تغییر سبک زندگی و حفظ سلامت و زیبایی پوست صورت و بدن

ژل هیالکس بیس - Hyalax فیلر
ژل هیالکس Hyalax dermal filler
دسامبر 3, 2021
زاویه ساز فک - تزریق ژل زاویه سازی
زاویه سازی فک و زاویه سازی صورت با تزریق ژل مناسب
دسامبر 20, 2021

تغییر سبک زندگی و حفظ سلامت و زیبایی پوست صورت و بدن

پوست سبک زندگی

پوست سبک زندگی

تغییر سبک زندگی و حفظ سلامت و زیبایی پوست صورت و بدن موضوع جذاب امروز ما در این مقاله کوتاه است.

پوست بدن یکی از مهمترین قسمتهای بدن است ، زیرا به صورت مستقیم در معرض دید می باشد و از طرفی به صورت مستقیم با محیط بیرون در ارتباط است که می تواند آسیب پذیری آن را افزایش دهد. به همین دلیل یکی از مهمترین اقداماتی که می توان برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست انجام داد ، اصلاح سبک زندگی است.

نه تنها پوست بلکه بسیاری از عواملی که با سلامت جسم و روان افراد مربوط می شود ، ارتباط بسیار تنگاتنگی با سبک زندگی آنها دارد. به همین دلیل در این مقاله اقداماتی را پیشنهاد می کنیم که ارتباط تنگاتنگی با سبک زندگی شما دارد و می تواند در حفظ سلامتی و زیبایی پوست شما بسیار مؤثر باشد.

یک) عدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی

یکی از عواملی که به شدت می تواند سلامت پوست و زیبایی شما را از بین ببرد مصرف سیگار و مشروبات الکلی است. علت آن هم این است که سرعت کلاژن سازی در پوست شما را بسیار کند می کند یا حتی آنها را از بین می برد.

از طرفی مصرف سیگار موجب تنگ شدن عروق پوستی شما می شود و اکسیژن رسانی به پوست را دچار مشکل می کند. همچنین مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی نیز موجب کم آب شدن پوست شده و در طول زمان ، پوست شما را دچار آسیبهای جدی می کند. تحقیقات نشان داده است بسیاری از افرادی که به نوشیدنی های الکلی عادت دارند سنشان بیشتر دیده می شود و پوست کشیده و خشک تری دارند.

یکی از نشانه های جوانی و شادابی افراد ، داشتن پوست لطیف است که نوشیدنیهای الکلی آن را از میان می برد. بنابراین به شما توصیه می شود سبک زندگی سالم تری انتخاب کنید تا همواره پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

دو) حفظ وزن متعادل

داشتن وزن متعادل و حفظ آن از راز و رمزهای داشتن پوست سالم و شاداب است. اگر قصد دارید رژیم بگیرید به این مسئله توجه داشته باشید که کاهش وزن می تواند به پوست شما آسیب وارد کند بنابراین از رژیمهای غذایی که وزن شما را به مرور کاهش می دهند استفاده کنید.

همچنین افزایش وزن نیز می تواند موجب ایجاد ترک های پوستی در پوست بدن شما شود و سلامتی آن را از بین ببرد. بنابراین توجه داشته باشید که حفظ وزن متعادل یا پیروی از رژیم های غذایی سالم با اثر کاهش یا افزایش وزن متعادل و آرام برای حفظ سلامتی پوست ضروری است.

سه) محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر

یکی از عواملی که به شدت بر سلامت و زیبایی پوست شما آسیب وارد می کند اشعه های مضر است. به ویژه بیشترین اشعه ای که شما در برابر آن قرار دارید اشعه نور خورشید است. به همین دلیل همواره باید از ضد آفتابها استفاده کنید و از پوست خود در برابر این اشعه های مضر محافظت کنید. البته در انتخاب نوع ضد آفتاب خود نیز باید دقت کنید. سعی کنید از برندهای قابل اعتماد و از کرم هایی که میزان محافظت کنندگی آنها بالاست استفاده کنید.

چهار) استفاده از عینکهای مناسب

چشمها و پوست دور آنها از اهمیت زیادی در زیبایی شما برخوردار هستند. کوچکترین آسیبی به آن می تواند علاوه بر هزینه های پزشکی بالا ، نقش زیادی در کاهش زیبایی و نشاط پوست شما داشته باشد. یکی از مواردی که در حفظ سلامت چشمها و پوست دور آن بسیار مؤثر است ، استفاده از عینکهای آفتابی مناسب است. با این روش ساده می توانید از سلامت چشم ها و پوستهای اطراف آن که از حساسیت بالایی برخوردار هستند محافظت کنید.

پنج) حفظ پوست از آلودگی

وجود آلودگی بر روی پوست می تواند سلامت و زیبایی آن را از بین ببرد. برای اینکه پوستی سالم و به دور از آلودگی داشته باشید بهتر است روزانه با آب ولرم و با یک صابون مناسب صورت خود را بشویید.


موضوع مرتبط :

بهترین روش های جوان سازی پوست

انواع مارک های ژل ها و فیلرهای پوستی

برای جوان سازی پوست چه بخوریم؟

آبرسانی به پوست یعنی چه ؟ آموزش آبرسانی به پوست

انواع روش های لایه برداری پوست

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید