چگونه موهایی ضخیم داشته باشیم ؟ روشهای ضخیم شدن مو

پپتاید یا پپتید مزوتراپی
معرفی مزوتراپی پپتید برای پوست و مو
دسامبر 16, 2022
فیلر اینووسنس - inovosense
فیلر اینووسنس INOVOSENSE
ژانویه 8, 2023

چگونه موهایی ضخیم داشته باشیم ؟ روشهای ضخیم شدن مو

ضخیم شدن مو

ضخیم شدن مو

چگونه موهایی ضخیم داشته باشیم؟ قرص و آمپول های مناسب جهت ضخیم شدن مو را در این مطلب آموزشی معرفی می کنیم.

مقدمه روش ضخیم شدن مو 

ظاهر زیبا و سالم برای بسیاری از افراد جذاب است. همیشه یا به دنبال این هستیم که ظاهری زیباتر داشته باشیم یا در حال دنبال کردن افرادی هستیم که ظاهر زیباتری دارند و تمایل داریم از سبکهای زندگی آنها پیروی کنیم .

این موضوع کمک می کند تا ظاهری شبیه به آنها داشته باشیم. موهای ضخیم یکی از خصوصیات مهمی است که هر کسی دوست دارد موهایش داشته باشد. موهای نازک معمولاً آسیب پذیری بیشتری  دارند و از زیبایی خاصی نیز برخوردار نیستند.

به همین دلیل افراد همواره به دنبال این هستند تا موهای ضخیمی داشته باشند. موهای ضخیم قدرت مقاومت و سلامت بیشتری دارند و حالت گیری آنها بهتر است. در حالی که موهای نازک بسیار شکننده هستند و حالت دهی آنها به سختی اتفاق می افتد. بنابراین موهای ضخیم از ویژگی های یک موی زیباست.

بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله به شما روشهایی را بگوییم که به شما کمک می کند موهای خود را تونیک تر یا به عبارت دیگر ضخیم تر سازید. در ادامه به معرفی این روشها می پردازیم.

یک) کیفیت تغذیه

ظاهر زیبا همیشه در بدن سالم است. تقریباً هیچ فرد ناسالم یا بیماری را نمی بیند که شادابی و زیبایی افراد سالم را داشته باشد. هر چقدر بدن شما سالم تر باشد پوست و موی زیبا و بدن زیباتری نیز خواهید  داشت.

بنابراین اولین کاری که باید انجام بدهید این است که بدن سالم تری داشته باشید. برای داشتن بدن سالم بهتر است ابتدا به تغذیه خود توجه کنید. مهمترین مسئله این است که ویتامین ها و مواد معدنی بدن شما تامین شده باشد.

پس برای این منظور باید به نوع تغذیه خود توجه کنید. مواد غذایی که حاوی انواع ویتامین ، مواد معدنی و غیره باشد بسیار مهم است. سبزیجات ، انواع گوشت ، مغزیجات ، میوه ها و غیره منابع مهم تامین مواد معدنی و مغذی بدن شماست.

اگر سبد غذایی خود را به درستی بچینید می توانید بدن سالم تر و در نهایت مو و پوست سالم تری داشته باشید. اگر تجربه کرده باشید ، زمانی که نوع تغذیه شما ضعیف تر می شود یا شامل انواع ویتامین نیست کم کم موهای شما شروع به نازک شدن می کنند یا دچار ریزش مو می شوید.

به همین دلیل ، تغذیه را جدی بگیرید. حتی اگر از انواع مواد تقویت کننده برای موهای خود استفاده کنید ولی تغذیه مناسبی نداشته باشید نمی توانید موها و پوست مناسب تری داشته باشید.

دو) تحریک پوست سر برای ضخیم شدن مو

 تحریک پوست سر موجب  می شود جریان خون در آن قسمت بیشتر شود و زمانی که جریان خون افزایش یابد ، موها نیز تقویت می شوند. تحریک کف سر را می توان هم با استفاده از برخی از لوسیون ها ، روغن ها و هم  به صورت خالی انجام داد. این کار بسیار راحت است و می توان در همه جا انجام داد. بنابراین به هیچ عنوان از آن غافل نشوید.

سه)  شامپوهای تونیک کننده

شما در هفته بین ۲ تا ۳ بار یا شاید بیشتر موهای خود را می شویید. برای شستشوی آن از شامپو استفاده می کنید پس انتخاب یک شامپوی درست بسیار مهم است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم در انتخاب شامپوی خود دقت کنید.

برخی از شامپوها به منظور ضخیم تر کردن تارهای موی سر طراحی شده است. اگر موهای نازکی دارید بهتر است از این شامپوها استفاده کنید. برخی از این شامپوهای تونیک کننده که مربوط به برندهای خارجی هستند بسیار می توانند موثر باشند.

اما در محصولات ایرانی نیز می توان شامپوهای حجم دهنده مناسب پیدا کرد. به شما پیشنهاد می کنیم همیشه از این نوع شامپوها استفاده کنید. دلیل این پیشنهاد ما این است که اگر همیشه از این شامپوها استفاده کنید حالت موهای جذاب تر و زیباتری خواهید داشت و اینکه شاید داشتن ظاهر موهای ضخیم شما را از امتحان کردن روشهای مضر برای افزایش ضخامت مو بازداری کند.

بیشتر بخوانید : بهترین مزوتراپی مو

چهار) کاهش استفاده از حرارت دهنده های مو

یکی از چیزهایی که به صورت وسیع می تواند به موهای شما آسیب بزند استفاده از ابزارهای حرارتی است. اگر به صورت دائمی از سشوار یا اتوهای مو استفاده می کنید به شما هشدار می دهیم که موهای شما به زودی به قدری آسیب خواهد دید که امکان احیای آن را کاهش خواهد داد. برای داشتن موهای سالم و ضخیم بهتر است استفاده از این ابزارها را به حداقل ممکن برسانید.

سعی کنید موهای خود را همیشه در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود. لازم نیست همیشه از سشوار استفاده کنید. می توانید استفاده از سشوار را تنها به مواردی که قرار است بلافاصله جایی بروید محدود کنید.

پنج) استفاده از روشهای طبیعی

یکی از راههایی که می توانید موهای خود را ضخیم تر نشان دهید این است که از روشهای طبیعی و سالم استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید با بافتن موها و حالت دادن به آنها به پر پشت نشان دادده شدن موها کمک کنید.

همچنین می توانید آنها را فر کنید و با این روش موها را ضخیم نشان دهید. بنابراین حتماً لازم نیست از روشهای شیمیایی استفاده کنید و از مواد صنعتی و شیمیایی برای پر پشت کردن یا پر پشت نشان داده شدن موها استفاده کنید.

شش) استفاده از روغن ها

روغن های زیادی به منظور حجیم کردن موها تولید می شود. این روغن ها از روشهای بسیار مناسب برای تقویت و حجیم کردن موها هستند. هر چقدر این روغن ها طبیعی تر باشند سالم تر هستند در نتیجه موهای سالمی برای شما به وجود می آورند.

حتماً شنیده اید که هندی ها یکی از افرادی هستند که همیشه از روغن های مختلف برای چرب کردن موهایشان استفاده می کنند و به همین دلیل است که موهای پرپشتی دارند.

بنابراین استفاده از روغن های مناسب برای چرب کردن موها بسیار مناسب است. به شما توصیه می کنیم تا می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل ، روغن سیاه دانه و غیره برای چرب کردن موهای خود استفاده کنید.

هفت) کوتاه کردن مو

یکی از روشهای سالم که می تواند به ضخیم نشان داده شدن موهای شما کمک کند این است که موهای خود را کوتاه کنید. معمولاً مدلهای مویی که در آن موها کوتاه تر هستند پر پشت تر دیده می شوند. اگر توجه کرده باشید زمانی که موهای شما بلند است معمولاً یکدست و سنگین است و همین موجب می شود موهای شما نازک تر شده و همچنین نازک تر نیز دیده شود.

در مقابل زمانی که موهایتان را کوتاه کرده باشید ، موهای شما سبک تر شده و پر پشت تر دیده می شود. اگر موهایتان را به صورت خورد شده کوتاه کنید که بسیار بهتر نیز خواهد شد ؛ زیرا موهای خورد شده موجب می شود نوک موهایی که در سطح بالاتر هستند در بالای موهای قسمت های پائین تر قرار بگیرند و همین موجب می شود تمامی سطح موهای شما پر پشت تر دیده شود.

هشت) استفاده از رنگ

هر چند رنگ کردن موها به شما توصیه نمی شود ، چرا که رنگ کردن موها به مرور به ریشه موهای شما آسیب می زند و می تواند موجب ریزش و از بین رفتن موهایتان شود. اما یکی از روشهایی که می توانید برای ضخیم تر نشان دادن موهایتان استفاده کنید این است که موهای خود را رنگ کنید. موهای رنگ شده به دلیل اینکه یک سطح از مو در زیر پوشش رنگ قرار دارد بنابراین موهای شما پر پشت تر دیده می شود.

نه) آسیب زاها را از بین ببرید

تا جایی که امکان دارد از عواملی که موجب از بین رفتن یا ریزش موهای شما شود اجتناب کنید. یکی از عواملی که موجب از بین رفتن موهای شما خواهد شد یا حجم آنها را کمتر خواهد کرد ، داشتن استرس است.

استرس موجب ترشح هورمونهایی در بدن شما می شود که این هورمونها به مرور موجب ا ضعیف شدن کلی بدن شما به ویژه ریزش موهایتان می شود. زمانی که موهای شما کم کم شروع به ریختن کند متوجه خواهید شد که ساقه های آنها نیز نازک تر می شود. بنابراین به شما توصیه می کنیم تا جایی که امکان دارد از عوامل استرس زا دوری کنید.

ده) حجیم کردن با روشهای مصنوعی

یکی از روشهایی که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. استفاده از اکستنشن مو است. در این روش معمولاً لایه هایی موی مصنوعی در میان موهای شما قرار می گیرد و حجم و اندازه موهای شما را به صورت مصنوعی افزایش می دهد. هر چند ممکن است شما طرفدار این روش باشید زیرا موهایتان زیباتر به نظر خواهد رسید اما کم کم موهای شما ضعیف تر می شوند و شروع به ریختن می کنند.

یازده ) مزوتراپی برای ضخیم شدن مو

یکی از روشهای حرفه ای و جدید برای ضخیم شدن مو ها ، مزوتراپی است. مزوتراپی مو یعنی ویتامین رسانی مستقیم به مو و پوست سر می باشد. بهترین مزوتراپی مو که برای ضخیم شدن مو استفاده می شوند ، عبارتند از :

مزو مو رویتاکر        |       کوکتل مزوتراپی BCN           |        مزو مو فیوژن

5/5 - (25 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

4 دیدگاه ها

  1. سعید گفت:

    سلام وقت بخیر، من ریزش مو ارثی شدید دارم، چه محصولی شما پیشنهاد می کنید؟

  2. کامران گفت:

    سلام وقت بخیر نظرتون‌درباره کوکتل مزو ام‌سی‌کازمتیک(پروف هیر پلاس) چطوره؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید