کلی نخواهد شد و در بعضی مواقع جلوه ای غیر طبیعی به چهره خواهد بخشید و چه بسا که حجم دهی و پرکنندگی نواحی مشخصی از صورت سبب رفع چین و چروک ها و جوان سازی پوست می شود.

در واقع هر کدام از این متدها و شیوه های درمانی زیبایی از امتیازات و معایب ویژه خود برخوردارند و این بدین معناست که هرکدام از متدها با نظر به اهداف و خواسته مراجعین امکان دارد در موقعیت های ویژه بیمار در مقایسه با سایر متدها و شیوه های درمانی زیبایی اولویت و برتری داده شود.

انتخاب در مورد به کارگیری شیوه ی تزریق چربی نسبت به تزریق  ژل ها مطابق با وضعیت مراجعین صورت می پذیرد. مساله ی مهم و با اهمیت در این مورد این است که هر دوی این شیوه ها و تکنیک های درمانی زیبایی در صورت انجام به وسیله پزشک متخصص زیبایی و در کلینیک های معتبر و با به کارگیری تجهیزات و فیلرها و مواد مطلوب و استاندارد انجام پذیرد کاملاً نتیجه بخش و مفید و مورد رضایت خواهد بود ولی با این وجود از جهت روال و نحوه تزریق و تاثیرگذاری و دوام تفاوت هایی میان این دو متد و شیوه وجود خواهد داشت.

تفاوت میان تزریق ژل با تزریق چربی چیست؟

  • اصلی ترین فرق میان تزریق چربی با تزریق ژل در نوع مواد تزریقی و قابل استفاده می باشد. در تزریق چربی مواد قابل استفاده برای پرکنندگی از بافت های چربی بدن خود بیمار گرفته می شود اما ماده ی تزریقی در تزریق ژل ماده ای ساختگی از هیالورونیک اسید بدست می آید.
  • طول عمر و میزان دوام ژل ها موقت و کوتاه بوده و بیمار باید هرچند وقت یک مرتبه مجدداً تزریق باید تکرار شود و به مدت ۶ الی ۱۲ ماه ماندگاری دارند ولی غالباً چربی ها از طول عمر و مدت دوام زیادتری برخوردارند.
  • در تزریق چربی به سبب آنکه مواد مورد استفاده از چربی های خود بدن فرد استخراج شده امکان عفونت ، حساسیت ، حرکت و گلوله شدن چربی های وجود نخواهد داشت اما در تزریق ژل ها امکان عفونت ، بروز حساسیت و حرکت و گلوله شدن نواحی مورد تزریق وجود خواهد داشت.
  • چربی تزریقی افزون بر خاصیت حجم دهی و پرکنندگی نواحی موردهدف از مزایای درمانی نیز برخوردار است ، چرا که دربرگیرنده ی بافت های بنیادی می باشد و با تحریک و اخت کلاژن قادر است نقش فراوانی در جوان سازی پوست صورت داشته باشد اما ژل ها تنها تاثیر حجم دهی و پرکنندگی موقتی دارند.
  • امکان تزریق چربی در نواحی گوناگون و حساسی نظیر زیرچشم ها ، گیجگاه و شقیقه و … وجود دارد در حالی که تزریق ژل به صورت کمتر و محدودتر و تنها در نواحی نظیر گونه ها ، لب و خطوط خنده بیشتر قابلیت استفاده دارد.
  • تزریق چربی را می توان به صورت گسترده تر و در دوز و مقادیر زیادتر نظیر دست ها ، ران ها ، ساق پا و سینه ها و باسن و … به کار گرفت در صورتی که تزریق ژل در دوز و مقادیر اندک تر و به صورت محدودتر کاربرد خواهد داشت.
  • تزریق چربی یک پروسه ی جراحی است که احتیاج به علم و تخصص پزشکی دارد و می باید تنها به وسیله ی متخصص و جراح صورت پذیرد ولی تزریق ژل به وسیله تکنیسین های حرفه ای و آموزش دیده به راحتی قابل انجام است.
  • تزریق ژل غالباً به سرعت اثربخشی خود را بروز خواهد داد و شما به مدد تزریق ژل سریع تر قادرید نتیجه و تاثیر تزریق را مشاهده نمایید ، برتری دیگر این روش درمانی در مقایسه با تزریق چربی آن است که در شیوه ی تزریق ژل جای هیچ نوع برش و جراحتی در نقاط مورد تزریق باقی نخواهد ماند ولی در شیوه تزریق چربی جای برش و جراحت تا چند روز همچنان وجود خواهد داشت.
  • تزریق ژل احتیاج به دوره ی نقاهت و مراقبت های پس از تزریق ندارد و فرد قادر است فوراً بعد از تزریق به کارها و امور معمول روزانه خود مشغول شود در صورتی که در عمل تزریق چربی مراقبت و دوره ی نقاهت پس از تزریق به مدت ۱ تا ۲ هفته به طول خواهد انجامید.
  • به سبب آنکه عمل تزریق چربی در طی یک پروسه پیچیده تری انجام می گیرد. این روش درمانی به صورت طبیعی هزینه زیادتری دربرابر تزریق ژل دارد. تزریق ژل هزینه اندک تری نسبت به تزریق چربی دارد ، ولی کوتاه مدت بودن تاثیر آن ، این هزینه ها را در طی زمان بیشتر خواهد کرد.

استفاده همزمان از تزریق ژل و تزریق چربی :

عالی ترین عملکرد درمانی به راحتی با تلفیق این دو متد و شیوه جهت رسیدن به بیشترین تاثیرگذاری صورت می پذیرد.

در واقع تزریق چربی به نقاط صورت تاثیر مفیدی در کشیدگی و جبران بافت چربی از دست رفته خواهد داشت ، ولی تاثیر این شیوه در رفع چین و چروک و خطوط ظریف به وجود آمده در اطراف دهان اندک است و تزریق ژل قادر است نتایج و تاثیرات دقیق تری جهت رفع چین و چروک و حجم دهی به لب ها و گونه ها برای فرد به ارمغان می آورد.


موضوع مفید:

انواع مارک های ژل ها

بهترین فیلرهای زیر چشم

کاربردهای رایج مزوتراپی

نخ لیفت – بوتاکس

ژوویدرم – واردکننده رووفیل


تفاوتهای مهم تزریق ژل و تزریق چربی

تزریق ژل و تزریق چربی دو روش مختلف برای جوانسازی و بهبود ظاهر پوست و وجه هستند، هر کدام با ویژگی‌ها و مزایای خود می‌آیند. در زیر تفاوت‌های اصلی بین این دو روش را برجسته می کنم:

  • ماده مورد استفاده:

تزریق ژل: در این روش، از مواد پرکننده مانند فیلرها که اغلب مبتنی بر هیالورونیک اسید هستند، برای ایجاد حجم و پر کردن چین و چروک های پوست استفاده می شود. این فیلرها از مواد خارجی به پوست تزریق می شوند. لیست بهترین فیلرهای زیر چشم در اینچا قابل ملاحظه است.

تزریق چربی: در این روش، چربی از بخش‌های دیگر از بدن شما (مانند شکم یا ران) جمع آوری می شود و سپس به عنوان ماده پرکننده به وجه شما تزریق می شود. چربی شما به عنوان ماده جابجایی و تکمیلی در اینجا عمل می کند.

  • ماندگاری:

تزریق ژل: این روش به طور معمول ماندگاری کمتری دارد و نیاز به تجدید نظر دوره ای دارد. اثرات مثبت معمولاً برای ۶ ماه تا ۱ سال دوام دارند.

تزریق چربی: چربی تزریق شده به موارد متفاوت تبدیل می‌شود و می‌تواند به مدت چند سال دوام داشته باشد. با این حال، نیاز به تجدید نظر ممکن است در برخی موارد و به میزان متغیری باشد.

  • عملکرد:

تزریق ژل: این روش به سرعت اثرات جوانسازی و حجم‌دهی به پوست را نشان می‌ دهد و نتایج به محض تزریق قابل مشاهده هستند.

تزریق چربی: نتایج این روش به مرور زمان ظاهر می شوند و به میزان کمتری برای ترکیبات ژل مشابه تزریق ژل قابل مشاهده هستند.

  • ریسک و عوارض:

تزریق ژل: عملیات سریع تری است و معمولاً با کمترین مشکلات و عوارض همراه است. ممکن است برخی از التهابات یا نقاط قرمزی در محل تزریق رخ دهد که معمولاً در چند روز بهبود می یابد.

تزریق چربی: این روش نیاز به جمع آوری و تزریق چربی دارد که می‌تواند با مشکلات مانند ورم، برآمدگی، و عوارض کمتر شایع دیگر همراه باشد.

هر دو روش می توانند جوانسازی و بهبود ظاهر پوست را به شکل طبیعی ایجاد کنند، اما انتخاب بین آنها معمولاً بر اساس نیازها و ترجیحات فردی، همچنین توصیه پزشک متخصص صورت می گیرد.

 

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید