انواع ژل یا فیلر صورت

مزوتراپی بیولوژیک - PRP - پی آر پی
مزوتراپی بیولوژیک (PRP) – پی آر پی مو
ژوئن 25, 2019
مزوژل- ژل مزوتراپی
۳ نکته ساده در مورد مزوتراپی و مقایسه مزوتراپی با لیفتینگ
جولای 6, 2019

انواع ژل یا فیلر صورت

مارک های ژل و فیلر

پرکننده ها و فیلرها مشتمل بر چربی و ژل های تزرقی می باشند.

این نوع ترکیبات درون پوت تزریق می شوند و سبب حجم دهی و برجستگی و سفتی و از این رو برطرف کردن خطوط و گودی و فروررفتگی پوست ، حجم دهی به گونه ها و لب ها و جوان سازی و شادابی پوست صورت می شوند. باید دقت داشته باشید که این تکنیک های درمانی زیبایی ثابت و همیشگی نیستند و احتیاج به تزریق مجدد در فواصل زمانی مشخصی دارند.

انواع ژل یا فیلر صورت

 با نظر به نواحی و موضع که بیمار قصد دارد برای رفع هارضه های پوستی خود فیلر و یا ژل استفاده نماید پزشک قادر است فیلر و ژل های مختلف و متعددی را برای او تزریق نماید. پرکننده ها وژل ها با بررسی میزان بودجه فرد و میزان دوز تزریقی و موضع مورد درمان و احتیاج بیمار توسط متخصص انتخاب و تزریق می گردد.

به طور کلی فیلرها و ژل ها را به دسته فیلرهای موقت ، نیمه دائمی و دائمی طبقه بندی می کنند.

فیلرها و ژل های موقتی

  • هیالورونیک اسید: هیالورونیک اسید یک ترکیب طبیعی موجود در بدن می باشد که میزان زیادی از آن در غضروف ها ، مایع مفصلی و پوست یافت می شود. هنگامی که فیلرهای هیالورونیک اسید به موضع تزریق می گردد عملکردی مشابه یک اسفنج پیدا می کنند و با جذب آب در اطراف بافت و اندام مورد درمان سبب سفتی ، شادابی ، پرشدگی پوست و افزایش حجم و جوان سازی پوست می شوند.
  • چربی : تزریق چربی به صورت گرفتن پربی از قسمت هایی نظیر ران و شکم و پهلوی خود بیمار و تزریق آن به قسمت هایی که بافت چربی خود را از دست داده صورت می گیرد. به سبب این که چربی تزریق شده از بدن خود بیمار استخراج شده است ، از این رو هیچ خطر و عکس العمل حساسیتی و پس زدگی پیوند به وجود نمی آید. شایان ذکر است که همه ی بافت چربی تزریق شده پس از تزریق در بافت و اندام مودر درمان باقی نخواهد ماند و انتظار می رود که مقادیری از آن در بدن بیمار جذب گردد. بدین سبب متخصص در قسمت های مورد درمان بیشتر از اندازه ی کافی چربی تزریق خواهد کرد.
  • کلسیم هیدروکسی آپاتیت: مولکول های این نوع فیلر درشت و ضخیم می باشد و برای جوان سازی های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فیلرها عملکردی به شکل داربست دارند و کلاژن خود شما بر روی این داربست ساخته و به تدریج افزایش می یابد. به مرور زمان این ساختار به تدریج در بدن جذب و به یون های فسفات و کلسیم تغییر می یابد. این نوع پرکننده صورت در بافت و اندام مورد درمان حرکت نمی کند ، عملکردی طبیعی دارد و خطرات جانبی آن بسیار اندک است.

فیلرها و ژل های نیمه دائمی

ژل ها و پرکننده های نیمه دائمی مدت ماندگاری و دوام زیادی دارند و از ترکیبات و مواد سنگین ، درشت و ضخیم تر ساخته شده اند که از این نوع فیلرها می توان اسید پولی لاکتیک را نام برد. ترکیبات این نوع فیلر جهت برطرف کردن چین و چروک ها و فرورفتگی های معمول تا شدید به کار گرفته می شود. با مرور زمان و پس از چند ماه از تزریق اولیه ژل و فیلر از بین خواهد رفت و بافت و اندام مورد درمان کلاژن طبیعی خودش را تولید و نواحی تحتانی پوست را پر خواهد کرد.برعکس سایر ژل ها و فیلرها تاثیرگذاری این نوع فیلر سریع نیست و نتیجه ی آن به آرامی با گذشت چند ماه مشهود می شود. پرکننده های نیمه دائمی که در بازار یافت می شوند Radiesse و Sculptra می باشند.

فیلرها و ژل های دائمی

این دسته از فیلرها که از نوع سیلیکونی می باشند توسط بدن حل و جذب نمی گردند و تزریق آن ها غالباً به وسیله ی پزشکان توصیه نمی شود ف چرا که در پی تزریق این فیلرها چندین سال بعد امکان دارد ریسک واکنش حساسیتی در بدن شخص صورت پذیرد که در پی آن پیامدها و خطرات غیر قابل جبرانی برای بیمار ایجاد نماید. امروزه ژل و فیلر معتبر دائمی در جهان توسط کمپانی های معروف تولید نشده است ، از این رو تا حد ممکن نبایست از ژل های دائمی جهت درمان های زیبایی استفاده کرد. ژل پاژ یا ژل پلی آکریل آمید یکی از انواع ژل های دائمی می باشد.


موضوعات مرتبط :

انواع مارک های ژل ها و فیلرهای پوستی

هیالورونیک اسید چیست؟

انواع پروتز گونه چگونه انجام می شود؟ جنس پروتزهای گونه چیست؟

تزریق چربی و هر آنچه نیاز است در مورد تزریق چربی بدانید

بهترین روش های جوان سازی پوست

تزریق ژل لب | خصوصیات ژل های استاندارد برای تزریق ژل لب | مزایا و معایب تزریق ژل لب

هیالورونیک اسید

ژل مزوتراپی – مزوژل

ماسک skincare

نخ لیفت

بوتاکس

شرکت ژوویدرم

واردکننده رووفیل

مزایای تزریق ژل مزوژل و میزان ماندگاری و زمان بندی تزریق ژل مزوژل

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید