کاربردهای رایج مزوتراپی

بوتاکس چیست - مواد بوتاکس
بوتاکس چیست؟ مواد ژل بوتاکس از چه موادی تشکیل شده است؟
می 29, 2019
ژوویدرم ولبلا - juvederm volbella
هیالورونیک اسید چیست؟
ژوئن 11, 2019

کاربردهای رایج مزوتراپی

کاربردهای رایج روش مزوتراپی

مزوتراپی یک متد درمانی به صورت تزریقی می باشد که در سراسر جهان استفاده هایی درمانی فراوانی در زمینه های زیبایی و غیر زیبایی و پزشکی دارد.

راهنمای فهرست مطالب

مقدمه کاربرد مزوتراپی 

در حقیقت در این  نوع شیوه ی درمانی شماری از داروهای تجویزی نظیر انواع ویتامین ها و مواد معدنی ، آنزیم ها ، عصاره های گیاهی ، آنتی بیوتیک ها و ترکیبات هورمونی با استفاده از سوزن ها و دستگاه های مخصوص مزوتراپی بدون درد و در دوز پایین و به صورت مکرر و در فواصل زمانی منظمی به موضع و اندام و بافت مورد هدف تزریق می گردد.

این داروی تقویت کننده پوست برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ توسط پزشکی به نام مایکل پیستور در فرانسه ساخته شد. زمانی که او برای اولین بار این تکنیک را به کار برد، هدف اصلی تسکین درد بیماران مضطرب و درمان اختلالات عروقی بود. این درمان در طول سال ها تکامل یافته است و اکنون برای درمان های مربوط به پوست و رشد مو نیز استفاده می شود.

در سال ۱۹۵۸، پیستور برای اولین بار از کلمه مزوتراپی درمانی در نشریه ای استفاده کرد که این تکنیک را شرح می داد. او آن را به این دلیل نامید که این روش درمانی را برای درمان لایه ای از پوست به نام مزودرم استفاده نمود اکنون از آن برای ارائه چندین درمان قدرتمند مراقبت از پوست و رشد مجدد مو که برای کمک به بهبود ظاهر افراد طراحی شده اند استفاده می شود.
مانند هر درمان موفق، این گزینه برای برخی از درمان ها موثر است. زمینه های اصلی برای درمان را می توانیم موارد زیر بگوییم:

کاهش سلولیت

خطوط ریز و کاهش چین و چروک

سفت کردن پوست شل

کانتورینگ مجدد بدن

روشن کننده رنگدانه های پوست

آلوپسی (ریزش مو)

رفع چربی معده

رفع چربی باسن

رفع چربی پا

رفع چربی باسن

رفع چربی ران

رفع چربی صورت

رفع چربی بازوها

این تکنیک چگونه کار می کند؟

 در نهایت، این تکنیک شامل استفاده از سوزن های ظریف است. این سوزن ها تزریق را به پوست در لایه میانی انجام می دهند که به نام مزودرم نیز شناخته می شود. هدف اصلی این درمان ساده و قابل درک است. بیش از هر چیز دیگری، برای از بین بردن التهاب غیر ضروری و در عین حال بهبود گردش خون برای مقابله با عوامل مخربی که به پوست آسیب می‌رسانند، طراحی شده است.

این درمان شامل چه چیزی است؟

از ترکیبات اختصاصی برای درمانی استفاده شده است در واقع تمرکز بر استفاده از مواد جوان کننده و پرکننده برای دستیابی به بهترین نتایج و بیشترین مزایای ممکن برای همه بیماران است.

اغلب، می توانید انتظار دریافت ترکیبات زیر را داشته باشید که به طور ماهرانه ای برای از بین بردن سلولیت، اضافه وزن و موارد دیگر طراحی شده اند. این مواد شامل:

ویتامین ها

مواد معدنی

داروهای مورد تایید FDA

آنزیم ها

عصاره های گیاهی

مزوتراپی            مزو رویتاکر              مزو BCN          فیوژن        هیرفیلر       مزولایک         مزو بایواسکین

کاربردهای رایج روش مزوتراپی

  • اولین کاربرد مزوتراپی برخورداری از پوستی زیبا و شاداب و جوان

در عصر حاضر متدهای درمانی زیبایی متفاوتی جهت رفع و برطرف سازی پیری و چروک های پوست و جوان سازی آن وجود دارد. در این بین مزوتراپی نیز یکی از تکنیک ها و متدهای اثربخش و مفید جهت برطرف ساختن افتادگی پوست ، پیری پوست ، لیفتینگ صورت و ایجاد پوستی پرطراوات و جوان می باشد.

در این شیوه با به کارگیری سوزن های کوچک و ظریفی ، دوز اندکی از ترکیبات هیالورونیک اسید که شامل انواع مواد معدنی و ویتامین ها و دیگر فاکتورهای فعال در پیرامون موضع مورد هدف پوست تزریق می گردد.

مزوتراپی پوست صورت و بدن با مقاصد گوناگونی انجام می شود و جهت هرکدام از موارد درمانی ، داروها و مواد ترکیبی خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. این متد درمانی جهت کشیدن پوست صورت ، رفع افتادگی پلک ها ، برطرف سازی انواع لک های پوستی ، رفع جای جوش و زخم و سوختگی و آسیب های پوستی هم کاربرد وسیعی دارد.

آیا این روش درمانی برای جوانسازی صورت ایده آل است؟

باور کنید یا نه، جوانسازی صورت قطعا محبوب ترین درمانی است که ما از این روش درمانی برای آن استفاده می کنیم. مردم واقعاً آن را دوست دارند و احساس می کنند که پس از تکمیل فرآیند، نتایج شگفت انگیزی بر روی صورت خود می گیرند و ظاهر خود را دوست دارند.

در طول درمان جوانسازی صورت، فردی که تحت این درمان قرار می گیرد باید انتظار داشته باشد که به چهار جلسه درمانی با فاصله ۲ تا ۳ هفته از هم نیاز داشته باشد تا بهترین نتایج را تجربه کند. از آنجایی که می‌خواهید چهره‌تان شاداب و شاداب به نظر برسد، منطقی است که تمام درمان‌ها را در زمان‌های مشخص‌شده برنامه‌ریزی کنید تا ازبهترین فواید برخوردار شوید.

آیا این درمان مزایای ضد پیری را ارائه می دهد؟

این فرآیند جوانسازی پوست یک درمان شگفت انگیز است که نتایج مشابهی را با میکرونیدلینگ و سفت کردن پوست ارائه می دهد همانطور که می دانید مزایای ضد پیری این فرآیند بی نظیر است. ابتدا می تواند پوست را به طور کامل تمیز کند تا ذرات، کثیفی ها را از بین ببرد و پوستی شفاف و زیبا ایجاد کند.

دوم، می‌تواند جای آکنه را از بین ببرد و به طور کامل از شر آنها خلاص شود، بنابراین دیگر مجبور نخواهید بود که این زخم‌ها را دوباره در آینه ببینید.

  • دومین کاربرد مزوتراپی رفع تجمع چربی بافت ها و چاقی موضعی اندام های بدن

در این متد درمانی به موضع و بافت مورد نظر که یاخته های دربرگیرنده ی چربی زیرجلدی می باشند ترکیبات دارویی خاصی تزریق می گردد که در حاصل و پایان آن یاخته های چربی تجزیه و رها می شوند و به تدریج و در فواصل درمانی منظمی محو و نابود می شوند. پس از این فرایند یاخته های کهنه و مرده توسط گردش خون از روده و کلیه ها از بدن خارج می گردد. شایان ذکر است که نتایج مزوتراپی در این مورد دوره ای و تقریبی می باشد.

آیا این روش برای کاهش وزن زیاد طراحی شده است؟

دردنیایی امروز، این درمان موفقیت بحران کاهش وزن را که بسیاری از مردم آن را تجربه می‌کنند، حل می‌کند. اما درمان مزوتراپی متأسفانه برای درمان کاهش وزن شدید طراحی نشده است.

همانطور که بدون شک می دانید، کاهش وزن زیاد مستلزم داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش زیاد است. در حالی که این درمان قطعا می تواند به حذف چربی و سلولیت ناخواسته از نواحی خاص کمک کند، اما یک درمان کاهش وزن نیست که به شما کمک کند چاقی را کنترل کنید.

چگونه این درمان می تواند به کاهش سلولیت کمک کند؟

برای کاهش سلولیت با استفاده از این درمان، انتظار داشته باشید که بین ۲ تا ۴ جلسه  به طول می انجامد تا حداکثر فواید را داشته باشد.

اینکه آیا درمان های بیشتری به درستی مورد نیاز است بستگی به ناحیه مورد نظر در طول هر جلسه دارد.

آیا این روش درمانی انتخابی بهتر از لیپوساکشن است؟

آیا در گذشته به لیپوساکشن فکر کرده اید اما نظر خود را تغییر داده اید زیرا بسیار خطرناک به نظر می رسد؟ شما خوش شانس هستید زیرا این روش درمانی پاسخ کمتر تهاجمی به لیپوساکشن است و حتی هزینه کمتری نیز دارد. درمان‌های ارزان و ایمن قطعاً بیش از سایر گزینه‌ها ارزش بررسی دارند.

تا آنجایی که درمان‌ها پیش می‌روند، این یک روش غیرجراحی است که به یک سری تزریق نیاز دارد. ریکاوری حداقل است، بنابراین می توانید بلافاصله به روال عادی روزمره خود بازگردید. این فرآیند مانند لیپوساکشن به طور کامل زندگی شما را مختل نمی کند.

  • سومین کاربرد مزوتراپی رفع سیاهی و کبودی اطراف چشم ، پف زیر چشم و برجستگی زیرچانه

در این شیوه داروها و ترکیبات خاصی توسط سوزن های کوچک و باریکی که تا مرکز دو تا چهار میلی لیتری پوست رسوخ می کنند به کار گرفته می شود و به موضع مورد هدف تزریق می گردد. غالباً تیرگی و پف زیر چشم و برجستگی زیر چانه و گلو طی ۴ تا ۵ جلسه درمانی برطرف می گردد.

  • چهارمین کاربرد مزوتراپی رفع ریزش مو و تقویت مو

جهت برطرف ساختن ریزش مو با استفاده از روش مزوتراپی ، محلول های دارویی که در برگیرنده ی نوع بخصوصی از شماری از ماده های شیمیایی ، ویتامین ها و عصاره های گیاهی و مواد معدنی ، آمینواسیدها ، کوآنزیم ها در مقادیر فراخور با احتیاج فرد متقاضی تنظیم و موضع مورد نظر تزریق می گردد.

این متد درمانی اندک اندک میزان هورمون ها را تراز کرده این امر موجب رشد و بهبودی موهای تازه ، قطور و سالم می شود. توجه داشته باشید در صورتی که علت ریزش مو مسائل هورمونی می باشد.

متد درمانی مزوتراپی فقط یک شیوه ی مکمل و تکمیلی تاثیرگذار و مفید در کنار دیگر شیوه های بهبود دهنده و کاشت مو به حساب می آید ولی اگر دلیل ریزش مو برنامه تغذیه ای نادرست و ناسازگار و یا جراحی هایی نظیر روده است متدهای درمانی مزوتراپی جهت رشد و ترمیم موها و پیشگیری از تاسی و یا کم پشتی موها گزینه ی خوب و کارآمدی خواهد بود.

آیا درمان آلوپسی (ریزش مو) با استفاده از این روش درمانی امکان پذیر است؟

علاوه بر خلاص شدن از شر رسوبات چربی ناخواسته و چین و چروک، این درمان بسیار عالی است زیرا به ریزش مو کمک می کند. در واقع با تزریق داروها، ویتامین ها، مواد معدنی و عصاره های گیاهی به پوست سر، ریزش مو بهبود می یابد.

وقتی درمان مناسبی برای ریزش مو وجود دارد بقیه عمر خود را با آلوپسی سپری نکنید. این درمان برای ریزش مو موفقیت آمیز بوده و قطعا می تواند به شما در بهبود ظاهر و ظاهر کلی شما کمک کند.

چگونه این درمان ریزش مو را بهبود می بخشد؟

این درمان می تواند ریزش مو را درمان کند، زیرا سه مورد خاص در طول این فرآیند اتفاق می افتد. آنها عبارتند از:

بهبود گردش خون

تغذیه مستقیم مواد مغذی به مو

اصلاح عدم تعادل هورمون فولیکول مو

کوکتل تقویت و رشد مو

همه چیز درباره مزوتراپی ابرو

  • پنجمین کاربرد مزوتراپی تسکین درد

مزوتراپی یک شیوه ی درمانی موثر جهت تسلی و کاستن دردهایی نظیر دردهای متاثر از صدمات ورزشی ، میگرن ، درد کمر و گردن ، دردهای ماهیچه ای و اسکلتی ، التهابات پوستی و دردهای روماتیسمی به حساب می آید.

شایان ذکر است با نظر به اهداف درمانی مزوتراپی ، تعداد جلسات مراجعه جهت اثربخشی آن متفاوت می باشد. به طور کلی مزوتراپی در همه ی اهداف درمانی یک شیوه ی غیر دائمی و مقطعی می باشد که به منظور حفظ نتایج و فواید درمانی آن می بایست به طور مجدد انجام شود. علاوه بر این ها ، روند اثرگذاری و خطرات و عوارض جانبی مزوتراپی در همه ی بیماران مشابه و یکسان نخواهد بود.


موضوع مرتبط :

بهترین روش های جوان سازی پوست

بهترین مزو مو

بهترین کوکتل مزوتراپی

بهترین مزو دور چشم

بهترین مزو ضدلک

بهترین مارک مزوژل

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید