مراقبت از پوست برای مادران جدید

بهترین ژل شقیقه
بهترین فیلر تزریق ژل به شقیقه : ژل برای شقیقه استخوانی و لاغر
آوریل 23, 2022
مزایای تزریق ژل صورت
مزایای تزریق ژل صورت
می 6, 2022

مراقبت از پوست برای مادران جدید

مراقبت از پوست برای مادران جدید

مراقبت از پوست برای مادران جدید

مراقبت از پوست برای مادران جدید موضوع این مقاله آموزشی است.

بهترین روتین های مراقبت از پوست بعد از بارداری، نکات مراقبت از پوست برای مادران جدید

وقتی بچه دار می‌شوید، به‌ویژه اولین فرزندتان، ممکن است احساس کنید تمرکز شما روی هیچ چیز دیگری غیر از فرزند کوچکتان نیست. آنها نیاز به توجه مداوم دارند. کمبود خواب دارید و چیزهایی که قبل از زایمان سریع و آسان به نظر می رسید (مانند دوش گرفتن یا شستن صورت) هنگامی که خستگی اولیه از بین برود، بسیاری از مادران جدید متوجه تفاوت در پوست خود می شوند. با نحوه مراقبت از پوست بعد از بارداری آشنا شوید.

تغییرات پوستی پس از بارداری ممکن است به تغییر سطح هورمون ها و تغییر در الگوهای خواب شما (یا الگوی خواب نداشتن به لطف فرزند کوچک شما) مرتبط باشد. همچنین می تواند مربوط به مدت زمانی باشد که در حال حاضر برای اختصاص دادن به حفظ مراقبت از پوست خوب پس از زایمان دارید. اما با وجود اینکه اغلب مشغول هستید و بیش از حد خسته هستید، نباید اجازه دهید مراقبت از پوستتان به حاشیه برود.

راه‌های ساده‌ای برای پیروی از یک رژیم خوب برای مراقبت از پوست و رفع چشم‌های پف‌کرده و حلقه‌های تیره زیر چشم بدون صرف زمان زیاد وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال نکاتی برای بهترین عملکرد مراقبت از پوست با یک کودک کوچک دائماً در آغوش خود هستید، در اینجا چند نکته مراقبت از پوست پس از بارداری از سوی پزشکان پوست آورده شده است.

مراقبت از پوست به عنوان یک مادر جدید: نوع پوست خود را مشخص کنید و آن را ساده نگه دارید.

آیا پوست خشک، چرب یا متوسط دارید؟ آیا مستعد آکنه هستید؟

به یاد داشته باشید، نوع پوست شما ممکن است در دوران بارداری یا پس از زایمان تغییر کرده باشد! به تغییرات بدن خود پس از بارداری توجه کنید. حتی موهای شما نیز می توانند متفاوت به نظر برسند.هنگامی که متوجه شدید چه نوع پوستی در این مرحله از مادری دارید، می توانید یک برنامه روزانه را اجرا کنید که بتوانید از آن پیروی کنید. یک پاک کننده و مرطوب کننده یک قدم عالی برای شروع است.

تغذیه پس از زایمان: رژیم غذایی شما بر پوست شما تأثیر می گذارد، بنابراین تا می توانید سالم غذا بخورید.

ما می دانیم که وقتی فرزندتان را به دنیا بیاورید، زمان زیادی برای خودتان نخواهید داشت. اما سعی کنید اجازه ندهید این موضوع به شدت بر رژیم غذایی شما تأثیر بگذارد. وعده های غذایی شور ، ننوشیدن به اندازه کافی و تغذیه نامناسب پوست شما را خراب می کند.

سعی کنید تنقلات سالمی مانند زغال اخته، خیار، هویج و تخمه کدو تنبل را انتخاب کنید که همگی فواید بسیار خوبی برای پوست دارند (و برای بهبود کمر شما!) خوب غذا خوردن برای مبارزه با خستگی مهم است و از جنبه های مختلف ایده خوبی است. از جمله اگر در حال شیردهی هستید.

پوست خود را بعد از بارداری مرطوب و آبرسانی کنید.

نه تنها هیدراتاسیون برای بدن شما مهم است، بلکه برای پوست شما نیز مهم است. اگر در حال شیردهی هستید این موضوع را جدی بگیرید، زیرا بدن شما روزانه یک لیتر مایعات را از دست می دهد. کم آبی منجر به خستگی و همچنین سردرد و خشکی پوست می شود.

 کمبود خواب نیز پوست شما را خشک تر از حد معمول می کند. مرطوب کردن در صبح و قبل از خواب بسیار مهم است و ظاهر و احساس زیبایی پوست شما را حفظ می کند.

نکته: مرطوب کننده های صورت را در چندین مکان نگه دارید تا فراموش نکنید، نزدیک محل شیردهی، نزدیک ساعت زنگ دار و حتی در آشپزخانه. یک بطری ساده برای استفاده (بطری پمپ) به جای یک بطری با درب نازک ممکن است مفید باشد.

خواب بعد از بارداری: بهترین عملکرد خواب را برای شما فراهم می کند.

ما می دانیم که احتمالاً دیگر بیش از ۸ ساعت خواب بدون وقفه نخواهید داشت و ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا دوباره به یک گزینه برای شما تبدیل شود (اما اگر راهی وجود دارد که بتوانید این کار را ایمن انجام دهید و همچنان از نوزاد خود مراقبت کنید، این یک راه عالی برای مبارزه با خستگی است که اغلب در افسردگی پس از زایمان نقش دارد). به همین دلیل است که خواب بعد از زایمان بسیار مهم است.

کمبود خواب سطح رطوبت و سطح pH پوست را کاهش می دهد و باعث قرمزی، ناهمواری پوست و ایجاد جوش می شود. همچنین کمبود خواب روند بهبودی شما را پس از زایمان کند می کند و همچنین بر متابولیسم کلی شما تأثیر می گذارد.با استفاده از کرم شبانه یا سرم مخصوص به پوست خود در هنگام خواب تقویت بیشتری ببخشید.

گزینه های زیادی وجود دارد: محصولات ضد چروک، مرطوب کننده، ضد پیری یا کنترل چربی. استفاده از کرم‌های مناسب شبانه در واقع می‌تواند به شما کمک کند که به اندازه کافی بخوابید، حتی زمانی که بدن شما چیز دیگری به شما می‌گوید. زمانی که می توانید بخوابید همیشه یک قانون است پس بقیه چیزها را رها کنید و روی استراحت تا حد امکان تمرکز کنید.

مبارزه با سیاهی دور چشم: چگونه می توانید سیاهی زیر چشم خود را به بهترین نحو درمان کنید؟

بیشتر مادران تازه کار از این موضوع ناراحت هستند که دارای سیاهی زیر چشم و چهره ایی خسته و کشیده هستند، کمبود خواب اغلب مقصر است، زیرا می تواند باعث گشاد شدن رگ های خونی و ایجاد حلقه های تیره زیر چشم شود. یک کرم دور چشم سفت کننده پوست می تواند به شما کمک کند پف چشم خود را کاهش دهید و یک آرایش پوشاننده که با رنگ پوست شما مطابقت دارد به شما کمک می کند تا سیاهی دور چشم را کمرنگ کنید.

نکات آرایشی برای پوشاندن حلقه های تیره زیر چشم

ناحیه چشم بسیار حساس است و برای محافظت از آن مهم است، بنابراین از محصولات چشم خود غافل نشوید.

از یک محصول پوشش دهنده با کیفیت استفاده کنید زیرا همه آرایش ها به یک اندازه ایجاد نمی شوند.

ممکن است محصولی با رنگ پوست بهترین عملکرد را داشته باشید، اما گزینه‌های دیگر برای کاهش تیرگی زیر چشم شامل استفاده از محصولاتی با رنگ‌های مختلف است (مانند سبز برای خنثی کردن قرمزی پوست).

پوشش خود را به صورت مثلثی بپوشانید.

از هایلایتر استفاده نکنید، زیرا می خواهید توجه را از چشم ها دور کنید. یک رنگ لب پررنگ این کار را انجام می دهد!

پس از تبدیل شدن به یک مادر تازه کار، کار را برای خود آسان کنید.

چند محصول را در دسترس داشته باشید، به طوری که مجبور نباشید آنها را در حمام یا کیف خود جستجو کنید. یکی را در کالسکه یا کیف حمل خود قرار دهید و به وضوح روی آن علامت «MUMS» بگذارید (تا اگر وقتی خسته هستید به چیزی دست می‌گیرید، محصول اشتباهی را نگیرید).

حتما حوله تمیز در دست داشته باشید! حوله های استفاده شده و حوله های کثیف اغلب دارای ذرات خاک، روغن و عرق هستند و می توانند منجر به جوش شوند. به طور ایده آل باید هر روز از یک شوینده صورت تازه استفاده کنید تا از نفوذ باکتری ها و سایر آلاینده ها به پوست خود جلوگیری کنید.

اگر زمان لازم برای تمیز کردن و مرطوب کردن پوست را پیدا نمی کنید، از دستمال مرطوب یکبار مصرف بدون الکل و یک مرطوب کننده یکبار مصرف استفاده کنید که در مجموع کمتر از یک دقیقه طول می کشد!

حمام اسفنجی، با استفاده از یک پاک کننده بسیار ملایم که پوست کودک شما را خشک نمی کند. این امر به ویژه در اطراف دهان، چین های پوست و حتی ناحیه پوشک بسیار حیاتی است.

اکثر متخصصان پوست کرم ضد آفتاب را تا ۶ ماهگی توصیه نمی کنند. مطمئن شوید که کودک با لباس، کلاه و روکش کالسکه در برابر نور خورشید محافظت می شود. از نور مستقیم خورشید برای نوزادان کمتر از ۶ ماه خودداری کنید.

از مواد شوینده ملایم و بدون عطر استفاده کنید و از نرم کننده پارچه خودداری کنید تا پوست کودکتان را تحریک نکنید و درست مثل پوستتان، باید پوست کودکتان را مرطوب کنید.

حداقل نکات مراقبت از پوست:

اگر کار دیگری انجام نمی دهید، حتما صورت خود را بشویید. حتی اگر با دستمال مرطوب باشد.

فقط مطمئن شوید که دستمال مرطوب بدون الکل باشد زیرا اکثر آنها حاوی الکل هستند و این می تواند تا حد زیادی پوست شما را خشک کند.شما همچنین می خواهید یک مرطوب کننده با درجه بالا با SPF انتخاب و استفاده کنید. این کار از پوست شما در برابر اثرات مضر نور خورشید محافظت می کند.

تعدادی از محصولات مراقبت از پوست مورد علاقه خود را در مکان های مختلف در دسترس داشته باشید. این به این دلیل است که شما مجبور نیستید آنها را جستجو کنید. اما آنها را در همان مکان در کیف یا روی کمد خود نگه دارید. روتین کردن مراقبت از پوست یکی از عوامل کلیدی در آسان نگه داشتن آن خواهد بود.

آسیب های ناشی از نور خورشید اولین علت چین و چروک است و باعث ایجاد لکه های قهوه ای، ناهمواری پوست و پیری زودرس می شود. بی توجهی به پوست در زمانی که خسته و مشغول هستید بعداً منجر به مشکلات پوستی بزرگتر و شدیدتر می شود.


موضوع مرتبط :

بهترین روش های جوان سازی پوست

انواع مارک های ژل ها و فیلرهای پوستی

برای جوان سازی پوست چه بخوریم؟

شناخت انواع پوست

آبرسانی به پوست یعنی چه ؟ آموزش آبرسانی به پوست

4.9/5 - (10 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید