بوتاکس چیست؟ مواد ژل بوتاکس از چه موادی تشکیل شده است؟

پروتز سینه
همه چیز در مورد پروتز سینه
می 20, 2019
کاربردهای رایج روش مزوتراپی
کاربردهای رایج مزوتراپی
ژوئن 3, 2019

بوتاکس چیست؟ مواد ژل بوتاکس از چه موادی تشکیل شده است؟

بوتاکس چیست - مواد بوتاکس

پاسخ به اینکه بوتاکس چیست را در این مقاله متوجه خواهید شد.

بوتاکس در حقیقت سم باکتری بوتولنیوم می باشد که با اثر کنترل و بازدارندگی پخش و رها سازی استیل کولین در ناحیه ی پیوند سلول های عصبی و ماهیچه ای سبب فلج شدن موقت ماهیچه هایی می شوند که چروک خوردگی و جمع شدن آنان در هنگام خنده یا اخم و … با گذر زمان و بالا رفتن سن موجب به وجود آمدن چین و چروک های دینامیک و یا فعال می گردد.

فرورفتگی ها و خطوط و چروک های پوست صورت و گردن و دست ها متاثر از عناصر و مولفه های گوناگونی است. خطوط و چروک های میان ابروها و نواحی پیشانی به سبب انقباض ماهیچه هایی می باشند که در لایه های تحتانی پوست آن قسمت قرار گرفته اند. از این رو با فلج شدن موقت و ضعیف شدن ماهیچه های صورت ، پوست نواحی مورد نظر نیز یکدست و جوان و شاداب می گردد.

ذکر این نکته ضروری است که بوتاکس عصب های حرکتی نواحی مورد هدف را به طور موقت شل و ضعیف می سازد و بر اعصاب حسی نواحی تزریق شده اثری نخواهد داشت ، از این رو پس از تزریق حس محل های مورد هدف دچار اختلال و تغییر نخواهد شد. همچنین بوتاکس فقط در نواحی و محل هایی از صورت که تزریق در آن انجام شده است تاثیر گذار خواهد بود و سایر نواحی و موضع ها همچنان به حرکت عادی خود بدون هیچ عارضه ای ادامه می دهند.

با بهره گیری از کارکردهای بوتاکس و فلج کردن موقتی ماهیچه های محل مورد هدف در صورت ، جهت پیشگیری و رفع و از بین بردن چین و چروک هایی نظیر فرورفتگی ها و چین های عمودی بین ابروها و نواحی پیشانی ، چین ها و شیارهای اطراف و روی بینی ، چین و چروک های سطحی و عمق دور چشم ، خطوط عمودی دور لب ها و یا اصلاح حالت و فرم چانه و فک و حتی در مواردی نظیر درمان تعریق زیربغل و کف دست ، انقباض غیرارادی ماهیچه ای و میگرن نتایج مثبت و قابل ملاحظه ای می تواند داشته باشد. در حقیقت درمان با بوتاکس یک متد و تکنیک زیبایی کم عارضه ، ایمن و بدون جراحی و سرپایی جهت برطرف شدن و یا پیشگیری از پیری پوست صورت و گردن و دست ها و جوان سازی و زیبایی آن ها به حساب می آید.

روند پاسخگویی و اثربخشی تزریق بوتاکس جهت رفع خطوط اطراف چشم ، خطوط و چروک های ماریونت و خنده و خطوط اخم در طی چند روز ظاهر می گردد و نتیجه ی پایانی تزریق بوتاکس پس از طی ده روز معلوم می گردد. تاثیرات درمان با بوتاکس با گذشت زمان و اندک اندک محو می شود و اغلب بیماران تقریباً ۴ ماه پس از تزریق اولیه احتیاج به تزریق مجدد بوتاکس خواهند داشت. از این رو به منظور حفظ حالت طبیعی چهره و بهره گیری از فواید و امتیازات درمانی بوتاکس ، پیوسته بهتر است که مراجعه ی درمانی به پزشک متخصص هر ۴ ماه یک مرتبه ادامه یابد.

بر طبق مارک بوتاکس و محل و نواحی مورد تزریق و دوز مصرفی هزینه ی درمان با بوتاکس برای افراد مختلف ، باهم فرق خواهد داشت. توجه داشته باشید که تزریق برند دیسپورت که یک مارک انگلیسی معتبر و مشهور می باشد بیشترین میزان هزینه را در بردارد و برندهای چینی بوتاکس کمترین قیمت را به خود اختصاص داده اند.

بوتاکس تاییدیه ایمنی و سلامت سازمان غذا و داروی آمریکا را برخوردار می باشد و اگر در نواحی درست و بطور اصولی تزریق گردد و مراقبت های پس از تزریق به درستی انجام شود عوارض جانبی به خصوصی به همراه نخواهد داشت. ولی تزریق بوتاکس به وسیله اشخاصی غیراز پزشک و بدون رعایت ملاحظات ایمنی و اصولی ممکن است خطر ساز باشد. تزریق غیراصولی و نادرست بوتاکس سبب ایجاد عوارض مختلفی نظیر عدم تقارن اجزای چهره و ابروها ، افتادگی پلک ها و یا شلی و ضعیف شدن تمام عضلات صورت می شود.

بر این اساس ترکیبات بوتاکس غالباً جذب ماهیچه های موضع تزریق می گردد و میزان اندکی از آن به جریان خون وارد شده که تا حدودی هیچ خط و عوارض قابل توجهی نخواهد داشت. ولی همانند سایر تزریق ژل ها و فیلرها امکان دارد قرمزی ، سوزش جزئی در موضع تزریق و یا حالت تهوع و سردرد در فرد به وجود آید که غالباً پس از گذشت ۲ الی ۳ روز برطرف خواهند شد.

شرکت وارد کننده دیسپورت

شرکت وارد کننده ژل


موارد مرتبط :

بهترین جراح زیبایی و پلاستیک

تزریق چربی و همه چیز در مورد تزریق چربی

انواع پروتز گونه چگونه انجام می شود؟ جنس پروتزهای گونه چیست؟

تزریق ژل لب

میکرونیدلینگ micro-needling

کوکتل مزوتراپی 

ژل ژوویدرم

هیالورونیک اسید ژل

1/5 - (1 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید