مزایای تزریق ژل مزوژل و میزان ماندگاری و زمان بندی تزریق ژل مزوژل

میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ micro-needling
آوریل 19, 2019

مزایای تزریق ژل مزوژل و میزان ماندگاری و زمان بندی تزریق ژل مزوژل

مزوژل- ژل مزوتراپی

مزایای تزریق ژل مزوژل و میزان ماندگاری و زمان بندی تزریق ژل مزوژل موضوع این مقاله است.

مزوژل چیست؟

مزوژل متد جدیدی در  زمینه ی جوان سازی پوست است. ماده ای که در ساختار مزوژل استفاده شده است هیالورونیک اسید ۱۵ درصد می باشد به همراه ماده ی مزو جوان ساز کننده نظیر اقسام و انواع مواد ویتامینه و معدنی و گیاهی ، ماده مینرال ، عوامل رشد بافت ها ، کوآنزیم Q10، سنتلا و … را می توان نام برد.

که تمام آن ها باعث ایجاد و ساخت کلاژن و زیاد شدن خون رسانی به بافت ها و اندام ها می شوند. در مزوژل از ۱۴ نوع مواد ویتامینه و معدنی و آنتی اکسیدان جهت تقویت و ترمیم پوست بهره گرفته می شود.

مزوژل دربرگیرنده ی موادی از انواع ویتامین ها و همچنین هیالورونیک اسید با تراکم و سفتی زیاد می باشد اما همانند ژل ها حجم دهنده و پر کننده نیستند. این نوع ژل ها مشابه ترکیبات مزو و به صورت زیر جلدی تزریق می گردد که در نهایت سبب رفع چین و چروک و خطوط صورت و جوان سازی پوست صورت و گردن می شود.

ذره های کوچک هیدروفیل هیالورونیک اسید پس از تزریق معادل دویست برابر حجم و اندازه ی خود تمایل و قابلیت حل شدن در آب  دارند و آنگاه متورم شده و در نهایت رطوبت و آب مورد احتیاج از درون به خارج پوست را مهیا می کند.

پوست پس از هیدراتاسیون شدن جوان تر ، باطراوات تر و روشن تر می شود. این گونه پرکننده های پوستی را می شود در نواحی صورت ، گردن و دست استفاده و انجام داد تا شادابی و نرمی و رطوبت رسانی پوست فزونی یابد.

میزان ماندگاری و زمان بندی تزریق ژل مزوژل

مناسب ترین و بهترین بازه ی زمانی جهت تزریق مزوژل سه جلسه  در طی هر ۳۰ روز یک مرتبه  می باشد. پیوستگی دستور کار ابتدایی تزریق مزوژل ، بدین سبب است که پوست با هیالورونیک اسید پر گردد و مزوژل محرک ایجاد و ساخت کلاژن گردد تا پروسه ی پیری پوست وارونه شود.

بعد از طی این برنامه ی اولیه ، لازم است تزریق هر شش ماه یک مرتبه تجدید گردد. مدت زمان  و دوام و پایداری و طول عمر  ژل مزوژل درون بافت تقریباً شش ماه می باشد.

مزایای تزریق ژل مزوژل

  • اولین مزایای تزریق ژل مزوژل ، فیلرهای پوستی قابلیت روان و رقیق بودن زیادی در خود دارند از این رو حاص پایانی کار یکدست می باشد.
  • دومین مزایای تزریق ژل مزوژل ، پوست به سبب ساخت کلاژن تازه و الاستین شاداب تر و جوان تر و صاف تر می گردد.
  • سومین مزایای تزریق ژل مزوژل ، جوان سازی پوست با مزوژل برای اغلب افراد و اقسام پوست ها قابل انجام و پاسخگو خواهد بود.
  • چهارمین مزایای تزریق ژل مزوژل ، رفع خطوط ظریف و چین و چروک پوست.
  • پنجمین مزایای تزریق ژل مزوژل ، باطراوات تر و درخشنده تر شدن پوست.
  • ششمین مزایای تزریق ژل مزوژل ، درمان جای جوش

سفارش می شود اشخاصی که سن کمی دارند از ترزیق مزوژل خودداری نمایند. در تزریق مزوژل اشخاصی از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند نظیر افراد مبتلا به دیابت ، سرطان ، اختلال بافت همبند ، لاپوس و …. قادر نیستند از این روش مورد معالجه قرار گیرند ، به علاوه زنان در دوران حاملگی و شیردهی و اشخاصی که داروهای خاصی مصرف می کنند ، نمونه های خوبی جهت تزریق ژل مزوژل نخواهند بود.

تذکر: متخصصان پیوسته سفارش می کنند  اشخاصی که از پوست شل و وارفته و نرمی برخوردارند ترزیق مزوژل را انجام ندهند چرا که احتمال افتادگی پوست در آنان ممکن است رخ بدهد ، از این رو از شیوه های دیگری نظیری ترزیق ژل و لیفتینگ جهت تاثیرگذاری بیشتر و بهتر می توان بهره گرفت.

در پایان هفت عامل زیر را می توان از علل اصلی ایجاد چین و چروک پوست دانست:

  1. تماس با نورخورشید شدید
  2. تغییرات هورمونی
  3. مصرف دخانیات
  4. تغییرات وزنی فرد
  5. رنگ پوست افراد
  6. حالت متداول و همیشگی صورت و جاذبه ی زمین
  7. ژنتیک

نتیجه گیری مزوژل 

مزوژل یک نوع ژل است که از مواد آمیزنده‌ای همچون آب، گوارش‌پذیرکننده‌ها، حلال‌ها و گاهی اوقات ژلاتین ساخته می‌شود. این محصول عمدتا به عنوان یک ماده‌ی ضخیم کننده، ماندگارکننده و محافظ برای برخی محصولات به کار می‌رود.

مزوژل ها با توجه به میزان و نوع آمیزنده‌های مورد استفاده، قابلیت شکل‌گیری مختلفی دارند و در تولید محصولات غذایی، بهداشتی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و صنعتی استفاده می‌شوند.


موضوعات مرتبط :

مواد مزوتراپی 

اسید هیالورونیک اسید

مزوتراپی 

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

8 دیدگاه ها

  1. پریسا گفت:

    سلام
    من مبتلا به ام اس هستم و قرص دانلوین (فینگولیمود) مصرف میکنم میخواستم بپرسم که میتونم از مزوژل استفاده کنم یا خیر؟

  2. M گفت:

    سلام منظورتون از اینکه میگید اشخاص با سن کم استفاده نکنن دقیقا منظورتون چه رنج سنی هستش؟
    من ۲۳سالمه میتونم استفاده کنم؟

  3. bahar گفت:

    برای کسی که اسکار جای جوش روی گونه وشقیقه داره مزوژل جواب میده؟!

  4. زهره گفت:

    با سلام
    سه جلسه مزو ژل با بلامین انجام دادم. تاثیری نداشته نه روی سیاهی نه روی گودی زیر چشمم. بنظرتون با چه برندی و چه موادی جواب میگیرم؟

    • admin گفت:

      سلام. تجویز نوع مزوژل با توجه به تشخیص پزشک انجام میشود. آیا تزریق بلامین با نظر پزشک بوده یا انتخاب خودتان. مزوژلهای قوی تر از بلامین ، عبارتند از پروفایلو و جالپرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید