نرمال سالین Normal Saline چیست ؟

۹ روش جوانسازی تزریقی سال ۲۰۲۰
۹ روش جوانسازی تزریقی سال ۲۰۲۰
فوریه 25, 2021
نخ لیفت بینی
نخ لیفت بینی و اطلاعات کامل جهت لیفت بینی با نخ
مارس 11, 2021

نرمال سالین Normal Saline چیست ؟

نرمال سالین

نرمال سالین

نرمال سالین Normal Saline چیست ؟ کاربرد نرمال سالین در بوتاکس و هیالاز چگونه است ؟ اندازه نرمال سالین در بوتاکس و هیالاز چه قدر است؟

نرمال سالین چیست ؟

سالین مخلوطی از کلرید سدیم در آب است و در پزشکی کاربردهای مختلفی دارد. از ناحیه آسیب دیده استفاده می شود و برای تمیز کردن زخم ها ، از بین بردن لنزهای تماسی و کمک به خشکی چشم استفاده می شود. با تزریق داخل وریدی برای درمان کم آبی بدن مانند ورم معده و روده و کتواسیدوز دیابتی استفاده می شود.

۰٫۹٪ در نرمال سالین به چه معناست؟

سالین در خانواده داروهای کریستالوئید است. این ماده معمولاً به عنوان محلول استریل ۹ گرم نمک در لیتر (۰٫۹٪) که به عنوان نرمالسالین شناخته می شود ، استفاده می شود. گاهی اوقات ممکن است از غلظت های بالاتر و پایین تر نیز استفاده شود. سالین دارای pH 5.5 است (که عمدتا به دلیل دی اکسید کربن محلول است) و آن را اسیدی می کند.

از نرمال نمک برای چه استفاده می شود؟

از تزریق آب مقطر ۰٫۹% برای جایگزینی مایعات خارج سلولی (به عنوان مثال ، کمبود آب بدن ، هیپوولمی ، خونریزی ، سپسیس) ، درمان آلکالوز متابولیک در حضور از دست دادن مایعات و کاهش خفیف سدیم استفاده می شود. از آب مقطر می توان به عنوان برافروختگی استفاده کرد – برای تمیز کردن کاتتر داخل وریدی (IV).

ترکیب بوتاکس با نرمال سالین 

با استفاده از یک سوزن و سرنگ به اندازه مناسب ، ۱٫۲۵ میلی لیتر یا ۲٫۵ میلی لیتر محلول استریل غیرقابل نگهداری ۰٫۹٪ تهیه کنید ( بین ۲ تا ۳ سی سی). سرنگ را از سوزن جدا کنید و سپس با چرخاندن ویال به آرامی بوتاکس را با نرمال سالین مخلوط کنید. در جعبه بوتاکس مصپورت ، یک آب مقطر ۰٫۹% قرار دارد.

"<yoastmark

ترکیب هیالاز با نرمال سالین 

هیالورونیداز ۱۵۰۰IU را با ۱ میلی لیتر از ۱۰ میلی لیتر نرمال سالین یا آب برای تزریق بازسازی کنید. برای اطمینان از حل شدن کامل پودر ، ویال را بچرخانید. ۱ میلی لیتر هیالورونیداز را با ۹ میلی لیتر نمک باقی مانده یا آب برای تزریق به داخل سرنگ بکشید و به این ترتیب غلظت ۱۵۰ IU / میلی لیتر ایجاد کنید. هیالاز بر تجزیه ژل هیالورونیک اسید کاربرد دارد.

از این محصول برای رقیق نمودن محصولات تزریقی دیگر ماننده مزوهای لاغری هم استفاده می شود. البته باید در نظر داشته باشید که نباید با همه محصولات بخصوص برخی از کوکتل های مزوتراپی ترکیب شود زیاد وجود نمک موجود در آب مقطر موجب واکنش شیمیایی می شود بخصوص اگر قصد نگهداری بلند مدت از کوکتل را دارید.

3.8/5 - (14 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید