بهترین درمان از بین بردن سلولیت چیست؟

آمینو اسید - اسید آمینه
آمینو اسید چه می کند؟ چگونه آمینو اسید باعث جوانسازی می شود؟
نوامبر 25, 2022
کافئین مو پوست
کافئین برای پوست و مو شما چه می کند؟
دسامبر 9, 2022

بهترین درمان از بین بردن سلولیت چیست؟

درمان سلولیت - از بین بردن سلولیت

درمان سلولیت - از بین بردن سلولیت

بهترین درمان از بین بردن سلولیت Cellulite treatment موضوع این مقاله آموزشی است.

مقدمه درمان سلولیت

راه های زیادی برای رفع سلولیت Cellulite treatment وجود دارد، اما همه درمان ها با یکدیگر یکسان نیستند. برخی از درمان‌ها ممکن است نتایج موقتی ارائه دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نتایج طولانی‌تری ارائه دهند. با این حال، هیچ راه حل یکسانی برای سلولیت وجود ندارد. در واقع بهترین درمان به اهداف و نیازهای فردی بستگی دارد.

سلولیت وضعیتی است که ظاهر پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و به آن ظاهری فرورفته می دهد. سلولیت بیشتر در نواحی مانند: شکم، ران ها و باسن به وجود می آید. در حالی که سلولیت یک نگرانی پزشکی نیست، بسیاری از مردم نسبت به ظاهر آن احساس خودآگاهی دارند.

مزو درمان سلولیت

مزو درمان سلولیت

درمان کاهش سلولیت چه نوع روشی است؟

راه های زیادی برای رفع سلولیت هست، اما هیچ یک از آنها دائمی نخواهد بود. به عنوان مثال، جراحان زیبایی از درمان هایی مانند درمان با فرکانس رادیویی یا تزریق مزوتراپی استفاده می کنند که هر دو در به دست آوردن نتایجی موثر هستند که تا یک سال یا گاهی بیشتر طول می کشد!

در زیر، ما برخی از تکنیک‌های محبوب را نیز بیان کرده‌ایم در دسترس بودن بسته به آنچه پزشکان اطراف شما ارائه می‌دهند متفاوت است، بنابراین قبل از انجام این کار، ابتدا آن را بررسی کنید.

  • درمان های لیزری

گزینه دیگر برای درمان سلولیت لیزر درمانی است. لیزر درمانی از پالس های هدفمند نور برای شکستن سلول های چربی و بهبود ظاهر سلولیت استفاده می کند. این درمان می تواند ظاهر سلولیت را کاهش دهد، اما ممکن است نتایج طولانی مدت نداشته باشد.

درمان سلولیت با لیزر می تواند راهی عالی برای از بین بردن بخش های فرو رفته و آزاردهنده در ران ها یا بازوهای شما باشد. آن‌ها از پروب‌های لیزری ریز استفاده می‌کنند که از طریق برش‌های کوچک زیر پوست قرار می‌گیرند، بافت‌های زیر سطح خود را گرم می‌کنند، جایی که آنها سخت کار می‌کنند تا سلول‌های چربی را کاهش دهند و در عوض سلول‌های جدید ایجاد کنند!

  • برخی از سپتوم های فیبری را حذف می کند.
  • کاهش ضخامت لایه چربی زیر جلدی
  • تولید کلاژن را افزایش می دهد.
  • افزایش بافت پوست

کاهش سلولیت با لیزر روشی ایمن و موثر است که با بی حسی موضعی انجام می شود. زمان استراحت معمولاً ۱ تا ۲ روز طول می کشد، اما بیماران ممکن است برای نتیجه دلخواه خود فقط به یک درمان نیاز پیدا کنند.

  • انرژی درمانی بدون لیزر

بسیاری از افراد به دنبال درمان سلولیت خود بوده اند، زیرا می تواند از نظر زیبایی شناختی مختل کننده و ناراحت کننده باشد. گزینه های درمانی شامل فرکانس رادیویی RF، اولتراسوند، یا نور است که به رنگ پوست نفوذ می کند تا تولید کلاژن بافت چربی را تحریک کند، تا فرورفتگی اطراف منحنی ها را کاهش دهد. همچنین از طریق کاهش چربی به شل شدن سپتوم های فیبری با بافت صاف تر کمک می کند.

درمان‌های سلولیتی که از انرژی استفاده می‌کنند، محبوب‌تر می‌شوند، زیرا غیرتهاجمی هستند و اغلب نیازی به استراحت ندارند. با این حال، ممکن است یک سری جلسات برای نتایج بهینه و حفظ پوست صاف‌تر پس از پایان درمان توصیه شود!

  • ماساژ و درمان موضعی سلولیت

استفاده از تکنیک های ماساژ برای درمان سلولیت سال هاست که وجود داشته است. این ماساژها معمولاً از مکش خلاء یا غلتک استفاده می کنند. آنها می توانند برخی بهبودهای موقتی در بافت پوست ایجاد کنند که سلولیت را به حداقل می رساند و خاصیت ارتجاعی پوست را تغییر می دهد.

با این حال، این احتمالاً به دلیل التهاب خفیف در ناحیه تحت درمان به جای هر اثر واقعی صاف کننده پوست رتینول از خود این درمان ها رخ می دهد. بنابراین، خروجی باید شامل جزئیات مهم درباره آنچه گفته شد و چرا فکر می‌کنند مرتبط است، باشد.

  • درمان سلولیت در اسپا

درمان سلولیت در آبگرم بسته به درمانی که انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، درمان‌های مبتنی بر انرژی از امواج رادیویی یا امواج فراصوت برای گرم کردن بافت و تحریک تولید کلاژن استفاده می‌کنند، در حالی که درمان‌های مکانیکی نوارهای فیبری را که پوست را به سمت پایین می‌کشند، از بین می‌برند. علاوه بر این، درمان های تزریقی به حل کردن نوارهای کلاژن کمک می کند.

آیا جایگزینی برای درمان ضد سلولیت وجود دارد؟

همانگونه که گفته شد سلولیت می تواند یک نگرانی برای بسیاری از افراد باشد. خوشبختانه، درمان عالی برای کمک به خلاص شدن از شر آن در دسترس است! با استفاده از مزوتراپی می توانید به درمان سلولیت پرداخت و مزوتراپی به شما کمک می کند تا دریابید که چه چیزی با نیازهای فردی شما بهتر عمل می کند.

  • مزوتراپی

یکی از بهترین درمان های رایج برای سلولیت مزوتراپی است. مزوتراپی یک روش کم تهاجمی است که شامل تزریق دارو به پوستی که دارای چربی است می شود در واقع برای تجزیه سلول های چربی مورد استفاده قرار می گیرد. این درمان می تواند به طور موثر سلولیت را کاهش دهد، اما ممکن است نتایج طولانی مدت ارائه نکند.

مزوتراپی معمولاً به صورت مجموعه ای از درمان ها انجام می شود و اکثر افراد پس از ۳-۵ جلسه بهترین نتیجه را مشاهده می کنند. با این حال، لازم است به یاد داشته باشید که سلولیت یک بیماری چالش برانگیز برای درمان است و حتی با بهترین برنامه درمانی، ممکن است نتایجی را که انتظارش را دارید مشاهده نکنید.

با استفاده از برخی محصولات مزوتراپی که در ادامه به آنها اشاره نموده ایم می توانید به درمان سلولیت بپردازید!

مزو درمان سلولیت

مزو درمان سلولیت

محصولات مزوتراپی برای درمان سلولیت

مزو سلولیت MCcosmetics

محصولات  MCcosmetics ساخت کشور اسپانیا است که محصولات این برند در جهت  قطع ریزش مو، رفع آکنه و اسکار و روشن کننده و کاهش رسوبات چربی و… می توان بکار برد.

  • Ppc :  حجم ۱۰ سی سی دارا می باشد که می توان کاهش رسوبات چربی و کاهش سلولیت را به همراه داشته باشد.
  • Cellulite : دارای حجم ۱۰ سی سی می باشد و از این محصول می توان در جهت رفع سلولیت استفاده کرد.
  • Enzyme : آنزیم داری حجم ۱۵۰۰ واحدی است و آنزیم جذب ژل و برای از بین بردن سلولیت است.

مزو MCCosmetics ام سی کازمتیک

مزو سلولیت Bioskin

محصولات مزوتراپی بایواسکین، در کشور اسپانیا ساخته شده اند و دارای محصولات متنوعی در راستای رفع شلی پوست، آبرسانی و جوانسازی، کاهش منافذ پوست، ضد لک و کاهش ریزش مو و… می باشد. محصولاتی در جهت رفع سلولیت از این برند را می توان استفاده نمود، در ادامه به آنها اشاره نموده ایم.

مزو بایواسکین

  • ال- کارنیتین : دارای حجم ۵ سی سی می باشد و برای رفع سلولیت و لاغری موضعی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • لیپوپرو : حجم ۱۰ سی سی و برای لاغری شکم و پهلو مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ردوپرو : دارای حجم ۱۰ سی سی می باشد و برای لاغری موضعی ( غبغب، بازو و ران) مورد استفاده قرار می گیرد.
  • Silanol 1% : دارای حجم ۵ سی سی است و در جهت رفع سلولیت، لاغری شکم، پهلو، غبغب، بازو و ران مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور برای از بین بردن شلی پوست می توان از آن استفاده نمود.
کوکتل مزوتراپی لاغری - کوکتل مزوتراپی لاغری موضعی - کوکتل مزوتراپی bioskin

کوکتل مزوتراپی لاغری – کوکتل مزوتراپی لاغری موضعی – کوکتل مزوتراپی bioskin

مزو سلولیت مزولایک

محصولات مزوتراپی مزولایک که ساخت کشور اسپانیا می باشند و از این برند می توان برای لیفت، جوانسازی، رفع ریزش مو، ضد لک و… استفاده می شود در ادامه محصولاتی که از این برند می توان برای رفع سلولیت استفاده کرد را معرفی کرده ایم.

  • Lipolytic Cocktail :

کوکتل لیپولیتیک مزولایک با حجم ۱۰ سی سی در جهت لیفت، جوانسازی و رفع شلی و افتادگی پوست و همینطور در راستای رفع جای جوش می توان از این محصول استفاده نمود.

  • Phosphatidylcholine :

دارای حجم ۱۰ سی سی  است و برای لاغری موضعی در نواحی غبغب، بازو و ران مورد استفاده قرار می گیرد.

  • Hyaluronidase : حجم این محصول ۱۵۰۰ واحدی است که در جهت جذب ژل مورد استفاده قرار می گیرد.

مزو mesolike

مزو سلولیت Fusion

XBC : فیوژن ساخت کشور اسپانیا است که دارای محصولات متفاوتی برای لیفت، جوانسازی، کاهش منافذ و … مورد می باشد. مدل XBC دارای حجم ۱۰ سی سی است و برای لاغری موضعی در نواحی مختلف مانند غبغب، بازو و ران و همینطور در جهت رفع سلولیت می توان از آن استفاده نمود.

مزو فیوژن

مزو لاغری فیوژن

مزو لاغری فیوژن

مزو سلولیت Revitacare

Cellucareمحصولات مزوتراپی رویتاکر ساخت کشور فرانسه هستند که محصولات رویتاکر را برای کاهش ریزش مو، جوانسازی و ضدلک، لیفت و درمان اسکار می توان استفاده نمود. محصول استرچ کر رویتاکر دارای حجم ۵ سی سی می باشد که برای لاغری صورت و بدن و همچنین برای رفع سلولیت می توان از آن استفاده کرد.

مزو رویتاکر

کوکتل مزوتراپی لاغری Revitacare

کوکتل مزوتراپی لاغری Revitacare – سلوکر

آنزیم Hyaluronidase

هیالورونیداز با حجم ۱۵۰۰ واحدی است که توسط کشور انگلستان ساخته شده است و در جهت رفع سلولیت و جذب ژل می توان از ان استفاده نمود.

آنزیم هیالاز

جراحی

اگر به دنبال راه حلی طولانی مدت برای سلولیت خود هستید، ممکن است جراحی را در نظر بگیرید. جراحی یک گزینه تهاجمی تر است، اما می تواند نتایج طولانی تری ارائه دهد. گزینه های جراحی مختلفی برای سلولیت وجود دارد، بنابراین باید با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا این بهترین گزینه درمانی برای شما است یا خیر.

در واقع جراحی آخرین راه حل برای کاهش سلولیت است. انواع مختلفی از جراحی را می توان استفاده کرد، اما معمولاً گران هستند و به طور مداوم مؤثر نیستند. اگر در مورد ظاهر سلولیت نگران هستید، با پزشک خود در مورد بهترین گزینه های که در جهت درمان ضد سلولیت می توانند موثر باشند صحبت کنید. به خاطر بسپارید، رژیم غذایی و ورزش بهترین راه برای کاهش ظاهر آن است.

درمان سلولیت بعد از یائسگی

هیچ پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد، زیرا بهترین راه برای خلاصی سریع از سلولیت به خود فرد بستگی دارد. با این حال، برخی نکات کلی می تواند سبب کاهش ظاهر سلولیت گردد.

سلولیت بهتر است با ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش درمان شود. خوردن یک رژیم غذایی سالم و انجام ورزش منظم به تقویت عضلات و تغییر شکل پوست کمک می کند و سلولیت را کمتر نمایان می کند.

جراحی آخرین راه حل برای کاهش سلولیت است. انواع مختلفی از جراحی را می توان استفاده کرد، اما معمولاً گران هستند و به طور مداوم مؤثر نیستند. اگر در مورد ظاهر سلولیت نگران هستید، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بر اساس نیازها و اهداف فردی خود بهترین درمان ضد سلولیت را انتخاب کنید.

درمان سلولیت - از بین بردن سلولیت

درمان سلولیت – از بین بردن سلولیت

درمان سلولیت باسن

با این حال، برخی نکات کلی ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت روی باسن شما کمک کند.

  • ابتدا مطمئن شوید که قبل از انجام ورزش بدن خود را گرم کنید و هر بار حداقل ۱۰ دقیقه بعد از آن حرکات کششی انجام دهید.
  • ثانیاً، مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید (اما نه بیش از حد) زیرا به دفع سموم از طریق ادرار کمک می کند که می تواند باعث التهاب مربوط به رسوبات چربی در اطراف سلول های پوست شود و باعث ایجاد فرورفتگی می شود.
  • ثالثاً غذاهایی که با شکر یا مواد فرآوری شده هستند کمتر استفاده کنید.
  • چهارم، از ژل سلولیت یا کرم به طور منظم برای صافی پوست استفاده کنید.
  • پنجم، از لباس‌های زیر ساخته شده از پارچه‌های قابل تنفس استفاده کنید تا رطوبت را در نزدیکی پوست‌های حساس به دام نندازند.
  • ششم، ماساژ ضد سلولیت یا درمان‌هایی که توسط متخصصان انجام می‌شود را در نظر بگیرید.
  • هفتم، سعی کنید قبل از دوش گرفتن از یک برس بدن خشک برای گردش خون و تخلیه لنفاوی استفاده کنید.
  • هشتم، به مدت طولانی در یک وضع قرار گرفتن خودداری کنید مثل نشستن، زیرا می تواند گردش خون را قطع کند و منجر به سلولیت بیشتر شود.
  • نهم، تا جایی که ممکن است به پشت بخوابید تا از وارد کردن فشار به نواحی خاص بدن و بدتر شدن سلولیت جلوگیری کنید.
  • دهم، از بهترین کرم ها یا سرم های سلولیت حاوی کافئین، رتینول، ویتامین C و سایر موادی که می تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند، استفاده کنید.

درمان سلولیت بازو

چندین درمان مختلف برای سلولیت بازو وجود دارد، از جمله آب درمانی و ماساژ. تعدادی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از وان آب گرم، ماساژ درمانی با کرم‌ها یا لوسیون‌های غنی از پروتئین مختلف که مستقیماً روی نواحی مشکل‌دار اطراف بازوها اعمال می‌شوند، می‌توانند به کاهش فرورفتگی ناخواسته ناشی از تجمع مایع در این ناحیه به دلیل گردش خون کم کمک کنند.

علاوه بر این، شنا به بهبود جریان خون کمک می کند زیرا سطح ورزش را افزایش می دهد و همچنین چربی های بدن را می سوزاند و وزن را کاهش می دهد، به خصوص اگر به طور مداوم در طول زمان انجام شود! علاوه بر این، ماساژ دادن دو بار در روز باعث رشد سلول‌های جدید می‌شود که منجر به رشد کمتر بافت‌های چربی در طول مسیر می‌شود.

در آخر درمان ضد سلولیت اگر در مورد ظاهر شدن سلولیت روی بازوهای خود نگران هستید، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بر اساس نیاز خود بهترین درمان ضد سلولیت را انتخاب کنید.

درمان سلولیت بعد از کاهش وزن

اگر اخیرا وزن کم کرده اید، ممکن است در مورد درمان سلولیت فکر کنید. سلولیت یک مشکل زیبایی است که ظاهر پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و پوست را ناصاف می کند. در حالی که سلولیت یک مشکل پزشکی نیست، بسیاری از افراد نسبت به ظاهر آن احساس خودآگاهی دارند.

برای کاهش ظاهر سلولیت راهکارهایی وجود دارد که می توانیم به این موارد اشاره کنیم:  رژیم غذایی و ورزش، ماساژ، مزوتراپی و جراحی.

مزوتراپی یک روش محبوب و موثر برای خلاص شدن از شر سلولیت است. این یک روش کم تهاجمی می باشد که شامل تزریق یک محلول به رسوبات چربی است که باعث ایجاد سلولیت می شود.

این محلول سبب می گردد سلول های چربی از یکدیگر بشکنند و ظاهر آنها را کاهش می دهد. مزوتراپی معمولاً در یک سری درمان های صاف کننده بدن انجام می شود. تعداد درمان های مورد نیاز به میزان سلولیت و نتایج دلخواه شما بستگی دارد.

نتیجه گیری درمان سلولیت

راه های مختلفی برای به حداقل رساندن سلولیت وجود دارد. اینها شامل ورزش و رژیم غذایی ، ماساژ، مزوتراپی و جراحی است. رژیم غذایی و ورزش بهترین راه برای کاهش سلولیت می باشند.

داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم به تقویت عضلات و پوست کمک می کند و سلولیت را کمتر نمایان می کند. مزوتراپی به عنوان بهترین روش درمان سلولیت در واقع می تواند به کم شدن ظاهر سلولیت با شکستن رسوبات چربی که به تشکیل آن کمک می کند مفید گردد.


موضوع مرتبط :

5/5 - (30 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

2 دیدگاه ها

  1. زهرا راکبی گفت:

    سلام
    واقعا پاسخ به این سوال من که چگونه سلولیت را از بین ببریم دادید. سایت شما را به دوستانم هم پیشنهاد میکنم. فقط اینکه کدام مارک مزوتراپی را برای از بین بردن سلولیت شما پیشنهاد می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید