روش های از بین بردن خط خنده

بهترین فیلر لب - بهترین مارک ژل لب
بهترین فیلر لب کدام است؟ انتخاب ژل لب حرفه ای
ژوئن 11, 2020
نخ لیفت خط خنده و اطراف لب
نخ لیفت خط خنده و اطراف لب
ژوئن 26, 2020

روش های از بین بردن خط خنده

روش های از بین بردن خط خنده - خطوط خط خنده

روش های از بین بردن خط خنده دارای روش های متعددی می باشد. در این مطلب آموزشی روش های از بین بردن خط خنده را بررسی می کنیم.

ژل ها و فیلرهای تزریقی

ژل ها و فیلرهای تزریقی ایده آل ترین گزینه برای کسانی می باشند که بدون عمل جراحی قصد دارند خط خنده خود را رفع و محو نمایند. اغلب فیلرها و ژل های موجود در بازار از هیالورونیک اسید که ماده ای طبیعی است تهیه و تولید شده است و با استفاده از سوزن های ظریف و مخصوصی به درون خط خنده و خطوط ماریونت تزریق می گردند. مارک ها های معتبر و مختلفی از پرکننده یافت می شوند که طبق نظر پزشک قابل استفاده می باشند. ژل ها و فیلرهای تزریقی نزدیک به ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند و اثرات جانبی جزئی درصورت استفاده از برندهای معتبر و باکیفیت به دنبال دارند و آلرژی زا نیستند.

تزریق بوتاکس

بوتاکس مصپورت ، دیستون که از سم بوتولینوم مشتق شده اند نیز از انواع مواد تزریقی برطرف کننده خط خنده می باشند که عملکردی متمایز و خاص دارند. بوتاکس عضلات پیرامون خود را فلج و ضعیف می سازد تا کمتر حرک کرده و به چشن نیایند. تزریق بوتاکس حدوداً ۳ ماه ماندگاری دارد.

لیزر درمانی

در این نوع متد درمانی جوان سازی با تخریب قشر بالایی سطح پوست و سلول های پوستی بدن شروع به جایگزینی لایه های تازه پوستی می شود که منجر به برطرف شدن چین و چروک های ماریونت و خط خنده و صاف شدن آن ها خواهد شد. این روش از اشعه ی لیزر جهت تحریک و تولید کلاژن بدون آسیب به سطوح بیرونی پوست می پردازد. جهت حفظ اثرات درمانی می بایست چند ماه یکبار مجدداً انجام شود.

هایفوتراپی

این روش یکی از متدهای درمانی غیرتهاجمی جهت برطرف کردن خط خنده و خطوط اطراف دهان می باشد و یکی از جدیدترین روش های لیفت صورت به حساب می آید که روش درمانی آن با استفاده از امواج فراصوت است. انرژی حرارتی ساطع شده در محل تحت درمان سبب تحریک و تولید کلاژن می شود و این کلاژن ها سبب جوان سازی و رفع چین و چروک و سفتی پوست می شود. این متد درمانی قادر است قسمت های تحتانی صورت را سفت و چین و چروک های اطراف دهان و خط خنده را به میزان قابل توجهی کاهش و محو سازد. نتایج این روش موقتی است و چند ماه ماندگاری دارد.

لیفت با نخ

برای آن گروه از کسانی که تمایلی به عمل جراحی ندارند اما دوست دارند اثرات لیفت و از بین بردن خط خنده سریعی را در مدت زمان کوتاهی تجربه کنند گزینه مناسب و موثری است. در این روش از نخ های مخصوص PDO جهت تحریک و تولید کلاژن ، سفتی پوست ، رفع چین و چروک نواحی اطراف دهان بهره می گیرند. این نخ ها اغلب پس از مدت ۶ الی ۸ ماه به طور طبیعی جذب بدن می شوند. جهت کسب آشنایی در مورد نخ لیفت خط خنده و دور لب به این صفحه بروید.

میکرودرم

روش میکرودرم جهت برطرف کردن خط اخم و خط خنده نتایج موثر و مطلوبی دارد. در این روش پوست صورت با استفاده از ماده اکسید آلومینیوم که کریستال های ظریفی دارد اسپری می شود و موجب سایش سطح پوست و جدا کردن سلول های مرده پوستی خواهد شد ، ساختار پوست را بازسازی و چروک های ریز اطراف دهان و خط خنده سطحی را رفع می نماید.

میکرونیدلینگ

در این متد درمانی جوان سازی که به تحریک و تولید کلاژن نیز معروف است ، با استفاده از سوزن های ظریف و کوچک مخصوصی به درون پوست قادر است سبب تحریک و تولید کلاژن و الاستین و پر کردن چین و چروک های اطراف دهان و خط خنده شود. اثرات درمانی این روش به تدریج ظاهر می شود و موقتی است و هر چند ماه یکبار می بایست تکرار گردد.

پی آر پی

یکی از درمان موثر دیگر جهت رفع خط خنده و جوان سازی پوست استفاده از روش درمانی PRP است. در این تکنیک با به کارگیری پلاسمای غنی شده از پلاکت ، فیبروبلاست ها و دیگر سلول های دربردارنده ی فاکتور رشد و تزریق آن به نواحی تحت درمان تحریک و تولید کلاژن و بازسازی پوست شروع و جوان سازی پوست و پر شدن خطوط چین و چروک اتفاق می افتد. این درمان ۶ ماه ماندگاری دارد.

لایه برداری شیمیایی

در پروسه ی پیلینگ شیمیایی قشر سطحی با استفاده از مواد شیمیایی برداشته می شود و لایه جدیدی جایگزین می شود. این روش اثرات مطلوبی در از بین بردن خطوط پرانتزی پوست صورت دارد. برای به دست آوردن اثرات مطلوب باید به طور منظم در فواصل زمانی معینی تکرار و انجام شود.


موضوع مرتبط :

روش درمان چین و چروک

4.5/5 - (2 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید