نکات طلایی در مورد لیزر موهای زائد

درماپن چیست؟ کاربرد درماپن و نحوه کار با درماپن
جولای 19, 2020
کربوکسی تراپی - carboxytherapy
همه چیز در مورد جوانسازی با کربوکسی تراپی
آگوست 3, 2020

نکات طلایی در مورد لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر مو زائد

حذف موهای زائد با استفاده از لیزر یکی از شیوه های به نسبت دائمی و ایمن  می باشد ، چرا که با اجرای آن از امکان رشد دوباره ی موها جلوگیری می شود بدون این که به پوست صدمه حرارتی وارد شود.

با این وجود گزارشات کلینیکی ۲۰ الی ۳۰ درصدی احتمال رویش مجدد موهای زائد حذف شده از طرف بیماران با پوست های مختلف گزارش شده است. از این رو تکرار و تکمیل درمان لیزری ضروری می باشد. چرا که رویش مو در طی چند فاز اتفاق می افتد و لیزر فقط قادر است بر فولیکول های مو در حال رشد اثربخشی داشته باشد.

هر اندازه پوست روشن تر و موها تیره و ضخیم باشند  امکان حذف دائمی موهای زائد نیز افزایش خواهد یافت.

عموماً ۴ فاکتور در بازدهی و نتایج حذف موهای زائد با لیزر تاثیرگذار می باشند:

ـ گزینش مناسب و درست دستگاه لیزر

ـ گزینش درست طول موج لیزر

ـ درمان و رفع اختلالات هورمونی

ـ تکرار جلسات درمانی و تکمیل دوره درمان در فواصل زمانی مشخص

شیوه کار عمل لیزر چگونه است؟

لیزر درمانی یکی از تکنیک های ایمن و غیرتهاجمی به حساب می آید که از بازدهی و اثربخشی زیادی برخوردار است. حذف موهای زائد با لیزر بدون آسیب به پوست بر پایه مکانیسم بر فولیکول های مو قرار دارد. در این روش اشعه ی لیزر ساطع شده به درون پوست وارد و رنگدانه های ملانین را مورد هدف قرار می دهند. انرژی نورانی به حرارتی تغییر یافته و دمای فولیکول های مو تا ۶۰ الی ۷۰ درجه سانتی گراد بالا می رود. بدین صورت فولیکول های مو صدمه دیده و از رویش مجدد مو ممانعت به عمل می آورند.

انواع دستگاه های لیزر حذف موهای زائد

لیزرالکساندریت

لیزر الکساندریت با طول موج ۷۵۵ نانومتر جزو یکی از جدیدترین و حرفه ای ترین سیستم های لیزری جهان جهت حذف موهای زائد می باشد. از مشخصه های برجسته این دستگاه توانایی تنظیم طول موج و مقدار انرژی مورد احتیاج جهت حذف موهای زائد انواع گوناگون تیپ های پوستی است. الکساندریت حداقل عارضه جانبی و حداکثر بازدهی و نتیجه را به دنبال دارد. فناوری الکساندریت به دلیل راحتی در استفاده ، مجهز بودن به سیستم خنک کننده و کم خطر بودن بیشترین قابلیت و پاسخگویی را به همراه دارد و در کوتاه ترین زمان و کمترین تعداد جلسات درمانی توقعات بیماران را رفع می کند.

لیزر دایود

لیزر دایود با طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر جهت استفاده برای همه ی انواع پوست به ویژه پوست های تیره با موهای ضخیم کاربرد دارد و به دلیل قابلیت نفوذ زیاد به درون پوست قادر است موهای عمقی زیر پوست را هم حذف نماید. لیزر دایود جهت حذف موهای زائد نواحی زیر بغل ، بیکنی و پشت بدن گزینه مناسبی است.

لیزر ان دی یاگ

لیزر ان دی یاگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر جهت حذف موهای زائد در پوست های تیره و خیلی تیره مورد استفاده قرار می گیرد و از کاربرد محدود و مخصوصی برخوردار است.

IPL

به دلیل کاربرد آسان ، ارزان بودن و راحتی دسترسی متداول گردیده است که در حقیقت اشعه ی لیزری نمی باشد و تنها نور قوی پالسی می باشد که به وسیله یک لامپ گزنون ایجاد و ساطع می شود و از لحاظ بازدهی و اثربخشی بر روی حذف موهای زائد با لیزر کاملاً فرق دارد.

تعداد جلسات موردنیاز لیزر موهای زائد

مولفه های مختلفی نظیر نوع دستگاه لیزر ، نواحی تحت درمان ، موع پوست ، رنگ مو در تعداد جلسات درمانی با لیزر تاثیرگذار می باشند ولی اغلب افراد به ۷ جلسه درمان با فواصل زمانی متغیر ۳ الی ۸ هفته احتیاج خواهند داشت. غالباً ریخته شدن موهای لیزر شده ۲ تا ۳ هفته زمان می برد و باید فرصت داد تا این موها به صورت طبیعی بریزند. لازم است هر ۶ ماه یک مرتبه درمان را تکرار نمایید تا به صورت میانگین ۶۰ الی ۸۰ درصد موها از بین بروند.

موارد ممنوعیت استفاده از لیزر موهای زائد

  • زنان باردار
  • وجود مشکلات هورمونی
  • استفاده از داروهایی نظیر ضدآکنه
  • سابقه تبخال و کلوئید
  • اشخاصی که باطری قلب دارند
  • وجود عفونت و جوش فعال در ناحیه درمان
  • افراد مبتلا به لوپوس
  • اشخاصی که اخیراً برنزه یا سولاریوم انجام داده اند
  • وجود تاتو و خال و کک و مک در ناحیه لیزر

اثرات جانبی لیزر موهای زائد

درد ، خارش ، قرمزی و تورم از عوارض جانبی موقتی و طبیعی بوده که ظرف چد روز برطرف می شوند. از اثرات جانبی ناخواسته جدی دستگاه لیزر موهای زائد می توان به سوختگی ، عفونت ، بی رنگی و سفیدی پوست ، ایجاد رنگدانه های شدید اشاره کرد که توسط درمان با لیزر مناسب و دستگاه معتبر و تنظیمات صحیح قابل پیشگیری است


تفاوت لیزر الکساندریت و لیزر دایود

لیزر کیوسوییچ Q-Switch یا دستگاه حذف تاتو

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید