انواع ژل صورت تک فاز (مونو فاز) و دو فاز (بایو فاز)

هیدرودرمی - دستگاه هیدرودرمی
هیدرودرمی چیست؟
ژانویه 15, 2022
مراقبت قبل بوتاکس - مراقبت بعد بوتاکس
مراقبت های قبل بوتاکس و مراقبت بعد از تزریق بوتاکس
ژانویه 24, 2022

انواع ژل صورت تک فاز (مونو فاز) و دو فاز (بایو فاز)

ژل مونوفاز - ژل بایوفاز

ژل مونوفاز - ژل بایوفاز

معرفی ژلهای مونو فاز Monophasic  و بایوفاز biphasic را در این مقاله برای پزشکان و علاقه مندان حوزه زیبایی معرفی می کنیم.

ژل صورت دوفازی از دوام بیشتری نسبت به فیلرهای تک فاز برخوردار است

هیالورونیک اسید مونو فاز یا تک و دو فاز چیست

ژل های تک فاز از مخلوطی همگن از HA با وزن مولکولی بالا و کم تشکیل شده است که کاربرد آنها را آسان تر می کند. ژل های دو فاز دارای ذرات پیوندی متقاطع HA هستند که در انتقال HA بدون اتصال متقاطع پراکنده شده اند. بنابراین ، HA ناهمگن است.

ژل های تک فازی در مقابل دوفازی …. داستان واقعی!

اخیراً فیلرهای دوفازی در رسانه های اجتماعی کمی بد معرفی شده اند و از آنجایی که این یکی از موضوعات داغ آنلاین در حال حاضر است ، ما فکر کردیم که تفاوت بین این دو نوع ژل را مشخص می کنیم ، چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند و در نهایت به این نتیجه برسید که کدام بهتر است و چرا!

ژل تک فاز و دو فاز چیست؟

اکثر ژل هایی که در اینجا مورد بحث قرار می گیرند ، ژل های مبتنی بر هیالورونیک اسید خواهند بود. این اسیدی است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و همان چیزی است که رطوبت را در بدن نگه می دارد. اکثریت قریب به اتفاق ژل های پوستی از هیالورونیک اسید ساخته شده اند زیرا سازگاری زیستی آن به صورت تزریقی است و به دلیل قابلیت حل شدن نسبتاً ایمن آن در صورت، بروز عارضه یا نارضایتی از درمان کمتری خواهند داشت.

با وجود این خواص شگفت انگیز ، هیالورونیک اسید در شکل طبیعی خود نمی تواند مستقیماً به پوست تزریق شود ، زیرا به سرعت حل می شود یا پخش می شود. بنابراین هیالورونیک اسید برای مقاوم شدن باید پردازش شود و چندین راه برای دستیابی به آن وجود دارد.

مقاومت ژل را می توان بر اساس ناحیه مورد نظر برای درمان تنظیم کرد و ساختار ژل را نیز می توان بسته به روش ساخت تغییر داد.

ساخت هیالورونیک اسید

اکثر ژل ها یک فرایند تولید را طی می کنند: یک فرآیند مخلوط کردن ، یک مرحله واکنش و یک مرحله مخلوط کردن قبل از شستشو و استریل کردن هیالورونیک اسید. مرحله مخلوط کردن جایی است که اکثر مارک ها تغییراتی ایجاد می کنند تا جنبه منحصر به فرد محصول خود را تشکیل دهند.

بر اساس نتایج مطالعه ای که در مجله جراحی زیبایی شناسی منتشر شده است ، ژل های تک فاز و مونوفازیک مونودانسیفیک دوام داخل پوستی بیشتری نسبت به ژل پلی فشرده شده دارند.

نتایج یک تحقیق در مورد هیالورونیک اسید مونوفاز و بایوفاز

سه مورد ۰٫۲ میلی لیتر ژل دو فاز Perfectha Derm ، ObvieLine ، Dardilly ، یک ژل تک متغیره تک فاز Teosyal Global Action ، Teoxane ، Paris ، و یک ژل چند فاز چند مرحله ای  Esthelis Basic، Anteis  به هر بیمار تزریق شد. ژل های هیالورونیک اسید در عمق ۰٫۷ میلی متری ، در درم میانی و با استفاده از سوزن هایی با طول و اندازه یکسان تزریق شد.

۲ روز ، ۹۲ روز و ۱۸۲ روز پس از تزریق ، استوانه کوچکی از پوست از هر یک از بیماران برداشته شد. اینها برای بافت شناسی تهیه و توسط جراح و متخصص پوست برای وجود یا عدم وجود تکه های هیالورونیک اسید بررسی شدند.

حضور هر سه محصول در روز ۲ برای همه ۲۴ بیمار تأیید شد. در ۹۲ روز ، ژل دو فازی در ۲۲ بیمار ، ژل تک فاز تک متراکم شده در ۲۰ بیمار و پلی فشاری تک فاز در ۱۶ بیمار وجود داشت. در ۱۸۲ روز ، ژل دوفازی در ۲۱ بیمار ، ژل تک فاز تک متراکم شده در ۱۸ بیمار و پلی فشرده سازی تک فاز در ۹ بیمار وجود داشت.

ژل مونوفاز - ژل بایوفاز

ژل مونوفاز – ژل بایوفاز

ژل دو فاز در سه تاریخ پیگیری کاهش قابل توجهی نشان نداد. ژل تک فاز در پیگیری ۹۲ روزه کاهش یافت (۰۴۵۵ = P) ، اما بین روزهای ۹۲ و ۱۸۲ تغییر نکرد. تا پایان مطالعه در روز ۱۸۲ (P = .0001). –

محققان در مجله Aesthetic Surgery گزارش دادند که ژل های هیالورونیک اسید دو فاز و تک فاز در شش ماه پس از تزریق دوام بیشتری نسبت به ژل پلی فشرده تک فاز دارند. “میزان ژل تک فاز چند مرحله ای برابر با ژل تک فاز تک متراکم شده در سه ماه پس از تزریق بود ، اما مقدار ژل تک فاز تک متراکم شده پس از شش ماه بیشتر از ژل تک فاز چند تراکم شده بود.”

تأیید گردید که HA تک فازی حاوی لیدوکائین از پیش ترکیب شده در اصلاح چین های شدید بینیولابیال به مدت ۲۴ هفته نسبت به HA دو مرحله ای که به خوبی مطالعه شده است ، پایین تر نیست و دردناک تر از HA دو فازی حاوی لیدوکائین نیست.

برخی از ژلهای مونو فاز و بایوفاز موجود در ایران

پرفکتا         ژل آیدیا          ژل الیاکسین         ژل بلوترو           پروفایلو         ژل نورامیس       جالپرو      ژل رووفیل

5/5 - (5 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

0 دیدگاه ها

  1. ناشناس گفت:

    رتبه بازدید کنندگان : ۵ ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید