فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA)

روش های لاغری سریع
انواع روش های لاغری سریع
هیدرودرمی - دستگاه هیدرودرمی
هیدرودرمی چیست؟

فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA)

فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیوم

فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیوم

فیلر هیدروکسی اپاتیت کلسیم (CaHA) چیست؟

هیدروکسی اپاتیت کلسیم (CaHA) یک پرکننده پوستی تزریقی است که حاوی میکروسفرهای CaHA یکنواخت معلق در یک حامل ژل کربوکسی متیل سلولز آبی است. این یک پرکننده با ماندگاری طولانی اما غیر دائمی در نظر گرفته می شود و بسیار سازگار با بافت انسانی است.

ماندگاری پرکننده های کلسیم چقدر است؟

اثرات CaHA تزریقی معمولاً حدود ۱۲ ماه طول می کشد. پس از آن زمان، تزریق های اضافی برای حفظ اثرات مورد نیاز است.

آیا هیدروکسی اپاتیت کلسیم یک پرکننده تحریک کننده است؟

سابقه و هدف: کلسیم هیدروکسی آپاتیت (CaHA) یک محرک کلاژن شناخته شده است. در سال‌های اخیر، به‌طور فزاینده‌ای به‌صورت هیپررقیق‌شده به‌عنوان یک عامل تحریک‌کننده زیستی به‌جای یک پرکننده حجم‌دهنده برای بهبود کیفیت و استحکام پوست در نواحی صورت و بدن استفاده شده است.

آیا هیدروکسی اپاتیت کلسیم برگشت پذیر است؟

یکی دیگر از پرکننده های غیر قابل برگشت ریدیس است که از ترکیبی به نام ژل هیدروکسی آپاتیت کلسیم تشکیل شده است. این ماده بر خلاف Sculptra که نتایج آن در طول زمان و معمولاً تا ۶ هفته به دست می آید، می تواند فوراً نتیجه دهد.

نتایج آزمایشگاهی این فیلر 

CaHA می تواند با عوارض جانبی موضعی کوتاه مدت مرتبط با تزریق همراه باشد که عموماً خفیف هستند و در عرض چند روز برطرف می شوند. کارآزمایی‌های بالینی که بیماران را تا ۳ سال پس از تزریق دنبال کرده‌اند، هیچ عارضه جانبی طولانی‌مدت یا با شروع تاخیری را گزارش نمی‌کنند.

CaHA یک گزینه درمانی موثر و ایمن برای انواع روشهای زیبایی است.

پرکننده هیدروکسی اپاتیت کلسیم از یک رکورد ایمنی عالی برخوردار است. عوارض جانبی گزارش شده مشابه موارد مشاهده شده با سایر پرکننده های کوتاه اثر مانند هیالورونیک اسید است. شواهدی مبنی بر ایجاد گرانولوم با CaHA وجود ندارد. اگرچه وجود گره‌های پوستی قابل مشاهده گزارش شده است، اما این گره‌ها مربوط به تکنیک‌هایی است، به‌ویژه به دلیل تزریق سطحی CH یا استفاده نامناسب از آن.

تفاوت هیدروکسی اپاتیت کلسیم و هیالورونیک اسید

تعداد مواد پرکننده موجود در حال افزایش است. در این کارآزمایی مقایسه تصادفی چند مرکزی از اروپا که توسط سازنده Radiesse (هیدروکسی اپاتیت کلسیم) تامین شده است، ۲۰۵ بیمار Radiesse یا یکی از سه فیلر اسید هیالورونیک (HA) را برای اصلاح چین های نازولبیال دریافت کردند.

ژوویدرم جایگزین های پرکننده هیالورونیک اسید است. میانگین حجم کل تزریق ۲٫۲ میلی لیتر Radiesse، ۴٫۸ میلی لیتر ژوویدرم ۲۴، ۲٫۹ میلی لیتر Juvederm Ultra و ۲٫۹ میلی لیتر از فیلر هیالورونیک اسید دیگر بود. بیماران در ۴ ماهگی تحت بررسی لمسی قرار گرفتند و پس از آن به مدت ۱۲ ماه پیگیری شدند. ارزیاب‌های با استفاده از مقیاس بهبود زیبایی‌شناسی جهانی (GAIS) و مقیاس درجه‌بندی شدت چین و چروک (WRSS) بهبود چین‌های نازولبیال را ارزیابی کردند.

بهبود در ارزیابی GAIS در ۴ ماه و در ۱۲ ماه از ۹۶٪ به ۶۲٪ در گروه Radiesse، از ۲٪ به هیچ در گروه Juvederm 24، از ۷۱٪ به ۵۰٪ در گروه Juvederm Ultra و از ۷۲٪ رسید. در گروه سوم به ۴۸ درصد رسید. هیچ تفاوت آماری معنی داری بین پرکننده ها در ارزیابی با WRSS مشاهده نشد.

در ۱۲ ماهگی، پاسخ بیماران به سؤالات مربوط به شادی خود با نتایج نشان داد که ۷۷٪ تا ۹۵٪ از دریافت کنندگان Radiesse راضی بودند، در مقایسه با ۶٪ تا ۱۰٪ از دریافت کنندگان Juvederm 24، ۳۵٪ تا ۷۴٪ از دریافت کنندگان Juvederm Ultra، و ۶۴ نفر. ٪ تا ۸۲٪ از دریافت کنندگان فیلر سوم هیالورونیک اسید هیچ عارضه جانبی قابل توجهی با هیچ یک از مواد پرکننده مشاهده نشد.

مقایسه CaHA-vs-HA

مقایسه CaHA-vs-HA

نتیجه گیری مقایسه :

ماندگاری هیدروکسی اپاتیت کلسیم از فیلر هیالورونیک اسید بیشتر است.

نمونه فیلر هیدروکسی اپاتیت کلسیم 

ژل نئوویا مدل استیمیولیت Stimulate از این ماده ساخته شده است.

3/5 - (2 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

2 دیدگاه ها

  1. ناشناس گفت:

    سلام آیا تزریق غضروف مایع به بینی دائمیه یا بعد از مدتی جذب میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید