فیلر زیر چشم: آنچه قبل از تزریق باید بدانید

فیلر سیلیکونی - ژل سیلیکونی
فیلر سیلیکونی چیست و جایگزین ژل سیلیکونی
بوتاکس پوست چرب
تزریق بوتاکس برای درمان پوست چرب

فیلر زیر چشم: آنچه قبل از تزریق باید بدانید

فیلر زیر چشم- ژل زیر چشم

فیلر زیر چشم- ژل زیر چشم

روشی که به نظر می رسد یک راه حل سریع و پرطرفدار باشد، فیلر زیر چشم است که در شبکه های اجتماعی به شدت مورد توجه قرار گرفته است. شاید فکر کنید که فیلر زیر چشم راه حل جهانی برای مشکلات زیبایی مربوط به چشم ها است. در حالی که این روش می تواند برای افراد مناسب بسیار مؤثر باشد، اما مانند هر روش زیبایی دیگری، برای همه مناسب نیست.

فیلر زیر چشم چیست؟

تا همین اواخر، فیلر یا ژل زیر چشم یک استفاده “غیرمجاز” از فیلرهای پوستی بر پایه هیالورونیک اسید بود. اما طی چند سال اخیرهمه سازمانهای نظارتی بر دارو،  ژلهای هیالورونیک اسید را برای بهبود گودی زیر چشم در بزرگسالان بالای ۲۱ سال تأیید کردند. به عنوان بخشی از این تأییدیه جدید، آلرگان استتیکس برنامه های آموزشی ارائه داد، از جمله چگونگی ارزیابی جامع آناتومی صورت و شناسایی و مدیریت مشکلات احتمالی برای افرادی که می خواهند تزریق انجام دهند. این به این دلیل است که تزریق در گودی زیر چشم و حفره های زیر لبه اوربیتال بدون خطر نیست.

مطلب مرتبط : بهترین فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم چه کار می کند؟

برای برخی افراد، در زیر چشم گودی خفیفی وجود دارد که به جای اینکه نور را منعکس کند، آن را جذب می کند. زمانی که سیاهی در قسمت پایین چشم مشخص میشود، یک خط بین گونه بالایی و پلک پایینی آشکار می شود. بیشتر افرادی که فیلر زیر چشم می خواهند از گودی، تیرگی و ظاهر خسته زیر چشم خود شکایت دارند که با استفاده از هیچ محصول مراقبت از پوستی یا کانسیلری برطرف نمی شود.

دلایل سیاهی زیر چشم

علت سایه زیر چشم ها را می توان به ژنتیک و فرآیند طبیعی پیری نسبت داد. ساختارهای بافتی پلک ها به دلیل پیری یا ژنتیک ضعیف می شوند. این ضعف باعث ایجاد گودی و افتادگی پوست در ناحیه زیر چشم می شود. اما فیلرهای هیالورونیک اسید حجم را به این ناحیه برمی گردانند. اگرچه درمان با فیلرها فرآیندی نسبتاً سریع است، اما این روش به تزریق فیلر در گودی عمیق برای جبران حجم از دست رفته متکی است. تزریق ژل هیالورونیک اسید به چروکهای عمیق زیر چشم، آن ها را پر می کند تا پوست صاف تر شود و نور را به درستی منعکس نماید.

انتخاب پزشک مناسب برای ژل زیر چشم

تزریق درست فیلر زیر چشم می تواند تغییرات بزرگی ایجاد کند. اما انجام آن به درستی دشوار است. همه کسانی که سرنگ به دست دارند ، ماهر نیستند و همه کسانی که فکر می کنند به این روش نیاز دارند، واقعاً کاندیدای مناسب نیستند. در اینجا، ما به بررسی فیلر زیر چشم و دلایلی که این روش برای همه مناسب نیست، می پردازیم.

فیلر زیر چشم- ژل زیر چشم

فیلر زیر چشم- ژل زیر چشم

چه کسانی کاندیدای مناسب هستند؟

همه کاندیدای مناسبی برای فیلر زیر چشم نیستند. افرادی که بدون داشتن آی بگ زیر چشم، از گودی و تیرگی زیر چشم رنج می برند، کاندیداهای ایده آل هستند.

خطرات احتمالی تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر به آی بگ زیر چشم (که ناشی از چربی برجسته است) نمی تواند چندان به بهبود گودی کمک کند. افراد باید انتظارات واقعی از آنچه که می توان و نمی توان با فیلر اصلاح کرد، داشته باشند و درک کنند که فیلر نمی تواند این چین و چروک ها یا تیرگی های اصلی را بهبود بخشد. برای این موارد بهتر است از کوکتلهای مزوتراپی زیر چشم استفاده شود.

خطرات استفاده نادرست از ژل زیر چشم

استفاده نادرست از فیلر می تواند منجر به مشکلاتی مانند تورم، حرکت فیلر و حتی تغییر رنگ (کبودی) شود. همچنین، مشکلات جدی تری مانند انسداد عروق و نابینایی نیز ممکن است رخ دهد. تزریق فیلر به صورت بیش از حد، باعث می شود که تمایز بین گونه و شیار اشکی کمتر شود و چشم ها از بالا کوچک تر به نظر بیایند.

روش های تزریق ایمن

پزشکان می توانند از دو ابزار مختلف برای تزریق استفاده کنند: کانولا. استفاده از کانولای نوک گرد برای دسترسی به ناحیه تزریق از زیر و کناره پلک پایین، استاندارد خوبی برای درمان زیر چشم است. این روش خطر کبودی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد، تورم پس از تزریق را به حداقل می رساند و همچنین احتمال عوارض نادر را به شدت کاهش می دهد. با تمام تزریقات فیلر، تزریق مقادیر کم در حالی که کانولا را به عقب می کشند، به کاهش خطر لخته شدن و توده سازی کمک می نماید.

درک جامع از آناتومی صورت

بهترین راه برای اطمینان از نتایج خوب (علاوه بر مراجعه به یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک دارای مجوز) این است که مطمئن شوید پزشک شما درک درستی از آناتومی صورت، به ویژه ناحیه اطراف چشم دارد. بسیاری از پزشکان فیلر را به صورتی تزریق می کنند که سوزن را از پوست بیرون می کشند؛ به عبارت دیگر، آن ها سرنگ را به سمت عقب می کشند در حالی که فشار را روی سرنگ اعمال می کنند. این تکنیک از ورود به رگ های خونی جلوگیری می کند و خطر تزریقات درون عروقی را محدود می کند.

رویکردی جامع به زیبایی صورت

ویژگی های صورت در هماهنگی با همدیگر قرار دارند، نه به صورت جداگانه. برای اطمینان از اینکه زیر چشم ها طبیعی به نظر می رسند و به صورت مصنوعی اصلاح نشده اند، باید به صورت با توجه به نیاز کل صورت، تزریق انجام شود. هنگامی که به یک چهره زیبا نگاه می کنید، این تمام صورت است که مهم است. به طور کلی، نه تنها یک ناحیه باعث زیبایی فرد می شود، بلکه تکمیل یک ناحیه با ناحیه دیگر است که اهمیت دارد. تزریق فیلر زیر چشم بدون اصلاح نواحی اطراف، مانند گونه ها، معمولاً بهترین رویکرد نیست.


موضوعات مرتبط :

فیلر زیر چشم بهتر است یا مزوتراپی یا مزوژل زیرچشم

بهترین فیلر زیر چشم

کاملترین لیست ژل های مورد تایید وزارت بهداشت

5/5 - (2 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

2 دیدگاه ها

  1. سلام
    چطور لیست فیلرهای زیر چشم که دارای لیبل وزارت بهداشت هستند را پیدا کنم؟ شما لیستی دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید