نخ لیفت PDO چیست؟

Sofiderm - سوفیدرم - ژل سوفیدرم
ژل سوفیدرم Sofiderm
نوامبر 6, 2019
ریوانس لب کیس
ژل ریوانس Revanesse کانادا
نوامبر 12, 2019

نخ لیفت PDO چیست؟

نخ آفرودیت - Aphrodite thread

نوعی تکنیک درمانی به منظور سفت سازی و کشیدن پوست و جوان سازی قسمت های آویزان و افتاده و دارای چین و چروک پوست صورت و گردن می باشد که در آن از نخ های پلی دی اوکسانون یا همان PDO به کار گرفته می شود.

این نخ ها به لایه های زیرین پوست وارد می شوند و پس از جاگذاری ، نخ ها از سه جنبه بر روی پوست تاثیر می گذارند:

ـ لیفت سریع ، از راه تاثیر مکانیکی

ـ بازسازی و جوان سازی بافت ها و سلول ها به وسیله تحریک و تولید کلاژن و الاستین

ـ برطرف کردن چین و چروک های سطحی پوست و بهبود خاصیت انعطاف پذیری

نحوه انجام لیفت با نخ PDO

لیفت با نخ PDO به وسیله سوزن های خاصی به اسم کانولا به گونه ای بهداشتی  و ضدعفونی شده به داخل پوست صورت وارد می شوند. پس از استفاده از کرم بی حسی موضعی ، نخ ها به وسیله ی سوزن هایی با سرهای تیز و یا کند به داخل لایه های متفاوت پوست هدایت می شوند. پس از هدایت نخ ها به پوست پیوند شده و آن را به طرف بالا خواهند کشید . آنگاه نخ های مازاد برداشته می شوند.

انواع مختلف نخ لیفت PDO

نخ های PDO انواع گوناگونی دارند. به طور کلی نخ های PDO دربردارنده ی نخ های بدون دندانه ، نخ های شناور و نخ هایی جهت جوان سازی نظیر نخ های پیچ دار و اسکرو می باشند. متخصص بر طبق احتیاج شما به جوان سازی و یا لیفت صورت نخ های مختلفی را به می گیرد.

مهم ترین نواحی درمان با نخ های PDO

  • مناطق زیر چشم
  • ابروها
  • خطوط دور چشم
  • گونه ها
  • خط خنده
  • خط غم
  • خطوط دور لب
  • فک
  • گردن

ماندگاری و نتایج درمان با نخ PDO

پوست سریعاً بعد از لیفت با نخ PDO به سمت بالا کشیده خواهد شد. زیرا نخ ها پوست را به طرف محل و جهت تازه می کشند. نتایج جوان سازی در ۱ الی ۲ ماه به طور کامل قابل مشاهده است و بیمار سفت شدن و کشیدگی پوست و بهبود بافت را به خوبی احساس خواهد کرد. متخصص در ضمن این پروسه یا به لیفت صورت یا به جوان سازی آن متمرکز خواهد شد و بر طبق نوع تکنیک انجام شده ، اثرات آن از شخصی به شخص دیگر متفاوت و مشابه نیست.پس از ۶ الی ۹ ماه پس از لیفت نخ ها به تدریج  در بدن تجزیه خواهند شد ولی نتایج آن به مدت چند ماه بعد هم ، همچنان حفظ خواهد شد. بهتر است این فرایند پس از ۹ ماه بعد مجدداً تکرار گردد تا تاثیرات آن بیشتر از ۳ سال دوام و پایداری داشته باشد.

کاندیداهای مناسب لیفت با نخ PDO

ـ این روش درمانی برای افرادی که در پی بهبود و تقویت کلی پوست آویزان و افتاده خود هستند گزینه عالی می باشد.

ـ برای افرادی که اولویت آن ها لیفت سریع بدون درد و جای بخیه و زخم جراحی لیفت صورت می باشد گزینه مناسبی است.

ـ این تکنیک برای همه ی کسانی که می خواهند بدون سپری کردن دوران نقاهت درازمدت ، پوستی جوان و زیبا و شاداب داشته باشند مطلوب و کاربردی است.

عوارض جانبی لیفت با نخ PDO

این تکنیک بسیار ایمن بوده و از خطرات جانبی بسیار اندک و موقتی برخوردار است. احساس سفتی ، التهاب و درد پس از درمان چند روز بعد به طور خود به خود از بین خواهد رفت. تعدادی از عوارض جانبی نظیر حرکت نخ ، بیرون زدگی نخ ، فرورفتگی پوست ، عدم تقارن در صورت به روش هدایت نخ و نوع و جنس نخ مرتبط می باشند. همچنین از عوارض جانبی بسیار نادر این تکنیک می توان به عفونت ، تشکیل گره و صدمه به اعصاب اشاره کرد. از این رو توصیه می شود حتماً برای انجام این تکنیک درمانی به پزشک متخصص و کلینیک های معتبر مراجعه نمایید.

به طور کلی تکنیک لیفت با نخ های PDO را هم می توان به تنهایی و هم با سایر نخ های لیفت مثل لیفت با نخ نامرئی و یا همراه با دیگر درمان های جوان سازی و زیبایی نظیر تزریق فیلر و ژل و یا روش RF تلفیق و انجام داد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نخ لیفت به این صفحه مراجعه نمایید.

 


موضوعات مرتبط :

بهترین روش های لیفت صورت

لیفتینگ صورت | انواع لیفتینگ صورت 

بهترین روش های جوان سازی پوست

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید