انواع چین و چروک و بهترین روش درمان چین و چروک

ماسک صورت - ماسک ورقه ای - ماسک نقابی
بهترین ماسک های طبیعی و خانگی برای رفع جوش و آکنه صورت
آگوست 29, 2019
روش های درمان ریزش مو - کاشت مو
روش های درمان ریزش مو و کاشت مو
سپتامبر 20, 2019

انواع چین و چروک و بهترین روش درمان چین و چروک

بهترین روش درمان چین و چروک

انواع چین و چروک Wrinkle skin و بهترین روش درمان چین و چروک موضوع این مطلب آموزشی برای افرادی است که بدنبال بهترین روش از بین بردن چین و چروک های پوست صورت هستند.

مقدمه ای در مورد چین و چروک پوست

با بالا رفتن سن مقدار بافت چربی پوست و قسمت های مختلف صورت کاسته شده و پوست نازک می شود. از این رو پوست دچار افتادگی و شلی شده و چین و چروک هایی بر روی پوست ظاهر می شوند. کم شدن میزان تحریک و تولید کلاژن و خشکی و کم آبی پوست هم از دیگر فاکتورهای به وجود آورنده چین و چروک های پوستی هستند.

ولی فاکتورهایی نیز هستند که در کنار این موارد به افزایش چین و چروک پوستی سرعت می بخشند نظیر؛ استعمال سیگار و مواد مخدر و فرآورده های الکلی ، نداشتن خواب کافی و مناسب ، نداشتن برنامه غذایی سالم ، کاهش استفاده از پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی ، کم آبی.

امروزه متدها و شیوه های درمانی فراوانی یافت می شود که به مدد آن ها می توان پروسه ی پیری را مهار و به عقب انداخت. استفاده از کرم ها و ماسک های ضد چین و چروک و دیگر فرآورده های دارویی و بهداشتی ضد پیری اولین قدم در پروسه ی کاهش و از بین بردن چین و چروک های پوستی است.

ولی توصیه می شود جهت کسب عالی ترین نتایج و تاثیرات ، بهبودی و معالجه را با نظر به نوع چین و چروک ها و سن و سال خود دنبال کنید.

موضوع مرتبط : بهترین مزوژل جوانساز

خطوط و چین و چروک های ریز و ظریف :

این نوع از خطوط و چروک ها شدت و عمق بسیاری ندارند و بعد از طی سنین ۳۰ سالگی در افراد ، اندک اندک در صورت و دیگر نواحی بدن ظاهر می شوند. در این میان کسانی که زیاد در معرض اشعه ی مستقیم خورشید قرار گرفته اند ، ممکن است این چین و چروک ها را پیش از سنین ۳۰ سالگی هم رویت نمایند.

بهترین روش درمان چین و چروک های ریز و ظریف :

  • سعی کنید مدت زمان محدودی در مقابل اشعه ی مستقیم آفتاب قرار بگیرید و هنگام خروج از خانه از کرم ها و لوسیون های ضدآفتاب مناسب پوست خود بهره بگیرید.
  • مصرف لوسیون ها و کرم های آبرسان و مرطوب کننده هم به پر شدگی چین و چروک ها و خطوط ریز و ظریف صورت مدد می رساند.
  • به کارگیری مواد دربردارنده ی اسیدآلفاهیدروکسی پروسه ی لایه برداری سطحی پوست و رفع چروک های ریز را تسریع می بخشد.
  • از میوها و سبزیجات تازه دارای ترکیبات آنتی اکسیدان استفاده نمایید چرا که این مواد طبیعی دارای خاصیت آبرسانی و ضدپیری هستند.
  • با توصیه پزشک متخصص از کرم ها و لوسیون های درمانی ضد چین و چروک و آنتی لیفتینگ جهت پیشگیری بهره بگیرید.

چین و چروک های الاستیک دائمی :

در صورتی که نسبت به معالجه و بهبودی چین و چروک های ریز و ظریف سهل انگاری و بی توجه باشید  ، در دراز مدت بیشتر و شدیدتر خواهند شد. این چین و چروک های خشن و ناخوشایند در اغلب حالات در نواحی بالایی لب ها ، گونه ها ، چشم و گردن ظاهر می شوند.

بهترین روش درمان چین و چروک های الاستیک :

  • تا جای ممکن از قرارگیری در معرض اشعه ی خورشید بپرهیزید و زمانی که بیرون از منزل هستید از لوسیون و کرم ضدآفتاب مناسب پوست خود بهره بگیرید.
  • از استعمال دخانیات و سیگار بپرهیزید.
  • با مدد مواد مرطوب کننده و آبرسان های حاوی هیالورونیک اسید ، رتینول ، پپتید و ویتامین ها می باشند می توانید پروسه ی پرکنندگی چروک ها و آبرسانی پوست را کنترل کنید. این مواد موجب تحریک و ساخت کلاژن شده و پوست را صاف و چین و چروک ها را کاهش می دهند.
  • علاوه بر روش های فوق ، جهت بالا بردن میزان ساخت و بازسازی سلول های تازه و کاهش میزان چین و چروک می توانید از روش های درمانی لیزر و لایه برداری هم استفاده کنید.

مقاله مرتبط : جوانسازی دور چشم

چین و چروک های فعال :

حرکت و تحریک ماهیچه ای پیوسته و تکراری سبب ظاهر شدن چین و چروک بر روی پوست می شود. از این رو نظر به اینکه ماهیچه های صورت هم به گونه ی مداوم جهت ابراز احساسات گوناگون دچار تغییر حالات می شوند ، در نتیجه با افزایش سن ، سبب به وجود آمدن چین و چروک بر روی پوست می شوند که بیشتر در قسمت های دور لب ، اطراف چشم و پیشانی به چشم می آیند.

بهترین روش درمان چین و چروک های فعال :

  • توصیه می شود تا جای ممکن در زمان بیان احساسات نظیر خنده و اخم و … ماهیچه های کمی را در صورت درگیر نمایید.
  • استفاده از روش درمانی بوتاکس ( مصپورت ، دیستون ) متد درمانی مناسب و عالی جهت برطرف کردن موقتی چین و چروک اطراف چشم و پیشانی است.
  • تزریق هیالورونیک اسید و فیلرهای پرکننده ( ژوویدرم ، رووفیل ، ژل آیدیا ، فیوژن ) جهت اصلاح و بهبود خط خنده.

در بخش پایینی مقاله به توضیح این موارد می پردازیم.

چین و چروک های غیرفعال :

جاذبه زمین فاکتور اساسی ظاهر شدن چین و چروک و شلی و افتادگی پوست می باشد. با افزایش سن ، نواحی از پوست تحت تاثیر این جاذبه و کشیدگی ، چین و چروک دار و دچار افتادگی می شوند. این چین و چروک ها و افتادگی اغلب در قسمت های بینی و لب و گونه ها قابل مشاهده است.

بهترین روش درمان چین و چروک های غیرفعال :

انجام جراحی لیفت صورت جهت بهبودی و برطرف کردن چین و چروک های غیرفعال و افتادگی پوست گزینه بسیار مفید و کاربردی به حساب می آید.

تزریقات زیبایی از گذشته تا به امروز بسیار محبوب بوده اند و امروزه در دنیای زیبایی از فیلرها و بوتاکس به میزان بالایی استفاده می شود.

تزریق های زیبایی ضد چین و چروک

براساس نظرسنجی انجمن بین المللی جراحی زیبایی، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۴٫۴ میلیون عمل غیر جراحی در سراسر جهان انجام شده است. در مقاله ۹ روش جوانسازی تزریقی سال ۲۰۲۰ به اختصار به آنها پرداختیم.

از این تعداد، بیش از ۴۳ درصد تزریقات، ضد چروک بودند و بیش از ۶٫۲ میلیون درمان برای رفع چین و چروک در یک سال انجام شده است.

این را بهتر است بدانید که تزریق های ضد چروک همچنین محبوب ‌ترین روش‌های زیبایی در سال ۲۰۲۱ بر اساس حجم جستجوی ماهانه در سراسر جهان بودند.

محبوبیت این مواد تزریقی برای کسانی که با آنها آشنا هستند تعجب آور نیست .تزریقات ضد چین و چروک کم تهاجمی، راحت و موثر هستند، با عوارض جانبی کم و کمترین زمان تلف شده.

تزریقات ضد چروک به دلیل توانایی آنها در رفع خطوط ناخواسته شناخته شده است و به طور خاص، آنها چین و چروک های پویا ناشی از انقباضات عضلانی را هدف قرار می دهند، مانند مواردی که در حالات صورت مانند اخم کردن، یا لبخند زدن دخیل هستند.

روشهای درمان چین و چروک شناخته شده با تزریق ژل ضد چین و چروک 

عضلات فرونتالیس مسئول بالا بردن ابروها و ایجاد خطوط افقی پیشانی هستند. تزریق به این عضلات یکی از رایج ترین درخواست ها است (اما برای جلوگیری از پتوز ابرو یا پلک باید با دقت انجام شود).

خطوط گلابلا (که معمولاً خطوط اخم یا ۱۱ نامیده می شود) شیارهای عمودی هستند که بین ابروها ظاهر می شوند. تزریق ماهیچه های بالای ابرو و عضله پروسروس می تواند حالت عصبانیت یا خستگی دائم ناشی از این چین ها را رفع کند.

عضلات حلقوی چشم، دور چشم ها را احاطه کرده و در هنگام انقباض، خطوط کانتال جانبی به نام پنجه کلاغی را ایجاد می کنند. تزریق سطحی این ماهیچه ها می تواند باعث به حداقل رساندن خطوط پنجه کلاغی شود و ارتفاع دم ابرو را بالا می برند.

روندهای جدید در امور زیبایی همیشه در حال ظهور هستند و تزریقات ضد چروک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پزشکان اغلب از آنها به عنوان ” off-label” برای رسیدگی به طیف وسیع تری از نگرانی های زیبایی استفاده می کردند.

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما گزارش هایی از زنان وجود دارد که طول عمر موهای خود را با تزریق به پوست سر تقویت می نمایند. این خانم‌ها با استفاده از تزریق‌ برای کاهش تعریق پوست سر و موخوره استفاده می کنند.

  • خطوط مابین ابرو

تزریق ضد چین و چروک به ابروهای فوقانی یا ماهیچه‌های اوربیکولاریس چشمی می‌تواند اثرات لیفت ابرو را با شل کردن عضلاتی که روی ابروها به سمت پایین کشیده می‌شوند شبیه سازی کند. این همچنین ممکن است بهبودی را برای پوشاندن خفیف پلک فوقانی ارائه دهد.

  • خطوط خرگوشی

برخی از افراد دارای خطوط عمودی در مجاورت انتهای بالایی پل بینی (خطوط خرگوش)هستند. تزریق در دو طرف به قسمت عرضی عضله بینی می تواند به از بین رفتن این خطوط کمک کند.

تزریق‌های ضد چروک و فیلرهای پوستی به طور فزاینده‌ای برای انجام روش‌های «جراحی بینی با تزریق فیلر استفاده می‌شوند تزریق چند واحد در پایه کلوملا (غضروف جدا کننده سوراخ های بینی)، می تواند به طور موقت نوک بینی را در صورت افتادگی بالا بیاورد.

lip flip یک گزینه محبوب برای افزایش غیر جراحی لب است. به جای حجم دادن به لب‌ها مانند فیلرهای لب، تزریق‌های ضد چین و چروک در عضله orbicularis oris بالای لب بالا صورت می گیرد و باعث می‌شود که لب به سمت بیرون چرخش کند و پری بیشتر ایجاد نماید.

خطوط عمودی لب (که اغلب به آن خطوط سیگاری یا خطوط رژ لب گفته می‌شود) در اطراف دهان قرار دارند و معمولاً با تزریق‌های ضد چروک در نزدیکی این نواحی درمان می‌شوند. خطوط نزدیک لب با پرکننده های پوستی به طور موثرتری صاف می شوند.

  • گوشه های دهان

گوشه های دهان ممکن است با افزایش سن، حالتی افتاده بگیرند و ظاهر یک چین دائمی را ایجاد کند. درمان anguli oris می تواند منجر به درمان گوشه های لب گردد و ظاهری شادتر نیز ایجاد نماید.

لبخند لثه ای می تواند نتیجه فعالیت بیش از حد عضلات بالابر لب در هنگام لبخند زدن باشد. تزریق های ضد چروک در عضلات بیش فعال بالای لب فوقانی به لب اجازه می دهد تا شل شود و میزان لثه را در هنگام خنده یا لبخند محدود می کند.

تزریقات ضد چین و چروک برای شل کردن و نرم کردن ماهیچه های برجسته  استفاده می شود که می تواند ظاهری با زاویه فک در خانم ها ایجاد نماید. آنها همچنین می توانند تنش فک و دندان قروچه را کاهش دهند.

  • فرورفتگی چانه

ماهیچه چانه می توانند ظاهری چال مانند در چانه ایجاد کنند. این اثر با از دست دادن استخوان، تحلیل لثه و کاهش کلاژن که با افزایش سن رخ می دهد، اتفاق می افتد. تزریق ضد چین و چروک می تواند عضلات ماهیچه چانه را برای ظاهری جوان تر شل کند.

  • خطوط گردن

خطوط گردن یکی از اولین و شایع ترین است. شل کردن عضله پلاتیسما به گردن ظاهری صاف‌تر می‌دهد. چین و چروک های افقی را می توان با تزریقی ضد چروک به طور موقت رفع کرد.

برخی از پزشکان اکنون از تزریقات ضد چروک استفاده می کنند تا ظاهر منافذ بزرگ را به حداقل برسانند تزریق‌های «میکرو» یا «مزو» به صورت سطحی در پوست قرار می‌گیرند که ممکن است به کنترل غدد چربی و کاهش تولید چربی کمک کند.

نتیجه گیری

در نهایت نوآوری ها به طور مداوم در دنیای تزریقات ضد چروک ایجاد می شود. پزشکان در حال کشف فواید بالقوه برای درمان آکنه، اسکار و قرمزی و برافروختگی صورت هستند و سعی دارند تا ظاهری جوانتر و شاداب تری را به وجود بیاورند.


مطلب آموزشی مرتبط :

تزریق فیلر با تکنیک MD Codes

میزان ژل مورد نیاز برای نواحی مختلف صورت ، لب ، چند سی سی ژل زاویه

چگونه آمینو اسید باعث جوانسازی می شود؟

تاثیر پپتاید PEPTIDES در حفظ جوانی و جوانسازی

بهترین روشهای جوانسازی پوست در دهه ۴۰ سالگی

بهترین روشهای جوانسازی صورت آقایان

5/5 - (1 امتیاز)
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید