عوارض تزریق ژل لب و صورت

مراقبت های قبل از مزوتراپی - مراقبت های بعد از مزوتراپی
مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی
آگوست 20, 2020
سرم لیفت صورت
آیا سرم لیفت صورت برای شما مناسب است؟
سپتامبر 27, 2020

عوارض تزریق ژل لب و صورت

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل هیالورونیک اسید به لب و صورت موضوع این مطلب آموزشی است. اگر می خواهید با عوارض تزریق ژل لب و صورت آشنا شوید، این مطلب آموزشی را بخوانید.

مقدمه عوارض تزریق ژل لب

فرم دهی ، بازسازی و بهبود ظاهری پوست و پیشگیری و درمان نشانه های پیری یکی از اصلی ترین موارد استفاده و تزریق ژل های صورت است. با بالا رفتن سن و تاثیرات محیطی از مقدار کلاژن و هیالورونیک اسید پوست به طور چشمگیری کاسته شده و این قضیه ، ظاهر شدن چین و چروک ، خشکی و زبری پوست را به دنبال دارد.

این امر سبب شده که تزریق ژل و فیلر پوستی یکی از راه حل ها و روش های درمانی زیبایی سریع و غیرتهاجمی ترمیم و بهبود پوست باشد که از استقبال و محبوبیت زیادی برخوردار است. حجم دهی و حالت دهی به اجزای صورت نظیر گونه ها ، لب ها ، فک و چانه مهم ترین موارد کاربرد عمده ژل ها به حساب می آیند. ولی آن چیزی که در این میان اغلب بحث برانگیز و نگران کننده است ، عوارض و اثرات جانبی تزریق ژل هاست.

در واقع افراد با بهره گیری از ژل می توانند به ناحیه مورد نظر فرم دلخواهشان را بدهند تا بتوانند به زیبایی بیشتر خود بیافزایند. این را در نظر بگیرید که ژل برای چین و چروک ها می تواند موثر واقع شود و همینطور برای حجم دهی نیز کاربرد دارد ولی می تواند عوارضی را ایجاد نماید. پس تا اخر مقاله همراه ما باشید تا درباره این موضوع بیشتر اطلاعات بدست آورید و سپس اقدام به تزریق ژل نمایید.

عوارض جانبی تزریق ژل کدام است؟

اثرات جانبی تزریق ژل ها خود را به صورت های متفاوتی ظاهر می سازد. عموماً تزریق ژل ها و فیلرها دربردارنده ی اسید هیالورونیک و کلاژن امکان دارد در بیشتر بیماران اثرات و نتایج مقبول و سودمندی حاصل کند و در این اشخاص هیچ کدام از اثرات و عوارض جانبی تزریق ژل ظاهر نشود.

با این وجود تعداد اشخاصی که هر یک صورت های مختلفی از اثرات جانبی تزریق ژل را تجربه کرده اند ، چشمگیر و غیر قابل انکار است.

گاهی خود عملیات تزریق ژل ، اثرات و مشکلاتی به دنبال ندارد و به کارگیری ژل ها و فیلرهای ارزان ، نامعتبر و غیراستاندارد و یا اجرای تزریق به وسیله ی اشخاص غیرمتخصص است که سبب بروز عارضه های پس از تزریق می شود. عارضه هایی که گاهی افراد آن ها را به اثرات جانبی تزریق ژل و فیلر ربط می دهند که اشتباه است.

همچنین رعایت مسائل بهداشتی در فرایند تزریق ، یکی دیگر از نکات کلیدی است که اگر نادیده گرفته شود به ایجاد عفونت در موضع منتهی خواهد شد. گرچه عفونت های منتج از این موارد ، اغلب به راحتی با دارو برطرف می شوند. ولی بعضی اوقات امکان دارد تزریق ژل در شماری از بیماران همانا اثرات و عوارض جانبی ظاهری در پی داشته باشد.

اشخاصی که دچار عوارض جانبی تزریق ژل شده اند امکان دارد در محل تزریق و ناحیه پیرامونی آن با یک یا چند علائم از موارد زیر رو به رو شوند:

  • التهاب
  • درد
  • قرمزی
  • کبودی
  • خارش

شدت ظهور و ایجاد این اثرات جانبی در افراد مختلف متفاوت و از کم تا زیاد متغیر است و با گذشت اغلب یک هفته به تدریج برطرف می شوند.

عوارض تزریق ژل لب

این را بدانید که تزریق ژل دارای یک سری عوارض است و البته بسته به هر فرد می تواند متفاوت باشد. ممکن است گاهی از ژل هایی که برای تزریق استفاده می شود، منبع انسانی نداشته باشد.

مثلا ژلی که کلاژنش از گاو تولید می شود، به همین علت در جهت جلوگیری از بروز حساسیت بعد از تزریق باید مقدار بسیار کمی بر روی بدن فرد تست انجام گیرد تا این اطمینان ایجاد شود بدن به آن آلرژی پیدا نمی کند.

همواره باید به یاد داشته باشید که به طور کلی تزریق دائمی موادی که جنس و پایه ی آن ها از ساختار مواد طبیعی بدن متفاوت باشد ، عکس العمل مواجهه ای بدن را در دراز مدت به همراه خواهد داشت.

از رایج ترین عوارض و اثرات جانبی تزریق ژل لب می توان به ورم غیر عادی لب ها ، ایجاد فرم نامطلوب ، تغییر شکل نامطلوب ، آسیب بافتی و گلوله گلوله شدن اشاره کرد.

جهت مشاهده ژل ۱۰ سی سی به این صفحه مراجعه نمایید.

عوارض تزریق ژل که باید آن ها را جدی بگیرید:

بدون شک هر مکانیسم و فرایند زیبایی و درمانی امکان دارد یکسری عوارض و اثرات جانبی را به دنبال داشته باشد. با این وجود ، پیوسته عارضه هایی هستند که در صورت نمایان شدن باید جدی گرفته شوند و این قضیه در مورد عارضه های جانبی تزریق ژل هم صدق می کند.

این عارضه ها و مشکلات به دو قسم “رایج ” و ” کمتر رایج” دسته بندی می شوند. در وضعیت معمول امکان دارد برخی از این عارضه ها احتیاجی به معاینه و مراجعه پزشکی نداشته باشند و بعد از طی چند روز خود به خود از بین بروند. در صورت شدت ایجاد این عارضه ها و دوام دراز مدت هر کدام از حالات زیر توصیه می شود حتماً به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

عوارضی که رایج هستند:

ـ سفتی یا درد عضلانی در صورت

ـ مشکل در حرکت دادن اجزای صورت

ـ دردهای مفصلی

عوارض تزریق ژل که کمتر رایج هستند:

ـ خونریزی

ـ سوزش

ـ کهیر

ـ بثورات پوستی

ـ تغییر رنگ پوست

ـ تاول

ـ سوزن سوزن شدن

ـ احساس گرمای زیاد در موضع

شایان ذکر است که فرایند تزریق ژل ، عملیات حساس و دقیقی بوده که می بایست بعد از رعایت اصول بهداشتی و تضمین نبود خطر ، به وسیله ی یک پزشک متخصص باتجربه و حاذق صورت گیرد.

۱- اولین عارضه تزریق ژل عفونت 

یکی از عوارضی که بعد از تزریق ژل می تواند ایجاد شود را می توانیم عفونت بگوییم ممکن است فرد بعد از تزریق ژل هیچ گونه مشکلی در آن لحظه نداشته باشد اما بعد از مدتی دچار عفونت شود. حتی امکان دارد عفونت در حدی باشد که فرد به جراحی نیاز پیدا نماید و نیاز به تخیله عفونت نیز باشد.

۲ جوش ، دومین عارضه تزریق ژل لب

گاهی ممکن است بعد از اینکه تزریق انجام گرفت اطراف محلی که تزریق ژل شده جوش مشاهده شود. در این موقعیت باید با پزشک مشورت نمایید و ممکن است دکتر با استفاده از کرم و محلول بتواند این مشکل را برطرف نماید.

۳- تقارن نبودن ژل لب

عدم تقارن و ناهاهنگی در محلی که تزریق ژل انجام شده است می تواند یکی از عارضه هایی باشد که برای بیشتر افراد پیش می آید و عامل این مشکل می تواند ماهر نبودن پزشک در حین تزریق باشد.

۴ – چهارمین عارضه تزریق ژل لب تورم 

یکی دیگر از عوارض را می توانیم تورم بگوییم در واقع این مورد خیلی عجیب نیست و جای نگرانی هم نمی باشد چرا که بعد از گذشت مدتی مثلا یک الی دو هفته این مشکل برطرف می گردد.

۵ – دیگر عوارض تزریق ژل لب ؛ جا به جا شدن ژل لب 

ممکن است ژل بعد از اینکه تزریق انجام شد جا به جا شود و حتی در برخی از مواقع ممکن است سبب فلج شدن ناحیه مورد نظر گردد و مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد. البته این را در نظر داشته باشید که این عارضه بعد از مدتی از بین می رود و نگرانی ندارد ولی بهتر است که با پزشک در این خصوص مشورت نمایید تا در جهت بهبودی پیش بروید.

۶- بافت پوستی در اثر تزریق ژل از بین می رود

گاهی ممکن است پوست پس از اینکه تزریق انجام شد تخریب بشود و علاوه بر این، خود بافت نیز آسیب می بیند

این می تواند به علل مختلفی باشد مانند: داشتن پوستی حساس یا به دلیل نامرغوب بودن ژل جهت تزریق باشد.

۷- ملتهب شدن پوست عارضه دیگر تزریق ژل لب

یکی از عارضه های دیگر که می تواند به وجود بیاید ملتهب شدن پوست است به صورتی که ممکن است شما دچار یک سری تاول های کوچک و بزرگ شوید. این را بهتر است در نظر داشته باشید که اگر به این عارضه بی توجه باشید ممکن است سبب عفونت شود و مشکلاتی به وجود بیاورد پس در این مواقع بهتر است به دکتر مراجعه نمایید و مشکل را برطرف نمایید.

۸- دیگر عوارض تزریق ژل صورت ؛ قرمز شدن پوست

قرمزی پوست ممکن است یکی از عوارضی باشد که وقتی تزریق ژل انجام می گیرد به وجود می آید البته این مشکل برای خیلی از افراد پیش می آید و در این مواقع بهتر است از پزشک مشورت بگیرید چرا که این موضوع از بروز خیلی مشکلات دیگر جلوگیری می نماید.

۹- آخرین عارضه محتمل تزریق ژل صورت حساسیت

حساسیت ممکن است بعد از اینکه تزریق ژل انجام گرفت به وجود بیاید و همینطور می تواند به علل مختلفی نیز مربوط شود. یکی از دلایل بروز این عارضه می تواند حساسیت به خود آن ژل باشد. از این رو توصیه می شود که از پزشک خود تقاضا کنید که ابتدا ژل را برای شما تست شود و اگر این اطمینان ایجاد گردد که هیچ گونه حساسیتی نسبت به ژل ندارید و واکنشی ایجاد نشده است.

 


ژل ژوویدرم تقلبی و اصلی

آموزش تزریق ژل فیلر

مراقبت پس از تزریق ژل لب

عوارض تزریق بوتاکس

مزایا و عوارض میکرونیدلینگ و مزوتراپی

4.7/5 - (16 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید