شناخت انواع پوست

فروش مزولایک - مزولایک - mesolike
مزولایک Mesolike – کوکتل مزوتراپی مزولایک
دسامبر 13, 2019
مزو آنوبیس مد - anubismed
مزوتراپی آنوبیس مد Anubis Med
دسامبر 30, 2019

شناخت انواع پوست

شناخت انواع پوست

در این مقاله قصد داریم روش های شناخت پوست را به شما آموزش دهیم.

تکنیک ها و راهکارهای تشخیص نوع پوست

جهت شناسایی نوع پوست خود در منزل یکی از راهکارها و شیوه های زیر را تست نمایید:

تکنیک اول: نخست صورت خود را با یک تمیزکننده ملایم به صورت کامل تمیز نمایید و با حوله نرم با ملایمت خشک کنید. سپس ۳۰ دقیقه به همان حالت صبر کنید و در طی این زمان از هیچ نوع کرم ، لوسیون ، تونر و … بر روی پوست به کار نبرید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه نخست پیشانی ، گونه ها ، بینی و چانه را چک کنید که آیا چربی دارد و برق می زند یا خیر. سپس ۳۰ دقیقه دیگر منتظر بمانید؛ اکنون چه احساسی در نواحی متفاوت پوست خود دارید؟

به ویژه در زمان بالا بردن ابروها و یا خندیدن ، در صورتی که احساس کشیدگی و خشکی دارید پس پوست شما از نوع خشک است. در صورتی که تنها در قسمت های پیشانی ، بینی و چانه پوست شما براق شده پس از پوست مختلط برخوردارید و در صورتی که براقی کم و عادی را احساس می کنید دارای پوست معمولی هستید. در صورتی که گونه های شما مشابه سایر نواحی پوست چربی دارد و برق می زند پوست شما چرب است.

تکنیک دوم: این راهکار می تواند فرق میان پوست چرب و غیر چربی را به خوبی نمایان سازد. بعد از پاک کردن پوست با یک پاک کننده ملایم با یک حوله نرم تنها آب مازاد روی پوست را بدون کشیدن حوله روی پوست تنها با چند ضربه آرام بگیرید. آنگاه به مدت ۱ ساعت پوست را به حال خود بگذارید و از هیچ نوع کرم و محصول دیگری روی پوست به کار نبرید. اکنون با یک دستمال کاغذی تمیز بر روی نواحی پیشانی ، گونه ها ، بینی و چانه خود قرار دهید. برای هر ناحیه یک دستمال کاغذی جداگانه تمیز به کار ببرید و دستمال کاغذی را با دقت در نور نگاه کنید.

در صورتی که بر روی دستمال کاغذی لک های چرب مشاهده کردید پوست آن ناحیه چرب است و در صورتی که چرب نشد پوست آن ناحیه خشک است. در صورتی که بر روی کل دستمال کاغذی چربی یا رنگ زرد کمرنگی مشاهده کرید پوست شما چرب است و در صورتی که تنها بر روی بعضی از نواحی پیشانی و بینی چربی بود و یا نواحی تنها کمی رطوبت به دستمال داده اند پوست شما مختلط یا معمولی می باشد و اگر هیچ لک چربی بر روی دستمال مشاهده نکرید دارای پوست خشک هستید. توجه داشته باشید که لک چربی را از لک های رطوبت به درستی شناسایی کنید.

شناخت انواع پوست

شناخت انواع پوست ؛ پوست خشک

در صورتی که دارای پوست خشک باشید در اغلب اوقات احساس کشیدگی و خشکی می کنید. همچنین امکان دارد نظاره گر لک های قرمز و پوسته پوسته شدن در قسمت های گوناگون صورت باشید. افرادی که از پوست خشک برخوردارند منافذ پوستی شان به سادگی قابل رویت نیست و اغلب سریع تر از سایرین پوستشان دستخوش چین و چروک ، حساسیت و خارش خواهد شد. مراقبت های کافی در سنین پایین و استفاده مرتب از آبرسان و مرطوب کننده برای این نوع پوست الزامی است.

شناخت انواع پوست ؛ پوست چرب

افرادی که دارای پوست چرب هستند همیشه از پوست چرب و براق ، جوش و آکنه و دانه های سرسیاه زیر پوستی گله مند می باشند. منافذ پوستی این گروه به راحتی قابل رویت است و پوستشان ضخیم و خشن است و چین و چروک های کمتری برروی پوستشان ظاهر می شود. پوست های چرب احتیاج به مراقبت های خاص و زیادی دارند و به سبب جذب سریع آلودگی محیط باید بطور مرتب پوستشان را تمیز و پاک کنند و از مرطوب کننده ها و ضدآفتاب های فاقد چربی استفاده نمایند.

شناخت انواع پوست ؛ پوست مختلط

این نوع پوست ترکیبی از دو یا سه نوع پوست متفاوت می باشد. در این گروه اغلب نواحی پیشانی ، بینی و چانه چرب و براق هستند و ناحیه گونه و اطراف چشم خشک می باشند. پوست مختلط متداول ترین نوع پوست در بین گروه های مختلف پوستی در خانم ها و آقایان است. مراقبت از این نوع پوست اغلب دشوار است چرا که می بایست برای قسمت های چرب صورت از مراقبت های مخصوص پوست چرب و برای قسمت های خشک مراقبت های مربوط به پوست خشک انجام شود.

شناخت انواع پوست ؛ پوست معمولی

افراد دارای پوست معمولی نه پوست چربی دارند و نه خشکی. پوست های معمولی خیلی کم چرب می شود و در صورتی که چرب شود به سادگی این چربی پاک خواهد شد. اندازه منافذ پوست این گروه بسیار ریز و کوچک بوده که به سادگی قابل رویت نیست. پوست های معمولی اغلب خیلی کم چرب و براق می شوند و به ندرت مات و پوسته پوسته خواهند شد. معمولاً چین و چروک پوستشان کم بوده و پوست یکدست و بدون جوش و آکنه ای دارند. البته پوست های معمولی هم گاهی مواقع گرفتار جوش ، خشکی و حساسیت هم می شوند. تغییرات هورمونی ، نور خورشید ، برخی محصولات امکان دارد پوست های معمولی را گرفتار لک ، جوش و خشکی کند.پوست های معمولی گرچه مشکلات خاصی ندارند ولی می بایست نگه داری لازم را برای تاخیر فرایند پیری انجام دهند.

شناخت انواع پوست ؛ پوست حساس

این نوع پوست اغلب خشک ، سفت و به سرعت دستخوش تحریک و التهاب و حساسیت می شود. این نوع پوست از اغلب کرم ها و لوسیون ها نمی توانند استفاده کنند زیرا سریعاً گرفتار التهاب ، قرمزی و یا پوسته ریزی خواهند شد. همچنین این نوع پوست به تغییرات دمای اطراف و نور خورشید هم حساسیت نشان می دهد. این دسته افراد می بایست از محصولات سازگار و مخصوص پوست های حساس که فاقد عطر و رنگ و مواد نگه دارنده هستند استفاده کنند.


مزولایکفروش مزولایک

فروش دستگاه آنالیز پوست

انواع دستگاه لیزر

ماسک نقابی یا ورقه ای

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید