مزو DMAE – دی متیل آمینو اتانول Dimethylaminoethanol چیست؟

مزوژل پروایج proage
مزوژل پروایج Proage
آگوست 29, 2021
ژل سیفا فیلر - Saypha
فیلر سیفا Saypha
سپتامبر 9, 2021

مزو DMAE – دی متیل آمینو اتانول Dimethylaminoethanol چیست؟

DMAE

DMAE

مزو dmae یا دی متیل آمینو اتانول DMAE ، آنالوگ ویتامین B کولین و پیش ساز استیل کولین ، امروزه به دلیل اثرات حاد ضد پیری ، ضد چروک و سفت شدن پوست به عنوان یک مکمل جدید فوق العاده برای مراقبت از پوست مورد توجه قرار گرفته است.

مزو DMAE به خوبی برای استفاده در برنامه های ترمیمی پوست شناخته شده است. در مطالعات بالینی تصادفی شده ، ۳٪ ژل صورت DMAE در کاهش خطوط پیشانی و چین و چروکهای ریز دور چشم و در بهبود پری لب و فرم و ظاهر کلی پوست صورت بی خطر و مفید است. یک آزمایش باز نشان داد که استفاده طولانی مدت از DMAE تا ۱ سال با مشخصات ایمنی خوبی همراه است.

با این حال ، درمان گرمسیری با DMAE معمولاً نیاز به دوز و غلظت بالا برای عبور از سد نفوذپذیری اپیدرم دارد ، که می تواند باعث نگرانی از سمیت ، عوارض جانبی و هزینه های پزشکی شود.

گزارش شد که ۲٫۵ تا ۱۰ میلی مول بر میلی لیتر DMAE می تواند باعث ایجاد سیتوپاتولوژی واکوئولار سلول های فیبروبلاست انسانی کشت شده در شرایط آزمایشگاهی شود.

علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که استفاده از DMAE 3٪ به صورت گرمسیری می تواند باعث ایجاد سیتوپاتولوژی واکوئولار سلول های اپیدرمی شود.

نتایج یک تحقیق بر روی موش ها نشان داد با استفاده از مدل پیری موش ناشی از D-galactose ، مزوتراپی با ارسال مستقیم DMAE و AA به بافت مورد نظر با ارتقاء سنتز کلاژن و کاتابولیسم برای بازسازی بافت پوست و بهبود ضخامت پیری پوست ، اثرات ضد پیری را بهبود می دهد.

مزو DMAE برای پوست چه کاری انجام می دهد؟

اگر ما در مورد استفاده از آن در محصولات پوستی و زیبایی برای مراقبت از پوست صحبت کنیم ، DMAE به لطف عملکرد سفت کننده خود ، یک ردیف عالی برای مبارزه با علائم قابل مشاهده پیری است که همچنین باعث آبرسانی عالی به پوست و بهبود لکه ها و صافی پوست می شود.

مزو DMAE برای پوست شما بد است؟

DMAE برای سلولهای پوست سمی است ، تقسیم سلولی را متوقف می کند ، ترشح را مهار می کند و برخی سلول ها را پس از ۲۴ ساعت در معرض از بین برد. استفاده از این ماده مطمئناً ایمن تر از لیفت صورت با جراحی یا تزریق بوتاکس است.

آیا تزریق و استفاده از مزو DMEA ایمن است؟

در یک مطالعه بالینی تصادفی ، ۳٪ DMAE که روزانه به مدت ۱۶ هفته استفاده می شود ، در کاهش خطوط پیشانی و چین و چروک های ریز دور چشم و در بهبود فرم و پری لب و ظاهر پیری پوست به طور کلی بی خطر و موثر است.

تحقیقات ثابت می کند که DMAE به کاهش چین و چروک های ظریف پیشانی و اطراف چشم و بهبود ظاهر کلی پوست پیری کمک کند.

نقش DMAE در کوکتل های مزوتراپی

فرمولاسیون مراقبت از پوست برای بهبود پیری پوست به طور فزاینده ای از محصولات مهم جوانسازی است. دی متیل آمینو اتانول DMAE  یا دینول – که اخیراً در یک کارآزمایی کنترل شده با دارونما ارزیابی شده است. DMAE

آنالوگ ویتامین B کولین است و پیش ساز استیل کولین است. اگرچه نقش استیل کولین به عنوان یک انتقال دهنده عصبی به خوبی شناخته شده است ، اما شواهد رو به رشد به استیل کولین به عنوان یک مولکول شبه سیتوکین در همه جا اشاره دارد که فرایندهای اساسی سلولی مانند تکثیر ، تمایز ، حرکت و ترشح را به صورت پاراکرین و اتوکرین تنظیم می کند.

یک آزمایش باز نشان داد که استفاده طولانی مدت از ژل DMAE تا ۱ سال با مشخصات ایمنی خوبی همراه است. اثرات سفت کننده حاد پوست DMAE با اندازه گیری کمی مقاومت کششی پوست تأیید شده است.

تحقیقات در مورد مزو dmae

مطالعات آزمایشگاهی در لنفوسیت های خون محیطی نشان می دهد که DMAE یک عامل ضد التهابی نسبتاً فعال است. اگرچه مکانیسم های عملکرد آن در پوست هنوز روشن نشده است ، شواهد نشان می دهد که پوست محل فعال سنتز ، ذخیره ، ترشح ، متابولیسم و ​​پذیرش استیل کولین است.

گیرنده های استیل کولین موسکارینی در کراتینوسیت ها ، ملانوسیت ها و فیبروبلاست های پوستی موضعی شده اند ، در حالی که گیرنده های نیکوتینی استیل کولین در کراتینوسیت ها یافت شده است. نقش استیل کولین و نقش DMAE به عنوان تعدیل کننده عملکردهای واسطه استیل کولین در پوست هنوز روشن نشده است.

بنابراین ، مزایای DMAE در پوست شامل یک اثر ضد التهابی بالقوه و افزایش مستحکم پوست با بهبود احتمالی است. در بدن عضلانی زیرین صورت برای ارزیابی اثر نسبی DMAE در مقایسه با سایر رژیم های مراقبت از پوست (به عنوان مثال ، کرم های آنتی اکسیدانی موضعی ، آلفا هیدروکسی اسیدها) ، مطالعات مورد نیاز است.

توضیح بیشتر در مزو DMAE

DMAE ظاهر خطوط ریز را کاهش می دهد و به عنوان یک درمان چین و چروک عمل می کند زیرا باعث تولید استیل کولین می شود، یک ماده شیمیایی که تون عضلانی ایجاد می کند. تون عضلانی بیشتر در زیر صورت منجر به پوستی سفت تر و صاف تر می شود.

مکمل های DMAE میزان استیل کولین تولیدی بدن را افزایش می دهند. استیل کولین اضافی به ویژه زمانی مفید است که منابع استیل کولین به طور طبیعی با افزایش سن بدن کاهش یابد.

DMAE همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، تثبیت غشاء و مهار و ترمیم اتصالات متقابل بین پروتئین هایی که به وضوح در پدیده پیری نقش دارند استفاده می شود. این امر حفظ کلاژن و الاستین را افزایش می دهد و پیری درم را کند می کند.

DMAE باعث ایجاد “اثر بالابرنده” قابل مشاهده می شود. این اثر سفت کننده را می توان از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از استفاده از محصول روی پوست مشاهده کرد.

شما می توانید dmae را در مزوهای زیر بیابید:

مزو فیوژن         |         مزو رویتاکر           |         مزو بایواسکین      |      مزو BCN       |        مزو مزولایک

 

4/5 - (3 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید