انواع مارک های ژل ها و فیلرهای پوستی

ژوویدرم ولبلا - juvederm volbella
هیالورونیک اسید چیست؟
ژوئن 11, 2019
مزوتراپی بیولوژیک - PRP - پی آر پی
مزوتراپی بیولوژیک (PRP) – پی آر پی مو
ژوئن 25, 2019

انواع مارک های ژل ها و فیلرهای پوستی

مارک های ژل و فیلر

در این مقاله در مورد انواع مارک ژل ها و فیلرهای پوستی آموزش هایی را ارائه خواهیم نمود.

ژوویدرم XC ـ ژوویدرم اولترا XC

منشاء: هیالورونیک اسید

کاربرد: ژوویدرم اولترا برای چین و چروک های عمیق تاثیرگذاری زیادی نخواهد داشت و تنها جهت چین ها و خطوط ظریف و سطحی پوست اثربخش خواهد بود. این نوع پرکننده قادر است با حجم دهی و پرکنندگی بافت ها و اندام های مورد درمان چین ها و خطوط ظریف و سطحی را برطرف نماید. از این نوع فیلر در قسمت های نظیر اطراف لب ، بینی و چشم ها می توان بهره گرفت. جهت حجم دهی به لب ها از ژوویدرم اولترا XC استفاده می شود.

نحوه ی عملکرد این ژل ها و فیلرها: هنگام تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید عملکردی همانند یک اسفنج پیدا می کنند و با جذب نمودن آب اطراف نواحی مورد درمان سبب حجم دهی و برجسته سازی و سفتی موضع می شوند.

طول عمر: دوام و طول عمر این نوع فیلر و ژل ۶ تا ۱۲ ماه می باشد. غالباً مدت زمان ماندگاری ژل های ژوویدرم اولترا تقریباً نزدیک به یک سال می باشد و علت احتیاج به تزریق دوباره و تکرار آن به میزان اندکی می باشد.

عامل برگشتی: از هیالورونیدایز می توان جهت خنثی کردن اثر ژوویدرم بهره گرفت.

پرلین ـ پرلین آل

منشاء: هیالورونیک اسید

کاربرد: جهت برجستگی و حجم دهی به قسمت های صاف و تخت ، حجم دهی به لب ها و رفع چین و چروک و خطوط ظریف تا شدید استفاده می شود. کمپانی سازنده فیلر رستالین این نوع ژل را ساخته و عرضه می کند. پرلین به سبب داشتن مولکول های ضخیم و درشت و چسبنده خوب تر از ژل رستالین چروک ها و خطوط به نسبت شدید را پر می نماید و برطرف می سازد.

نحوه عملکرد این نوع ژل: موقع تزریق ژل جذب آب در اطراف بافت و اندام های مورد درمان به طور قابل توجهی چندین برابر افزایش می یابد و این امر سبب می شود که این قسمت ها افزایش حجم و پر شوند.

طول عمر ژوویدرم : دوام و مدت ماندگاری این نوع ژل از ۶ تا ۹ ماه متغیر می باشد.

عامل معکوس کننده: از هیالورونیدایز می توان به منظور برگشت اثر این دسته از ژل ها و فیلرها استفاده کرد.

ژل رادیز ـ ژل رادیس

منشاء: هیدروکسی لاپاتیت کلسیم به صورت میکروسفیرها.

کاربرد: جهت رفع چین و چروک ها و فروروفتگی های معمول تا شدید و خطوط اخم و خنده استفاده می شود. جهت حجم دهی و پر کردن بافت گونه از این ژل می توان بهره گرفت اما جهت حجم دهی لب ها قابل استفاده نیست.

نحوه عملکرد: این نوع ژل باعث تحریک ساخت کلاژن تازه در بافت و اندام مورد درمان می شود. همچنین با وجود میکروسفیرهای که بن و شالوده ی آن ها کلسیم می باشد سبب افزایش حجم و پر شدن بافت ها و اندام های مورد درمان می گردد.

طول عمر ژل رادیز : به طور علمی اثبات گردیده که دوام و ماندگاری این ژل حدود ۱۲ ماه و یا زیادتر از این خواهد بود.

عامل برگشتی: ندارد.

رستالین ـ رستالین سیلک ـ رستالین آل

منشاء: هیالورونیک اسید.

کاربرد: جهت رفع چین و چروک ها و فرورفتگی های معمول تا شدید به کار گرفته می شود. سیلک رستالین مولکول های فراوان کوچکی در مقایسه با سایر ژل ها و پرکننده ها درست شده است. این نوع ژل جهت حجم دهی لب ها نیز کاربرد دارد.

نحوه عملکرد: با جذب آب در اطراف بافت و اندام مورد درمان به وسیله ی تزریق این ژل موضع تزریق افزایش حجم می یابد و بافت پر و سفت می شود.

طول عمر: بر طبق گفته های کمپانی تولید کننده آن این ژل قادر است مدت ماندگاری آن در بافت هدف تا ۱۸ ماه ثابت بماند. سیلک رستالین قادر است بدون تزریق دوباره ۶ ماه ماندگاری داشته باشد.

عامل برگشتی: می توان از هیالورونیدایز جهت برگشت اثر رستالین استفاده کرد.

ژل اسکولپترا

منشاء: اسید پلی آل لاکتیک

کاربرد: جهت رفع گودی و فرورفتگی های پوست و بالا بردن سفتی و انعطاف پذیری پوست و به علاوه حجم دهی گونه ها و بهبود خطوط و چروک های صورت به کار گرفته می شود.این نوع ژل جهت حجم دهی به لب ها قابل استفاده نیست.

نحوه عملکرد: این نوع فیلر باعث تحریک ساخت کلاژن جدید در بافت و اندام مورد درمان می شود. در این متد درمانی رفع و درمان چین و چروک های صورت وابسته به تعداد جلسه های درمانی است و با گذشت زمان موجب افزایش سفتی پوست می شود.

طول عمر: مدت ماندگاری دو سال پس از اولین بار تزریق دوام دارد که سه تزریق در فواصل زمانی معین دارد که فواصل تزریق هریک نزدیک به یک تا یک ونیم ماه می باشد.

عامل برگشتی: ندارد.

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید