۳ نکته ساده در مورد مزوتراپی و مقایسه مزوتراپی با لیفتینگ

مارک های ژل و فیلر
انواع ژل یا فیلر صورت
ژوئن 29, 2019
بهترین فیلرهای زیر چشم
بهترین فیلر زیر چشم
جولای 13, 2019

۳ نکته ساده در مورد مزوتراپی و مقایسه مزوتراپی با لیفتینگ

مزوژل- ژل مزوتراپی

۳ نکته بسیار ساده در سه جمله در مورد مزوتراپی را به شما آموزش می دهیم.

در حال حاضر عمل های جراحی و بدون جراحی بسیاری وجود دارند که هر یک از آن ها با اسم های ویژه ای معروف گردیده اند. یکی از این نوع عمل های زیبایی که به تازگی کمابیش متداول گردیده است ، مرتبط به مزوتراپی است. مزوتراپی یک روش درمانی پزشکی می باشد که برای اولین مرتبه جهت معالجه ی بیماری هایی نظیر درد مفاصل ، صدمات ورزشی و جهت بهتر شدن جریان خونی در بدن به کار گرفته شد. مزوتراپی امروزه همچون یکی از متدهای درمانی زیبایی کاربردهای فراوانی یافته است. در این شیوه ی درمانی شماری از فرآورده های فعال بیولوژیک نظیر انواع ویتامین ها ، عصاره های گیاهی ، مواد معدنی ، اسید آمینه ، هورمون های رشد و … توسط سوزن های مخصوصی به قسمت های مورد درمان در پوست تزریق می شود.

نکاتی در خصوص مزوتراپی

  • مزوتراپی یک شیوه درمانی موقتی است و فرد متقاضی می بایست در فواصل زمانی مشخصی به متخصص مراجعه و با تزریق مجدد و تکرار آن پروسه ی درمانی خود را برای رسیدن به نتایج مطلوب کامل کند.
  • تاثیرگذاری و میزان پاسخگویی این تکنیک درمانی پزشکی در بیماران با یکدیگر فرق دارد و برای همه ی افراد نتایج یکسانی را در پی نخواهد داشت.
  • این شیوه درمانی اغلب برای همه ی سنین و هر نوع پوستی قابل استفاده خواهد بود و تنها در دوز و ترکیبات تزریق شده با یکدیگر مغایر و متمایز می باشد.

نمونه های استفاده از مزوتراپی پوست در زیبایی:

* لیفتیگ صورت(کشیدن پوست) و دمان شل شدگی پوست

* از بین بردن افتادگی پلک ها و پف اطراف چشم

* درمان سیاهی و تیرگی دور چشم

* درمان و از بین بردن چاقی در نواحی مشخص بدن، اندام و صورت

* از بین بردن سولیت های صورت و بدن و افتادگی پوست

* از بین بردن ملاسما و لک صورت یا لک های حاملگی

* علاج ریزش مو و استحکام مو

* از بین بردن استریا (ترک های به وجود آمده بعد از حاملگی)

* از بین بردن غبغب نواحی زیر چانه و گردن

اولین مرحله برای از بین بردن چروک ها و مشکلات پوستی جوان سازی پوست است. برای علاج آن باید تا اندازه ای چین و چروک ها را پر کرد، بخاطر همین از مزوتراپی و یا دیگر روش ها مثل میکرودرم ابرژین (لایه برداری مکانیکی ظریف) و یا بوتاکس استفاده کرد.

مداوای تلفیقی برای از بین بردن چروک ها و صدمه های پوستی نتیجه بهتری دارد. برای مثال پوست فردی که آکنه دارد، پوستی پر از فرورفتگی و نا همواری دارد، برای شروع از راه میکرودرم ابرژین استفاده می شود و پس از لایه برداری از طریق تزریق دارو در مزودرم (لایه ی میانی پوست) مزوتراپی انجام می شود. مزوتراپی موجب تغیراتی مثل تولید مثل یاخته ها در پوست می شود و به این صورت یاخته های جدید به وجود می آورد، یاخته های قدیمی به شکل لایه ای مرده و با تکنیک میکرودرم ابریژن برداشته می شود.

برای از بین بردن چروک های کنار چشم و چروک های پیشانی (نواحی که حرکت عضلانی که واجب نیست) از بوتاکس می توان استفاده کرد تا از افزایش چروک ها جلوگیری شود و بعد با مزوتراپی به کشیدگی پوست و برطرف کردن چین و چروک ها کمک کرد. بعضی از دارو ها توسط تزریق در مزوتراپی به پوست وارد می شوند عبارتند از: انواع آمینواسید ها، ویتامین ها( برای مثال ویتامین c که برای روشن شدن پوست است) ، آنتی اکسدان هایضد پیری و اسید هیالورونیک

مقایسه با لیفتینگ

از پیری و کهولت سن با هیچ راهی نمی توان جلوگیری کرد، به همین دلیل افرادی که لیفتینگ صورت کرده اند پس از مدتی دوباره به حالت قبل باز می گردند و چون این عمل را یکبار انجام داده اند دوباره نمی توانند انجام دهند، در صورتی که مزوتراپی اینگونه نیست و در لیفتینگ جای بخیه نیز روی پوست می ماند و به زیبایی فرد لطمه وارد می کند. مزوتراپیست ها می گویند اکثرأ اولین نشانه در جوان سازی پوست این است که بعد از تزریق پوست نرم و روشن می شود. (تغییرات از جلسه سوم قابل رویت است)

 

 

 


موضوعات مرتبط

مزوتراپی بیولوژیک (PRP)

کوکتل مزوتراپی 

مزو رویتاکر

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید