انواع نخ لیفت از نظر جنس

تزریق ژل صورت و لب
آیا تزریق ژل صورت و لب خطرناک است؟
ژانویه 29, 2021
ژل فیلر جوانسازی
انواع ژل فیلر جوانسازی از نظر مواد تشکیل دهنده
فوریه 3, 2021

انواع نخ لیفت از نظر جنس

انواع نخ لیفت

انواع نخ لیفت

انواع نخ لیفت از نظر جنس به نخ PDO و PCL و PLLA می توان تفکیک نمود.

نخ لیفت polycaprolactone thread lift یا PCL چیست؟

نخ های پلی کاپرولاکتون (PCL) جدیدترین گزینه هستند که از ماده ای استفاده می شود که برای بخیه های قابل جذب طولانی مدت استفاده می شود. مدت زمان بیشتر مواد به معنی کلاژن بیشتر و پشتیبانی بهتر است. برخلاف دو نوع نخ دیگر ، PCL هم نوع ۱ و ۲-کلاژن و هم هیالورونیک اسید را افزایش می دهد.

PCL با تولید کلاژن باعث ارتجاع و بازسازی پوست می شود. این ماده از FDA تأیید شده از نظر ایمنی است و ماندگاری بیشتری در پوست نسبت به نخ های PDO دارد و اثر طولانی مدت را به شما می دهد.

روزهایی که بیماران از اقدامات زیبایی و زیبایی پرهیز می کردند گذشته است. روشهای لیفت با نخ لیفت امروزه به دلیل توانایی آنها در ارائه نتایج قابل مقایسه با روشهای جراحی ، البته نیمه ماندگار شناخته شده اند.

یک روش بسیار معمول و بسیار پرطرفدار در زمینه های زیبایی پزشکی – چه توسط پزشکان و چه به طور یکسان بیماران ، رشته ها به دلیل توانایی لیفت ، شادابی و جوان سازی پوست همچنان در بخش پزشکی جذب می شوند.

این امر همچنین منجر به افزایش تعداد مطالعات انجام شده در سال های اخیر شده است ، در بیشتر موارد ، اگر نه همه ، نتیجه یکسانی بگیرند – بلند کردن نخ ایمن است و بیماران اکنون نه تنها طرفدار این روش نیستند ، بلکه به طور فعال به دنبال کارآمد و موثر هستند. رویکردهای غیر جراحی نوآورانه در روش های زیبایی و زیبایی

تکامل لیفت با نخ

نخ لیفت PDO که در اواخر دهه ۱۹۹۰ معرفی شدند ، عمدتا برای بالا بردن بافتهای ptotic صورت منجر شدند. اما با گذشت سالها ، تغییراتی در طرح اصلی مانند مونو ، اسکرو / تورنادو و خاردار ایجاد و مورد استفاده قرار گرفت. این تغییرات شامل قرار دادن نخ ها در امتداد یک مسیر مشخص و سپس این نخ ها برای لیفت پوست کشیده می شوند ، در قسمت ورودی محکم و سفت می شوند.

در مرحله اولیه خود ، به دلیل شیوع بالای عوارض بعد از عمل ، از بین بردن نخ با برخی از سوژه های زیبایی شناسی پزشکی مشاهده شد. با این حال ، با پیشرفت فن آوری و تکنیک ها ، بخیه ها و تغییرات جدید به طور فزاینده ای در دسترس هستند ، و اگر بخواهیم ادبیات موجود در مورد موضوعات را مرور کنیم ، باید توجه داشت که اگرچه داده های اولیه نتایج متناقض را نشان می دهد ، اما یافته های اخیر شواهد روشنی از اثربخشی و ایمنی لیفت نخ است.

امروزه ، دستگاه های جدید ، تغییرات نخ ، مواد ، طرح ها و تکنیک ها به طور مداوم در حال توسعه هستند و علائم مربوط به هر تکنیک بیشتر تصفیه می شود ، در نتیجه در مراحل اولیه بروز عوارض به طور قابل توجهی پایین می آید. در حقیقت ، تکامل لیفتینگ نخ آنقدر پیشرفت کرده است که جدا از نخ های PDO که در بین مردم شناخته شده است ، در حال حاضر بازار از رشته های جدیدی مانند PLLA و PCL بهره مند شده است.

در ۳-۵ سال گذشته ، روند رو به رشد نشان می دهد که بیماران امروز به طور فعال به دنبال اقدامات غیر جراحی ، از جمله لیفت با نخ هستند. این ثابت می کند که اگر به درستی با نخ ها و تکنیک های مناسب انجام شود ، می توان عوارض ناشی از بلند کردن نخ قبلی را تا حد زیادی کاهش داد ، به حداقل رساند و از آن جلوگیری کرد.

انواع نخ لیفت

انواع نخ لیفت

مقایسه نخ لیفت PDO و PLLA و PCL

به طور کلی ، لیفت با نخ عمدتا برای سفت کردن پوست انجام می شود ، و اثر ثانویه آن باعث شکل دادن و شکل دادن به صورت می شود. در سال های اخیر ، استفاده از نخ ها به تدریج به خارج از صورت ، به مناطق دیگر بدن مانند بازوها ، ران ها ، شکم و حتی باسن منتقل شده است.

موضوع اصلی این است که آنها می توانند و معمولاً از یکی از ۳ نوع ماده مختلف ساخته می شوند: پلی دیوکسانون (PDO) ، اسید پلی ال لاکتیک (PLLA) و پلی کاپرولاکتون (PCL).

نخ PDO

پلی دیوکسانون Polydioxanone (PDO): معمولاً برای بخیه زدن بخیه در جراحی ها استفاده می شود ، اثرات نخ های پلی دیوکسانون (PDO) می تواند بین ۶ تا ۱۲ ماه طول بکشد. با حل شدن نخ ها و جذب شدن توسط پوست پس از ۶ ماه ، به تحریک تولید و سنتز کلاژن در پوست تا ۱۲ ماه کمک می کند.

شناخته شده است که عملکرد PDO باعث ایجاد تغییراتی در درم می شود و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که در بهبود منافذ و چین و چروک های پوستی مثر است. بعلاوه ، این ماده می تواند تشکیل کلاژن را در ماتریکس پوستی تقویت کند تا ضخامت درم پاپیلار افزایش یابد.

نخ های PDO همچنین می توانند با قرار دادن آنها در لایه زیرپوستی ، تغییرات بافتی را القا کنند ، زیرا سلولهای PMN از جمله ائوزینوفیل پس از قرار دادن ، بافتهای دانه ای اطراف نخ را جمع می کنند. در برخی مطالعات مشاهده شده است که در بافتهای دانه بندی تشکیل شده ، مقدار زیادی از بافت پیوندی کلاژنی که به تازگی ساخته شده وجود دارد.

برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که این بافتهای پیوندی کلاژنی که به تازگی ساخته شده اند ، در بافت پیوندی رشته ای از قبل موجود همگرا می شوند و یک “اثر ادغام” ایجاد می کنند. از طریق این اثر ، باعث ایجاد واکنش التهابی به منطقه اطراف آن رشته می شود و در اثر انتقال مکانیکی ، به صورت امواج به بافت های اطراف گسترش می یابد.

گزارش شده است که در بافت های دانه بندی که اخیراً در نزدیکی نخ ها ساخته شده اند ، فیبروبلاست و میوفیبروبلاست نیز مشاهده شده است. این نشان می دهد که نخ های PDO می توانند به طور موثری قابلیت ارتجاعی پوست را در ناحیه عمل بهبود بخشند و با اثر میوفیبروبلاست ها ، پوست را سفت می کنند.

سرانجام ، مشاهده شده است که سلولهای چربی توسط بافتهای دانه بندی در ناحیه تحت درمان ، طبیعی می شوند و این ثابت می کند که نخهای PDO ، اگر به درستی استفاده شوند ، می توانند در روشهای فرم دهی ، کانتورینگ و جوان سازی بسیار موثر باشند.

انواع نخ لیفت pdo

انواع نخ لیفت pdo

نخ لیفت PLLA

نخ لیفت پلی لاکتیک اسید Poly-L-Lactic Acid (PLLA): ماده دیگری که اغلب برای بخیه های جراحی انتخاب می شود ، Poly-L-Lactic Acid (PLLA) است. مشاهده شده است که PLLA در شبیه سازی تولید کلاژن حتی از PDO نیز موثرتر است. عمر این ماده دو سال یا بیشتر است و پس از حل شدن ، PLLA به مواد عادی بی ضرری مانند لاکتات ، گلوکز ، دی اکسید کربن و آب تجزیه می شود.

بعضی از اوقات از جایگزینی برای پرکننده ها و سم بوتولینوم استفاده شده است ، PLLA می تواند به عنوان یک حجم دهنده عمل کند و قادر به تولید کلاژن نوع ۱ و نوع ۳ است. یکی از مزایای استفاده از PLLA بر روی موضوعات PDO این است که تقریباً هیچ واکنش التهابی به بافتهای اطراف ایجاد نمی کند یا مقدار بسیار کمی از آن است ، در حالی که نتایج بهتری را ارائه می دهد ، اگر نتیجه بهتری نداشته باشد.

نخ لیفت PCL

نخ لیفت پلی کاپرولاکتون Polycaprolactone (PCL): اگرچه به اندازه PDO و PLLA معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرد ، اما رشته های پلی کاپرولاکتون (PCL) نخ لیفتی است که می تواند بیش از ۲ سال دوام داشته باشد. دلیل این امر این است که ، پیوندهای شیمیایی و ساختار در PCL قوی تر و پیچیده تر هستند ، از این رو حل شدن آن به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد. سرعت پایین تر تخریب رشته های PCL همچنین قرار دادن آن در بافت های اطراف برای مدت زمان طولانی را ایده آل می کند. دستیابی به نتیجه ماندگارتر.

PCL همچنین در مقایسه با PDO یا PLLA در تحریک تولید کلاژن بسیار قدرتمند شناخته شده است. پس از حل شدن ، مواد به مواد عادی غیر سمی تجزیه می شوند و حتی پس از حل شدن نخ ، تولید کلاژن می تواند تا یک سال ادامه یابد.

آینده نخ های لیفت 

سرعت تکمیل روشهای لیفتینگ نخ نشان می دهد که انتظار می رود در آینده نزدیک به طور مداوم پیشرفت و پیشرفت کند ، و به همین ترتیب ، تقاضا برای رویه های کوتاه تر ، سریع تر ، موثرتر و نوآورانه باید به سرعت پیش برود. از این رو ، مجهز شدن یک پزشک به جدیدترین و پیشرفته ترین ابزارها ، مهارت ها و فنون برای ارائه نتایج بهتر و ماندگارتر در بیماران ، امری اجتناب ناپذیر است.


موضوع مرتبط :

فروش نخ لیفت

نخ لیفت PDO چیست؟

بهترین نخ لیفت صورت

نخ لیفت زیر چشم

نخ لیفت خط خنده

2.3/5 - (3 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید