معجزه قرن برای درمان علمی پوست های چروک – قسمت ۱

ریزش مو
مقاله تخصصی ریزش مو – بخش ۲
سپتامبر 24, 2021
ژل ویسکودرم
ژل ویسکودرم Viscoderm
اکتبر 6, 2021

معجزه قرن برای درمان علمی پوست های چروک – قسمت ۱

تا به امروز برای همه ما پیش آمده که از دیدن خودمان جلوی آیینه به خاطر پوست چروکیده ای که داریم خجالت بکشیم اصلا تا به حال فکر کردید که پوست چیست ؟

در تعریف پوست می توانیم بگوییم یکی از مهم ترین اعضای بدن انسان است که می تواند رنگ، ظاهر و بافت خود را تغییر دهد.

همینطور پوست دارای بافتی نرم است که در سراسر بدن مهره داران قرار گرفته ، مساحت آن تقریبا ۲ مترمربع می باشد که چند لایه است و محافظت اندام های داخلی ما را از محیط بیرون داراست.

بهتر است با موضوع انواع پوست چیست بیشتر آشنا شویم و بدانیم هر فردی چه نوع پوستی دارد و بدانیم نشانه های پیری پوست کدام اند؟ چون بالاخره با افزایش سن چین و چروک و همینطور لکه های پوستی ما بیشتر می شوند پس بهتر است، تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

 در این مقاله به مهم ترین عوامل پیری پوست چیست؟ می پردازیم تا بیشتر مراقب پوست خود باشید و راهکارهایی وجود دارد مانند خواب منظم، غذای سالم ، نوشیدن آب به مقدار کافی و راهکارهای دیگری که در مقاله گفته شده.

می خواهیم درباره  عوامل جلوگیری از پیری پوست بگوییم تا اگر به چین و چروک پوستی مبتلا شده اید بتوانید درخشندگی را به پوست خود برگردانید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

پوست چیست؟

وظایف کلی پوست

انواع پوست چیست؟

نشانه های پیری پوست کدام اند؟

مهم ترین عوامل پیری پوست چیست؟

درمان های پوستی چیست؟

ویژگی های رویتاکر ۷۱۵

پوست چیست؟

پوست یک محافظ بین بدن و محیط بیرون آن است. همچنین وظیفه حفظ سلامتی بدن را ‌دارد، از دیگر وظایف پوست می‌توان به کنترل دمای بدن به وسیله عرق کردن مواقع گرم شدن و محل رویش مو در هنگام سرما برجسته شدن نام برد. پوست می‌تواند از طریق نور خورشید ویتامین D لازم برای سلامتی استخوان را فراهم کند.

وظایف کلی پوست

  • مراقبت از بدن در برابر محیط بیرونی

i   جلوگیری از کم شدن آب مورد نیاز بدن

i   متعادل کردن دمای بدن

i   پوشانندگی بدن

i   ذخیره سازی

انواع پوست چیست؟

در همه انسانها پوست ها متفاوت است که به چند نوع از آنها در ادامه می پردازیم.

پوست چرب

 به دلیل داشتن چربی روی سطح پوست به مراقب بیشتری نیاز دارد که نیاز به شست و شو به صورت دوبار در روز دارد و از فلوئید برای مرطوب کردن آن استفاده می گردد تا با براق شدن از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کند و استفاده از کرم های سنگین در این نوع پوست ها ممنوع است.

پوست خشک

برای تجدید مواد معدنی نیاز به استفاده از کرم های مغذی و مرطوب کننده ها است، همچنین این افراد دارای چین و چروک های بیشتری در پوست خود هستند و دارای لکه های قرمز به دلیل حساسیت می باشد و منافذی برای جمع شدن چربی ندارند و دلیلی برای از دست دادن رطوبت می باشد.

پوست مختلط

یک نوع دیگر از انواع پوستها ، پوست مختلط می باشد که در بعضی از بخش های صورت مانند بینی، چانه و  پیشانی  به دلیل داشتن منافذ باز جوش های سرسیاه می زند و در بخش هایی مانند: گونه ها، پوست خشک می شود، این افراد باید از محصولاتی که مخصوص  پوست چرب هستند در این قسمتهای صورت استفاده گردد و از محصولاتی که مخصوص پوست خشک هستند در نواحی خشک صورت استفاده می گردد

نشانه های پیری پوست کدام اند:

  • بروز لک‌های پوستی
  • افتادگی پوست
  • خشکی پوست
  • چین و چروک

مهم ترین عوامل پیری پوست چیست؟

مسلما هیچ کدام از ما دوست نداریم که دچار پیری پوست بشویم و چین و چروک هایی داشته باشیم مخصوصا اگر زودتر از حد انتظار ما باشد پس دوست داریم بدانیم مهم ترین عومل پیری پوست را بیایم پس با مطالعه این قسمت به این اطلاعات دست میابید.

استفاده از لوازم آرایش

استفاده زیاد از لوازم آرایشی موجب  بروز چین و چروک می شود و لکه و آکنه و جوش را ایجاد می کند و پیری زود رس را ایجاد می کند همچنین لوازم آرایشی متناسب با هر نوع پوست باید انتخاب شود و کیفیت محصولات هم بسیار حائز اهمیت است.

تاثیر بی خوابی روی پوست

با کم خوابی، بازسازی و ترمیم پوست از بین می رود و پوست دچار مشکلاتی می شود که در زیر چشم پیدا می شود و می تواند در روی جوش و آکنه تاثیر گذار باشد

مصرف بیش از حد شیرینی ها

مصرف شیرینی حاوی مواد ترکیب های محرک بوده و سبب می شود روند پیری سریعتر طی شود و به دلیل شکر و چربی غیر طبیعی که موجب ریزش پوست می گردد.

مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده 

مصرف سس و کالباس، هاداگ و هر نوع غذای فرآوری به دلیل داشتن نمک باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست شده و روند پیری در سلول را تسریع می بخشد و همچنین به دلیل وجود نیترات باعث ایجاد سرطان می شود

نخوردن آب به مقدار کافی

اگر آب به مقدار کافی به بدن نرسد موجب خشکی، عدم طراوت و کسالت و بی حوصلگی می گردد. پس اگر پوستی جوان می خواهید به اندازه کافی آب بنوشید و کارکردن به موقع کلیه ها سبب دفع مواد زاید و سرحالی فرد می گردد

استرس زیاد

آیا می دانید که استرس سبب می شود پوست دچار پیری شود و تاثیر مخربی بر روی پوست دارد

تاثیر مخرب و مضر سیگار

سیگار کشیدن باعث ایجاد چین و چروک شده  و باعث کدر شدن پوست می گردد و ۲۰ سال بالاتر از سن نشان می دهد و باعث از بین رفتن کلاژن پوست می گردد که وظیفه آن حفظ قابلیت ارتجاعی پوست است و اگر این این خاصیت ارتجاعی از بین برود پوست دچار پیری می گردد و نیکوتن موجود در سیگار موجب باریک شدن رگ های خونی شده و مویرگ هایی که وظیفه تغذیه پوست دارند به خوبی کار نمی کنند در نتیجه چین و چروک روی پوست ظاهر می گردد.


موضوع مرتبط :

انواع چین و چروک و بهترین روش درمان چین و چروک

ژل هیالورونیک اسید

مزایای تزریق ژل مزوژل

بهترین روش های جوان سازی پوست

کاربردهای رایج مزوتراپی

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاه ها بسته شده است

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید