همه چیز در مورد پروتز سینه

تزریق چربی
تزریق چربی و هر آنچه نیاز است در مورد تزریق چربی بدانید
می 5, 2019
بوتاکس چیست - مواد بوتاکس
بوتاکس چیست؟ مواد ژل بوتاکس از چه موادی تشکیل شده است؟
می 29, 2019

همه چیز در مورد پروتز سینه

پروتز سینه

برجسته کردن و حجم دادن به پستان ها جراحی می باشد که در آن از کاشت و پروتز سینه جهت تغییر حالت و فرم و بزرگ کردن پستان ها به کار گرفته می شود.

کاشت سینه به منظور برجسته سازی پستان ها و یا برگ کردن و حجم دهی به پستان های کوچک و یا تحلیل رفته متاثر از دوران بارداری ، بالا رفتن سن و یا کم شدن وزن استفاده می شود. از عمل کاشت سینه جهت بهبود و ایجاد قرینگی پستان ها ، بهبود ظاهر و حالت سینه ها و یا بازیابی شکل اولیه پستان ها بعد از سرطان سینه در بانوان هم به کار گرفته می شود.

انواع پروتز سینه از نظر شکل و حالت ظاهری

کاشت و پروتز سینه قطره اشکی

این نوع پروتز سینه برای کسانی گرینه مناسبی به حساب می آید که خواهان ظاهر طبیعی پستان ها می باشند و یا حجم و بافت سینه آنان بسیار اندک و یا از سینه ی صاف و بدون شکل برخوردارند. همچنین برای پروتز سینه افرادی که سینه های شل و افتاده و یا بدظاهر و بدشکل و پستان های غیرمتقارن دارند استفاده می شود.

کاشت و پروتز سینه گرد

این نوع پروتز سینه برای کسانی که پستان های حجیم و برجسته تر از حالت طبیعی و عادی خود می خواهند و همچنین برای کسانی که پستان هایی با ساختار نرم و حالت و فرم بدون ایراد و جهت عمل های ترمیمی گزینه مناسبی می باشد.

انواع پروتز از نظر جنس و مواد ساخته شده

ایمپلنت های سینه در سه نوع عرضه می شوند که اختلاف زیادی از لحاظ کیفیت با یکدیگر ندارند ولی از لحاظ محل و نوع برش ، هزینه های جراحی و میزان راحتی با یکدیگر فرق دارند و براساس وضعیت فرد جراح یکی از آن ها را برای پروتز سینه گزینش می نماید. کاشت سینه سیلیکونی که با ژل پر شده است ، کاشت سینه آب نمکی و ایمپلنت های دائمی و ثابت که در حقیقت نسل پنجم از کاشت و ایمپلنت های سینه می باشند.

پروتز سینه سیلیکونی

این نوع ایمپلنت های سینه از مواد گوناگون سیلیکونی که با ژل پر و درست شده است تشکیل شده است. از لحاظ ایمنی و اطمینان این نوع پروتز اغلب اولویت نخست بانوان برای کاشت سینه به شمار می آید. علت این مساله مشابه بودن این نوع پروتز سینه به ساختار و بافت پستان می باشد. همچنین در صورت آسیب دیدن این وع ایمپلنت از بین نرفته و ژل موجود در این نوع پروتز به محیط پیرامون و یا به قشر دیگر پروتز منتقل می شود. اگر از این نوع پروتز سینه بهره گرفته اید چکاپ پیوسته و مرتب و مراجعه به متخصص مساله ای الزامی و قابل توجه می باشد.

از نکات و موارد مثبت پروتزهای سیلیکونی می توان به  ، امکان و درصد چین خوردگی پایین تر ، احتمال پارگی و صدمه دیدن کمتر ، لمس و حالت عادی و طبیعی تر اشاره کرد.

از نکات منفی آن می توان  ، هزینه جراحی بالاتر ، احتیاج به بررسی و نظارت زیادتر ، ایجاد محل برش و شکاف زیادتر و ریسک خالی شدن بدون نشانه را نام برد.

پروتز سینه آب نمکی

این نوع ایمپلنت های سینه با آب نمک استریل یا سالین پر و درست شده اند. این نوع پروتزها در مقایسه با ایمپلنت های ژله ای سفت تر می باشند و اگر دچار پارگی و آسیب شوند خود به خود خالی شده و آب میان آن ها به صورت طبیعی بدون ایجاد عارضه در بدن حل و جذب می گردد.

از نکات و فاکتورهای مثبت پروتزهای آب نمکی می توان به ایجاد محل برش و شکاف اندک تر ، هزینه جراحی کمتر ، احتیاج به بررسی و نظارت کمتر اشاره کرد.

از نکات منفی آن می توان  احتمال خطر چین خوردگی زیادتر ، درصد پارگی و صدمه دیدن بالاتر ، لمس و حالت غیرعادی تر و امکان اثرگذاری زیادتر بر ساختار و بافت پستان را نام برد.

مدت  زمان ماندگاری پروتز سینه

برخلاف سختی و پایداری و مقاومت ایمپلنت های سینه ولی این کاشت ها و پروتها دائمی نمی باشند و با گذشت مان کهنه ، نازک و در نهایت از بین می رود. بدین سبب در صورت انجام عمل کاشت سینه ضروری می باشد که تقریباً پس از طی ۱۰ سال پس از جراحی با مراجعه به جراح متخصص پروتزها بررسی و مارنیتورینگ شوند. ولی تا زمانی که پروتزها دچار پارگی و صدمه نشوند احتیاجی به تغییر و جایگزینی پروتزها نخواهد بود.

خطرات جانبی پروتز سینه

  • عفونت
  • خونریزی و هماتوم
  • عدم تقارن پستان ها
  • صدمه و پاره شدن پوشش پروتز
  • ایجاد چین خوردگی پوست
  • بی حسی زودگذر و یا دائمی در نوک پستان ها و سینه
  • مشخص بودن و نمای بد جای برش جراحی
  • درد طولانی
  • تغییر جا و حرکت پروتزها
  • امکان احتیاج به جراحی و اصلاح دوباره

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات شرکت وارد کننده ژل هیالورونیک اسید و واردکننده مواد مزوتراپی با ما تماس بگیرید.


موضوعات مرتبط :

تزریق چربی و هر آنچه نیاز است در مورد تزریق چربی بدانید

انواع پروتز گونه چگونه انجام می شود؟ جنس پروتزهای گونه چیست؟

تزریق ژل لب | خصوصیات ژل های استاندارد برای تزریق ژل لب | مزایا و معایب تزریق ژل لب

لیفتینگ صورت | انواع لیفتینگ صورت | لیفت صورت با جراحی و خطرات جراحی لیفتینگ صورت

میکرونیدلینگ micro-needling

مزایای تزریق ژل مزوژل و میزان ماندگاری و زمان بندی تزریق ژل مزوژل

ژل هیالورونیک اسید

ژل مزوتراپی – مزوژل

ماسک skincare

نخ لیفت

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید