بهترین کرم های دور چشم کدامند؟

لاغری موضعی
لاغری موضعی چگونه است؟ روش های انجام لاغری موضعی
آوریل 22, 2019
پروتز-گونه
انواع پروتز گونه چگونه انجام می شود؟ جنس پروتزهای گونه چیست؟
آوریل 29, 2019

بهترین کرم های دور چشم کدامند؟

بهترین کرم های دورچشم

واضح و طبیعی است که با افزایش سن و با گذشت زمان به علت تحولات و دگرگونی های بسیار ، خطوط و چین های سطحی و عمقی بر روی پوست صورت ، گردن و دست ها به وجود می آید که پوست اطراف چشم هم از این فرایند استثنا و مجزا  نیست ولو به رغم داشتن پوست نازک و حساس، زیادتر از دیگر لایه های پوستی دچار عارضه و چین و چروک می شود، علاوه بر این به علت وجود غده ها و بافت های چربی اندک تر در این قسمت ،  این نواحی زیادتر دچار خشکی و افتادگی می شود که نیاز به نرمی و آبرسانی دارد. توصیه های بیشتر کارشناسان و متخصصان پوست ،  بهره گیری از کرم های دورچشم می باشد که از پروسه ی پیری دور چشم می کاهد و از به وجود آمدن خطوط و چین های سطحی و عمقی پیشگیری می نماید.

در داروخانه ها محصولات و اقسام گوناگونی از کرم ها و ژل ها و سرم ها مخصوص اطراف چشم به مشتریان عرضه می شود که هر یک از آنان اثر بخشی متفاوتی را بر قسمت های دور چشم خواهند داشت. به طور نمونه ، تعدادی از این کرم ها منحصراً جهت پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک تولید شده اند و تعدادی دیگر جهت برطرف ساختن ورم و پف اطراف چشم و یا رفع کبودی و سیاهی زیر چشم تولید وبه بازار عرضه شده اند. از این رو توصیه می شود نخست مقصود خویش را جهت خریداری مناسب ترین کرم دور چشم برای رفع عارضه و مشکل خود معلوم نمایید و آنگاه اقدام به خریداری محصول موردنظر نمایید.

ترکیبات و مواد اولیه ای که در تولید بهترین کرم های دور چشم استفاده می شوند غالبا موادی نظیر ویتامین  k ,c و رتینول می باشند که خاصیت ضد چروکی را در خود دارند و یا موادی مانند گلیسیرین که خاصیت نرمی و لطافت به پوست می بخشد و یا رتینوئیدی که در کرم های دور چشم وجود دارد یاخته های پوستی را ترمیم کرده و موجب ایجاد تولید کلاژن جدید در بافت پوستی می گردد. ضروری است در زمان انتخاب کرم های دور چشم،  فرآورده ای را گزینش نمایید که با جنس پوست و سن شما هماهنگی و سازگاری داشته باشد و از کرم هایی که ویژه اشخاص مسن و دارای  ترکیبات قوی هستند اجتناب کنید.

عموماً کرم های دورچشم از ترکیباتی ساخته شده اند که سنگین نیستند و به راحتی جذب بافت های پوست می شوند. علاوه بر این ، در این دسته از کرم ها از مواد آلرژی زا، عصاره های الکلی و  عطرمایه به کار گفته نمی شود و به این سبب است جهت استفاده در نقاط حساس و نازک اطراف چشم استاندارد و مطلوب می باشند.

کرم دور چشم برطرف کننده و کاهنده ی ورم و پف دور چشم

ورم و پف اطراف چشم به علت جمع شدن مایعات در نواحی زیر چشم ایجاد می شود که عوامل بروز آن را می توان حساسیت، کم خوابی، تغذیه و برنامه ی غذایی نادرست را نام برد. امروزه کرم های دور چشم از مواد و ترکیبات کافئین دار ساخته شده اند که می تواند پف و ورم زیر چشم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بهترین کرم های دور چشم برای رفع کبودی و سیاهی دور چشم

کرم های دارنده ی ویتامین c , k و کافئین و یا هیدروکینون قادرند از کبودی وسیاهی دور چشم بکاهند، به علاوه با بهره گیری از محصولات و کرم های دارنده light reflecting  قادرید کبودی و سیاهی اطراف چشم را محوتر و کمرنگ تر کنید.

بهترین کرم های دورچشم ویژه افراد جوان

اغلب مردم فکر می کنند مصرف و خریداری کرم های دورچشم صرفاً برای اشخاص میانسال و پیر مناسب می باشند. در حالیکه پروسه پیری پوست از سنین پس از ۲۰ سالگی آغاز می گردد و با گذشت زمان این عارضه رو به افزایش خواهد بود. مسئله ای که می بایست استفاده کنندگان به آن توجه داشته باشند این است در صورت مصرف این محصولات در دوره جوانی توصیه می شود کرم هایی را گزینش و خریداری نماییدکه ساختار سبک تری داشته  و حاوی مواد نرم کننده و آبرسان باشند. در حقیقت مناسب ترین کرم دور چشم جهت استفاده این گروه از اشخاص کرم های دارنده ی ویتامین C , E می باشد که دارای مقادیری آنتی اکسیدان بوده و پروسه ی ایجاد چین و چروک را به تاخیر می اندازد.

بهترین کرم دور چشم مخصوص افراد ۳۵ سال به بالا

توصیه می شود در این سنین از کرم هایی که دارنده ی هیالورونیک اسید و رتینول و ویتامین C می باشند به کار گرفته و مصرف شوند. در حقیقت رتینول استفاده شده در ترکیبات این محصولات شیارها و چین های ظریف اطراف چشم ، رنگ و ساختارپوست را التیام می دهد. به علاوه هیالورونیک اسید موجود در آن ها موجب آبرسانی و نرمی و لطافت پوست نواحی دور چشم می گردد.

بهترین کرم های دور چشم مخصوص افراد مسن

در دوره ی میانسالی  شما احتیاج به کرم های دور چشمی دارید که در ترکیبات خود دارنده ی عوامل رشد بافت ها و سلول های پوست می باشند که به ترمیم مجدد سلول ها و بافت های پوست مدد می رسانند و شکل ظاهری و لایه های پوستی دور چشم را التیام و از بروز خطوط و چین های سطحی و عمقی پیشگیری می نمایند.


بهترین روش های جوان سازی پوست

لیفتینگ صورت | انواع لیفتینگ صورت | لیفت صورت با جراحی و خطرات جراحی لیفتینگ صورت

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید