عفونت ژل لب بعد از تزریق و روش درمان عفونت ژل لب

میزان ژل نواحی صورت چند سی سی
میزان ژل مورد نیاز برای نواحی مختلف صورت ، لب ، چند سی سی ژل زاویه
ژانویه 25, 2023
درمان خط اخم - از بین بردن خط اخم
بهترین درمان و از بین بردن خط اخم
مارس 1, 2023

عفونت ژل لب بعد از تزریق و روش درمان عفونت ژل لب

عفونت ژل لب

عفونت ژل لب

عفونت ژل لب بعد از تزریق و روش درمان عفونت ژل لب موضوع این مقاله آموزشی است.

 مقدمه عفونت ژل لب

امروزه می توان گفت که ژل لب یکی از مرسوم ترین کارهایی است که در خصوص زیبایی انجام می گیرد. در این روش از سوزن استفاده می شود.

در واقع  لب ها در مجاور دهان قرار می گیرند پس خطر اینکه به عفونت مبتلا شوید زیاد می باشد. بهتر است این را بدانید که دهان از باکتری پر است و اگر باکتری به بخشی که تزریق انجام شده است وارد شود، می تواند سبب ایجاد عفونت در بخش لب گردد.

 نشانه های عفونت می تواند یک الی دو روز بعد از عمل خود را نشان دهد یا ممکن است پس از دو هفته نمایان شود. در صورتی که به این مشکل مبتلا شده اید حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

نشانه های عفونت ژل لب

پیشگیری عفونت ژل لب

درمان عفونت ژل لب

نشانه های عفونت ژل لب

شما بعد از تزریق ژل ، ببینید دچار عفونت شده اید یا نه. به هرحساسیت و یا درد همراه با گرمی پوست و تورم در بخشی که تزریق انجام شده است دقت نمایید و همینطور بررسی نمایید که می توانید لب خود را حرکت دهید یا نه، چرا که خود این عاملی برای عفونت ژل لب می باشد.

یکی از نشانه های عفونت لب را می توانیم توده هایی که از چرک پر شده اند و یا به شکل پوسته می باشند را بگوییم. همینطور عفونت می تواند خود را به صورت قرمزی و تب نشان بدهد و البته این را در نظر بگیرید که عارضه عفونت پس از اینکه ژل لب تزریق شد بسیار کم اتفاق می افتد.

در هر صورت اگر هر گونه قرمزی، حساسیت و یا تورم مشاهده کردید و دیگر علائم باید حتما با پزشک خود مشورت نمایید و پزشک می بایست ناحیه ای که تزریق انجام شده است را بررسی کند و از ممکن است از شما سوال کند که چه مدتی می گذرد از اینکه ژل لب تزریق شده است. به صورت کلی اگر بخواهیم نشانه های عفونت لب را بگوییم می توانیم به موارد اشاره کنیم:

  • برجستگی و تورم بیش از حد انتظار لب
  • قرمزی و التهاب
  • حساس به لمس کردن
  • توده های چرکی
  • پوسته شدن
  • ایجاد درد به صورت کم تا خیلی زیاد
  • توانا نبودن در حرکت دادن لب

این ممکن است اتفاق بیفتد که محلی که تزریق انجام شده است نمونه برداری می شود تا نوع عفونت نیز مشخص شود در واقع باید آنتی بیوتیک مصرف بشود تا درمان انجام گیرد. این را در نظر بگیرید که یکی از نوع عفونت ها می تواند از نوع ویروسی باشد و نوع های دیگری مانند باکتریایی و یا قارچی هم ممکن است رخ دهند.

عفونت ژل لب

عفونت ژل لب

پیشگیری عفونت ژل لب

  • پیش از اینکه تزریق انجام گیرد می توانید از آنتی بیوتیک استفاده نمایید. در واقع با مصرف آنتی بیوتیک می توان از بروز عفونت بعد از تزریق ژل پیشگیری نمود و حتما قبل از اینکه ژل لب تزریق شود از پزشک خود برای پیشگیری از ایجاد عفونت با استفاده از آنتی بیوتیک مشورت بگیرید.
  • هنگامی که دارای بیماری های پوستی می باشید از تزریق ژل برای لب بپرهیزید چرا که بعضی از بیماری ها می تواند شما را در معرض خطر زیادتری بعد از اینکه ژل لب تزریق کرده اید قرار دهد.
  • چنانچه قبلا عفونت در اطراف لبتان داشته اید به عنوان نمونه جوش های که به صورت چرکی هستند بهتره از تزریق ژل برای لب بپرهیزید چرا که این کار عفونت را فعال می کند.
  • اگر دارای بیماری درماتیت بوده اید. بهتر است از فیلرهای پوستی نزنید یا عفونت در دهان و بینی دارید مانند سینوزیت یا بیماری پریودنتال، همینطور عفونت در ناحیه گلو و آبسه در دندان بهتر است از تزریق ژل لب خودداری کنید.
  • اگر به بیماری هایی نظیر هرپس سیمپلکس یا دارای عفونت های مخمر در نزدیک لب هستید بهتر است ژل لب را تزریق نکنید. افرادی که سابقه تبخال دارند بیشتر توصیه شده است قبل از تزریق ژل لب از قرصی که ضد ویروس می باشد مصرف کنید تا از به وجود آمدن عفونت جلوگیری نمایید.
  • این را حتما در نظر داشته باشید پزشک شما قبل از تزریق حتما ناحیه مورد نظر را تمیز نماید و اگر دارای آلودگی و زخم در پوست بودید از تزریق آمپول خودداری نمایید.
  • اگر تازگی ها به بیماری هایی نظیر عفونت سینوسی یا تنفسی مبتلا شده اید از اینکه ژل لب تزریق کنید خودداری نمایید.
  • هیچ گاه در آرایشگاه و هیمنطور به وسیله افرادی که پزشک نیستند تزریق انجام ندهید زیرا ممکن است به عفونت لب مبتلا شوید و در این هنگام آرایشگاه و فرد غیر متخصص نمی تواند برای شما درمانی در نظر داشته باشد.

انواع ژل لب :

آلیاکسین         پرفکتا             پروفایلو             ژل جالپرو               رووفیل               ژل آیدیا              سیتوسیال               ژوویدرم             ژل نورامیس

درمان عفونت ژل لب

همانطوری که در بالا که ذکر شد ایجاد این مشکل بسیار نادر می باشد ولی در صورتی که علائمی که گفته شد را مشاهده کردید یکی از راه های زیر می تواند مفید واقع شود :

  • برای رفع این مشکل می توانید با مشورت پزشک آنتی بیوتیک مصرف نمایید در واقع آنتی بیوتیک ها می توانند برای برطرف کردن کبودی بعد از تزریق ژل بسیار مفید واقع شوند و خاصیت ضد التهابی دارند که به مدت ۶ هفته می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
  • از هیالورنیداز می توانید استفاده نمایید در واقع هیالورونیداز می تواند ژل هایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند را حل نمایند. ممکن است برخی به هیالورونیداز حساسیت داشته باشندکه ابتدا تست بر روی بازوی فرد انجام می گیرد سپس تزریق می شود.
  • یکی دیگر از راه هایی که می توان به درمان عفونت ناشی از ژل لب اشاره داشت تزریق کردن آنتی بیوتیک می باشد. در واقع پزشک با تزریق آنتی بیوتیک در ناحیه مورد نظر در حدود ۳ بار با فواصل یک هفته می تواند این مشکل را حل نماید.

جمع بندی عفونت ژل لب

درباره عفونت پس از اینکه ژل لب تزریق شد صحبت کردیم و این را بهتر است بدانید که اگر از ابزار که آلوده و استریل نیستند استفاده شود یا در صورتی که دست های آلوده خود را به لبتان بزنید و یا اینکه از سیگار و قلیان استفاده کنید، همینطور در صورت استفاده از بعضی از داروها می تواند سبب عفونت در لب نیز گردد.

 اگر به این عوامل توجهی نکنید می تواند در زیبایی لب ها اثر بگذارد. در نهایت اگر نشانه های اولیه ازعفونت را دیدید بهتر است هر چه سریع نزد پزشک خود بروید تا بتواند به درستی شما را راهنمایی نماید.


بهترین ژل لب

موضوع مرتبط :

انواع تزریق ژل لب

عوارض تزریق ژل لب و صورت

درمان کبودی بعد از تزریق ژل لب

تاثیر ورزش بر ژل لب

سن تزریق ژل لب

علت جذب سریع ژل لب

قلیان بعد از تزریق ژل لب

4.6/5 - (17 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

6 دیدگاه ها

  1. سمانه مشیری گفت:

    در دوران بارداری میشه تزریق ژل لب انجام داد؟

  2. نادیا ناصری گفت:

    سلام خسته نباشید، من چند روزه که لبم رو ژل زدم اون چیزی که می خواستم نشده باید چیکار کنم؟ لطفا راهنماییم کنید.

  3. Fariba Z گفت:

    سلام من ۳ماهه ژل تزریق کردم بعد تزریق تبخال زدم ولی الان تازه بوی بد دهنم اذیتم میکنه لبم درد میکنه باید چیکار کنم فکر کنم عفونت کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید