با انواع سرم پوست و ویژگیهای آن بیشتر آشنا شویم

ژل ویسکودرم
ژل ویسکودرم Viscoderm
اکتبر 6, 2021
رویتاکر جوانساز 715
معجزه قرن برای درمان علمی پوست های چروک – قسمت ۲
اکتبر 15, 2021

با انواع سرم پوست و ویژگیهای آن بیشتر آشنا شویم

سرم هیالورونیک اسید - سرم میکرونیدلینگ

سرم هیالورونیک اسید - سرم میکرونیدلینگ

امروزه تنوع محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست به قدری افزایش پیدا کرده که بسیاری از افراد دقیقاً نمی دانند از چه محصولی برای چه نیازی باید استفاده کنند.

در این مقاله سعی داریم با یکی از این محصولات که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند ولی ممکن است تفاوت آن با سایر محصولات یا کرمهای مراقبتی را نتوانند تشخیص دهند یا دقیقاً ندانند که برای چه منظوری باید از آن استفاده کنند بپردازیم. قصد داریم شما را با سرم های پوستی بیشتر آشنا کنیم.

سرم ها محصولات مراقبتی پوست هستند که از مواد مغذی و تقویت کننده برای پوست تهیه شده اند. معمولاً وزن این مواد بسیار سبک است و سریعاً در پوست جذب می شود. این مواد بسیار نرم و مرطوب کننده تأثیر بسیار زیادی بر شادابی پوست دارند. شاید شما تصور کنید می توانید به جای سرم ها از سایر محصولات استفاده کنید و نتیجه مشابه را به دست آورید.

ممکن است این تصور درست باشد ولی تفاوتی که سرم ها با سایر محصولات دارند این است که سرعت اثربخشی آنها غالباً بسیار بالاست. سرم های پوستی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها برای منظوری استفاده می شود. به عنوان مثال:

یک) سرم های مرطوب کننده

برخی از سرم ها برای پوستهای خشک استفاده می شود. افرادی که پوست خشکی دارند بهتر است از سرم هایی که برای این منظور تولید شده است استفاده کنند.

دو) سرم های ضد آکنه

اگر از آن دست افرادی هستید که پوست شما مدام جوش می زند یا تخصصی تر اگر بگوییم آکنه دارید ، بهتر است از سرم هایی که ضد آکنه هستند استفاده کنید. این سرم ها می توانند با تنظیم چربی پوست شما تا حد قابل قبولی به کاهش آکنه های پوستی شما کمک کنند.

سه) ضد چروک

برخی از افراد هستند که صورتشان در اثر قرار گرفتن در معرض نور خوشید یا عدم مراقبت صحیح ، چین و چروکهایی دارد. برخی از افراد نیز تمایل دارند قبل از اینکه این چین و چروکها را روی صورت خود ببینند اقدام به کاری کنند که این چین و چروکها اصلاً به وجود نیاید. برای این دسته از افراد توصیه می شود از سرم های ضد چروک استفاده کنند.

سرم هیالورونیک اسید لاسانته

چهار) ضد لک

متأسفانه یکی از آزاردهنده ترین مشکلات پوستی ، لکه ها و کک و مکهای پوستی است که در اکثر افراد نیز این لکه ها به صورت کم و بیش دیده می شود. هر چند این لک ها در نژادهایی که پوست سفیدتر دارند بیشتر دیده می شود ولی در ایران نیز مردان و زنان زیادی هستند که از لک های پوستی رنج می برند.

وجود این لکه ها بر روی پوست می تواند تأثیر بسیار زیادی در کاهش زیبایی افراد داشته باشد. به همین دلیل این افراد همواره به دنبال راه حلی برای برطرف کردن آن هستند. در میان سرمهای پوستی مختلفی که تولید می شود سرم هایی نیز تولید می شوند که دقیقاً برای این منظور هستند. می توانید از این سرمها برای کم رنگ کردن لکهای پوستی استفاده کنید.

در انتها بهتر است این نکته مهم را یادآوری کنیم که این سرمها اثر درمانی و مراقبتی دارند و هرگز سعی نکنید از آنها به عنوان مواد آرایشی یا حتی زیرساز آرایش خود استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید بهتر است از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید و از این سرمها زمانی استفاده کنید که روی پوست شما به جز سرم چیز دیگری نباشد.

نکته مهم دیگر این است که سعی کنید از محصولات مراقبتی به طور دائم استفاده کنید. برخی از افراد تصور می کنند در یک دوره زمانی مشخص از آنها استفاده کنند و درمان قطعی انجام شود می توانند آنها را کنار بگذارند. در صورتی که لازم است از محصولات مراقبتی چه سرم ها و چه سایر محصولات به صورت دائمی استفاده شود تا نتایج بهتری به دست آورند.


موضوع مرتبط :

سرم لاسانته

آبرسانی به پوست یعنی چه ؟ آموزش آبرسانی به پوست

آیا سرم لیفت صورت برای شما مناسب است؟

1/5 - (1 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید