انواع روش های لاغری کدامند ؟

ژل بلوترو BELOTERO
ژل بلوترو BELOTERO
اکتبر 20, 2019
انواع کوکتل مزوتراپی - بهترین کوکتل مزوتراپی
انواع کوکتل مزوتراپی و بهترین کوکتل مزوتراپی
اکتبر 23, 2019

انواع روش های لاغری کدامند ؟

روش های لاغری

با وجود اینکه علم به صورت چشم گیری پیشرفت کرده است . و در مورد انواع بیماری ها راه درمانی یافته اند اما هنوز دلیل چاقی و انباشته شدن چربی ها در نواحی خاص را پیدا نکرده اند .

دلیل چاقی یا میتواند به صورت ارثی باشد ویا رزش زندگی افراد . پرخوری ( خوردن بیش از حد غذا ، خوردن نوشیدنی های صنعتی ، تنقلاتی که برای بدن مفید نمی باشد ،کم تحرکی،خواب زیادو خوردن شیرینی جات در طول روز )

روش های لاغری بدون جراحی : در روش بدون جراحی مزیت هایی دارد که فرد می تواند پس از هر جلسه به زندگی عادی خود بر گردد .و دردی حس نمی کند و زمانی را برای بهبودی صرف نمی کند . اما ایرادش این است که فرد باید جلسات زیادی راپشت سر بگذارد ومیزان تاثیرش نسبت به جراحی کم تر است .

کسانی که تنها اضافه وزن دارند روش بدون جراحی در آن ها جواب گو خواهد بود ولی کسانی که چاق هستند موثر نخواهد بود و باید با پزشک خود مشورت کنند.

روش های مرسوم لاغری 

  1. خوردن قرص های دارویی ادرار آور که باعث می شود حجم زیادی آب از بدن به صورت ادرار خارج شود بدون آنکه چربی از دست دهید .
  2. داروهای ضد اشتها . این دارو ها به صورت موقت باعث می شوند که شخص میل به غذا خوردن را از دست بدهد و باعث کاهش وزن شود .خوردن این دارو ها در بعضی موارد باعث ریزش مو و افسردگی ویا سو تغدیه و معده درد می شود که این رزش مناسبی برای لاغری نخواهد بود
  3. پودر های مکمل غذایی : این پودر ها حاوی مواد مغذی و فیبرها هستند که برای بدن مناسب می باشد اما این پودر ها هزینه سنگینی دارند و فرد بعد از یه مدت کوتاه آن را رها می کند
  4. داروهای جدید: که باعث می شود چربی ها از طریق دستگاه گوارش جذب نشود و دفع شود اما نه چربی هایی که از قبل وجود داشته بلکه چربی هایی که شما در هنگام مصرف دارو به بدن وارد می کنید دفع می شود .پس این داروها کمک میکند در هنگام مصرف وزن اضافه نکنید
  5. سونا : سونا یکی از روش ها ی شایع بین مردم است که در هنگام ورود به سونا و ماندن در محیط گرم باعث می شود که دمای بدن بالا برود و فرد عرق کند و چربی ها از راه تعریق از بدن خارج شوند اما این به صورت موضعی می باشد و فرد پس از خارج شدن از سونا پس از مدت کوتاهی با نوشیدن آب به وزن اولیه بر می گردد
  6. تشک های برقی و شکم بند های لاغری : این روش ها هم با افزایش حرارت بدن باعث از دست دادن آب بدن شده و این روش ها به صورت موضعی می باشد
  7. دستگاه الکتریکی (فارادیک) و یا کمربند های ماهواره ای :این روش از روش های فوق جدید تر است و با نوار قلب و تست ورزش همراه است که این نوار ها به نقاطی از بدن وصل می شئد و عضلات آن ناحیه را وادار به انقباض و فعالیت می کند این روش برای افراد تنبل است که حوصله تحرک ندارند.و این روش پر هزینه و خسته کننده است
  8. طب سوزنی: مزوتراپی لاغری این روش قدیمی می باشد و با قرار دادن سوزن در نقاط مختلف بدن باعث کاهش اشتها می شود . طب سوزنی برای درمان چاقی مناسب نیست زیرا موجب سو تغذیه شده و با برداشتن سوزن اشتها فرد بر می گردد .
  9. ماساژ : در این روش از طریق دست یا تسمه نواحی را ماساژ می دهند که این روش برای از بین برن سلولیت ها موثر است اما برای کاهش وزن و از بین بردن چربی خیر.

لاغری از طریف جراحی :

لیپوساکشن از رایج ترین عمل های لاغری در سطح جهان است .

که پزشک چربی های انباشته شده زیر پوست را بیرون می کشد .

از مزایای این جراحی : زمان زیادی صرف نمی شود ، حذف چربی ها از نقاط دشوار، دوره استراحت و بهبودی کوتاه

ولی از معایب این جراحی باید گفت : که خطر ابتلا به عفونت . افتادگی پوست و زخم وجود دارد .

جراحی بعدی روشی است که به آن بای پس معده می گویند . که در این روش پزشک قسمت انبار معده را برداشته و معده را کوچک می کند در این روش درد زیادی را تحمل نخواهید کرد . و فرد با کوچک شدن معده اش حجم کمتری از غذا را وارد بدن میکند و باعث لاغری می شود.

استفاده از بالون معده: در این روش پزشک شما یک بالون را از راه دهان وارد معده میکند و بعد از قرار گرفتن بالون در معده با محلول نمک آن را باد می کنند به اندازه ای باد می شود که از راه روده خارج نشود و در همان معده به صورت شناور باقی می مانند در این روش بیمار میل به غذا را از دست می دهد و احساس سیری می کند و وزن بیشتری نسبت به رژیم های غذایی از دست می دهد .

عوارض استفاده از این روش :

قیمت جلسات معاینه بعد عمل و انجام آزمایشات گوناگون


دستگاه هایفوتراپی HIFU چیست؟ هایفو برای لاغری ، لیفت و جوان سازی چگونه است؟ 

آموزش مزوتراپی لاغری

انواع دستگاه لیزر

تفاوت بین تزریق چربی با تزریق ژل

آموزش مزوتراپی لاغری 

Rate this post
سارا ارجمند
سارا ارجمند
متخصص زیبایی و جوانسازی پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید