بوتاکس زئومین XEOMIN – بوتاکس آلمانی با تاییدیه وزارت بهداشت

برجسته کردن لبها- حجم دهی به لب
روش های حجم دهی و برجسته کردن لب ها
دسامبر 30, 2021
روش های لاغری سریع
انواع روش های لاغری سریع
ژانویه 7, 2022

بوتاکس زئومین XEOMIN – بوتاکس آلمانی با تاییدیه وزارت بهداشت

زئومین - xeomin - بوتاکس

زئومین - xeomin - بوتاکس آلمانی

بوتاکس زئومین XEOMIN – بوتاکس آلمانی با تاییدیه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو موضوع این مطلب آموزشی برای پزشکان و متخصصین پوست می باشد.

همانطور که میدانید بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های صورت می باشد، یک نوع از بوتاکس را می توانیم بوتاکس زئومین نام ببریم که محصولی از کشور آلمان است و در واقع می توان گفت یکی از برترین محصولات در زمینه از بین بردن چین و چروک های صورت می باشد.

شاید این را قبلا شنیده باشید که اگر تزریق بوتاکس بیش sاز اندازه باشد ، باعث مصون شدن بدن نسبت به سم  می گردد. را ه حل این مشکل را می توانیم استفاده از بوتاکس زئومین نام ببریم که در حال حاضر کشور آمریکا و ۵۰ کشور دیگر از این نوع بوتاکس استفاده می کنند. پس تا انتها با ما باشید چون در این مقاله بیشتر درباره آن توضیحاتی داده ایم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

زئومین XEOMIN چیست؟

تفاوت بوتاکس زئومین با بوتاکس های دیگر در چیست؟

مزایای بوتاکس زئومین کدام اند؟

نتایج حاصل از آن را چه زمانی می توان دید؟

قبل تزریق باید چه مواردی را به پزشک بگویید؟

مواردی که باید بعد از تزریق انجام داد کدام اند؟

عوارض شایع زئومین کدام اند؟

نتایجی که بعد از تزریق به دست می آید طبیعی است؟

هزینه بوتاکس زئومین چقدر می باشد؟

داروهایی که باعث می شوند بر روی بوتاکس زئومین تاثیر بگذارند کدام اند؟

زئومین  XEOMIN چیست؟

این نوع بوتاکس از نوعی سم بوتولینوم که از نوع A  می باشد، تشکیل شده است. در واقع می توان گفت بوتاکس زئومین یک نوروکسین خالص است که از منقبض شدن عضله ها جلوگیری می کند. همانطور که می دانید منقبض شدن عضلات عاملی برای ایجاد چین و چروک ها هستند. تفاوتی که با دیگر بوتاکس ها دارد در این است که دارای پروتئینی(غیر فعال) می باشد.

می توان گفت هیچ پروتئینی که به صورت اضافی باشد در این نوع بوتاکس نیست. در واقع این نوع از بوتاکس برای اینکه اثر گذاری داشته باشد نیازی به پروتئینی که غیر ضروری باشد ندارد. نکته قابل توجه این است که دارای مجوز FDA می باشد و کمپانی زئومین در این خصوص گفته است که نوعی سم خالص است و عوارض بسیار ناچیزی دارد.

این بوتاکس برای خطوطی که بین دو ابرو هستند و خطوط ناشی از اخم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. همینطور می توان برای قسمت هایی مانند آرنج ، انگشتان پا، دست و مچ که دچار گرفتگی شده اند به کار آید. یکی از مزیت های قابل توجه این بوتاکس این است که مشکلاتی که به طور خاص برای ماهیچه چشم ها وجود می آید را می تواند درمان کند.

تفاوت بوتاکس زئومین با بوتاکس های دیگر در چیست؟

اجزای این بوتاکس با دیگر بوتاکس ها یکسان است . تفاوتش در نوع خالص بودنش و همینطور کم بودن پیچیدگی در پروتئین های آن است در واقع پروتئینی که به نام آلومین باشد را ندارد و همین دلیلی است برای آنکه موکلول هایش به نحوی اشباع شده قرار گیرند.

ممکن است افرادی باشند که بدنشان به بوتاکس ها بعد از مدتی واکنش نشان دهد و مصون شود علت آن به خاطر وجود پروتئین هایی است که به صورت فعال در آنها است. بوتاکس زئومین به خاطر تفاوتی که ترکیبات موجود در پروتئین هایش دارد این عارضه پدید نمی آید. پس امکان اینکه عوارض آلرژیک داشته باشد در آن کم خواهد بود.

 تفاوت دیگری که دارد این است که قبل اینکه ترکیب شود می توان در دمای اتاق نگهداری شود. در صورتی که دیگر بوتاکس ها را باید در فریزر یا یخچال نگهداری کرد. همچنین می توان از آن علاوه بر چین و چروک های پیشانی ، برای مشکلات ماهیچه چشم ها نیز به کار برد. پس می تواند جایگزین بهتری نسبت به دیگر بوتاکس ها باشد.

بوتاکس زئومین مانند دیگر بوتاکس ها می باشد به صورت حدودی سه الی چهار ماه دوام دارد. اثر گذاری که این نوع بوتاکس دارد از نوع های دیگر بالاتر است و پس از یک الی ده روز شروع می گردد. این نوع بوتاکس به صورت عضلانی تزریق می گردد پس توجه شود که باید حتما زیر نظر متخصصین تزریق انجام گیرد و می تواند با در نظر گرفتن هدف در چند ناحیه تزریق انجام گیرد.

زئومین - xeomin - بوتاکس

زئومین – xeomin – بوتاکس آلمانی

مزایای بوتاکس زئومین کدام اند؟

کم شدن خطوطی پیشانی و چشم

درمان خطوط ناشی از اخم و خطوطی که به صورت پنجه کلاغی قرار گرفته اند

کاهش چروک ها و خطوط ناشی از پیری پوست

یک نوع متدی است که در مدت کوتاهی می توان نتایج خوبی را از آن به دست آورد.

نتایج حاصل از آن را چه زمانی می توان دید؟

به طور معمول می توان بعد از متوسط ۳ الی ۴ ماه نتایج را مشاهده کرد.

قبل تزریق زئومین باید چه مواردی را به پزشک بگویید؟

چنانچه مشکلاتی در پوست خود دارید قبل از انجام به پزشک خود اطلاع دهید.

چنانچه دارای سابقه جراحی در صورت خود هستید.

اگر باردار هستید، زیرا زئومین باعث خطر در جنین می شود یا اگر در زمان شیردهی هستید حتما اطلاع دهید.

اگر دچار بیماری مانند آسم هستید.

اگر عوارضی خطرناکی در گذشته به سم بوتولینیوم داشته اید این را حتما ذکر کنید.

مشکلاتی در بلع

افتادگی در پلک ها

مواردی که باید بعد از تزریق انجام داد کدام اند؟

حدودا به اندازه سه ساعت بعد از تزریق صورت خود را لمس نکنید و همینطور به اندازه ۴ الی ۶ ساعت به پشت نخوابید و از کارهای سنگین جسمانی خودداری کنید. زیرا اگر این موارد را رعایت نکنید باعث جابه جا شدن زئومین می گردد.

عوارض شایع زئومین کدام اند؟

به افتادن پلک، خشک شدن چشم و مشکلاتی در بینایی و خشک شدن دهان اشاره کرد.

زئومین - xeomin - بوتاکس آلمانی

زئومین – xeomin – بوتاکس آلمانی

نتایجی که بعد از تزریق به دست می آید طبیعی است؟

همیشه یکی از دغدغه های افراد از تزریق بوتاکس این بوده است که غیرعادی به نظر بیاید پس برای کسایی که می خواهند برای از بین بردن خط اخم از زئومین استفاده کنند، بهتره با پزشک قبل از انجام مشورت بگیرید و سوالات را از او بپرسید زیرا پزشک اگر با اجزای صورت آشنایی کافی داشته باشد می تواند مناسب ترین روش را برای شما در نظر بگیرد.

ممکن است انواع مختلفی از روش درمانی برای از بین بردن خط اخم کم تا شدید موجود باشد که هر کدام می توانند نتیجه های دلخواهی را به شما بدهد. این نکته را هم در نظر بگیرید که آیا این محصول دارای تاییدیه از سازمان غذا و دارو هست یا خیر.

هزینه بوتاکس زئومین چقدر می باشد؟

هزینه تزریق بوتاکس زئومین به عوامل متعددی بستگی دارد که می توانیم به اندازه قسمتی که تزریق می خواهد انجام گیرد، اندازه بوتاکس و دانش پزشک اشاره کنیم.

داروهایی که باعث می شوند بر روی بوتاکس زئومین تاثیر بگذارند کدام اند؟

داروهای که آرامبخش و یا خواب آور هستند.

داروهایی که مختص آلرژی یا سرماخوردگی هستند.


سایر بوتاکسها :

مصپورت

بوتاکس دیستون 


منبع :

https://www.xeomin.com

5/5 - (2 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید